REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Spotkania – maratony

Marzena Czarnowska
Niekiedy uczestnicy spotkań nie życzą sobie przerw, chcąc w ten sposób przyspieszyć koniec zebrania.
Niekiedy uczestnicy spotkań nie życzą sobie przerw, chcąc w ten sposób przyspieszyć koniec zebrania.

REKLAMA

REKLAMA

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Spotkania te są niezwykle długie i najczęściej poruszają kilka istotnych spraw. Nie wystarczy, że przyjdziesz na to spotkanie, musisz jeszcze w nim uczestniczyć. Czasami uczestnictwo oznacza zabieranie głosu w dyskusji, przedstawienie raportu, ustosunkowanie się do przedstawionych faktów, zaprezentowanie własnego punktu widzenia. Jeśli Twoje wystąpienie jest jednym z pierwszych – masz szczęście, jeśli przypadło Ci końcowe miejsce – musisz uzbroić się w cierpliwość, zachować świeżość na czas wystąpienia, powstrzymać się przed okazywaniem zmęczenia i znudzenia. Mimo, że większość osób obowiązuje normowany czas pracy, a spotkania – maratony często wykraczają poza niego, powinno brać się w nich udział, ponieważ są elementem pracy. Staraj się zatem nie spóźniać i jeśli to możliwe – planuj ten dzień tak, by nic nie odwracało Twojej uwagi od toczącej się rozmowy, nie umawiaj się na obiad czy kolację w restauracji, by nie patrzeć nerwowo na zegarek.

REKLAMA

Polecamy: Niech czas będzie Twoim sprzymierzeńcem

Co zrobić, kiedy nie możesz poświęcić całego dnia na udział w spotkaniu

Zdarzyć się może, że mimo podjętych przez Ciebie wysiłków w dniu spotkania okazuje się, że nie możesz w nim do końca uczestniczyć. Jeśli informację o konieczności załatwienia, np. ważnych spraw rodzinnych otrzymałeś przed rozpoczęciem spotkania możesz podejść do osoby je prowadzącej i zapytać, na którą godzinę planowany jest koniec spotkania. Jeśli spotkanie będzie się przedłużać poza umówiony czas – możesz dyskretnie wyjść, co wcale nie jest takie proste. Jeśli zaś spotkanie jest przewidziane na trzy godziny, a Ty możesz uczestniczyć tylko w pierwszych dwóch – poinformuj o tym prowadzącego, podając powód i czas Twojego wyjścia. Zajmij wówczas miejsce przy drzwiach i wyjdź o umówionej porze.

Czytaj także: Czym jest savoir - vivre w biznesie?

W spotkaniu nie zaplanowano przerw

REKLAMA

Niekiedy uczestnicy spotkań nie życzą sobie przerw, chcąc w ten sposób przyspieszyć koniec zebrania. Nic bardziej mylnego – brak przerw w kilkugodzinnym spotkaniu sprawia, że uczestnicy przysypiają, tracą koncentrację i chęć uczestnictwa w dyskusji, przez co spotkanie zdaje się nie mieć końca. Przerwy pozwalają rozdzielić omawiane zagadnienia, a uczestnicy w ich czasie mogą na chwilę wstać z krzesła, przejść się, napić kawy, skorzystać z toalety. Jeśli spotkanie trwa już blisko dwie godziny i nic nie zapowiada przerwy – możesz ją zasugerować.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Może krótka chwila przerwy może nam raz jeszcze przyjrzeć się dokładnie temu zagadnieniu?”
„Przed nami trudny problem do rozwiązania a my pracujemy już kilka godzin – mogę zaproponować przerwę?”
„Zakończyliśmy już kwestię…, zatem zanim przejdziemy do kolejnego tematu – proponuje przerwę na kawę.”

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA