Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Karina Hertel w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) zauważa, że przez pandemię zmieniła się struktura wśród influencerów oraz ich oczekiwania. To wszystko ma wpływ na zwrot z inwestycji i wizerunek marki.
REKLAMA
Co decyduje o sukcesie konta w mediach społecznościowych?
Dla mnie konto, które określa się kontem sukcesu, to jest takie, za którym chcą podążać obserwatorzy. Czyli jego treść jest na tyle interesująca i wciągająca, że potrafi zbudować wokół siebie obserwatorów – osoby zainteresowane podążaniem za tym kontem. Oczywiście fajnie, jeśli konto ma coś ciekawego do przekazania i jest zgodne ze standardami światowymi. Bo trzeba pamiętać, że niektórzy budują swoją popularność np. na fejku, na nieuczciwości – podkreśla Hertel.
Jak pandemia zmieniła rynek współpracy marek z influencerami?
Widzę zmianę struktury wśród influencerów. Nadal bardzo aktywni są twórcy, którzy natywnie są związani z medium. Będę odwoływała się tu do mediów, na których się znam najlepiej, czyli: Instagram i TikTok. Mówię tu o zmianie struktury, ponieważ pojawiły się nazwiska, które do tej pory traktowały trochę po macoszemu te media, a teraz zdecydowały się na nich zarabiać również pieniądze. Mam na myśli gwiazdy telewizyjne, aktorów. Tych wszystkich, którzy z uwagi na brak źródeł dochodów skoncentrowali się również na Instagramie. Upraszczam bardzo to przesłanie, ale pewnie tym to jest spowodowane: zamknięcie teatrów, brak nowych produkcji, brak dostępu do standardowego źródła dochodów. I tutaj, pod tym względem, na przestrzeni roku można by było obserwować zdecydowanie większe oczekiwania i roszczenia, ze strony w ogóle twórców.
Dla jakich marek współpraca z influencerami jest opłacalna?
Dla tych graczy, którzy widzą, że kanał influencerski to nie jest „fajna zabawa”, ale bardzo ważna składowa biznesowa. I myślą o współpracy z influencerami w sposób ciągły, czyli to nie są takie „strzały” od lansowania do lansowania produktu, tylko są to stałe współprace: półroczne, roczne z agencjami. Umawiamy się wtedy na konkretne cele, na konkretne zadania. […] Trzeba wiedzieć ile i za kogo jesteśmy w stanie zapłacić i nie dać się po prostu zwariować tym influencerom. Czyli: wiedzieć po co my to robimy i co nam to może przynieść, a przede wszystkim: rozliczać twórców z KPI, czyli z tego, na co się z nimi umówiliśmy i co jest ich zadaniem – podsumowuje Karina Hertel.
Karina Hertel - współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca BrandLift – agencji dzialajacej w obszarze martech i specjalizującej się w budowaniu relacji pomiędzy markami i ich klientami. Miłośniczka literatury faktu oraz dobrej kuchni
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY - poprzednie odcinki
-
Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]
-
Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]
-
Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]
-
Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]
-
Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
-
Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
-
Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
-
Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
-
Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
-
Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
-
Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
-
Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
-
Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.