REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Zapach, nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się być przyjemny potrafi w dużym stopniu zaburzyć pracę całego zespołu. Wśród pracowników i klientów mogą znaleźć się osoby szczególnie wrażliwe na zapachy. Intensywna woń perfum, wody kolońskiej, może przyczynić się do zawrotów i bólów głowy, duszności, a nawet migreny współpracowników.

REKLAMA

Wybór perfum i higiena

REKLAMA

Po pierwsze nawet najdroższe perfumy nie zatuszują braku higieny osobistej. Po drugie zapach, nawet najbardziej wyszukany, nie powinien zdradzać Twojej obecności ani przypominać o niej przez cały dzień. Wybierając zapach, w jaki będziesz ubrana/y do pracy weź pod uwagę komfort pracy innych – Ciebie też pewnie drażnią zapachy kolegów i koleżanek, które rozmijają się z Twoim zapachowym gustem. Główna zasada noszenia zapachu to dyskrecja – dopiero przy bliższym kontakcie powinno czuć się woń perfum. Nie powinna być ona Twoim zwiastunem, ani unoszącą się przez długi czas pamiątką Twojej obecności. Zanim wybierzesz perfumy spójrz krytycznym okiem na własne nawyki higieniczne – codzienna toaleta i zmiana bielizny, właściwe czyszczenie ubrań to podstawowe zasady, których przestrzeganie nie jest tylko Twoją dobrą wolą.

Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.

Zapach jedzenia

Polecamy: Jedzenie w biurze

Jeśli w biurze istnieje przyzwolenie na jedzenie przy biurku, wybieraj potrawy nie tylko niebrudzące, ale tez i niezbyt aromatyczne. Wykluczone są potrawy o intensywnym zapachu, jak śledzie, potrawy zawierające czosnek i cebulę lub pikantne sosy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy współpracownik jest na bakier z higieną

Brzydkie zapachy mogą być wynikiem złych nawyków higienicznych, niewłaściwego sposobu przechowywania ubrań lub chorób o podłożu metabolicznym. Osoba będąca przyczyną brzydkiego zapachu może nie zdawać sobie sprawy, jak bardzo jest uciążliwa dla otoczenia. Kwestia choroby czy higieny należy do delikatnych tematów. Dlatego najlepiej jeśli taka rozmowa zostanie przeprowadzona „w cztery oczy”. Nie oskarżaj, staraj się wykazać zrozumienie i troskę o zdrowie współpracownika. Przytocz anegdotę z własnego doświadczenia lub z życia znanych ci osób, w której wystąpił problem wydzielania nieprzyjemnych zapachów. Zaznacz, że zapach przeszkadza innym użytkownikom biura. Jest szansa, że współpracownik, któremu zwróciłeś uwagę zacznie dbać o higienę lub zacznie leczyć wstydliwą przypadłość.

Zobacz serwis: Kontakty z klientami

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA