REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Szymon Glonek
Szymon Glonek
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Podyplomowych Studiów Psychologii Zachowań Rynkowych na Uniwersytecie Warszawskim.
PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku
PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Jednocyfrowy wzrost po latach rekordów

Po raz pierwszy od wielu lat rynek leasingu w Polsce urośnie jednocyfrowo – mówi Tomasz Bogus, prezes PKO Leasing, w rozmowie z Szymonem Glonkiem dla Infor.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Po sześciu miesiącach 2025 roku wzrost wyniósł około 6%, wobec ponad 10% rok wcześniej. Dla porównania, PKO Leasing w tym samym okresie zwiększył skalę nowego biznesu o ok. 9%, osiągając blisko 14% udziału w rynku.

Spowolnienie, jak podkreśla Bogus, nie oznacza kryzysu, lecz naturalne dojrzewanie rynku. Polska, która przez lata notowała imponujące tempo rozwoju branży leasingowej, dziś plasuje się w europejskiej czołówce – między 5. a 7. miejscem w zależności od kryterium.

REKLAMA

Strategia do 2027: utrzymać pozycję lidera

PKO Leasing realizuje nową strategię, która zakłada utrzymanie pozycji numer jeden do 2027 roku. Kluczowe elementy planu to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Rozwój platformy Automarket, dedykowanej sprzedaży i finansowaniu samochodów sprawdzonych i po leasingowych.
    Spółka zwiększyła sprzedaż z 400–500 do ponad 700 aut miesięcznie i celuje w poziom 1000 do końca roku.
  • Otwarcie Automarketu dla wszystkich klientów – w najbliższych tygodniach ruszy wersja MVP umożliwiająca prywatnym użytkownikom wystawianie aut na platformie.
  • Budowa partnerstw z producentami samochodów – PKO Leasing współpracuje już z markami Jaguar Land Rover, BYD i Porsche. Celem jest pozycja wśród trzech największych marketplace’ów motoryzacyjnych w Polsce, a pod względem finansowania – numer jeden.

Leasing i elektromobilność: wyzwania i szanse

Transformacja energetyczna i rozwój elektromobilności stają się jednym z filarów strategii firmy. PKO Leasing aktywnie finansuje samochody elektryczne i hybrydowe, ale – jak podkreśla Bogus – rynek wciąż mierzy się z trudnością w ocenie wartości końcowej pojazdów elektrycznych.

To nie jest loteria, ale wciąż trudno przewidzieć, ile dzisiejszy elektryk będzie wart za trzy lata – zauważa prezes PKO Leasing.

Firma angażuje się też w finansowanie floty miejskiej. W 2025 roku wygrała przetargi na wymianę autobusów w Łodzi i Krakowie, obejmujące zarówno pojazdy spalinowe, hybrydowe, jak i elektryczne. Dostawy zaplanowano na 2026 rok.

Konkurencja rośnie, marże maleją

Sektor leasingowy wchodzi w okres silnej konkurencji cenowej. – Każdy chce zrealizować budżet, presja cenowa jest ogromna, a rynek rośnie wolniej, niż zakładano – mówi Bogus.

PKO Leasing stawia więc na równowagę między rozwojem portfela a utrzymaniem rentowności kontraktów, zwłaszcza tam, gdzie ryzyko wartości końcowej przedmiotu finansowania ponosi leasingodawca.

Co dalej?

Mimo wyzwań, prezes Bogus pozostaje optymistą. Firma kończy rok skupiona na trzech priorytetach: solidnym domknięciu budżetu, dalszej realizacji strategicznych projektów oraz rozwijaniu partnerstw z producentami i samorządami.

Polski rynek leasingu dojrzewa – rośnie wolniej, ale stabilnie. A PKO Leasing, jak zapowiada jego prezes, zamierza pozostać liderem nie tylko pod względem skali, ale i kierunku zmian w całej branży.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

E-awizacja nadchodzi: projekt UD339 odmieni życie kierowców - nowe opłaty staną się faktem

Wielogodzinne kolejki na przejściach granicznych to zmora polskich i zagranicznych przewoźników drogowych. Ministerstwo Finansów i Gospodarki pracuje nad projektem ustawy, który ma całkowicie zmienić zasady przekraczania granicy przez pojazdy ciężarowe. Tajemnicza nazwa „e-awizacja" kryje w sobie rozwiązanie, które może zrewolucjonizować transport międzynarodowy. Czy to koniec kosztownych przestojów?

REKLAMA

Employer branding pachnący nostalgią

Rozmowa z Tomaszem Słomą, szefem komunikacji w eTutor i ProfiLingua (Grupa Tutore), pomysłodawcą „EBecadła” i „Książki kucHRskiej” o tym, jak połączenie wspomnień, edukacji i kreatywności pozwala opowiadać o budowaniu wizerunku pracodawcy w zupełnie nowy, angażujący sposób.

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem: 5 silnych argumentów

Przedsiębiorcy nie chcą zmiany ustawy o PIP. Mówią stanowczo jednym głosem. Przedstawiają 5 silnych argumentów przeciwko dalszemu procedowaniu projektu ustawy o zmianie ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy.

Bruksela wycofuje się z kontrowersyjnego przepisu. Ta zmiana dotknie miliony pracowników w całej Europie, w tym w Polsce

Obowiązkowe szkolenia z obsługi sztucznej inteligencji miały objąć praktycznie każdą firmę korzystającą z narzędzi AI. Tymczasem Komisja Europejska niespodziewanie zaproponowała rewolucyjną zmianę, która może całkowicie przewrócić dotychczasowe plany przedsiębiorców. Co to oznacza dla polskich firm i ich pracowników? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Optymalizacja podatkowa. Praktyczne spojrzenie na finansową efektywność przedsiębiorstwa

Optymalizacja podatkowa. Pozwala legalnie obniżyć obciążenia, zwiększyć płynność finansową i budować przewagę konkurencyjną. Dzięki przemyślanej strategii przedsiębiorstwa mogą zachować więcej środków na rozwój, minimalizować ryzyko prawne i skuteczniej konkurować na rynku.

REKLAMA

Zmiany w CEIDG od 2026 r. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Stopniowo zmiany wejdą w życie w 2026, 2027 i 2028 r.

Idą duże zmiany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie digitalizacja i prostsza obsługa dla przedsiębiorców. Rząd przyjął projekt nowelizacji. Zmiany będą wprowadzane stopniowo w 2026, 2027 i 2028 r. Czego dotyczą?

Jeden podpis zmienił losy całej branży. Tysiące Polaków czeka przymusowa zmiana

Prezydent Karol Nawrocki podjął decyzję, która wywraca do góry nogami polski sektor futrzarski wart setki milionów złotych. Hodowcy norek i lisów mają czas do końca 2033 roku na zamknięcie działalności. Za nimi stoją tysiące pracowników, których czekają odprawy i poszukiwanie nowego zajęcia. Co oznacza ta historyczna zmiana dla przedsiębiorców, lokalnych społeczności i zwierząt?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA