REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Jacek Czauderna: Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja
Jacek Czauderna: Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja

REKLAMA

REKLAMA

Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja – mówi Jacek Czauderna. Na co mogą liczyć przedsiębiorcy? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jacek Czauderna podkreśla, że przedsiębiorcy mają strategię działania a nie programy, jak mają politycy. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą zwraca uwagę, że biznes musi powiedzieć politykom stop, a przedsiębiorczości start. Dlatego będziemy się upominać o konkretny udział małych i średnich firm. Dziś rząd nawet nie konsultuje pomysłów. Władza nie pyta, władza wie najlepiej – mówi Czauderna.

REKLAMA

Jak przedsiębiorcy zareagowali na projekt Polskiego Ładu?

Moja pierwsza myśl była taka, że znowu nikt nas, przedsiębiorców, nie zapytał o zdanie. Mamy przepiękne deklaracje od rządu, ale chciałbym może wspomnieć o poprzednich programach, które komunikowane przez rząd.

Wróciłbym do roku 2017, kiedy mieliśmy Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Wtedy pan premier obiecywał produkcję: miliona aut elektrycznych, mieszkań, promów czy program inteligentnej kopalni. Była to długa i wielka lista niezrealizowanych obietnic. A co się teraz dzieje? Mamy program Polskiego Ładu – mówi Czauderna.

Jakie zmiany istotne dla biznesu zakłada Polski Ład?

Według mnie i wielu przedsiębiorców zakłada on przede wszystkim centralizację władzy, skupienie decyzji makroekonomicznych i społecznych w wąskim gronie polityków. A nas, przedsiębiorców, znowu pominięto.

Ja tu mówię o potężnej grupie dwóch milionów przedsiębiorców, którzy zatrudniają prawie siedem milionów pracowników. To my powinniśmy być punktem tego Polskiego Ładu po pandemii. Dlaczego? Ponieważ wnosimy do PKB 50% środków – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czego oczekują od strony rządowej przedsiębiorcy?

Jedna rzecz, to obniżenie składek ZUS dla wszystkich branż, zamkniętych podczas pandemii, przynajmniej na następne 12 miesięcy. Dlaczego? Jeśli chodzi o odroczone składki ZUS, które odraczaliśmy w czasie pandemii, to musimy zapłacić teraz te zawieszone, odroczone i nowe składki ZUS. Drugi temat to usługa gastronomiczna i różne stawki podatku VAT. Wnioskujemy do ministra finansów, aby usługa gastronomiczna miała 8% VAT na wszystkie produkty – podsumowuje Czauderna.

Jacek Czauderna - przedsiębiorca i prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  2. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  3. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  4. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  5. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  6. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  7. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  8. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  9. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  10. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  11. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  12. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  13. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  14. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  15. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  16. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  17. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  18. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  19. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  20. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  21. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  22. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  23. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  24. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  25. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  26. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  27. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  28. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  29. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  30. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  31. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  32. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  33. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  34. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  35. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  36. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  37. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  38. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  39. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  40. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  41. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  42. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  43. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  44. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  45. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  46. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  47. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  48. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  49. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  50. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  51. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  52. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  53. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  54. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  55. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  56. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  57. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  58. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  59. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  60. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  61. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  62. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  63. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  64. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA