| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Etykieta w biznesie > Kontakty z klientami > Jak zapanować nad własnym głosem?

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Popełniane faux-pas w intonacji:

  • za szybkie tempo mówienia, co świadczyć może o braku pewności siebie.

Zazwyczaj szybko mówiące osoby podświadomie uważają iż nie są warte poświęconego im czasu. Prędkość mówienia może świadczyć również o pewnej nerwowości. Przeważnie zwiększamy tempo mówienia gdy mamy podwyższony poziom adrenaliny. Mówiąc za szybko trudno będzie zdobyć nam autorytet. Chcąc, nie chcąc wysyłamy niepożądany sygnał.

  • protekcjonalny ton, wyjątkowo źle świadczy o jego autorze, daje nam informacje, że osoba go używająca jest pełna kompleksów,
  • zbyt głośne mówienie, jest niemiłe i niegrzeczne dla naszego rozmówcy jak i otoczenia w którym przebywamy. Kiedy w pomieszczeniu oprócz nas znajdują się inne osoby siłą rzeczy zmuszamy je do uczestnictwa w naszym dialogu,

Porównaj: Jak radzić sobie z trudnym klientem?

  • wysoki ton, przyczynia się również do utrudnionego zdobycia autorytetu, gdy mamy taki sposób mówienia warto zainwestować w doskonalenie się z zakresu technik mowy. Pamiętaj, im niższy ton tym łatwiej zdobyć autorytet, warto to jednak przećwiczyć aby przy pierwszym spotkaniu nie wypaść sztucznie,
  • ton przymilny, informuje o naszej słabości, mówiąc w ten sposób staramy się wejść w łaski rozmówcy co jest nieelegancką formą manipulacji. 

Polecamy serwis Szkolenia

Monika Żak

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Koschel-Sturzbecher

Adwokat, publicystka i szkoleniowiec.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »