REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem

REKLAMA

REKLAMA

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Młode, pełne energii i aktywne zawodowo. Połączyło ich doświadczenie niepełnosprawności. Joanna Olszewska oraz Iwona Lewandowska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) opowiadają, jaki jest polski rynek pracy dla osób niepełnosprawnych i jacy są przedsiębiorcy. Czy chętnie zatrudniają osoby niepełnosprawne? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

REKLAMA

Do kogo skierowana jest kampania „Pracodawca z sercem?”

REKLAMA

Joanna Olszewska: Zauważyłam, że osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy. Ponieważ pracodawcy często ich nie rozumieją. Ich formy i czasu pracy. Ta kampania ma pokazać, że można pracować z osobami z niepełnosprawnością tym pracodawcom, którzy jeszcze nie zatrudniają takich osób.

Iwona Lewandowska: Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” powstała po to, żeby obalać mity i poprawiać świadomość pracodawców na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na rynku pracy. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że bardzo ważne jest to, żeby podejmować się rehabilitacji zawodowej.

Czy rynek pracy w Polsce jest przyjazny osobom z niepełnosprawnościami?

JO: Pracodawca nie rozumie często, że pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem. Tacy pracownicy są to w tej chwili często osoby bardzo dobrze wykształcone, znające języki obce, znające pracę zdalną. Pokazujemy pracodawcy, że takie osoby mogą pracować na wielu stanowiskach i współuczestniczyć w rozwoju firmy.

Czy osoba z niepełnosprawnością powinna wpisywać taką informację w CV?

IL: Nie ma takiej konieczności prawnej, by informować pracodawcę o tym, że jest się osobą z niepełnosprawnością, ani na jakie schorzenie się choruje. To raczej kwestia dogadania się w momencie wykonywania pracy, bo czasem trzeba mieć jakieś udogodnienia. Może być potrzebny jakiś dodatkowy sprzęt do pracy. To jest kwestia, bardziej bym powiedziała, etyczna. Na początku nie musimy wpisywać tego w CV, ani o tym mówić. Myślę, że to jest kwestia bardzo indywidualna. […] Są osoby otwarte, takie jak ja na przykład, które nie mają problemu, żeby o swojej niepełnosprawności powiedzieć czy nawet wpisać ją w CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Joanna Olszewska

Joanna Olszewska

pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem" oraz Prezes w BPO Network, która od wielu lat pracuje nad poprawą świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy

Iwona Lewandowska

Iwona Lewandowska

Manager ds. Wdrożeń w BPO Network. Uważa, że praca jest jak rehabilitacja, zawraca ciężkie działa z głowy

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.

Portal INFOR.PL jest patronem medialnym tej akcji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zadbaj o siebie i swoje przywództwo, czyli wyzwania współczesnego menedżera

Dzisiejszy świat zarządzania wymaga od menedżerów nieustannej ewolucji. Hasło „menedżer od nowa” może oznaczać zarówno rozpoczęcie czegoś od początku, jak i wprowadzenie zmian poprawiających istniejący stan rzeczy. W obliczu dzisiejszych wyzwań, pełnych zawirowań i rozlicznych ścieżek, nowoczesne zarządzanie staje się sztuką balansowania między tradycją a innowacją.

Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

REKLAMA

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

REKLAMA

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA