REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porządki w biurze: krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Stwierdzisz bowiem, że przy sortowaniu zaczniesz nabierać tempa pracy. Twoja szybkość w podejmowaniu decyzji, jak również stanowczość przy wyrzucaniu zbędnych rzeczy, rosną błyskawicznie. Takie kategorie, jak „to jeszcze potrzebuję”, względnie „tego już nie potrzebuję” nabierają realnych form i kształtów.

REKLAMA

Celem poczynienia tego kroku jest przejrzenie zawartości biura, czyli Twojego miejsca pracy. Do tego będą potrzebne trzy kartony:

  • pierwszy – na śmieci i odpadki,
  • drugi – na papiery,
  • trzeci – na obiekty „tranzytowe”, jak na przykład wypożyczone książki, które należy zwrócić, przedmioty, których masz w nadmiarze, a które postanawiasz przekazać innym, urządzenia, które rzeczywiście warto jeszcze naprawić, przedmioty, które w gruncie rzeczy należą do innego oddziału itd.

Poza tym sensowne jest przygotowanie sobie kilku pudełek na różne drobiazgi, takie jak na przykład:

  • wszelkiego rodzaju ołówki i kredki,
  • kolorowe magnesy i szpilki,
  • CD-ROMy,
  • artykuły uzupełniające, jak spinacze, wkłady do długopisów, naboje z tuszem itp.,
  • kleje, taśmy, gumki,
  • małe urządzenia i dodatki do nich, jak kable, płyty z oprogramowaniem, podręczniki zawierające informacje o oprogramowaniu oraz instrukcje obsługi, rozdzielacze elektryczne itd.

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie. Wysprzątaj wszystko. Wszystko. Regały, szuflady, szafy i szafki, wszystkie powierzchnie horyzontalne, jak stoły, parapety i krzesła. Wszystko, co w danej chwili Twoim zdaniem może jeszcze pozostać w szafach i na regałach, to Twoja teczka oraz skoroszyty zawieszkowe (o ile jesteś w stanie dokładnie powiedzieć, co się w nich i na nich znajduje), a także literatura fachowa (o ile jest jej sporo, to znajdziesz poniżej specjalny rozdział z opisem, jak i gdzie te książki najlepiej umieścić). Wszystko inne kładziesz na podłodze względnie wkładasz do kartonów.

Polecamy: Jedzenie w biurze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedmioty. Podstawowe sortowanie

Wszystkie przybory, przedmioty osobistego użytku i akcesoria kładź na podłodze w grupach, a jeszcze lepiej od razu w przygotowanych do tego celu kartonach. To, co jest zepsute, albo czego już i tak nie używasz (jak na przykład niepraktyczne albo brzydkie podarunki reklamowe), natychmiast wrzucasz do kartonu na tego rodzaju śmieci.

Papiery. Po prostu sztaplować

Wszystkie papiery i dokumenty po prostu zebrać i ułożyć z nich stos.

  • Pomyśl także o papierach leżących w tackach na biurku, niesklasyfikowanych jeszcze dokumentach, przybitych do korkowych tablic różnych świstkach mających ci coś przypomnieć i o tych, którymi okleiłeś ekran swojego komputera.
  • Jeśli posiadasz korkową tablicę, to usuń z niej przede wszystkim nieaktualne informacje i memoranda oraz wszystko, co na niej być nie powinno, jak adresy, rachunki do zapłacenia, terminy, notatki przypominające, do kogo masz oddzwonić itp. Wszystkie te karteczki i świstki połóż na stosie papierów.
  • Jeśli w Twoim biurze znajdują się teczki, segregatory i mapy ścienne odziedziczone po Twoich poprzednikach, a które już od lat leżą po kątach, to albo zdecyduj się je teraz wyrzucić, albo znajdź kogoś, kto się nimi od razu zajmie, ale nie pozostawiaj ich już w swoim biurze.

Polecamy: Praca w boksach

To wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda ci na nadające się do kosza na śmieci, jak Katalog Biurowy 2002 albo Zaproszenie na Święta Bożego Narodzenia 2003 – wyrzuć natychmiast. Nie czytaj wszystkiego strona po stronie, bowiem możesz ulec pokusie zareagowania na list z ubiegłego miesiąca, przez co przerwiesz proces sprzątania. Bądź konsekwentny. Zbieraj i sprzątaj. To trzeci krok – przeznaczony na sortowanie.

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA