REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem

REKLAMA

REKLAMA

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Młode, pełne energii i aktywne zawodowo. Połączyło ich doświadczenie niepełnosprawności. Joanna Olszewska oraz Iwona Lewandowska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) opowiadają, jaki jest polski rynek pracy dla osób niepełnosprawnych i jacy są przedsiębiorcy. Czy chętnie zatrudniają osoby niepełnosprawne? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

REKLAMA

Do kogo skierowana jest kampania „Pracodawca z sercem?”

REKLAMA

Joanna Olszewska: Zauważyłam, że osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy. Ponieważ pracodawcy często ich nie rozumieją. Ich formy i czasu pracy. Ta kampania ma pokazać, że można pracować z osobami z niepełnosprawnością tym pracodawcom, którzy jeszcze nie zatrudniają takich osób.

Iwona Lewandowska: Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” powstała po to, żeby obalać mity i poprawiać świadomość pracodawców na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na rynku pracy. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że bardzo ważne jest to, żeby podejmować się rehabilitacji zawodowej.

Czy rynek pracy w Polsce jest przyjazny osobom z niepełnosprawnościami?

JO: Pracodawca nie rozumie często, że pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem. Tacy pracownicy są to w tej chwili często osoby bardzo dobrze wykształcone, znające języki obce, znające pracę zdalną. Pokazujemy pracodawcy, że takie osoby mogą pracować na wielu stanowiskach i współuczestniczyć w rozwoju firmy.

Czy osoba z niepełnosprawnością powinna wpisywać taką informację w CV?

IL: Nie ma takiej konieczności prawnej, by informować pracodawcę o tym, że jest się osobą z niepełnosprawnością, ani na jakie schorzenie się choruje. To raczej kwestia dogadania się w momencie wykonywania pracy, bo czasem trzeba mieć jakieś udogodnienia. Może być potrzebny jakiś dodatkowy sprzęt do pracy. To jest kwestia, bardziej bym powiedziała, etyczna. Na początku nie musimy wpisywać tego w CV, ani o tym mówić. Myślę, że to jest kwestia bardzo indywidualna. […] Są osoby otwarte, takie jak ja na przykład, które nie mają problemu, żeby o swojej niepełnosprawności powiedzieć czy nawet wpisać ją w CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Joanna Olszewska

Joanna Olszewska

pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem" oraz Prezes w BPO Network, która od wielu lat pracuje nad poprawą świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy

Iwona Lewandowska

Iwona Lewandowska

Manager ds. Wdrożeń w BPO Network. Uważa, że praca jest jak rehabilitacja, zawraca ciężkie działa z głowy

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.

Portal INFOR.PL jest patronem medialnym tej akcji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA