REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem
Joanna Olszewska: pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem

REKLAMA

REKLAMA

Osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy - mówi Joanna Olszewska, pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem". Jak powinna wyglądać taka pomoc? Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Młode, pełne energii i aktywne zawodowo. Połączyło ich doświadczenie niepełnosprawności. Joanna Olszewska oraz Iwona Lewandowska w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) opowiadają, jaki jest polski rynek pracy dla osób niepełnosprawnych i jacy są przedsiębiorcy. Czy chętnie zatrudniają osoby niepełnosprawne? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

REKLAMA

Do kogo skierowana jest kampania „Pracodawca z sercem?”

REKLAMA

Joanna Olszewska: Zauważyłam, że osoby z niepełnosprawnością potrzebują pomocy na otwartym rynku pracy. Ponieważ pracodawcy często ich nie rozumieją. Ich formy i czasu pracy. Ta kampania ma pokazać, że można pracować z osobami z niepełnosprawnością tym pracodawcom, którzy jeszcze nie zatrudniają takich osób.

Iwona Lewandowska: Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” powstała po to, żeby obalać mity i poprawiać świadomość pracodawców na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na rynku pracy. Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że bardzo ważne jest to, żeby podejmować się rehabilitacji zawodowej.

Czy rynek pracy w Polsce jest przyjazny osobom z niepełnosprawnościami?

JO: Pracodawca nie rozumie często, że pracownik z niepełnosprawnością jest pełnosprawnym pracownikiem. Tacy pracownicy są to w tej chwili często osoby bardzo dobrze wykształcone, znające języki obce, znające pracę zdalną. Pokazujemy pracodawcy, że takie osoby mogą pracować na wielu stanowiskach i współuczestniczyć w rozwoju firmy.

Czy osoba z niepełnosprawnością powinna wpisywać taką informację w CV?

IL: Nie ma takiej konieczności prawnej, by informować pracodawcę o tym, że jest się osobą z niepełnosprawnością, ani na jakie schorzenie się choruje. To raczej kwestia dogadania się w momencie wykonywania pracy, bo czasem trzeba mieć jakieś udogodnienia. Może być potrzebny jakiś dodatkowy sprzęt do pracy. To jest kwestia, bardziej bym powiedziała, etyczna. Na początku nie musimy wpisywać tego w CV, ani o tym mówić. Myślę, że to jest kwestia bardzo indywidualna. […] Są osoby otwarte, takie jak ja na przykład, które nie mają problemu, żeby o swojej niepełnosprawności powiedzieć czy nawet wpisać ją w CV.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Joanna Olszewska

pomysłodawczyni kampanii "Pracodawca z sercem" oraz Prezes w BPO Network, która od wielu lat pracuje nad poprawą świadomości na temat zatrudniania osób z niepełnosprawnością na otwartym rynku pracy

Iwona Lewandowska

Manager ds. Wdrożeń w BPO Network. Uważa, że praca jest jak rehabilitacja, zawraca ciężkie działa z głowy

Kampania społeczna „Pracodawca z sercem” ma na celu zwiększenie szans osób niepełnosprawnych na rynku pracy, poszerzenie świadomości w kwestii korzyści dla pracodawców wynikających z zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników, a także burzenie stereotypów i barier społecznych związanych z dyskryminacją i sztucznymi podziałami w społeczeństwie. Akcja, której pomysłodawcą jest firma BPO Network, została objęta patronatem honorowym przez Panią Minister Rodziny i Polityki Społecznej Marlenę Maląg.

Portal INFOR.PL jest patronem medialnym tej akcji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA