REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Tomczyk
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.

REKLAMA

REKLAMA

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Bezkonfliktowe relacje ze społecznością firmy sprzyjają dobrej atmosferze, mogą poprawić Twoje poczucie bezpieczeństwa w firmie, a także pozytywnie wpłynąć na efekty Twojej pracy.

REKLAMA

Nie izoluj się od grupy

REKLAMA

Naucz się uczestniczyć w życiu całej grupy, nie izoluj się. Jeśli większość z pracowników wychodzi z biura na lunch – wyjdź razem z nimi. Nie musisz tego robić codziennie, ale zrób to od czasu do czasu. Odmawiając za każdym razem wspólnego wyjścia do stołówki sprawisz, że następnym razem nikt Cię nie zapyta o to, czy chciałabyś wyjść razem z nimi. Najprawdopodobniej zostaniesz też pominięty przy okazji prywatnych zaproszeń np. na parapetówkę, przyjęcie ślubne czy zwyczajne wyjście na kręgle.

Pamiętaj, aby zawsze dokładać się do składek na prezenty, nie odstawaj od reszty. Bierz czynny udział w wybieraniu prezentów od grupy. Nie rezygnuj z wyjazdów integracyjnych i imprez firmowych. Jak nie masz za dużo czasu – przyjdź choćby na godzinę, znajdź chwilę na luźne rozmowy z koleżankami i kolegami. Choć niektóre z takich spotkań mogą sprawiać wrażenie sztucznie zorganizowanej farsy – to jednak przekonasz się, że zbliżają pracowników do siebie i poprawiają atmosferę w biurze.

Zobacz: Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Uwierz w siłę swoich maili. Niewinny, zdawkowy mail z zapytaniem „Jak samopoczucie?”, „Widzę, że się nie wyspałaś”, „Czy masz jakiś problem – wyglądasz na zmartwioną” potrafi zjednać każdego człowieka. Miej wzgląd na innych. Kiedy trzeba biegnij z pomocą. Jak widzisz, że ktoś ma problem, a Ty jesteś w stanie mu pomóc – zrób pierwszy krok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozbądź się złych nawyków

REKLAMA

Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować. Mam w tym momencie na myśli, że ani izolacja ani zbytnie spoufalanie się nie jest dobre. Nie przesadzaj ze swoją troską i zainteresowaniem innymi pracownikami. Nie zadawaj kłopotliwych pytań związanych z życiem osobistym współpracowników. Zachowaj pewien umiar, nawet jeśli kolega i koleżanka nie czują się skrepowane Twoim pytaniem, pamiętaj, że jesteś w miejscu pracy i niektórych tematów po prostu nie wypada poruszać. Niestety w praktyce często wychodzi inaczej i niejednokrotnie na stanowisku pracy słyszy się rozmowy o życiu seksualnym, sprawach fizjologicznych, plotki na temat znajomych i rodziny.

A tak na marginesie – nie gorszej cechy, która Cię społecznie dyskryminuje w środowisku współpracowników, od plotkarstwa. Miejsce pracy jest ostatnim, gdzie można szerzyć publiczne opinie na czyjś temat. Jeśli zyskasz opinię plotkarza – stracisz również zaufanie w oczach innych.
Kolejną cechą, z którą musisz się pożegnać jest zazdrość. Kiedy kolega dostaje premię uznaniową, zdobądź się na gest i pogratuluj mu. W żadnym wypadku nie komentuj za jego plecami, że nie zasłużył na nagrodę. Nawet jeśli tak myślisz – zachowaj to dla siebie.

Bierz pod uwagę odczucia innych

Cokolwiek byś nie robił w pracy – miej wgląd na innych. Waż słowa i swoje gesty, aby nikogo nie uraziły. Szanuj przestrzeń biurową swoich współpracowników. Nie bierz bez pozwolenia żadnych rzeczy z czyjegoś burka. Szanuj czas innych, nie zagaduj ich, kiedy widzisz, że mają dużo pracy.

Szanuj sprzęty i rzeczy wspólnego użytku. W pomieszczeniach ogólnie dostępnych takich jak kuchnia, jadalnia, sala konferencyjna dbaj o porządek.

Staraj się być uprzejmy dla wszystkich – od zaraz wprowadź do swojego codziennego słownika wyrazy „proszę”, „dziękuję”, „doceniam Twoje starania”, „jestem Ci bardzo wdzięczny”.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Nie narzekaj na pracę i nie obarczaj innych swoimi problemami, ponieważ na dłuższą metę staniesz się dla otoczenia osobą męczącą. Współpracownicy zaczną Cię unikać.

Zastosuj te wskazówki w swoich codziennych kontaktach ze współpracownikami, a zobaczysz, że będzie Ci się bardziej komfortowo pracowało.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

REKLAMA

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

REKLAMA