REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Tomczyk
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.

REKLAMA

REKLAMA

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Bezkonfliktowe relacje ze społecznością firmy sprzyjają dobrej atmosferze, mogą poprawić Twoje poczucie bezpieczeństwa w firmie, a także pozytywnie wpłynąć na efekty Twojej pracy.

REKLAMA

Nie izoluj się od grupy

REKLAMA

Naucz się uczestniczyć w życiu całej grupy, nie izoluj się. Jeśli większość z pracowników wychodzi z biura na lunch – wyjdź razem z nimi. Nie musisz tego robić codziennie, ale zrób to od czasu do czasu. Odmawiając za każdym razem wspólnego wyjścia do stołówki sprawisz, że następnym razem nikt Cię nie zapyta o to, czy chciałabyś wyjść razem z nimi. Najprawdopodobniej zostaniesz też pominięty przy okazji prywatnych zaproszeń np. na parapetówkę, przyjęcie ślubne czy zwyczajne wyjście na kręgle.

Pamiętaj, aby zawsze dokładać się do składek na prezenty, nie odstawaj od reszty. Bierz czynny udział w wybieraniu prezentów od grupy. Nie rezygnuj z wyjazdów integracyjnych i imprez firmowych. Jak nie masz za dużo czasu – przyjdź choćby na godzinę, znajdź chwilę na luźne rozmowy z koleżankami i kolegami. Choć niektóre z takich spotkań mogą sprawiać wrażenie sztucznie zorganizowanej farsy – to jednak przekonasz się, że zbliżają pracowników do siebie i poprawiają atmosferę w biurze.

Zobacz: Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Uwierz w siłę swoich maili. Niewinny, zdawkowy mail z zapytaniem „Jak samopoczucie?”, „Widzę, że się nie wyspałaś”, „Czy masz jakiś problem – wyglądasz na zmartwioną” potrafi zjednać każdego człowieka. Miej wzgląd na innych. Kiedy trzeba biegnij z pomocą. Jak widzisz, że ktoś ma problem, a Ty jesteś w stanie mu pomóc – zrób pierwszy krok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozbądź się złych nawyków

REKLAMA

Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować. Mam w tym momencie na myśli, że ani izolacja ani zbytnie spoufalanie się nie jest dobre. Nie przesadzaj ze swoją troską i zainteresowaniem innymi pracownikami. Nie zadawaj kłopotliwych pytań związanych z życiem osobistym współpracowników. Zachowaj pewien umiar, nawet jeśli kolega i koleżanka nie czują się skrepowane Twoim pytaniem, pamiętaj, że jesteś w miejscu pracy i niektórych tematów po prostu nie wypada poruszać. Niestety w praktyce często wychodzi inaczej i niejednokrotnie na stanowisku pracy słyszy się rozmowy o życiu seksualnym, sprawach fizjologicznych, plotki na temat znajomych i rodziny.

A tak na marginesie – nie gorszej cechy, która Cię społecznie dyskryminuje w środowisku współpracowników, od plotkarstwa. Miejsce pracy jest ostatnim, gdzie można szerzyć publiczne opinie na czyjś temat. Jeśli zyskasz opinię plotkarza – stracisz również zaufanie w oczach innych.
Kolejną cechą, z którą musisz się pożegnać jest zazdrość. Kiedy kolega dostaje premię uznaniową, zdobądź się na gest i pogratuluj mu. W żadnym wypadku nie komentuj za jego plecami, że nie zasłużył na nagrodę. Nawet jeśli tak myślisz – zachowaj to dla siebie.

Bierz pod uwagę odczucia innych

Cokolwiek byś nie robił w pracy – miej wgląd na innych. Waż słowa i swoje gesty, aby nikogo nie uraziły. Szanuj przestrzeń biurową swoich współpracowników. Nie bierz bez pozwolenia żadnych rzeczy z czyjegoś burka. Szanuj czas innych, nie zagaduj ich, kiedy widzisz, że mają dużo pracy.

Szanuj sprzęty i rzeczy wspólnego użytku. W pomieszczeniach ogólnie dostępnych takich jak kuchnia, jadalnia, sala konferencyjna dbaj o porządek.

Staraj się być uprzejmy dla wszystkich – od zaraz wprowadź do swojego codziennego słownika wyrazy „proszę”, „dziękuję”, „doceniam Twoje starania”, „jestem Ci bardzo wdzięczny”.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Nie narzekaj na pracę i nie obarczaj innych swoimi problemami, ponieważ na dłuższą metę staniesz się dla otoczenia osobą męczącą. Współpracownicy zaczną Cię unikać.

Zastosuj te wskazówki w swoich codziennych kontaktach ze współpracownikami, a zobaczysz, że będzie Ci się bardziej komfortowo pracowało.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA