REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co nam dają spotkania biznesowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.
Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników.

REKLAMA

REKLAMA

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Warto jednak przyjrzeć się, jakie korzyści może przynieść nam spotkanie „na żywo”. Przede wszystkim, spotkania biznesowe zwykle podlegają pewnej formalnej procedurze – odbywają się one w określonym porządku, a ich przebieg zwykle jest protokołowany. Ich głównym celem jest komunikacja, między członkami zespołu. Ale nie tylko.

REKLAMA

Podstawową przyczyną, dla której organizuje się spotkania biznesowe jest rozwiązywanie problemów, czy też omówienie postępu prac. W rozbudowanych korporacjach, które zwykle składają się z różnych departamentów i wydziałów, gdzie często trzeba wysłuchać głosu wielu specjalistów z różnych dziedzin, ta forma jest niezwykle skuteczna. Podobnie jest z omówieniem postępu prac nad danym projektem, w realizacji/przygotowaniu którego uczestniczy większa liczba osób. Często powołuje się specjalne komisje, które spotykają się regularnie i zajmują się wybranymi zagadnieniami.

Zobacz: Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

REKLAMA

Praca nad istotnymi dla firmy problemami może przebiegać w dwóch formach. Jedną z nich jest wersja sformalizowana polegająca na nadaniu spotkaniu określonego porządku, z uwzględnieniem czasu na ogólną dyskusję nad prezentowanymi zagadnieniami. Innym sposobem jest przeprowadzenie tzw. „burzy mózgów”, czyli bardzo odformalizowanego zebrania, które ma służyć prezentacji twórczych pomysłów i luźnej wymianie zdań na aktualne tematy.

Nie należy jednak sądzić, że spotkania biznesowe służą jedyne jako forum ścierania się poglądów jego uczestników. Bardzo często są wykorzystywane w celu jednoosobowego przekazywania informacji – np. kierownik działu przekazuje w ten sposób informacje swoim podwładnym o konkretnych wydarzeniach, sytuacji finansowej firmy itp.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Korespondencja w biznesie

Jednak prócz funkcji komunikacyjnej, zebrania spełniają jeszcze jedną bardzo ważną funkcję – budowania wspólnoty i umacniania jej spójności. Tego typu obrady służą nie tylko wymianie poglądów, doświadczeń, czy też przekazowi informacji, ale także pozwalają uczestniczącym w nim osobom poczuć się częścią firmy. Szansa wypowiedzenia się na dany temat, przedstawienia własnych argumentów, ogólnie mówiąc, zaprezentowania siebie, daje uczestnikom zebrania poczucie, że ich zdanie się liczy, że wpływają w pewien sposób na wygląd i funkcjonowanie własnej firmy. Dzięki temu skuteczniej mogą bronić jej interesów. 

Karolina Zaborska

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA