REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

Marek Moczulski: Jak mawiał Einstein: jeśli ktoś robi ciągle to samo i oczekuje innego wyniku niż w rzeczywistości jest, to znaczy, że coś jest nie tak. To jest komentarz do tych lockdownów
Marek Moczulski: Jak mawiał Einstein: jeśli ktoś robi ciągle to samo i oczekuje innego wyniku niż w rzeczywistości jest, to znaczy, że coś jest nie tak. To jest komentarz do tych lockdownów

REKLAMA

REKLAMA

Decyzja o lockdownie i jego przedłużeniu jest w ogóle nie zrozumiała. Nie ma żadnych statystyk, które by potwierdzały zasadność zamrożeni gospodarczych i ograniczeń, które są wprowadzane. Zapraszamy do wysłuchania podcastu

Lockdowny mają ogromy wpływ na całe nasze życie i gospodarcze i społeczne – mówi Marek Moczulski. Są branże, które na pandemii tracą, ale i są segmenty, które korzystają, choć wiadomo, że jest ich niewiele. Moczulski w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że zamykanie firm jest na granicy prawa. Wielu prawników mówi wprost, że wprowadzone ograniczenia są bezprawne.

REKLAMA

Czy decyzja o przedłużeniu lockdownu do maja jest słuszna?

Decyzja o lockdownie i jego przedłużeniu jest w ogóle nie zrozumiała. Nie ma żadnych statystyk, które by potwierdzały zasadność zamrożeni gospodarczych i ograniczeń, które są wprowadzane. […] To jest jedna tylko z metod walki z wirusem i ona niestety jest nieskuteczna. Jak mawiał Einstein: jeśli ktoś robi ciągle to samo i oczekuje innego wyniku niż w rzeczywistości jest, to znaczy, że coś jest nie tak. To jest komentarz do tych lockdownów – mówi Moczulski.

Czy otwarcie ogródków na majówkę uratuje branżę gastronomiczną?

Każdy sposób, aby to szaleństwo zatrzymać – bo to nie należy inaczej nazwać jak szaleństwo, zatrzymywanie przez tak długi okres ludzi bez aktywności – jest dobry. […] Funkcjonowanie gastronomii na zasadzie dań na wynos to jest tylko wegetacja. Zamiast rozwoju to jest wegetacja. […] Restauratorzy domagają się otwarcia w końcu ich biznesów i mają rację. To nie może być tak, że tylko dlatego, że ktoś popełnił błąd – bo moim zdaniem władze doskonale sobie zdają sprawę, że błądzą, ale nie chcą się z tego wycofać i tak to będzie po prostu – podkreśla Moczulski.

Czy rząd obniży podatki, żeby wesprzeć przedsiębiorców?

Na razie doczekujemy się non stop podwyżek, a nie obniżek podatków. Rząd jest w tym bardzo skuteczny, że podwyższa podatki sukcesywnie, nazywając to różnie: opłata cukrowa, opłata deszczowa i tak dalej. Rząd co prawda zapowiada w tej chwili i też od wielu, wielu lat, że będzie podnosił kwotę wolną od podatku, ale to zapowiada. Zapowiada też inne rzeczy, że zostawi nam pieniądze w kieszeniach, co powinno być oczywiste, że to ludzie wiedzą jak najlepiej wydawać pieniądze. A nie rząd, który najpierw zabiera 700, żeby dać nam 500 zł. Na razie mamy do czynienia z ciągłym podnoszeniem podatków, a nie ich obniżaniem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Marek Moczulskiprzedsiębiorca, prezes firmy Unitop

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  2. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  3. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  4. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  5. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  6. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  7. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  8. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  9. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  10. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  11. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  12. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  13. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  14. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  15. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  16. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  17. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  18. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  19. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  20. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  21. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  22. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  23. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  24. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  25. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  26. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  27. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  28. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  29. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  30. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  31. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  32. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  33. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  34. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  35. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  36. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  37. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  38. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  39. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  40. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  41. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  42. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  43. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  44. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  45. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  46. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  47. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  48. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  49. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  50. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  51. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  52. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA