REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kobieta z misją nie tylko gospodarczą

Beata Drzazga
Przedsiębiorca, twórca, właściciel i prezes wielu firm w Polsce i za granicą, ekspert w zarządzaniu, ceniona prelegentka na konferencjach ekonomicznych i medycznych, autorka tekstów biznesowych dla przedsiębiorców, inspiruje i doradza innym w prowadzeniu biznesu, zajmuje się także działalnością charytatywną, współautorka prac naukowych z dziedziny ochrony zdrowia, Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach.
Beata Drzazga
Źródło zewnętrzne

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy, którzy w swoim regionie zrobili już wszystko, mogą nadal dużo zrobić w krajach gdzie brakuje tego, w czym oni się wyspecjalizowali. O misjach gospodarczych opowiada Beata Drzazga – Przedsiębiorca Wizjoner, który czerpie radość i energię z pomagania w biznesie i w życiu innym ludziom. 

Czy misje gospodarcze mające wspomóc rozwój danego państwa lub regionu, służą również przedsiębiorcom w nich uczestniczącym?

REKLAMA

Oczywiście, że tak. Ostatnia misja gospodarcza, w której brałam udział wraz z innymi, polskimi przedsiębiorcami odbyła się w Puerto Rico. Zorganizowały ją dwie osoby z Polski, mieszkające tam na stałe i zaprosiły Gubernatora wraz ministrami od spraw gospodarczych, którzy nas z entuzjazmem powitali bo wiedzą, że podczas takich spotkań są szanse na rozwój ich gospodarki. Chcą, aby do ich regionu przyjeżdżali inwestorzy i lokując kapitał pomagali rozwijać te dziedziny, które są problematyczne z różnych względów. Są to zwykle takie regiony, gdzie każdy rodzaj działalności ma duży potencjał – zaczynając od kwestii medycznych, poprzez budowlane i typowo gospodarcze. W Puerto Rico okazało się, że nawet budowa stacji benzynowych jest doskonałym pomysłem, który albo da pracę mieszkańcom albo pozwoli ściągnąć specjalistów z innych krajów i dać im pracę, której czasami brakuje w ich własnych krajach. Moim zdaniem misje te stwarzają w różnych regionach, różne szanse i wyzwania. Pamiętam misję, w której brałam udział w Newadzie po kryzysie w 2008 roku. Dla Newady ważne są tematy jak woda i energia. Każdy region ma inne potrzeby i inne problemy. Dlatego misja gospodarcza polega na tym, by łączyć biznesy lub wymieniać się swoimi doświadczeniami i możliwościami rozwoju.  Będą mogli wykorzystać technologie sprawdzone w innych częściach świata, a których w danym regionie jest niedobór.  

Jakie branże najczęściej uczestniczą w takich misjach? 

Tak ja mówiłam, wszystkie, które są zainteresowane rozwojem. Takie jak uczelnie  czy firmy zajmujące się motoryzacją, a nawet wydobywające miedź etc. 

Im większa firma może gdzieś przyjechać i zainwestować, tym większa korzyść dla danego regionu. Każdy kraj ma różne potrzeby i różne problemy. Z drugiej strony taka misja daje możliwości przedsiębiorcom, którzy w swoim kraju działają a chcą działać międzynarodowo i nie mają szansy się przebić. Jadą tam i realizują swój biznes z korzyścią obustronną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co by Pani powiedziała innym przedsiębiorcom, którzy mogą mieć pewne obawy, by uczestniczyć w takich misjach?

Czego tu się bać? Jadąc na taką misję mogą nawiązać świetne kontakty, poszerzyć swój wachlarz doświadczeń, a nawet spojrzeć na swój biznes z innej perspektywy. Warto w nich brać udział nawet tylko po to, by poznać innych przedsiębiorców i wymienić się wiedzą oraz doświadczeniem. Radzę się nie bać bo każda podróż kształci, szczególnie właśnie biznesowa. Takie misje bardzo inspirują, pobudzają nas do nowych wyzwań. 

W Afryce była Pani ostatnio również z misją gospodarczą?

To była raczej misja dobroczynna. Pojechałam, by pomóc finansowo dzieciom. Odwiedziłam pewną szkołę i wsparłam ją finansowo. Poznałam osoby, które tę szkolę budowały i przekazałam środki na jej rozwój. Dodatkowo rozmawiałam z tamtejszą młodzieżą, próbując ją zmotywować do nauki, jako formy walki o swoją przyszłość. Rozmawiając z nimi posługiwałam się swoim przykładem, tłumacząc, że ja też zaczynałam od zera. Starałam się zainspirować tamtejszą młodzież do brania życia w swoje ręce i pokazać, że każdemu może się udać jak będzie miał pasje i samozaparcie. Chciałam im pokazać, że my przedsiębiorcy ciężko pracujemy przez całe nasze życie i dzięki temu udaje nam się pokonywać coraz to nowe wyzwania. 

Jak zacząć budować swoją firmę bądź nowa filię za granicą?

Najlepiej zacząć od tego, by się rozejrzeć czego w danym regionie brakuje. Jakie ludzie mają tam problemy, jakie wyzwania mają instytucje. Należy też być ostrożnym, aby nie zostać wykorzystanym lub aby nie popełnić błędu, nie znająć lokalnego prawa. Wystarczy otworzyć oczy i serce na to, co w danym regionie się dzieje i jeśli jest tam deficyt tego, co my mamy możliwość zapewnić, to trzeba próbować to zrobić .

W ilu takich misjach Pani uczestniczyła?

W ostatnich 4 latach w Newadzie, Chile, Peru, Puerto Rico i teraz w Afryce, mam też niedługo jechać do Tajlandii i tak dalej. Wspieram również wszelkie obszary tutaj na miejscu, w naszym kraju. Wsparłam fundację TVN w budowie szpitala psychiatrycznego dla dzieci, pomagam też indywidualnie kobietom chorującym na nowotwory. Staram się ratować ludzi, pomagać im i to bardzo mnie cieszy, bo jest wiele potrzebujących osób. Myślę, że tak to jest, że gdy już raz zaczniemy działać i pomagać to później trudno się zatrzymać. Nie pomagam tylko finansowo. Staram się dać swój czas i inspirować ludzi do tego, by walczyli o siebie o swoje marzenia. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA