REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co nam dają spotkania biznesowe?

Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.
Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.

REKLAMA

REKLAMA

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Warto jednak przyjrzeć się, jakie korzyści może przynieść nam spotkanie „na żywo”. Przede wszystkim, spotkania biznesowe zwykle podlegają pewnej formalnej procedurze – odbywają się one w określonym porządku, a ich przebieg zwykle jest protokołowany. Ich głównym celem jest komunikacja, między członkami zespołu. Ale nie tylko.

REKLAMA

Podstawową przyczyną, dla której organizuje się spotkania biznesowe jest rozwiązywanie problemów, czy też omówienie postępu prac. W rozbudowanych korporacjach, które zwykle składają się z różnych departamentów i wydziałów, gdzie często trzeba wysłuchać głosu wielu specjalistów z różnych dziedzin, ta forma jest niezwykle skuteczna. Podobnie jest z omówieniem postępu prac nad danym projektem, w realizacji/przygotowaniu którego uczestniczy większa liczba osób. Często powołuje się specjalne komisje, które spotykają się regularnie i zajmują się wybranymi zagadnieniami.

Zobacz: Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

REKLAMA

Praca nad istotnymi dla firmy problemami może przebiegać w dwóch formach. Jedną z nich jest wersja sformalizowana polegająca na nadaniu spotkaniu określonego porządku, z uwzględnieniem czasu na ogólną dyskusję nad prezentowanymi zagadnieniami. Innym sposobem jest przeprowadzenie tzw. „burzy mózgów”, czyli bardzo odformalizowanego zebrania, które ma służyć prezentacji twórczych pomysłów i luźnej wymianie zdań na aktualne tematy.

Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników. Bardzo często są wykorzystywane w celu jednoosobowego przekazywania informacji – np. kierownik działu przekazuje w ten sposób informacje swoim podwładnym o konkretnych wydarzeniach, sytuacji finansowej firmy itp.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Jednak prócz funkcji komunikacyjnej, zebrania spełniają jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – budowania wspólnoty i umacniania jej spójności. Tego typu obrady służą nie tylko wymianie poglądów, doświadczeń, czy też przekazowi informacji, ale także pozwalają uczestniczącym w nim osobom poczuć się częścią firmy. Szansa wypowiedzenia się na dany temat, przedstawienia własnych argumentów, ogólnie mówiąc, zaprezentowania siebie, daje uczestnikom zebrania poczucie, że ich zdanie się liczy, że wpływają w pewien sposób na wygląd i funkcjonowanie własnej firmy. Dzięki temu skuteczniej mogą bronić jej interesów. 

Karolina Zaborska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA