REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Zapach, nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się być przyjemny potrafi w dużym stopniu zaburzyć pracę całego zespołu. Wśród pracowników i klientów mogą znaleźć się osoby szczególnie wrażliwe na zapachy. Intensywna woń perfum, wody kolońskiej, może przyczynić się do zawrotów i bólów głowy, duszności, a nawet migreny współpracowników.

REKLAMA

Wybór perfum i higiena

REKLAMA

Po pierwsze nawet najdroższe perfumy nie zatuszują braku higieny osobistej. Po drugie zapach, nawet najbardziej wyszukany, nie powinien zdradzać Twojej obecności ani przypominać o niej przez cały dzień. Wybierając zapach, w jaki będziesz ubrana/y do pracy weź pod uwagę komfort pracy innych – Ciebie też pewnie drażnią zapachy kolegów i koleżanek, które rozmijają się z Twoim zapachowym gustem. Główna zasada noszenia zapachu to dyskrecja – dopiero przy bliższym kontakcie powinno czuć się woń perfum. Nie powinna być ona Twoim zwiastunem, ani unoszącą się przez długi czas pamiątką Twojej obecności. Zanim wybierzesz perfumy spójrz krytycznym okiem na własne nawyki higieniczne – codzienna toaleta i zmiana bielizny, właściwe czyszczenie ubrań to podstawowe zasady, których przestrzeganie nie jest tylko Twoją dobrą wolą.

Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.

Zapach jedzenia

Polecamy: Jedzenie w biurze

Jeśli w biurze istnieje przyzwolenie na jedzenie przy biurku, wybieraj potrawy nie tylko niebrudzące, ale tez i niezbyt aromatyczne. Wykluczone są potrawy o intensywnym zapachu, jak śledzie, potrawy zawierające czosnek i cebulę lub pikantne sosy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy współpracownik jest na bakier z higieną

Brzydkie zapachy mogą być wynikiem złych nawyków higienicznych, niewłaściwego sposobu przechowywania ubrań lub chorób o podłożu metabolicznym. Osoba będąca przyczyną brzydkiego zapachu może nie zdawać sobie sprawy, jak bardzo jest uciążliwa dla otoczenia. Kwestia choroby czy higieny należy do delikatnych tematów. Dlatego najlepiej jeśli taka rozmowa zostanie przeprowadzona „w cztery oczy”. Nie oskarżaj, staraj się wykazać zrozumienie i troskę o zdrowie współpracownika. Przytocz anegdotę z własnego doświadczenia lub z życia znanych ci osób, w której wystąpił problem wydzielania nieprzyjemnych zapachów. Zaznacz, że zapach przeszkadza innym użytkownikom biura. Jest szansa, że współpracownik, któremu zwróciłeś uwagę zacznie dbać o higienę lub zacznie leczyć wstydliwą przypadłość.

Zobacz serwis: Kontakty z klientami

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA