REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem

REKLAMA

REKLAMA

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Młode, pełne energii i aktywne zawodowo. Połączyło ich doświadczenie niepełnosprawności. Joanna Olszewska oraz Iwona Lewandowska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) opowiadają, jaki jest polski rynek pracy dla osób niepełnosprawnych i jacy są przedsiębiorcy. Czy chętnie zatrudniają osoby niepełnosprawne? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

REKLAMA

Do kogo skierowana jest kampania „Pracodawca z sercem?”

REKLAMA

Joanna Olszewska: Zauważyłam, że osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy. Ponieważ pracodawcy często ich nie rozumieją. Ich formy i czasu pracy. Ta kampania ma pokazać, że można pracować z osobami z niepełnosprawnością tym pracodawcom, którzy jeszcze nie zatrudniają takich osób.

Iwona Lewandowska: Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” powstała po to, żeby obalać mity i poprawiać świadomość pracodawców na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na rynku pracy. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że bardzo ważne jest to, żeby podejmować się rehabilitacji zawodowej.

Czy rynek pracy w Polsce jest przyjazny osobom z niepełnosprawnościami?

JO: Pracodawca nie rozumie często, że pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem. Tacy pracownicy są to w tej chwili często osoby bardzo dobrze wykształcone, znające języki obce, znające pracę zdalną. Pokazujemy pracodawcy, że takie osoby mogą pracować na wielu stanowiskach i współuczestniczyć w rozwoju firmy.

Czy osoba z niepełnosprawnością powinna wpisywać taką informację w CV?

IL: Nie ma takiej konieczności prawnej, by informować pracodawcę o tym, że jest się osobą z niepełnosprawnością, ani na jakie schorzenie się choruje. To raczej kwestia dogadania się w momencie wykonywania pracy, bo czasem trzeba mieć jakieś udogodnienia. Może być potrzebny jakiś dodatkowy sprzęt do pracy. To jest kwestia, bardziej bym powiedziała, etyczna. Na początku nie musimy wpisywać tego w CV, ani o tym mówić. Myślę, że to jest kwestia bardzo indywidualna. […] Są osoby otwarte, takie jak ja na przykład, które nie mają problemu, żeby o swojej niepełnosprawności powiedzieć czy nawet wpisać ją w CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Joanna Olszewska

Joanna Olszewska

pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem" oraz Prezes w BPO Network, która od wielu lat pracuje nad poprawą świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy

Iwona Lewandowska

Iwona Lewandowska

Manager ds. Wdrożeń w BPO Network. Uważa, że praca jest jak rehabilitacja, zawraca ciężkie działa z głowy

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.

Portal INFOR.PL jest patronem medialnym tej akcji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA