REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
 Pamiętaj również, że stołówka nie jest Twoim biurem i nie należy przeglądać przy stoliku dokumentów czy rozkładać laptopa.
Pamiętaj również, że stołówka nie jest Twoim biurem i nie należy przeglądać przy stoliku dokumentów czy rozkładać laptopa.

REKLAMA

REKLAMA

Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.

W etykiecie od dawien dawna zwracano uwagę na to, że nie jada się byle gdzie i w pośpiechu. Jedzenie jest pewnego rodzaju ceremoniałem. Nie wolno jeść w trakcie wykonywania innych czynności, wszystkie zajęcia należy przerwać i dopiero wówczas skupić się na jedzeniu. Jedzenie powinno odbywać się również w odpowiednim miejscu. Dlatego najlepiej podczas przerwy lunchowej udać się na obiad do restauracji, stołówki czy bufetu. Jeśli natomiast zamawiamy posiłek do pracy należy go skonsumować w specjalnym pokoju przeznaczonym do jedzenia. Jedzenie na biurku nie jest niczym estetycznym i może przeszkadzać innym osobom, z którymi dzielisz pokój.

REKLAMA

REKLAMA

Niewybaczalnym błędem jest konsumpcja w obecności klientów, przełożonych i gości. Niestety jest to częste zjawisko – pamiętam jeszcze z czasów studenckich jak niektóre panie w dziekanacie z pełnymi ustami wypchanymi twarożkiem potrafiły pouczać studentów, że indeks powinno oddawać się w okładkach. Chciały uczyć kultury, a same były dalekie od ideału.

Zobacz: Naucz się pracy w zespole

Etykieta w stołówce

Najlepszym wyjściem z sytuacji jest jedzenie w stołówce – każdy przychodzi tu w tym samym celu. Nikomu nie przeszkadzają aromaty unoszące się w powietrzu, a my możemy oderwać się od biurka i skupić wyłącznie na smakowaniu potraw. Jednak i w stołówce trzeba zwracać uwagę na dobre maniery. Choć nie jest to restauracja, ani przyjęcie najwyższej rangi to tu także panują wszystkie zasady odpowiedniego zachowania przy stole. Jedzenie rękoma, mówienie z pełną buzią, posługiwanie się niewłaściwymi sztućcami, zbyt hałaśliwe zachowanie, zabiegi kosmetyczne typu czesanie włosów, pudrowanie nosa nie powinny mieć tu miejsca.
Stojąc w kolejce wykorzystaj ten czas na podjęcie decyzji, co do zamawianego dania. Skróci to czas oczekiwania innych na swoją kolej. Oczekując na złożenie zmówienia nie komentuj wyglądu potraw zamawianych przez inne osoby. Jeśli nasuwa Ci się jakaś kąśliwa uwaga, powstrzymaj się od komentarzy. W przeciwnym razie możesz nie tylko zepsuć komuś humor, ale także doprowadzić do niemiłej wymiany zdań.

REKLAMA

Jedzenie w formie bufetu

Jeśli stołówka w Twojej firmie serwuje posiłki w formie bufetu pamiętaj o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze jedz w odpowiedniej kolejności – zupa, danie główne i deser. Nie zabieraj wszystkich dań na raz do stolika. Możesz podchodzić do bufetu ile razy potrzebujesz. Pamiętaj, że za każdym razem jak podchodzisz do bufetu należy wziąć czysty talerzyk, nawet jeśli jest to dokładka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętaj również, że stołówka nie jest Twoim biurem i nie należy przeglądać przy stoliku dokumentów czy rozkładać laptopa. W trakcie posiłku powinniśmy się skupić tylko i wyłącznie na jedzeniu i na rozmowie jeśli jemy w towarzystwie innych osób.

Zobacz serwis: Protokół dyplomatyczny

Zamawianie do biura

Jeśli firma, w której pracujesz nie dysponuje odpowiednim miejscem, gdzie w spokoju można zjeść posiłek bądź ostrożny z zamawianiem jedzenia do biura. Nieważne z iloma osobami pracujesz i czy masz kontakty z klientami, to jedzenie na stanowisku pracy zawsze jest w złym tonie. Po pierwsze zapachy roznoszące się z talerza mogą drażnić innych kolegów i koleżanki z pokoju. Po drugie odgłosy jedzenia mogą rozpraszać niepotrzebnie ich uwagę. Warto pomyśleć także o tych kolegach i koleżankach, którzy obiad jedzą w swoich domach - będzie im o wiele trudniej doczekać końca dnia bez myślenia o jedzeniu. Zwykła kanapka, która nie roznosi aromatu po całym pokoju raczej nikomu nie powinna przeszkadzać, ale już zamówienie dania chińskiego tak.

Mniejszy problem ma osoba, która siedzi w pokoju sama. Wówczas na czas zaplanowanego posiłku powinna zamknąć się w pokoju, nie odbierać telefonów i w spokoju zjeść. Pamiętajmy, że jedzenie w trakcie rozmowy telefonicznej jest odbierane jako zachowanie niezwykle aroganckie i niegrzeczne. Nasz klient lub kontrahent może poczuć się obrażony po takiej rozmowie.

Pamiętaj jeszcze o tym, że nie ważne gdzie jesz i w jakim towarzystwie zawsze należy przestrzegać zasady dobrych manier przy stole.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA