REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta z misją nie tylko gospodarczą

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy w swoim regionie zrobili już wszystko, mogą nadal dużo zrobić w krajach gdzie brakuje tego, w czym oni się wyspecjalizowali. O misjach gospodarczych opowiada Beata Drzazga – Przedsiębiorca Wizjoner, który czerpie radość i energię z pomagania w biznesie i w życiu innym ludziom. 

Czy misje gospodarcze mające wspomóc rozwój danego państwa lub regionu, służą również przedsiębiorcom w nich uczestniczącym?

REKLAMA

Oczywiście, że tak. Ostatnia misja gospodarcza, w której brałam udział wraz z innymi, polskimi przedsiębiorcami odbyła się w Puerto Rico. Zorganizowały ją dwie osoby z Polski, mieszkające tam na stałe i zaprosiły Gubernatora wraz ministrami od spraw gospodarczych, którzy nas z entuzjazmem powitali bo wiedzą, że podczas takich spotkań są szanse na rozwój ich gospodarki. Chcą, aby do ich regionu przyjeżdżali inwestorzy i lokując kapitał pomagali rozwijać te dziedziny, które są problematyczne z różnych względów. Są to zwykle takie regiony, gdzie każdy rodzaj działalności ma duży potencjał – zaczynając od kwestii medycznych, poprzez budowlane i typowo gospodarcze. W Puerto Rico okazało się, że nawet budowa stacji benzynowych jest doskonałym pomysłem, który albo da pracę mieszkańcom albo pozwoli ściągnąć specjalistów z innych krajów i dać im pracę, której czasami brakuje w ich własnych krajach. Moim zdaniem misje te stwarzają w różnych regionach, różne szanse i wyzwania. Pamiętam misję, w której brałam udział w Newadzie po kryzysie w 2008 roku. Dla Newady ważne są tematy jak woda i energia. Każdy region ma inne potrzeby i inne problemy. Dlatego misja gospodarcza polega na tym, by łączyć biznesy lub wymieniać się swoimi doświadczeniami i możliwościami rozwoju.  Będą mogli wykorzystać technologie sprawdzone w innych częściach świata, a których w danym regionie jest niedobór.  

Jakie branże najczęściej uczestniczą w takich misjach? 

Tak ja mówiłam, wszystkie, które są zainteresowane rozwojem. Takie jak uczelnie  czy firmy zajmujące się motoryzacją, a nawet wydobywające miedź etc. 

Im większa firma może gdzieś przyjechać i zainwestować, tym większa korzyść dla danego regionu. Każdy kraj ma różne potrzeby i różne problemy. Z drugiej strony taka misja daje możliwości przedsiębiorcom, którzy w swoim kraju działają a chcą działać międzynarodowo i nie mają szansy się przebić. Jadą tam i realizują swój biznes z korzyścią obustronną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co by Pani powiedziała innym przedsiębiorcom, którzy mogą mieć pewne obawy, by uczestniczyć w takich misjach?

Czego tu się bać? Jadąc na taką misję mogą nawiązać świetne kontakty, poszerzyć swój wachlarz doświadczeń, a nawet spojrzeć na swój biznes z innej perspektywy. Warto w nich brać udział nawet tylko po to, by poznać innych przedsiębiorców i wymienić się wiedzą oraz doświadczeniem. Radzę się nie bać bo każda podróż kształci, szczególnie właśnie biznesowa. Takie misje bardzo inspirują, pobudzają nas do nowych wyzwań. 

W Afryce była Pani ostatnio również z misją gospodarczą?

To była raczej misja dobroczynna. Pojechałam, by pomóc finansowo dzieciom. Odwiedziłam pewną szkołę i wsparłam ją finansowo. Poznałam osoby, które tę szkolę budowały i przekazałam środki na jej rozwój. Dodatkowo rozmawiałam z tamtejszą młodzieżą, próbując ją zmotywować do nauki, jako formy walki o swoją przyszłość. Rozmawiając z nimi posługiwałam się swoim przykładem, tłumacząc, że ja też zaczynałam od zera. Starałam się zainspirować tamtejszą młodzież do brania życia w swoje ręce i pokazać, że każdemu może się udać jak będzie miał pasje i samozaparcie. Chciałam im pokazać, że my przedsiębiorcy ciężko pracujemy przez całe nasze życie i dzięki temu udaje nam się pokonywać coraz to nowe wyzwania. 

Jak zacząć budować swoją firmę bądź nowa filię za granicą?

Najlepiej zacząć od tego, by się rozejrzeć czego w danym regionie brakuje. Jakie ludzie mają tam problemy, jakie wyzwania mają instytucje. Należy też być ostrożnym, aby nie zostać wykorzystanym lub aby nie popełnić błędu, nie znająć lokalnego prawa. Wystarczy otworzyć oczy i serce na to, co w danym regionie się dzieje i jeśli jest tam deficyt tego, co my mamy możliwość zapewnić, to trzeba próbować to zrobić .

W ilu takich misjach Pani uczestniczyła?

W ostatnich 4 latach w Newadzie, Chile, Peru, Puerto Rico i teraz w Afryce, mam też niedługo jechać do Tajlandii i tak dalej. Wspieram również wszelkie obszary tutaj na miejscu, w naszym kraju. Wsparłam fundację TVN w budowie szpitala psychiatrycznego dla dzieci, pomagam też indywidualnie kobietom chorującym na nowotwory. Staram się ratować ludzi, pomagać im i to bardzo mnie cieszy, bo jest wiele potrzebujących osób. Myślę, że tak to jest, że gdy już raz zaczniemy działać i pomagać to później trudno się zatrzymać. Nie pomagam tylko finansowo. Staram się dać swój czas i inspirować ludzi do tego, by walczyli o siebie o swoje marzenia. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

REKLAMA

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

REKLAMA