REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Magdalena Pytkowska
Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką.
Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką.

REKLAMA

REKLAMA

Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.

1. Przede wszystkim trzeba sobie jasno powiedzieć – ta podwyżka należy mi się. W końcu praca po godzinach czy w weekendy, dobrze wykonywane zadania, zasługują na uwagę i nagrodę. Nie wolno wątpić we własne siły, zwłaszcza jeżeli zamierza się rozmawiać z szefem o własnej podwyżce.

REKLAMA

2. Najważniejsze to nie prowadzić rozmowy nie przygotowawszy się odpowiednio wcześniej. Jeżeli będziemy działać pod wpływem emocji są nikłe szanse, że szef przyzna nam podwyżkę, szczególnie jeśli będziemy mówić o sytuacjach nieistotnych dla sprawy.

REKLAMA

3. Bardzo dobrze przed rozmową z szefem jest zrobić badanie gruntu, tj. warto sprawdzić ile zarabiają ludzie na podobnym stanowisku w firmach. W tym celu można przewertować magazyny branżowe, w których raz na jakiś czas pojawiają się informacje na temat zarobków pracowników w poszczególnych firmach. Z pewnością przygotowanie w tej kwestii zaimponuje szefowi.

4. Warto jest przygotować listę swoich atutów, by na rozmowie przedstawić szefowi wszelkie „za” podwyżką. Rozmowa w sprawie podwyżki jest dobrym momentem, by wreszcie pochwalić się swoimi osiągnięciami. Szef powinien wiedzieć, jak wartościowego pracownika ma w swojej firmie, którego warto nagradzać i chwalić, by go dopingować do dalszej pracy.

Zobacz: Jak się zachować wobec nowego pracownika?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

5. Nie warto porównywać się do innych pracowników. Takie zachowanie świadczy przede wszystkim o nieumiejętności pracy w grupie (a przynajmniej tak może odebrać to szef), a to z pewnością nie może spodobać się szefowi korporacji, w której przecież panują koleżeńskie stosunki.

REKLAMA

6. Nie wolno stawiać żądań, ani próbować wymusić podwyżki różnego rodzaju groźbami. Stawia to pracownika w bardzo złym świetle i może zakończyć się dla niego katastrofą – degradacją, izolacją albo, w najgorszym wypadku, usunięciem z firmy. Nie wolno nigdy zapominać, że to szef stoi na czele firmy i nie można go do niczego zmuszać.

7. Jeżeli jednak wszystkie starania o podwyżkę zawiodą, nie wolno się poddawać; pracownik ma pełne prawo wymagać od szefa podania powodów, które przemawiają przeciwko wyższej pensji dla niego. Czasami taka rozmowa może wyjaśnić różnego rodzaju niesnaski, które zaistniały między pracownikiem a szefem, nawet takie, z których sam podwładny nie zdawał sobie dotąd sprawy. Może się jednak również okazać, że szef, najzwyczajniej w świecie, jest źle nastawiony do swojego pracownika – co też jest ważną informacją dla niego.

Pracownik każdej firmy ma pełne prawo do podwyżki, jeżeli dobrze wykonuje swoje obowiązki. Firma powinna dbać o swoich pracowników. Zdarza się jednak często, że to pracownik zmuszony jest wyjść z tą propozycją. Warto jest zawsze podjąć takie ryzyko i nie zrażać porażką, w razie spotkania się z odmową ze strony szefa.

Zobacz serwis: Przyjęcia i uroczystości

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

REKLAMA

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

REKLAMA

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

Polskie sklepy internetowe nie wykorzystują możliwości sprzedaży produktów w innych krajach - do zyskania jest wiele

43% sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40% posiada wyłącznie polską wersję językową. Tracą przez to ogromną możliwość rozwoju, bo w przypadku firm e-handlowych stawiających na globalizację z obrotów poza krajem zyskuje się średnio o 25% wyższe przychody.

REKLAMA