REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Intuicja w biznesie

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji. 

Zaczynać warto od tego, na czym się znamy, co nam najlepiej wychodzi, w czym się specjalizujemy. Nie dotyczy to wyłącznie naszej sfery zawodowej, ale i hobbystycznej, bo pamiętajmy, że nasze zainteresowania też mogą się stać się naszą furtką do sukcesu. 

REKLAMA

REKLAMA

Jak rozpocząć naszą przygodę? Warto zacząć w najprostszy możliwy sposób. Rozejrzeć się dookoła: kto jest naszym sprzymierzeńcem, kto może nam pomóc. I nie chodzi tu tylko o finanse czy doświadczenie, a bardziej o wsparcie mentalne, żebyśmy się nie poddawali i realizowali nasz pomysł na samodzielność i niezależność, na bycie swoim własnym szefem. 

Często obserwując, tych co chcą zacząć biznes lub są na początku tej drogi widzę, że brakuje im tego wsparcia ze strony rodziny czy przyjaciół, brakuje tych osób, które wierzą, że osiągniemy sukces. Na konferencjach i spotkaniach podchodzą do mnie ludzie o i pytają, jak mnie się udało. Więc odpowiadam, żeby wokół siebie zbierali pozytywne osoby, nastawione na popieranie ich pomysłów, trzymające za nich kciuki.

REKLAMA

Trzeba także uruchomić szersze postrzeganie tego co robimy, bo przecież nie tylko budujemy dla siebie wsparcie mentalne, ale także w przyszłości możemy liczyć na stworzone w ten sposób podwaliny naszego marketingu szeptanego. Kto jak nie sprzyjające nam osoby mogą nas wesprzeć w informowaniu o prowadzonej przez nas działalności. Nie ma nic lepszego niż spontaniczne polecenie.  Nim uruchomimy promocję komercyjnymi kanałami warto skorzystać z takiej właśnie pomocy.

Branża, w której działam jak najbardziej wymaga budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji z ludźmi. I znowu nie tylko mam na myśli pacjentów, ale to jak się odnoszę do otoczenia, do pracowników, przekłada się na to, jak oni zachowują się wobec podopiecznych, kontrahentów, klientów itd. To przenosi się dalej. Nie miejmy pretensji do naszych ludzi, że nie pracują wydajnie, że nie są skuteczni, nie dość zaangażowani, może to my zarządzający nie pokazujemy im jak powinni się zachowywać, nie przekazujemy naszego pomysłu, naszego wyobrażenia, o tym: jak powinni reagować, jak odpowiadać, jak bardzo się angażować. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wracając do tytułu – czy intuicja w biznesie jest niezbędna. Ja odpowiem, że tak. Mogę śmiało powiedzieć, że decydując się na realizację moich kolejnych przedsięwzięć daję się ponieść intuicji, instynktowi, który mi podpowiada czy warto. Na przykład, jeśli zatrudniam pracownika, to chcę go poznać wcześniej, chcę wiedzieć z kim będę pracować, jak się ze mną przywita, jak się będzie zachowywać, jak odpowiadać na pytania, jak się poruszać, jak reagować? To daje mi możliwość pierwszego spotkania i odczucia czy widzę tę osobę w moim zespole, czy chcę, żeby u mnie pracowała, czy chcę, żeby mnie reprezentowała, bo przecież każdy z moich ludzi, każdy mój pracownik jest wizytówką mojej firmy, a więc także i reprezentuje poprzez swoje zachowanie, postawę także i mnie. 

Czy się mylę? Cóż błędów nie popełniają tylko ci co nic nie robią, ale oczywiście dążę do perfekcjonizmu, żeby zminimalizować porażkę. Czy podejmuję ryzyko? Oczywiście, na tym polega rozwój i budowanie kolejnych wspaniałych firm. Biznes i ryzyko to szansa na odniesienie sukcesu. Intuicja, zaangażowanie, ambicja to droga do tego sukcesu. A wytrwałość i nieszablonowość to gwarancja odniesienia sukcesu. Prowadząc firmę i trzeba się mierzyć z przeszkodami i zmianami, a głównie w 75 proc. rozwiązujesz problemy, ale warte jest to tych 25 proc. satysfakcji i zadowolenia. 

Autorka jest założycielką i prezesem BetaMed S.A.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA