REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Business Speed Dating - makijaż w biznesie./ Fot. Fotolia
Business Speed Dating - makijaż w biznesie./ Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Dziś coraz więcej biznesmenów stara się przywiązywać bardziej uwagę do słynnej maksymy „Czas to pieniądz” już na etapie kompletowania własnego zespołu. Zdając sobie sprawę z szybkości zmian, jakie zachodzą, wolą zminimalizować czas swoich poszukiwań. Jedni zwracają się do Agencji Pracy Tymczasowej, która zrobi pierwszą selekcję, inni do headhunterów.

REKLAMA

„Randka” z szefem?

REKLAMA

W ostatnim czasie modne stało się też zjawisko „Randkowania z przyszłym pracodawcą”, tzw. Business Speed Dating, które powstało pod koniec lat 90. w Stanach Zjednoczonych, a w wyniku procesu amerykanizacji kultury rozpowszechniło się poza jego granicami. Speed Dating to szybki i łatwy sposób na poznanie przez pracodawcę dużej liczby osób bezrobotnych i wybranie właściwego pracownika. Spotkania te trwają od 5 do 10 minut, osoba aplikująca na zbudowanie odpowiedniego wrażenia lub sprzedaży swojego pomysłu ma zaledwie 30 sekund.

Trzeba przyznać, że taki sposób pozyskiwania kontrahentów, zespołu pracowniczego czy zawierania umów jest nie tylko oszczędny w czasie, ale i mniej stresujący dla każdej ze stron. „Spotkanie rekrutacyjnie” nie odbywa się najczęściej w głównej siedzibie firmy, a „miejscem biznesowej randki” może być kawiarnia czy galeria.

Czy jednak 30 sekund to wystarczający czas, by wywrzeć dobre wrażenie i uzyskać zamierzony cel ? No cóż, przykład z Manchesteru pokazuje, że tak - w ciągu jednego Business Speed Dating pracę uzyskało 40 osób na 350 bezrobotnych. Wynik jest przekonujący, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Powiatowe Urzędy Pracy w naszym kraju rzadko osiągają podobne rezultaty.

Zobacz także: Rozmowy towarzyskie przy stole

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Skuteczna autoprezentacja

Sukces BSD leży zapewne nie tylko po stronie potencjalnych pracodawców, ale i osób, które się na nie udają. Posiadanie dobrego pomysłu biznesowego lub interesujących dyplomów to dopiero początek wielkiej góry lodowej. Każdy, kto wybiera się na tego typu spotkania, musi wiedzieć, iż duża cześć sukcesu kryje się w komunikacji niewerbalnej oraz tajnikach odpowiedniej autoprezentacji. Badania wykazały, że treść wypowiedzi i sposób formułowania myśli podczas rozmowy to zaledwie 7% z całej komunikacji, brzmienie głosu zajmuje drugie miejsce z 38% wynikiem, a elementem decydującym i mającym wpływ na nasz sukces jest wygląd i mowa naszego ciała, który zajmuje w kontaktach interpersonalnych aż 55%.


Jeśli więc odpowiednio pokierujemy naszą komunikacją niewerbalną - możemy własny sukces osiągnąć nawet w 25 sekund. Wystarczy dobrze znać kilka podstawowych zasad kształtowania własnego wizerunku. Oto one:

1. ubranie: dobieramy tak, by przekazać tylko wybrane informacje na nasz temat, ubieramy się stosownie do sytuacji, ubiór dobieramy adekwatnie do osób, z którymi będziemy rozmawiać. Panie - najlepiej marynarka do pasa ze spodniami lub spódniczką (spódniczka powinna kończyć się 6 centymetrów przed lub za kolanem). Kolory czarne lub szare. Buty na obcasie średniej wielkości,

2. fryzura: w przypadku długich włosów u pań dobrym rozwiązaniem okaże się lekki kok spięty nisko nad karkiem,

3. makijaż: delikatny, ale konieczny, by odebrano nas jako zdyscyplinowane i wytrwałe w działaniu.

Polecamy serwis: Etykieta w biznesie

W przypadku panów wymagania są trochę mniejsze, ale poszczególne elementy wyglądu okazują się równie znaczące:

REKLAMA

1. ubranie: klasyczny garnitur, krawat stonowany, kontrastujący z kolorem koszuli. Istotnym elementem jest posiadanie zegarka. Mężczyzna, który go nie nosi, pokazuje przyszłemu pracodawcy, że nie potrafi zarządzać czasem i... pieniędzmi. Czyż nie przypomina to słynnego powiedzenia „czas to pieniądz”?

2. włosy, zarost: włosy powinny być starannie przycięte. Zarost można zostawić tylko wtedy, gdy dodaje on panom powagi lub ukrywa blizny. Jego posiadanie oznacza, że mężczyzna ma coś do ukrycia - dlatego warto się poświęcić.

Komunikacja werbalna

Mimo iż w przekazie komunikacyjnym największe znaczenie mają sygnały niewerbalne, to nie należy zapominać, że znaczenie ma to, co mówimy, a jeszcze większe - jak mówimy. Dlatego powinniśmy mówić stanowczo, ale nie za głośno, powinniśmy się starać odpowiednio modulować głos, by nie zanudzić słuchacza. Dość duże znaczenie ma także samo tempo mówienia - ważne, by nie znudzić drugiej strony i jej nie rozproszyć, gdy mówimy za szybko. Istotne w procesie komunikacji jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego. Nie należy jednak wpatrywać się nieustannie w oczy naszego rozmówcy, bo może to zostać źle odebrane, a nasz partner rozmowy może się poczuć osaczony.

To oczywiście tylko niektóre, ważne elementy mające wpływ na przebieg naszej Business Speed Dating. Skoro jednak każde miejsce i czas są odpowiednie, by znaleźć wymarzoną pracę - to warto wypróbować nawet najbardziej nieprawdopodobną metodę prezentacji własnej osoby.

Zobacz także: Czego unikać w wypowiedziach ustnych? - grzeczność języka?

Małgorzata Kopeć

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA