REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Public relations elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy

Szczurek Katarzyna
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Efektywna komunikacja z klientami i kontrahentami, rozpoznawalna i godna zaufania marka, a także nawiązanie dialogu z cennymi grupami docelowymi to podstawowe korzyści z prowadzenia działań z zakresu public relations. Co jeszcze daje firmie to nieocenione remedium na problemy z wizerunkiem?

REKLAMA

W dzisiejszych czasach szybko zmieniające się warunki otoczenia i ogromna konkurencja to codzienność dla przedsiębiorstw działających na rynku. Utrzymywanie przewagi konkurencyjnej wymaga więc sięgania po kolejne instrumenty, szczególnie z obszaru public relations.

REKLAMA

Tradycyjne formy komunikacji firmy z otoczeniem tracą na znaczeniu, sprowadzając się do bezosobowego przekazu. Współczesny klient, wymagający i świadomy swoich potrzeb przestaje ufać reklamie, poszukując informacji na temat firmy i produktu z neutralnych źródeł, którymi najczęściej są media lub szeroko rozumiane otoczenie przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne dla każdej firmy powinny być działania z zakresu public relations. Pozwalają one bowiem nie tylko wykreować pożądany wizerunek firmy, ale przede wszystkim zdobyć zaufanie wśród klientów i zwiększyć świadomość marki, która jest w dzisiejszych czasach kluczowym elementem przetargowym na rynku. PR to także niezastąpione działania w przypadku zmiany wizerunku firmy, naturalnej bądź wymuszonej przez nadszarpnięte zaufanie. Sprawnie prowadzone public relations jest również koniecznością w przypadku zarządzania sytuacją kryzysową, podczas repozycjonowania produktów czy samej firmy, a także gdy wprowadzane są nowe produkty, gdyż wywołując pozytywne skojarzenia stymulują popyt.

Informacje dostarczane wskutek działań public relations uznawane są przez otoczenie za bardziej rzetelne i bardziej wiarygodne. Informacje docierające poprzez bezstronne media cieszą się bowiem dużym zaufaniem. Starannie wykreowany image to zatem szansa na akceptację ze strony interesariuszy i dobrą reputację, która jest szczególnie ważna zarówno u klientów, jak i kontrahentów

REKLAMA

Działania z zakresu public relations nie mogą być jednak chaotycznymi i incydentalnie podejmowanymi ruchami. Współpraca z mediami i wykreowanie wizerunku firmy wymaga uznania public relations za integralną część zarządzania każdej firmy.  Jak przekonuje Anna Janus, Prezes Grupy IPO.pl „kompleksowość i ciągłość, przy jednoczesnym dopasowaniu do wymagań poszczególnych grup docelowych powinny być głównymi cechami dzisiejszych działań public relations. Tylko pełen profesjonalizm w tym zakresie pozwoli bowiem stworzyć spójną strategię komunikacji z otoczeniem”.

Ciągły wzrost popytu na usługi z zakresu public relations świadczy jednak o tym, że przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać jak wielką rolę odgrywa postrzeganie ich przez odbiorców i jak przekłada się to na wzrost sprzedaży. Jednakże zbudowanie „dobrego PRu firmy” nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego warto zainwestować w doświadczona firmę, oferującą tego typu usługi. Prowadzenie public relations we własnym zakresie często okazuje się bardzo trudne, gdyż wymaga powołania specjalnej jednostki oraz dużych nakładów finansowych, podczas gdy profesjonalne agencje często są w stanie wynegocjować korzystne rabaty dla klienta, a także znają specyfikę tego typu działalności. Jest to szczególnie istotne w przypadku budowania relacji między spółką publiczną a inwestorami. Działania z zakresu inwestor relations, będące częścią działań PR, są bowiem nieodłącznym elementem komunikacji między spółką giełdową a uczestnikami rynku kapitałowego. Dobry wizerunek spółki wśród inwestorów, analityków giełdowych czy specjalistów z zakresu rynku kapitałowego to nieoceniona pomoc w utrzymaniu płynnych notowań giełdowych i rzetelnej wycenie aktywów. Działania inwestor relations wymagają jednak solidnej znajomości rynku kapitałowego, który jest bardzo specyficznym spektrum. Dlatego doświadczenie firmy oferującej tego typu działania jest nieocenioną pomocą zarówno dla spółek przygotowujących się do debiutu giełdowego, jak i już działających na giełdzie. Zwłaszcza korzystanie z nowoczesnych instrumentów inwestor relations, takich jak relacje online z ważnych wydarzeń, czy czaty giełdowe może dać wymierne efekty w postaci korzystniejszych i bardziej płynnych notowań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Katarzyna Szczurek

redaktor portalu IPO.pl

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: IPO.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

REKLAMA

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

REKLAMA