REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Feromony w biznesie – podobno działają

Subskrybuj nas na Youtube
feromony w biznesie
feromony w biznesie

REKLAMA

REKLAMA

Syntetyczne feromony wykorzystuje się w kontaktach biznesowych z każdym rokiem coraz częściej.

Jak udowodniono w licznych badaniach, przy pierwszym spotkaniu z nowym klientem, kontrahentem czy współpracownikiem, mamy około czterech sekund na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

REKLAMA

Eksperymenty potwierdzają, że w ciągu tych kilku sekund jesteśmy oceniani nie tylko pod względem zawodowym, ale i osobistym. Dyrektorzy firm, przedsiębiorcy, a także zwykli pracownicy są tego świadomi, dlatego coraz częściej (i coraz bardziej profesjonalnie) korzystają z rad przedstawionych w poradnikach, książkach czy na kursach skutecznego wywierania wpływu na ludzi.

Skoro jednak wszyscy korzystają z tych, „złotych” technik – jak się wyróżnić i zyskać przewagę nad innymi?

Podświadomość i emocje

REKLAMA

Ludzi sukcesu najczęściej łączą podobne cechy. To z pewnością bezkompromisowość, wytrwałość, pewność siebie czy skuteczność. Aby być skutecznym, niezbędna jest umiejętność wpływania na ludzi – zarówno w pracy, jak i życiu codziennym. Gdy spotykamy klienta, czasami mamy tylko kilka chwil, by przyciągnąć jego uwagę i zrobić na nim dobre wrażenie. Od tego jak na niego wpłyniemy zależy nasz wynik i tym samym – nasza skuteczność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Narzędzia i praktyki zaczerpnięte z popularnych książek to dzisiaj jednak zdecydowanie za mało. Poza technikami i umiejętnościami sprzedażowymi, liczy się również postawa, sposób bycia, to, jak jesteśmy ubrani czy nawet to, jak pachniemy. Dlatego właśnie sprzedawcy wykorzystują dodatkowe możliwości, jakie dają im na przykład feromony. Te, naturalnie wydzielane przez nasz organizm, związki chemiczne to narzędzie skutecznego wpływu na podświadomość drugiego człowieka.

REKLAMA

Feromony działają bowiem na podświadomość. Wdychane przez narząd nosowo – lemieszowy, znajdujący się w naszych nozdrzach, kierowane są bezpośrednio do podwzgórza mózgu, gdzie powstają emocje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. A jak wiadomo - najskuteczniejsze i najbardziej efektywne są działania, kiedy w grę wchodzą emocje. Wówczas, opierając się na uczuciach partnera biznesowego, możemy liczyć na prawdziwy sukces.

Feromony zwiększają skuteczność wszędzie tam, gdzie dochodzi do bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Nie gwarantują oczywiście natychmiastowego podpisania intratnego kontraktu, ale w połączeniu z odpowiednimi cechami osobowości i znajomością technik wywierania wpływu – dają zdecydowaną przewagę nad konkurentem. Potwierdzają to badania, pokazujące, że ludzie stosujący feromony odbierani są jako bardziej atrakcyjni, a otwartość klientów, ich zaufanie i zainteresowanie wzrasta aż o 22,6%. Skuteczni menadżerowie i prezesi dużych firm są tego świadomi. Dlatego też część z nich, w tajemnicy przed innymi, od lat stosuje te związki.

Kiedy prezenty firmy dla pracowników są zwolnione z PIT

PIT-2 i inne oświadczenia, które zmniejszają zaliczki na PIT

Czy to działa?

Naukowcy z Uniwersytetu w Wiedniu odkryli, że Androstenon, naturalny feromon męski, wywołuje zmiany w fizjologii i zachowaniu mężczyzn. Z przeprowadzonych badań wynika, że związek ten akcentuje męskość i dominację. Osoba, która wydziela jego dużą ilość, z reguły nie ma problemów z wywieraniem wpływu na otoczenie. Androstenon powoduje, że mężczyzna go stosujący staje się atrakcyjniejszy w oczach kobiet, wzbudzając jednocześnie respekt u innych mężczyzn. Między innymi ze względu na właściwości wywoływania pozytywnych emocji, Androstenonem spryskiwane były trudne do sprzedania miejsca w kinach, teatrach czy wnętrza klubów nocnych.


Związek ten jest również niezwykle popularny wśród przedstawicieli handlowych, którzy swą sprzedaż zawdzięczają głównie kontaktom osobistym. Inny feromon – Androsteron - to z kolei związek podkreślający męskość. Mężczyźni go stosujący są z reguły postrzegani jako autorytet.

W czasach, gdy sprzedawcy walczą o każdego klienta, ich skuteczność jest niezwykle istotna. Czasem mają tylko kilka minut, aby przekonać go do siebie. To od ich efektywności zależy, czy przez następne kilka miesięcy (czy lat) będą cieszyć się z udanej współpracy z nowym kontrahentem. Korzystanie z dobrodziejstw nauki i stosowanie laboratoryjnie wytwarzanych, syntetycznych feromonów, to nowe podejście do biznesu. Powoli przestają być one tematem tabu, kojarzonym wyłącznie z uwodzeniem. I może dlatego na rynku pojawia się coraz więcej firm kuszących coraz większym wyborem tych związków.

Pakiety (abonamenty) medyczne dla pracowników

Kiedy pracownik uzyskuje przychód z imprezy firmowej?

feromony.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA