REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

ESG jako klucz do zrównoważonego biznesu

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
LIDIA SKUZA
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

W czasach, gdzie zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna stają się kluczowymi determinantami sukcesu przedsiębiorstw, Beata Drzazga założyciel BetaMed SA i inicjator wielu projektów zarówno w kraju, jak i za granicą, dzieli się swoim doświadczeniem i przemyśleniami na temat wprowadzania zasad ESG (Environmental, Social, and Governance) w praktyce biznesowej.

Pani Beato, jest Pani znana z zaangażowania w idee ESG, które stały się nie tylko częścią Pani działalności biznesowej, ale także osobistej filozofii. Czy mogłaby Pani przybliżyć, co skłoniło Panią do takiego podejścia i dlaczego uważa Pani, że ESG jest tak ważne dla współczesnego biznesu?

REKLAMA

Beata Drzazga: Moja podróż z ESG zaczęła się znacznie wcześniej, niż stało się to szeroko dyskutowanym tematem. Moim zdaniem, każdy przedsiębiorca ma moralny obowiązek nie tylko wobec swoich pracowników i klientów, ale także wobec środowiska i społeczeństwa. Wprowadzanie zasad ESG pozwala na holistyczne spojrzenie na biznes, gdzie zysk finansowy idzie w parze z dobrobytem społecznym i ochroną środowiska. To podejście skłoniło mnie do promowania zrównoważonego rozwoju, który, jak wierzę, jest jedyną drogą do długoterminowego sukcesu.

Jakie konkretne działania podjęła Pani w swoich przedsiębiorstwach, aby wcielić w życie zasady ESG?

REKLAMA

Na przestrzeni lat wprowadziłam wiele inicjatyw, które wpisują się w ramy ESG. W obszarze środowiskowym, skupiłam się na zrównoważonym zarządzaniu zasobami, inwestując w technologie ograniczające negatywny wpływ na środowisko. Wymieniłam także systemy oświetleniowe na energooszczędne, zredukowałam zużycie wody i wprowadziłam programy recyklingu.

W sferze społecznej, szczególną uwagę przywiązałam do kwestii dobrostanu pracowników. Wprowadzenie dodatkowych dni wolnych, elastycznych godzin pracy czy programów zdrowotnych to tylko niektóre z działań. Ale poszłam dalej – zorganizowałam szereg inicjatyw skierowanych do lokalnych społeczności, takich jak dni otwarte, warsztaty edukacyjne i akcje charytatywne, co pozwoliło na budowanie silnych relacji z mieszkańcami i podkreślenie roli firmy jako odpowiedzialnego członka społeczności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przegląd prasy i portali na INFOR.PL Subskrybuj nas na YOUTUBE!

ESG wymaga również odpowiedniego zarządzania i transparentności. Jak Pani podejście do zarządzania wpisuje się w te wymogi?

Zarządzanie w duchu ESG oznacza dla mnie przede wszystkim transparentność i uczciwość wobec wszystkich interesariuszy. Oznacza to otwartą komunikację z pracownikami, klientami i partnerami biznesowymi, a także uczciwe raportowanie naszych działań i ich wpływu na otoczenie. W moich firmach wprowadziłam szereg procedur i standardów, które zapewniają, że wszystkie decyzje są podejmowane z uwzględnieniem ich długoterminowych skutków dla ludzi i planety.

Jakie wyzwania napotkała Pani wdrażając zasady ESG i jak sobie z nimi poradziła?

Jednym z głównych wyzwań było przekonanie zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych interesariuszy do długoterminowej wartości tych działań. Wymagało to czasu, edukacji i cierpliwości. Kluczowe było tu pokazanie konkretnych przykładów, jak zrównoważone działania przekładają się na realne korzyści - nie tylko etyczne, ale i ekonomiczne. Budowanie kultury organizacyjnej, w której każdy członek zespołu rozumie i identyfikuje się z wartościami ESG, było równie ważne.

Na koniec, jaką radę miałaby Pani dla innych liderów biznesowych, którzy chcą zacząć swoją przygodę z ESG?

Moja główna rada to nie bać się pierwszego kroku. ESG może wydawać się ogromnym i skomplikowanym zadaniem, ale każda podróż zaczyna się od pojedynczego kroku. Zacznijcie od zdefiniowania, co ESG oznacza dla Waszej firmy, i ustalanie małych, realistycznych celów. Angażujcie swoich pracowników i interesariuszy w ten proces, aby budować wspólną wizję zrównoważonego rozwoju. Pamiętajcie, że każda zmiana na lepsze, bez względu na jej rozmiar, ma znaczenie. Wdrażając zasady ESG, nie tylko przyczyniacie się do budowania lepszego świata, ale również wzmacniacie swoją pozycję na rynku i budujecie trwałą wartość dla swojej firmy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA