REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Budowanie sieci kontaktów biznesowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marzena Czarnowska
Jak budować sieć kontaktów biznesowych?
Jak budować sieć kontaktów biznesowych?

REKLAMA

REKLAMA

Człowiek nie jest samotną wyspą, chętnie nawiązuje kontakty towarzyskie, dąży do rozmów z drugą osobą, wymiany informacji. Spotkania w gronie bliższych i dalszych znajomych to nie tylko źródło przyjemności, mogą one mieć przynieść wymierne korzyści w życiu zawodowym.

Badania przeprowadzone w lipcu i sierpniu 2009 roku przez The Network wśród internautów wykazały, że blisko połowa respondentów otrzymała pracę za granicą dzięki informacjom uzyskanym od członków rodziny lub znajomych. Co daje posiadanie rozbudowanej sieci kontaktów towarzyskich i biznesowych? Przede wszystkim masz dostęp do większej liczby informacji, wcześniej niż inni możesz dowiedzieć się o planach wprowadzenia nowej, korzystniejszej oferty kredytowej w banku, możesz szybciej załatwić niektóre sprawy urzędowe, czy okazyjnie kupić bilet na wycieczkę zagraniczną. Sami nie jesteśmy w stanie dotrzeć do tych wszystkich wiadomości, wyszukać wszystkich okazji, ale dzięki informacjom uzyskanym od innych – wiemy więcej. Na płaszczyźnie zawodowej posiadanie rozgałęzionej sieci kontaktów ma jeszcze większe znaczenie – dzięki kontaktom osobistym masz szansę wynegocjować korzystniejsze dla twojej firmy warunki kontraktu, pozyskać nowego klienta, łatwiej uzyskasz pomoc w rozwiązaniu problemów.

REKLAMA

Zobacz: O dobry wizerunek firmy powinni dbać wszyscy

Jak budować sieć kontaktów biznesowych?

1. Nawiązuj znajomości szczere, życzliwe, bezinteresowne. Nie patrz na nowo poznaną osobę, jako na potencjalnego klienta.
2. Bądź gotowy do udzielenia pomocy, kiedy ty będziesz jej potrzebował z pewnością znajda się osoby, które ci jej udzielą.
3. Nawiązywanie kontaktów to całodzienna praca, jeden z twoich zawodowych obowiązków, który nie ustaje po wyjściu z biura. Nigdy nie wiesz kogo i gdzie spotkasz – możesz stracić szansę na podpisanie ważnej umowy, jeśli twój partner w interesach zobaczy, jak z ignorancją odnosisz się do kelnera w restauracji.
4. Nawiązuj kontakty nie tylko z osobami, które pracują w twojej i pokrewnej branży. Udzielaj się na spotkaniach towarzyskich. Możesz zapisać się do drużyny sportowej skupiającej pracowników twojej firmy, zaangażować się w działalność charytatywną.
5. Bądź specjalistą – postaraj się zgłębić pewien wycinek wiedzy i w razie potrzeby udzielaj informacji innym. Dzięki temu współpracownicy będą postrzegać się jako autorytet w tej dziedzinie.
6. Bądź otwarty na zawieranie nowych znajomości.
7. Pielęgnuj już nawiązane kontakty – pamiętaj o życzeniach imieninowych, podziękowaniach za wyświadczoną przysługę, dotrzymuj słowa i wywiązuj się z obietnic.

Zobacz: Plan życia zawodowego

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

REKLAMA

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA