Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes
REKLAMA
REKLAMA
Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes
Problemy w komunikowaniu się ze światem nie stanowią o elementarnych brakach czy nieumiejętności w wysławianiu się. Z reguły zaaplikowany nam wszystkim w szkole zestaw reguł i słownictwa wystarcza, aby przekazywać informacje w sposób mniej lub bardziej zaawansowany. Należy zwrócić uwagę na dość subtelną kwestię, przez niektórych nie zauważaną, dotyczącą staranności wypowiedzi.
REKLAMA
Staranna mowa polska podstawą dobrej komunikacji
Udowodniono już w starożytności, że uważniej słuchamy i lepiej zapamiętujemy tematy błahe i mniej ciekawe, które zostały przedstawione w sposób zrozumiały i interesujący, niż treści ważkie, ale komunikowane bez emocji i z błędami językowymi. Wielu przedsiębiorców (nie wszyscy na szczęście), zaczynając od właścicieli małych firm, na rekinach biznesu kończąc, mało uwagi poświęca temu w jaki sposób prezentowane informacje chcą przekazać. Uważając prawdopodobnie temat za mniej istotny z punktu widzenia ich własnej działalności zapominają, że coraz częściej biznes bardzo mocno oddziałuje na swoje sąsiedztwo, staje się przykładem do naśladowania.
Korporacyjna etykieta w praktyce
Skoro zatem liczne przedsiębiorstwa roszczą sobie słuszne prawo do roztaczania pieczy nad społecznościami lokalnymi, dbania o środowisko i wchodzenia w bliskie korelacje z otoczeniem, to powinny prezentować się równie pięknie, co idee które rozsiewają. Cieszy fakt, że rośnie świadomość firm na temat tego, jaką rolę odgrywają w kształtowaniu świata wokół siebie, w którym powstały i w którym funkcjonują. Należy jednak pamiętać, że otoczenie firmy to przede wszystkim ludzie. I niezależnie od tego, czy firma działa lokalnie czy na większą skalę, to jej siła oddziaływania na ludzi wzrasta wraz z ilością obecnych i potencjalnych klientów, do których firma dociera ze swoim przekazem. Niech więc na rynku polskim, polskie firmy komunikują się z rodzimymi klientami przy pomocy poprawnej polszczyzny. Wzięcie odpowiedzialności nie tylko za to co się przekazuje, ale też jak to się robi z pewnością poskutkuje większą uwagą i szacunkiem odbiorców.
Jak zachowywać się podczas przyjęcia biurowego?
Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!
Język polski w świecie biznesu
Mowa polska jest naszym skarbem narodowym. Uczynienie z niej narzędzia dobrego wizerunku nic nie kosztuje, a dodatkowo może przyczynić się do poszerzenia działań społecznych organizacji o działania edukacyjne. Wystarczy tylko, aby właściciel małej firmy lub prezes dużej korporacji oczami wyobraźni zobaczył jak będzie się czuł, gdy po kilku wywiadach i wystąpieniach zacznie być podawany jako przykład do naśladowania dla innych. I niezależnie od tego czy będzie to na lokalną, czy światową skalę z pewnością nie będzie żałował poświęconego czasu i uwagi na dopracowanie poprawnego sposobu mówienia i pisania.
Elegancja biznesowa sztuką życia
Autor: Łukasz Skotarek
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.