REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 FC NIKMARK
Agencja Marketingowa
Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes
Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

REKLAMA

REKLAMA

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Problemy w komunikowaniu się ze światem nie stanowią o elementarnych brakach czy nieumiejętności w wysławianiu się. Z reguły zaaplikowany nam wszystkim w szkole zestaw reguł i słownictwa wystarcza, aby przekazywać informacje w sposób mniej lub bardziej zaawansowany. Należy zwrócić uwagę na dość subtelną kwestię, przez niektórych nie zauważaną, dotyczącą staranności wypowiedzi.

REKLAMA

Staranna mowa polska podstawą dobrej komunikacji

Udowodniono już w starożytności, że uważniej słuchamy i lepiej zapamiętujemy tematy błahe i mniej ciekawe, które zostały przedstawione w sposób zrozumiały i interesujący, niż treści ważkie, ale komunikowane bez emocji i z błędami językowymi. Wielu przedsiębiorców (nie wszyscy na szczęście), zaczynając od właścicieli małych firm, na rekinach biznesu kończąc, mało uwagi poświęca temu w jaki sposób prezentowane informacje chcą przekazać. Uważając prawdopodobnie temat za mniej istotny z punktu widzenia ich własnej działalności zapominają, że coraz częściej biznes bardzo mocno oddziałuje na swoje sąsiedztwo, staje się przykładem do naśladowania.

Korporacyjna etykieta w praktyce

Skoro zatem liczne przedsiębiorstwa roszczą sobie słuszne prawo do roztaczania pieczy nad społecznościami lokalnymi, dbania o środowisko i wchodzenia w bliskie korelacje z otoczeniem, to powinny prezentować się równie pięknie, co idee które rozsiewają. Cieszy fakt, że rośnie świadomość firm na temat tego, jaką rolę odgrywają w kształtowaniu świata wokół siebie, w którym powstały i w którym funkcjonują. Należy jednak pamiętać, że otoczenie firmy to przede wszystkim ludzie. I niezależnie od tego, czy firma działa lokalnie czy na większą skalę, to jej siła oddziaływania na ludzi wzrasta wraz z ilością obecnych i potencjalnych klientów, do których firma dociera ze swoim przekazem. Niech więc na rynku polskim, polskie firmy komunikują się z rodzimymi klientami przy pomocy poprawnej polszczyzny. Wzięcie odpowiedzialności nie tylko za to co się przekazuje, ale też jak to się robi z pewnością poskutkuje większą uwagą i szacunkiem odbiorców.

Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Język polski w świecie biznesu

Mowa polska jest naszym skarbem narodowym. Uczynienie z niej narzędzia dobrego wizerunku nic nie kosztuje, a dodatkowo może przyczynić się do poszerzenia działań społecznych organizacji o działania edukacyjne. Wystarczy tylko, aby właściciel małej firmy lub prezes dużej korporacji oczami wyobraźni zobaczył jak będzie się czuł, gdy po kilku wywiadach i wystąpieniach zacznie być podawany jako przykład do naśladowania dla innych. I niezależnie od tego czy będzie to na lokalną, czy światową skalę z pewnością nie będzie żałował poświęconego czasu i uwagi na dopracowanie poprawnego sposobu mówienia i pisania.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Autor: Łukasz Skotarek

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA