REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Porządki w biurze: krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie.
Nieznany
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Stwierdzisz bowiem, że przy sortowaniu zaczniesz nabierać tempa pracy. Twoja szybkość w podejmowaniu decyzji, jak również stanowczość przy wyrzucaniu zbędnych rzeczy, rosną błyskawicznie. Takie kategorie, jak „to jeszcze potrzebuję”, względnie „tego już nie potrzebuję” nabierają realnych form i kształtów.

REKLAMA

Celem poczynienia tego kroku jest przejrzenie zawartości biura, czyli Twojego miejsca pracy. Do tego będą potrzebne trzy kartony:

  • pierwszy – na śmieci i odpadki,
  • drugi – na papiery,
  • trzeci – na obiekty „tranzytowe”, jak na przykład wypożyczone książki, które należy zwrócić, przedmioty, których masz w nadmiarze, a które postanawiasz przekazać innym, urządzenia, które rzeczywiście warto jeszcze naprawić, przedmioty, które w gruncie rzeczy należą do innego oddziału itd.

Poza tym sensowne jest przygotowanie sobie kilku pudełek na różne drobiazgi, takie jak na przykład:

  • wszelkiego rodzaju ołówki i kredki,
  • kolorowe magnesy i szpilki,
  • CD-ROMy,
  • artykuły uzupełniające, jak spinacze, wkłady do długopisów, naboje z tuszem itp.,
  • kleje, taśmy, gumki,
  • małe urządzenia i dodatki do nich, jak kable, płyty z oprogramowaniem, podręczniki zawierające informacje o oprogramowaniu oraz instrukcje obsługi, rozdzielacze elektryczne itd.

Podejdź do takiego gruntownego sprzątania poważnie. Wysprzątaj wszystko. Wszystko. Regały, szuflady, szafy i szafki, wszystkie powierzchnie horyzontalne, jak stoły, parapety i krzesła. Wszystko, co w danej chwili Twoim zdaniem może jeszcze pozostać w szafach i na regałach, to Twoja teczka oraz skoroszyty zawieszkowe (o ile jesteś w stanie dokładnie powiedzieć, co się w nich i na nich znajduje), a także literatura fachowa (o ile jest jej sporo, to znajdziesz poniżej specjalny rozdział z opisem, jak i gdzie te książki najlepiej umieścić). Wszystko inne kładziesz na podłodze względnie wkładasz do kartonów.

Polecamy: Jedzenie w biurze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedmioty. Podstawowe sortowanie

Wszystkie przybory, przedmioty osobistego użytku i akcesoria kładź na podłodze w grupach, a jeszcze lepiej od razu w przygotowanych do tego celu kartonach. To, co jest zepsute, albo czego już i tak nie używasz (jak na przykład niepraktyczne albo brzydkie podarunki reklamowe), natychmiast wrzucasz do kartonu na tego rodzaju śmieci.

Papiery. Po prostu sztaplować

Wszystkie papiery i dokumenty po prostu zebrać i ułożyć z nich stos.

  • Pomyśl także o papierach leżących w tackach na biurku, niesklasyfikowanych jeszcze dokumentach, przybitych do korkowych tablic różnych świstkach mających ci coś przypomnieć i o tych, którymi okleiłeś ekran swojego komputera.
  • Jeśli posiadasz korkową tablicę, to usuń z niej przede wszystkim nieaktualne informacje i memoranda oraz wszystko, co na niej być nie powinno, jak adresy, rachunki do zapłacenia, terminy, notatki przypominające, do kogo masz oddzwonić itp. Wszystkie te karteczki i świstki połóż na stosie papierów.
  • Jeśli w Twoim biurze znajdują się teczki, segregatory i mapy ścienne odziedziczone po Twoich poprzednikach, a które już od lat leżą po kątach, to albo zdecyduj się je teraz wyrzucić, albo znajdź kogoś, kto się nimi od razu zajmie, ale nie pozostawiaj ich już w swoim biurze.

Polecamy: Praca w boksach

To wszystko, co na pierwszy rzut oka wygląda ci na nadające się do kosza na śmieci, jak Katalog Biurowy 2002 albo Zaproszenie na Święta Bożego Narodzenia 2003 – wyrzuć natychmiast. Nie czytaj wszystkiego strona po stronie, bowiem możesz ulec pokusie zareagowania na list z ubiegłego miesiąca, przez co przerwiesz proces sprzątania. Bądź konsekwentny. Zbieraj i sprzątaj. To trzeci krok – przeznaczony na sortowanie.

Susanne Roth. Artykuł jest fragmentem książki Po prostu posprzątaj! Wydawnictwo KOS

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

REKLAMA

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

REKLAMA

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być 33-40% kobiet [Dyrektywa Women on Board]

W 2026 r. w radach nadzorczych i zarządach musi być odpowiednia reprezentacja płci. W związku z tym, że przeważają mężczyźni, nowe przepisy wprowadzają de facto obowiązek zapewnienia 33-40% kobiet ogólnej liczby osób zasiadających w radach nadzorczych i zarządach przedsiębiorstw. Czy Polskie firmy są na to gotowe? Jak wdrożyć dyrektywę Women on Boards?

REKLAMA