REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zapach w pracy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Marzena Czarnowska
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zapachy unoszące się w biurze mają kilka źródeł – higiena pracowników, stosowane dezodoranty, perfumy i wody kolońskie, schorzenia, na które cierpią pracownicy, posiłki spożywane w miejscu pracy, przy biurku.

Zapach, nawet jeśli w pierwszej chwili wydaje się być przyjemny potrafi w dużym stopniu zaburzyć pracę całego zespołu. Wśród pracowników i klientów mogą znaleźć się osoby szczególnie wrażliwe na zapachy. Intensywna woń perfum, wody kolońskiej, może przyczynić się do zawrotów i bólów głowy, duszności, a nawet migreny współpracowników.

REKLAMA

REKLAMA

Wybór perfum i higiena

Po pierwsze nawet najdroższe perfumy nie zatuszują braku higieny osobistej. Po drugie zapach, nawet najbardziej wyszukany, nie powinien zdradzać Twojej obecności ani przypominać o niej przez cały dzień. Wybierając zapach, w jaki będziesz ubrana/y do pracy weź pod uwagę komfort pracy innych – Ciebie też pewnie drażnią zapachy kolegów i koleżanek, które rozmijają się z Twoim zapachowym gustem. Główna zasada noszenia zapachu to dyskrecja – dopiero przy bliższym kontakcie powinno czuć się woń perfum. Nie powinna być ona Twoim zwiastunem, ani unoszącą się przez długi czas pamiątką Twojej obecności. Zanim wybierzesz perfumy spójrz krytycznym okiem na własne nawyki higieniczne – codzienna toaleta i zmiana bielizny, właściwe czyszczenie ubrań to podstawowe zasady, których przestrzeganie nie jest tylko Twoją dobrą wolą.

Pamiętaj również o higienie w czasie pracy – jeśli zdarza ci się jeść w miejscu pracy, zadbaj o higienę jamy ustnej – dyskretnie po posiłku użyj płynu do płukania usta i nici dentystycznej.

Zapach jedzenia

Polecamy: Jedzenie w biurze

REKLAMA

Jeśli w biurze istnieje przyzwolenie na jedzenie przy biurku, wybieraj potrawy nie tylko niebrudzące, ale tez i niezbyt aromatyczne. Wykluczone są potrawy o intensywnym zapachu, jak śledzie, potrawy zawierające czosnek i cebulę lub pikantne sosy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy współpracownik jest na bakier z higieną

Brzydkie zapachy mogą być wynikiem złych nawyków higienicznych, niewłaściwego sposobu przechowywania ubrań lub chorób o podłożu metabolicznym. Osoba będąca przyczyną brzydkiego zapachu może nie zdawać sobie sprawy, jak bardzo jest uciążliwa dla otoczenia. Kwestia choroby czy higieny należy do delikatnych tematów. Dlatego najlepiej jeśli taka rozmowa zostanie przeprowadzona „w cztery oczy”. Nie oskarżaj, staraj się wykazać zrozumienie i troskę o zdrowie współpracownika. Przytocz anegdotę z własnego doświadczenia lub z życia znanych ci osób, w której wystąpił problem wydzielania nieprzyjemnych zapachów. Zaznacz, że zapach przeszkadza innym użytkownikom biura. Jest szansa, że współpracownik, któremu zwróciłeś uwagę zacznie dbać o higienę lub zacznie leczyć wstydliwą przypadłość.

Zobacz serwis: Kontakty z klientami

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA