REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Magdalena Pytkowska
Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką.
Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką.

REKLAMA

REKLAMA

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

1. Przede wszystkim trzeba sobie jasno powiedzieć – ta podwyżka należy mi się. W końcu praca po godzinach czy w weekendy, dobrze wykonywane zadania, zasługują na uwagę i nagrodę. Nie wolno wątpić we własne siły, zwłaszcza jeżeli zamierza się rozmawiać z szefem o własnej podwyżce.

REKLAMA

2. Najważniejsze to nie prowadzić rozmowy nie przygotowawszy się odpowiednio wcześniej. Jeżeli będziemy działać pod wpływem emocji są nikłe szanse, że szef przyzna nam podwyżkę, szczególnie jeśli będziemy mówić o sytuacjach nieistotnych dla sprawy.

REKLAMA

3. Bardzo dobrze przed rozmową z szefem jest zrobić badanie gruntu, tj. warto sprawdzić ile zarabiają ludzie na podobnym stanowisku w firmach. W tym celu można przewertować magazyny branżowe, w których raz na jakiś czas pojawiają się informacje na temat zarobków pracowników w poszczególnych firmach. Z pewnością przygotowanie w tej kwestii zaimponuje szefowi.

4. Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką. Rozmowa w sprawie podwyżki jest dobrym momentem, by wreszcie pochwalić się swoimi osiągnięciami. Szef powinien wiedzieć, jak wartościowego pracownika ma w swojej firmie, którego warto nagradzać i chwalić, by go dopingować do dalszej pracy.

Zobacz: Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Nie warto porównywać się do innych pracowników. Takie zachowanie świadczy przede wszystkim o nieumiejętności pracy w grupie (a przynajmniej tak może odebrać to szef), a to z pewnością nie może spodobać się szefowi korporacji, w której przecież panują koleżeńskie stosunki.

REKLAMA

6. Nie wolno stawiać żądań, ani próbować wymusić podwyżki różnego rodzaju groźbami. Stawia to pracownika w bardzo złym świetle i może zakończyć się dla niego katastrofą – degradacją, izolacją albo, w najgorszym wypadku, usunięciem z firmy. Nie wolno nigdy zapominać, że to szef stoi na czele firmy i nie można go do niczego zmuszać.

7. Jeżeli jednak wszystkie starania o podwyżkę zawiodą, nie wolno się poddawać; pracownik ma pełne prawo wymagać od szefa podania powodów, które przemawiają przeciwko wyższej pensji dla niego. Czasami taka rozmowa może wyjaśnić różnego rodzaju niesnaski, które zaistniały między pracownikiem a szefem, nawet takie, z których sam podwładny nie zdawał sobie dotąd sprawy. Może się jednak również okazać, że szef, najzwyczajniej w świecie, jest źle nastawiony do swojego pracownika – co też jest ważną informacją dla niego.

Pracownik każdej firmy ma pełne prawo do podwyżki, jeżeli dobrze wykonuje swoje obowiązki. Firma powinna dbać o swoich pracowników. Zdarza się jednak często, że to pracownik zmuszony jest wyjść z tą propozycją. Warto jest zawsze podjąć takie ryzyko i nie zrażać porażką, w razie spotkania się z odmową ze strony szefa.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA