REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Business Speed Dating - makijaż w biznesie./ Fot. Fotolia
Business Speed Dating - makijaż w biznesie./ Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Dziś coraz więcej biznesmenów stara się przywiązywać bardziej uwagę do słynnej maksymy „Czas to pieniądz” już na etapie kompletowania własnego zespołu. Zdając sobie sprawę z szybkości zmian, jakie zachodzą, wolą zminimalizować czas swoich poszukiwań. Jedni zwracają się do Agencji Pracy Tymczasowej, która zrobi pierwszą selekcję, inni do headhunterów.

REKLAMA

REKLAMA

„Randka” z szefem?

W ostatnim czasie modne stało się też zjawisko „Randkowania z przyszłym pracodawcą”, tzw. Business Speed Dating, które powstało pod koniec lat 90. w Stanach Zjednoczonych, a w wyniku procesu amerykanizacji kultury rozpowszechniło się poza jego granicami. Speed Dating to szybki i łatwy sposób na poznanie przez pracodawcę dużej liczby osób bezrobotnych i wybranie właściwego pracownika. Spotkania te trwają od 5 do 10 minut, osoba aplikująca na zbudowanie odpowiedniego wrażenia lub sprzedaży swojego pomysłu ma zaledwie 30 sekund.

Trzeba przyznać, że taki sposób pozyskiwania kontrahentów, zespołu pracowniczego czy zawierania umów jest nie tylko oszczędny w czasie, ale i mniej stresujący dla każdej ze stron. „Spotkanie rekrutacyjnie” nie odbywa się najczęściej w głównej siedzibie firmy, a „miejscem biznesowej randki” może być kawiarnia czy galeria.

Czy jednak 30 sekund to wystarczający czas, by wywrzeć dobre wrażenie i uzyskać zamierzony cel ? No cóż, przykład z Manchesteru pokazuje, że tak - w ciągu jednego Business Speed Dating pracę uzyskało 40 osób na 350 bezrobotnych. Wynik jest przekonujący, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Powiatowe Urzędy Pracy w naszym kraju rzadko osiągają podobne rezultaty.

REKLAMA

Zobacz także: Rozmowy towarzyskie przy stole

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skuteczna autoprezentacja

Sukces BSD leży zapewne nie tylko po stronie potencjalnych pracodawców, ale i osób, które się na nie udają. Posiadanie dobrego pomysłu biznesowego lub interesujących dyplomów to dopiero początek wielkiej góry lodowej. Każdy, kto wybiera się na tego typu spotkania, musi wiedzieć, iż duża cześć sukcesu kryje się w komunikacji niewerbalnej oraz tajnikach odpowiedniej autoprezentacji. Badania wykazały, że treść wypowiedzi i sposób formułowania myśli podczas rozmowy to zaledwie 7% z całej komunikacji, brzmienie głosu zajmuje drugie miejsce z 38% wynikiem, a elementem decydującym i mającym wpływ na nasz sukces jest wygląd i mowa naszego ciała, który zajmuje w kontaktach interpersonalnych aż 55%.


Jeśli więc odpowiednio pokierujemy naszą komunikacją niewerbalną - możemy własny sukces osiągnąć nawet w 25 sekund. Wystarczy dobrze znać kilka podstawowych zasad kształtowania własnego wizerunku. Oto one:

1. ubranie: dobieramy tak, by przekazać tylko wybrane informacje na nasz temat, ubieramy się stosownie do sytuacji, ubiór dobieramy adekwatnie do osób, z którymi będziemy rozmawiać. Panie - najlepiej marynarka do pasa ze spodniami lub spódniczką (spódniczka powinna kończyć się 6 centymetrów przed lub za kolanem). Kolory czarne lub szare. Buty na obcasie średniej wielkości,

2. fryzura: w przypadku długich włosów u pań dobrym rozwiązaniem okaże się lekki kok spięty nisko nad karkiem,

3. makijaż: delikatny, ale konieczny, by odebrano nas jako zdyscyplinowane i wytrwałe w działaniu.

Polecamy serwis: Etykieta w biznesie

W przypadku panów wymagania są trochę mniejsze, ale poszczególne elementy wyglądu okazują się równie znaczące:

1. ubranie: klasyczny garnitur, krawat stonowany, kontrastujący z kolorem koszuli. Istotnym elementem jest posiadanie zegarka. Mężczyzna, który go nie nosi, pokazuje przyszłemu pracodawcy, że nie potrafi zarządzać czasem i... pieniędzmi. Czyż nie przypomina to słynnego powiedzenia „czas to pieniądz”?

2. włosy, zarost: włosy powinny być starannie przycięte. Zarost można zostawić tylko wtedy, gdy dodaje on panom powagi lub ukrywa blizny. Jego posiadanie oznacza, że mężczyzna ma coś do ukrycia - dlatego warto się poświęcić.

Komunikacja werbalna

Mimo iż w przekazie komunikacyjnym największe znaczenie mają sygnały niewerbalne, to nie należy zapominać, że znaczenie ma to, co mówimy, a jeszcze większe - jak mówimy. Dlatego powinniśmy mówić stanowczo, ale nie za głośno, powinniśmy się starać odpowiednio modulować głos, by nie zanudzić słuchacza. Dość duże znaczenie ma także samo tempo mówienia - ważne, by nie znudzić drugiej strony i jej nie rozproszyć, gdy mówimy za szybko. Istotne w procesie komunikacji jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego. Nie należy jednak wpatrywać się nieustannie w oczy naszego rozmówcy, bo może to zostać źle odebrane, a nasz partner rozmowy może się poczuć osaczony.

To oczywiście tylko niektóre, ważne elementy mające wpływ na przebieg naszej Business Speed Dating. Skoro jednak każde miejsce i czas są odpowiednie, by znaleźć wymarzoną pracę - to warto wypróbować nawet najbardziej nieprawdopodobną metodę prezentacji własnej osoby.

Zobacz także: Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka?

Małgorzata Kopeć

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA