REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta z misją nie tylko gospodarczą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy w swoim regionie zrobili już wszystko, mogą nadal dużo zrobić w krajach gdzie brakuje tego, w czym oni się wyspecjalizowali. O misjach gospodarczych opowiada Beata Drzazga – Przedsiębiorca Wizjoner, który czerpie radość i energię z pomagania w biznesie i w życiu innym ludziom. 

Czy misje gospodarcze mające wspomóc rozwój danego państwa lub regionu, służą również przedsiębiorcom w nich uczestniczącym?

REKLAMA

Oczywiście, że tak. Ostatnia misja gospodarcza, w której brałam udział wraz z innymi, polskimi przedsiębiorcami odbyła się w Puerto Rico. Zorganizowały ją dwie osoby z Polski, mieszkające tam na stałe i zaprosiły Gubernatora wraz ministrami od spraw gospodarczych, którzy nas z entuzjazmem powitali bo wiedzą, że podczas takich spotkań są szanse na rozwój ich gospodarki. Chcą, aby do ich regionu przyjeżdżali inwestorzy i lokując kapitał pomagali rozwijać te dziedziny, które są problematyczne z różnych względów. Są to zwykle takie regiony, gdzie każdy rodzaj działalności ma duży potencjał – zaczynając od kwestii medycznych, poprzez budowlane i typowo gospodarcze. W Puerto Rico okazało się, że nawet budowa stacji benzynowych jest doskonałym pomysłem, który albo da pracę mieszkańcom albo pozwoli ściągnąć specjalistów z innych krajów i dać im pracę, której czasami brakuje w ich własnych krajach. Moim zdaniem misje te stwarzają w różnych regionach, różne szanse i wyzwania. Pamiętam misję, w której brałam udział w Newadzie po kryzysie w 2008 roku. Dla Newady ważne są tematy jak woda i energia. Każdy region ma inne potrzeby i inne problemy. Dlatego misja gospodarcza polega na tym, by łączyć biznesy lub wymieniać się swoimi doświadczeniami i możliwościami rozwoju.  Będą mogli wykorzystać technologie sprawdzone w innych częściach świata, a których w danym regionie jest niedobór.  

Jakie branże najczęściej uczestniczą w takich misjach? 

Tak ja mówiłam, wszystkie, które są zainteresowane rozwojem. Takie jak uczelnie  czy firmy zajmujące się motoryzacją, a nawet wydobywające miedź etc. 

Im większa firma może gdzieś przyjechać i zainwestować, tym większa korzyść dla danego regionu. Każdy kraj ma różne potrzeby i różne problemy. Z drugiej strony taka misja daje możliwości przedsiębiorcom, którzy w swoim kraju działają a chcą działać międzynarodowo i nie mają szansy się przebić. Jadą tam i realizują swój biznes z korzyścią obustronną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co by Pani powiedziała innym przedsiębiorcom, którzy mogą mieć pewne obawy, by uczestniczyć w takich misjach?

Czego tu się bać? Jadąc na taką misję mogą nawiązać świetne kontakty, poszerzyć swój wachlarz doświadczeń, a nawet spojrzeć na swój biznes z innej perspektywy. Warto w nich brać udział nawet tylko po to, by poznać innych przedsiębiorców i wymienić się wiedzą oraz doświadczeniem. Radzę się nie bać bo każda podróż kształci, szczególnie właśnie biznesowa. Takie misje bardzo inspirują, pobudzają nas do nowych wyzwań. 

W Afryce była Pani ostatnio również z misją gospodarczą?

To była raczej misja dobroczynna. Pojechałam, by pomóc finansowo dzieciom. Odwiedziłam pewną szkołę i wsparłam ją finansowo. Poznałam osoby, które tę szkolę budowały i przekazałam środki na jej rozwój. Dodatkowo rozmawiałam z tamtejszą młodzieżą, próbując ją zmotywować do nauki, jako formy walki o swoją przyszłość. Rozmawiając z nimi posługiwałam się swoim przykładem, tłumacząc, że ja też zaczynałam od zera. Starałam się zainspirować tamtejszą młodzież do brania życia w swoje ręce i pokazać, że każdemu może się udać jak będzie miał pasje i samozaparcie. Chciałam im pokazać, że my przedsiębiorcy ciężko pracujemy przez całe nasze życie i dzięki temu udaje nam się pokonywać coraz to nowe wyzwania. 

Jak zacząć budować swoją firmę bądź nowa filię za granicą?

Najlepiej zacząć od tego, by się rozejrzeć czego w danym regionie brakuje. Jakie ludzie mają tam problemy, jakie wyzwania mają instytucje. Należy też być ostrożnym, aby nie zostać wykorzystanym lub aby nie popełnić błędu, nie znająć lokalnego prawa. Wystarczy otworzyć oczy i serce na to, co w danym regionie się dzieje i jeśli jest tam deficyt tego, co my mamy możliwość zapewnić, to trzeba próbować to zrobić .

W ilu takich misjach Pani uczestniczyła?

W ostatnich 4 latach w Newadzie, Chile, Peru, Puerto Rico i teraz w Afryce, mam też niedługo jechać do Tajlandii i tak dalej. Wspieram również wszelkie obszary tutaj na miejscu, w naszym kraju. Wsparłam fundację TVN w budowie szpitala psychiatrycznego dla dzieci, pomagam też indywidualnie kobietom chorującym na nowotwory. Staram się ratować ludzi, pomagać im i to bardzo mnie cieszy, bo jest wiele potrzebujących osób. Myślę, że tak to jest, że gdy już raz zaczniemy działać i pomagać to później trudno się zatrzymać. Nie pomagam tylko finansowo. Staram się dać swój czas i inspirować ludzi do tego, by walczyli o siebie o swoje marzenia. 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA