REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Poprawne relacje ze współpracownikami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Tomczyk
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.
Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować.

REKLAMA

REKLAMA

Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.

Bezkonfliktowe relacje ze społecznością firmy sprzyjają dobrej atmosferze, mogą poprawić Twoje poczucie bezpieczeństwa w firmie, a także pozytywnie wpłynąć na efekty Twojej pracy.

REKLAMA

Nie izoluj się od grupy

REKLAMA

Naucz się uczestniczyć w życiu całej grupy, nie izoluj się. Jeśli większość z pracowników wychodzi z biura na lunch – wyjdź razem z nimi. Nie musisz tego robić codziennie, ale zrób to od czasu do czasu. Odmawiając za każdym razem wspólnego wyjścia do stołówki sprawisz, że następnym razem nikt Cię nie zapyta o to, czy chciałabyś wyjść razem z nimi. Najprawdopodobniej zostaniesz też pominięty przy okazji prywatnych zaproszeń np. na parapetówkę, przyjęcie ślubne czy zwyczajne wyjście na kręgle.

Pamiętaj, aby zawsze dokładać się do składek na prezenty, nie odstawaj od reszty. Bierz czynny udział w wybieraniu prezentów od grupy. Nie rezygnuj z wyjazdów integracyjnych i imprez firmowych. Jak nie masz za dużo czasu – przyjdź choćby na godzinę, znajdź chwilę na luźne rozmowy z koleżankami i kolegami. Choć niektóre z takich spotkań mogą sprawiać wrażenie sztucznie zorganizowanej farsy – to jednak przekonasz się, że zbliżają pracowników do siebie i poprawiają atmosferę w biurze.

Zobacz: Jak powinno się prosić o podwyżkę?

Uwierz w siłę swoich maili. Niewinny, zdawkowy mail z zapytaniem „Jak samopoczucie?”, „Widzę, że się nie wyspałaś”, „Czy masz jakiś problem – wyglądasz na zmartwioną” potrafi zjednać każdego człowieka. Miej wzgląd na innych. Kiedy trzeba biegnij z pomocą. Jak widzisz, że ktoś ma problem, a Ty jesteś w stanie mu pomóc – zrób pierwszy krok.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozbądź się złych nawyków

REKLAMA

Pamiętaj, że relacje na gruncie zawodowym trzeba wypośrodkować. Mam w tym momencie na myśli, że ani izolacja ani zbytnie spoufalanie się nie jest dobre. Nie przesadzaj ze swoją troską i zainteresowaniem innymi pracownikami. Nie zadawaj kłopotliwych pytań związanych z życiem osobistym współpracowników. Zachowaj pewien umiar, nawet jeśli kolega i koleżanka nie czują się skrepowane Twoim pytaniem, pamiętaj, że jesteś w miejscu pracy i niektórych tematów po prostu nie wypada poruszać. Niestety w praktyce często wychodzi inaczej i niejednokrotnie na stanowisku pracy słyszy się rozmowy o życiu seksualnym, sprawach fizjologicznych, plotki na temat znajomych i rodziny.

A tak na marginesie – nie gorszej cechy, która Cię społecznie dyskryminuje w środowisku współpracowników, od plotkarstwa. Miejsce pracy jest ostatnim, gdzie można szerzyć publiczne opinie na czyjś temat. Jeśli zyskasz opinię plotkarza – stracisz również zaufanie w oczach innych.
Kolejną cechą, z którą musisz się pożegnać jest zazdrość. Kiedy kolega dostaje premię uznaniową, zdobądź się na gest i pogratuluj mu. W żadnym wypadku nie komentuj za jego plecami, że nie zasłużył na nagrodę. Nawet jeśli tak myślisz – zachowaj to dla siebie.

Bierz pod uwagę odczucia innych

Cokolwiek byś nie robił w pracy – miej wgląd na innych. Waż słowa i swoje gesty, aby nikogo nie uraziły. Szanuj przestrzeń biurową swoich współpracowników. Nie bierz bez pozwolenia żadnych rzeczy z czyjegoś burka. Szanuj czas innych, nie zagaduj ich, kiedy widzisz, że mają dużo pracy.

Szanuj sprzęty i rzeczy wspólnego użytku. W pomieszczeniach ogólnie dostępnych takich jak kuchnia, jadalnia, sala konferencyjna dbaj o porządek.

Staraj się być uprzejmy dla wszystkich – od zaraz wprowadź do swojego codziennego słownika wyrazy „proszę”, „dziękuję”, „doceniam Twoje starania”, „jestem Ci bardzo wdzięczny”.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Nie narzekaj na pracę i nie obarczaj innych swoimi problemami, ponieważ na dłuższą metę staniesz się dla otoczenia osobą męczącą. Współpracownicy zaczną Cię unikać.

Zastosuj te wskazówki w swoich codziennych kontaktach ze współpracownikami, a zobaczysz, że będzie Ci się bardziej komfortowo pracowało.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA