Zapach w pracy
REKLAMA
REKLAMA
Zapach, nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się być przyjemny potrafi w dużym stopniu zaburzyć pracę całego zespołu. Wśród pracowników i klientów mogą znaleźć się osoby szczególnie wrażliwe na zapachy. Intensywna woń perfum, wody kolońskiej, może przyczynić się do zawrotów i bólów głowy, duszności, a nawet migreny współpracowników.
REKLAMA
Wybór perfum i higiena
REKLAMA
Po pierwsze nawet najdroższe perfumy nie zatuszują braku higieny osobistej. Po drugie zapach, nawet najbardziej wyszukany, nie powinien zdradzać Twojej obecności ani przypominać o niej przez cały dzień. Wybierając zapach, w jaki będziesz ubrana/y do pracy weź pod uwagę komfort pracy innych – Ciebie też pewnie drażnią zapachy kolegów i koleżanek, które rozmijają się z Twoim zapachowym gustem. Główna zasada noszenia zapachu to dyskrecja – dopiero przy bliższym kontakcie powinno czuć się woń perfum. Nie powinna być ona Twoim zwiastunem, ani unoszącą się przez długi czas pamiątką Twojej obecności. Zanim wybierzesz perfumy spójrz krytycznym okiem na własne nawyki higieniczne – codzienna toaleta i zmiana bielizny, właściwe czyszczenie ubrań to podstawowe zasady, których przestrzeganie nie jest tylko Twoją dobrą wolą.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
Zapach jedzenia
Polecamy: Jedzenie w biurze
Jeśli w biurze istnieje przyzwolenie na jedzenie przy biurku, wybieraj potrawy nie tylko niebrudzące, ale tez i niezbyt aromatyczne. Wykluczone są potrawy o intensywnym zapachu, jak śledzie, potrawy zawierające czosnek i cebulę lub pikantne sosy.
Kiedy współpracownik jest na bakier z higieną
Brzydkie zapachy mogą być wynikiem złych nawyków higienicznych, niewłaściwego sposobu przechowywania ubrań lub chorób o podłożu metabolicznym. Osoba będąca przyczyną brzydkiego zapachu może nie zdawać sobie sprawy, jak bardzo jest uciążliwa dla otoczenia. Kwestia choroby czy higieny należy do delikatnych tematów. Dlatego najlepiej jeśli taka rozmowa zostanie przeprowadzona „w cztery oczy”. Nie oskarżaj, staraj się wykazać zrozumienie i troskę o zdrowie współpracownika. Przytocz anegdotę z własnego doświadczenia lub z życia znanych ci osób, w której wystąpił problem wydzielania nieprzyjemnych zapachów. Zaznacz, że zapach przeszkadza innym użytkownikom biura. Jest szansa, że współpracownik, któremu zwróciłeś uwagę zacznie dbać o higienę lub zacznie leczyć wstydliwą przypadłość.
Zobacz serwis: Kontakty z klientami
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.