REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego nie publikują?

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015
Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015

REKLAMA

REKLAMA

Brak newsów, słaba jakość materiałów, częste telefony, wreszcie wysyłanie informacji na oślep – to główne grzechy polskich piarowców w kontaktach z mediami. Zamiast budować relacje wielu z nich nie tylko traci wiarygodność, ale osłabia wizerunek całego środowiska PR. I chociaż dziennikarze wprost wytykają najczęściej popełniane błędy, to nasuwa się pytanie, czy branża reaguje na te sygnały?

REKLAMA

Naukowe publikacje, raporty i badania przeprowadzone wśród dziennikarzy – materiałów o tym, jak powinny wyglądać relacje na linii PR-owiec – dziennikarz jest sporo. Mimo to rzeczywistość bywa daleka od książkowych wzorców. Redaktorzy narzekają na jakość dostarczanych komunikatów, a piarowe newsy zamiast do mediów trafiają do kosza. Wtedy pojawia się pytanie: dlaczego nie publikują? Padnie ono również podczas zbliżającego się Kongresu Public Relations 2015, który odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie.

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015

Po dwóch stronach barykady

Czym PR-owcy irytują media? Z badania Dziennikarze lifestyle a PR-owcy przeprowadzonego przez agencję Edelman Polska wynika, że otrzymywane materiały są nieciekawe, zbyt długie albo przesadnie promujące firmy. Wśród najcięższych grzechów polskich piarowców wymienia się również: zbytnią natarczywość, częste telefony oraz wysyłanie informacji do wielu osób z widoczną listą adresową. Czy oznacza to, że działania media relations są bezsensowne? Okazuje się, że mimo to specjaliści PR wciąż inspirują dziennikarzy. Według cytowanych badań w co 5 materiale w mediach pojawiają się informacje pochodzące od piarowców. Redaktorzy chętnie korzystają z dostarczanych cytatów, a szczególnie cenią sobie możliwość pozyskania informacji z tzw. pierwszej ręki. Prognozuje się, że nowe technologie, które coraz odważniej wkraczają w tą sferę public relations mogą wpłynąć na standard działań PR. – Systemy automatyzujące czynności takie jak: wysyłka informacji czy pomiar efektów pozwalają zaoszczędzić czas. Jeśli zostanie on wykorzystany na wnikliwą analizę mediów oraz rzetelne przygotowanie treści, będzie to skutkować podniesieniem jakości działań – mówi dr Dariusz TWORZYDŁO, prezes Exacto Sp. z o.o., organizator Kongresu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Content is king

Zmiany w praktyce PR wymuszają nie tylko niezadowoleni redaktorzy, ale i coraz surowsze realia rynku medialnego. Tradycyjne próby zainteresowania tematem przestały być skuteczne.  Wbrew pozorom sytuacja ta ma również swoje dobre strony. – Głód wartościowego contentu oraz walka pomiędzy mediami o odbiorcę to szansa na zaistnienie dla najlepszych piarowców. Tych, którzy są w stanie sprostać oczekiwaniom dziennikarzy, z oryginalnym pomysłem oraz potrafiących przygotować materiał praktycznie gotowy do publikacji. Cała sztuka polega na tym, aby wyczuć czym jest dobry content i taki dostarczać. Niestety wciąż jest zbyt wielu słabych piarowców, którzy nie rozumieją specyfiki mediów – wyjaśnia Bohdan PAWŁOWICZ, Właściciel PBS Solutions.

Kongres Profesjonalistów Public Relations 2015. Jak kształtować wizerunek marki za pośrednictwem media relations?


PR-owcy kontra dziennikarze

Szansą na konfrontację opinii na temat praktyk media relations będzie tegoroczny Kongres Profesjonalistów PR w całości poświęcony właśnie temu zagadnieniu. – M. Orłoś, G. Miecugow i T. Machała opowiedzą o swoich doświadczeniach w kontaktach z piarowcami, dobrych praktykach, ale i punktach iskrzenia. Z kolei sprawdzone sposoby na zbudowanie partnerskich relacji z dziennikarzami zaprezentują przedstawiciele czołowych agencji. Przedstawimy także wyniki najświeższych badań, które być może rzucą nowe światło na kontakty z mediami. Wiele czasu poświęcimy praktyce – wyjaśnia dr Dariusz TWORZYDŁO.

Organizatorami Kongresu są firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o., zaś głównymi partnerami Urząd Miasta Rzeszowa, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, a także Związek Firm Public Relations. Sponsorem głównym jest firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. Szczegółowe informacje oraz program wydarzenia znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl. Zachęcamy również do śledzenia profilu wydarzenia na portalu Facebook.

Kontakt dla mediów

dr Dariusz Tworzydło, Współorganizator Kongresu

e-mail: dariusz {.at} tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA