REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Czym jest osobisty PR?
Czym jest osobisty PR?

REKLAMA

REKLAMA

Kto chce w dzisiejszych czasach osiągnąć sukces (i go utrzymać), nie może zrezygnować z efektywnego, osobistego PR-u. Ukazanie się w pozytywnym świetle sprawia jednak trudności wielu ludziom. Jedni nie lubią o sobie mówić, lecz w głębi ducha mają nadzieję, że ktoś zauważy ich zasługi. Inni mówią o sobie aż nazbyt chętnie, jednakże nie udaje im się przekonać do siebie swojego rozmówcy. Dobry PR jest czymś innym.

Osobisty PR jest sztuką zręcznego przedstawienia własnej osoby, systematycznego prowadzenia marketingu we własnej sprawie. Nie chodzi tutaj o krótkotrwały efekt – raczej o mające zbliżyć nas do zaplanowanego sukcesu posunięcia, których oddziaływanie będzie długotrwałe dzięki wiarygodności i autentyczności.

REKLAMA

Pokaż, co potrafisz

W Twoim osobistym marketingu obowiązują te same zasady co w przypadku reklamowanego produktu: marketing ma sens jedynie wtedy, gdy w ogóle jest coś do sprzedania. Dlatego musisz zadać sobie pytanie, co właściwie masz do zaoferowania. Jakie są Twoje mocne strony? W jaki sposób można wykorzystać Twoje fachowe kwalifikacje? Gruntowna analiza własnego potencjału jest podstawą każdego efektywnego PR-u, ponieważ będziesz mógł przekonać innych o swoich zdolnościach tylko wtedy, gdy sam będziesz ich pewien.

Polecamy: Plan życia zawodowego

Orientacja na cele

Dobrze jest uzyskać pozytywny wizerunek. Nic on jednak nie da, jeśli nie będzie pasował do wyznaczonych celów. Dlatego tak ważne są konkretnie zdefiniowane cele, które będą podstawą Twojego PR-u. Wynikną one z jednej strony z analizy Twojego potencjału. Z drugiej strony musisz sobie uświadomić, co jest dla Ciebie naprawdę ważne. Ponieważ: kto nie zna celu, nie odnajdzie drogi!

Uwidocznij swoje zalety!

Na pewno to znasz: jeśli z zapałem pracujesz nad tym, co sprawia Ci prawdziwą przyjemność, to wszystko idzie jak z płatka i udaje Ci się wykonać dużo dobrej roboty, prawda? I pewnie też od razu zupełnie inaczej rozmawiasz o tej czynności lub dziedzinie, która Cię pasjonuje – taka postawa przyniesie Twoim bliźnim o wiele więcej korzyści, niż gdybyś prowadził z nimi rozmowy na zupełnie nie interesujące Cię tematy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Zarządzanie

Rozpocznij własną kampanię reklamową!

Gdy już uświadomisz sobie swoje mocne strony i cele, do których dążysz (nabierając przy okazji większej pewności siebie), powinieneś wziąć pod uwagę jeszcze jedno: Musisz zacząć! Najlepiej w ciągu 30 minut zacznij prezentować się w lepszym świetle!

Stéphane Etrillard. Artykuł jest fragmentem książki 30 minut dla efektywnego osobistego marketingu Wydawnictwo KOS

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA