REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Feromony w biznesie – podobno działają

Subskrybuj nas na Youtube
feromony w biznesie
feromony w biznesie

REKLAMA

REKLAMA

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Jak udowodniono w licznych badaniach, przy pierwszym spotkaniu z nowym klientem, kontrahentem czy współpracownikiem, mamy około czterech sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperymenty potwierdzają, że w ciągu tych kilku sekund jesteśmy oceniani nie tylko pod względem zawodowym, ale i osobistym. Dyrektorzy firm, przedsiębiorcy, a także zwykli pracownicy są tego świadomi, dlatego coraz częściej (i coraz bardziej profesjonalnie) korzystają z rad przedstawionych w poradnikach, książkach czy na kursach skutecznego wywierania wpływu na ludzi.

Skoro jednak wszyscy korzystają z tych, „złotych” technik – jak się wyróżnić i zyskać przewagę nad innymi?

Podświadomość i emocje

REKLAMA

Ludzi sukcesu najczęściej łączą podobne cechy. To z pewnością bezkompromisowość, wytrwałość, pewność siebie czy skuteczność. Aby być skutecznym, niezbędna jest umiejętność wpływania na ludzi – zarówno w pracy, jak i życiu codziennym. Gdy spotykamy klienta, czasami mamy tylko kilka chwil, by przyciągnąć jego uwagę i zrobić na nim dobre wrażenie. Od tego jak na niego wpłyniemy zależy nasz wynik i tym samym – nasza skuteczność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narzędzia i praktyki zaczerpnięte z popularnych książek to dzisiaj jednak zdecydowanie za mało. Poza technikami i umiejętnościami sprzedażowymi, liczy się również postawa, sposób bycia, to, jak jesteśmy ubrani czy nawet to, jak pachniemy. Dlatego właśnie sprzedawcy wykorzystują dodatkowe możliwości, jakie dają im na przykład feromony. Te, naturalnie wydzielane przez nasz organizm, związki chemiczne to narzędzie skutecznego wpływu na podświadomość drugiego człowieka.

Feromony działają bowiem na podświadomość. Wdychane przez narząd nosowo – lemieszowy, znajdujący się w naszych nozdrzach, kierowane są bezpośrednio do podwzgórza mózgu, gdzie powstają emocje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. A jak wiadomo - najskuteczniejsze i najbardziej efektywne są działania, kiedy w grę wchodzą emocje. Wówczas, opierając się na uczuciach partnera biznesowego, możemy liczyć na prawdziwy sukces.

Feromony zwiększają skuteczność wszędzie tam, gdzie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Nie gwarantują oczywiście natychmiastowego podpisania intratnego kontraktu, ale w połączeniu z odpowiednimi cechami osobowości i znajomością technik wywierania wpływu – dają zdecydowaną przewagę nad konkurentem. Potwierdzają to badania, pokazujące, że ludzie stosujący feromony odbierani są jako bardziej atrakcyjni, a otwartość klientów, ich zaufanie i zainteresowanie wzrasta aż o 22,6%. Skuteczni menadżerowie i prezesi dużych firm są tego świadomi. Dlatego też część z nich, w tajemnicy przed innymi, od lat stosuje te związki.

Kiedy prezenty firmy dla pracowników są zwolnione z PIT

PIT-2 i inne oświadczenia, które zmniejszają zaliczki na PIT

Czy to działa?

Naukowcy z Uniwersytetu w Wiedniu odkryli, że Androstenon, naturalny feromon męski, wywołuje zmiany w fizjologii i zachowaniu mężczyzn. Z przeprowadzonych badań wynika, że związek ten akcentuje męskość i dominację. Osoba, która wydziela jego dużą ilość, z reguły nie ma problemów z wywieraniem wpływu na otoczenie. Androstenon powoduje, że mężczyzna go stosujący staje się atrakcyjniejszy w oczach kobiet, wzbudzając jednocześnie respekt u innych mężczyzn. Między innymi ze względu na właściwości wywoływania pozytywnych emocji, Androstenonem spryskiwane były trudne do sprzedania miejsca w kinach, teatrach czy wnętrza klubów nocnych.


Związek ten jest również niezwykle popularny wśród przedstawicieli handlowych, którzy swą sprzedaż zawdzięczają głównie kontaktom osobistym. Inny feromon – Androsteron - to z kolei związek podkreślający męskość. Mężczyźni go stosujący są z reguły postrzegani jako autorytet.

W czasach, gdy sprzedawcy walczą o każdego klienta, ich skuteczność jest niezwykle istotna. Czasem mają tylko kilka minut, aby przekonać go do siebie. To od ich efektywności zależy, czy przez następne kilka miesięcy (czy lat) będą cieszyć się z udanej współpracy z nowym kontrahentem. Korzystanie z dobrodziejstw nauki i stosowanie laboratoryjnie wytwarzanych, syntetycznych feromonów, to nowe podejście do biznesu. Powoli przestają być one tematem tabu, kojarzonym wyłącznie z uwodzeniem. I może dlatego na rynku pojawia się coraz więcej firm kuszących coraz większym wyborem tych związków.

Pakiety (abonamenty) medyczne dla pracowników

Kiedy pracownik uzyskuje przychód z imprezy firmowej?

feromony.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA