REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Feromony w biznesie – podobno działają

feromony w biznesie
feromony w biznesie

REKLAMA

REKLAMA

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Jak udowodniono w licznych badaniach, przy pierwszym spotkaniu z nowym klientem, kontrahentem czy współpracownikiem, mamy około czterech sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

REKLAMA

Eksperymenty potwierdzają, że w ciągu tych kilku sekund jesteśmy oceniani nie tylko pod względem zawodowym, ale i osobistym. Dyrektorzy firm, przedsiębiorcy, a także zwykli pracownicy są tego świadomi, dlatego coraz częściej (i coraz bardziej profesjonalnie) korzystają z rad przedstawionych w poradnikach, książkach czy na kursach skutecznego wywierania wpływu na ludzi.

Skoro jednak wszyscy korzystają z tych, „złotych” technik – jak się wyróżnić i zyskać przewagę nad innymi?

Podświadomość i emocje

REKLAMA

Ludzi sukcesu najczęściej łączą podobne cechy. To z pewnością bezkompromisowość, wytrwałość, pewność siebie czy skuteczność. Aby być skutecznym, niezbędna jest umiejętność wpływania na ludzi – zarówno w pracy, jak i życiu codziennym. Gdy spotykamy klienta, czasami mamy tylko kilka chwil, by przyciągnąć jego uwagę i zrobić na nim dobre wrażenie. Od tego jak na niego wpłyniemy zależy nasz wynik i tym samym – nasza skuteczność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narzędzia i praktyki zaczerpnięte z popularnych książek to dzisiaj jednak zdecydowanie za mało. Poza technikami i umiejętnościami sprzedażowymi, liczy się również postawa, sposób bycia, to, jak jesteśmy ubrani czy nawet to, jak pachniemy. Dlatego właśnie sprzedawcy wykorzystują dodatkowe możliwości, jakie dają im na przykład feromony. Te, naturalnie wydzielane przez nasz organizm, związki chemiczne to narzędzie skutecznego wpływu na podświadomość drugiego człowieka.

REKLAMA

Feromony działają bowiem na podświadomość. Wdychane przez narząd nosowo – lemieszowy, znajdujący się w naszych nozdrzach, kierowane są bezpośrednio do podwzgórza mózgu, gdzie powstają emocje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. A jak wiadomo - najskuteczniejsze i najbardziej efektywne są działania, kiedy w grę wchodzą emocje. Wówczas, opierając się na uczuciach partnera biznesowego, możemy liczyć na prawdziwy sukces.

Feromony zwiększają skuteczność wszędzie tam, gdzie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Nie gwarantują oczywiście natychmiastowego podpisania intratnego kontraktu, ale w połączeniu z odpowiednimi cechami osobowości i znajomością technik wywierania wpływu – dają zdecydowaną przewagę nad konkurentem. Potwierdzają to badania, pokazujące, że ludzie stosujący feromony odbierani są jako bardziej atrakcyjni, a otwartość klientów, ich zaufanie i zainteresowanie wzrasta aż o 22,6%. Skuteczni menadżerowie i prezesi dużych firm są tego świadomi. Dlatego też część z nich, w tajemnicy przed innymi, od lat stosuje te związki.

Kiedy prezenty firmy dla pracowników są zwolnione z PIT

PIT-2 i inne oświadczenia, które zmniejszają zaliczki na PIT

Czy to działa?

Naukowcy z Uniwersytetu w Wiedniu odkryli, że Androstenon, naturalny feromon męski, wywołuje zmiany w fizjologii i zachowaniu mężczyzn. Z przeprowadzonych badań wynika, że związek ten akcentuje męskość i dominację. Osoba, która wydziela jego dużą ilość, z reguły nie ma problemów z wywieraniem wpływu na otoczenie. Androstenon powoduje, że mężczyzna go stosujący staje się atrakcyjniejszy w oczach kobiet, wzbudzając jednocześnie respekt u innych mężczyzn. Między innymi ze względu na właściwości wywoływania pozytywnych emocji, Androstenonem spryskiwane były trudne do sprzedania miejsca w kinach, teatrach czy wnętrza klubów nocnych.


Związek ten jest również niezwykle popularny wśród przedstawicieli handlowych, którzy swą sprzedaż zawdzięczają głównie kontaktom osobistym. Inny feromon – Androsteron - to z kolei związek podkreślający męskość. Mężczyźni go stosujący są z reguły postrzegani jako autorytet.

W czasach, gdy sprzedawcy walczą o każdego klienta, ich skuteczność jest niezwykle istotna. Czasem mają tylko kilka minut, aby przekonać go do siebie. To od ich efektywności zależy, czy przez następne kilka miesięcy (czy lat) będą cieszyć się z udanej współpracy z nowym kontrahentem. Korzystanie z dobrodziejstw nauki i stosowanie laboratoryjnie wytwarzanych, syntetycznych feromonów, to nowe podejście do biznesu. Powoli przestają być one tematem tabu, kojarzonym wyłącznie z uwodzeniem. I może dlatego na rynku pojawia się coraz więcej firm kuszących coraz większym wyborem tych związków.

Pakiety (abonamenty) medyczne dla pracowników

Kiedy pracownik uzyskuje przychód z imprezy firmowej?

feromony.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA