REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Jacek Czauderna: Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja
Jacek Czauderna: Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja

REKLAMA

REKLAMA

Polski Ład to kolejna piękna, marketingowa, ale polityczna akcja – mówi Jacek Czauderna. Na co mogą liczyć przedsiębiorcy? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jacek Czauderna podkreśla, że przedsiębiorcy mają strategię działania a nie programy, jak mają politycy. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą zwraca uwagę, że biznes musi powiedzieć politykom stop, a przedsiębiorczości start. Dlatego będziemy się upominać o konkretny udział małych i średnich firm. Dziś rząd nawet nie konsultuje pomysłów. Władza nie pyta, władza wie najlepiej – mówi Czauderna.

REKLAMA

Jak przedsiębiorcy zareagowali na projekt Polskiego Ładu?

Moja pierwsza myśl była taka, że znowu nikt nas, przedsiębiorców, nie zapytał o zdanie. Mamy przepiękne deklaracje od rządu, ale chciałbym może wspomnieć o poprzednich programach, które komunikowane przez rząd.

Wróciłbym do roku 2017, kiedy mieliśmy Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Wtedy pan premier obiecywał produkcję: miliona aut elektrycznych, mieszkań, promów czy program inteligentnej kopalni. Była to długa i wielka lista niezrealizowanych obietnic. A co się teraz dzieje? Mamy program Polskiego Ładu – mówi Czauderna.

Jakie zmiany istotne dla biznesu zakłada Polski Ład?

Według mnie i wielu przedsiębiorców zakłada on przede wszystkim centralizację władzy, skupienie decyzji makroekonomicznych i społecznych w wąskim gronie polityków. A nas, przedsiębiorców, znowu pominięto.

Ja tu mówię o potężnej grupie dwóch milionów przedsiębiorców, którzy zatrudniają prawie siedem milionów pracowników. To my powinniśmy być punktem tego Polskiego Ładu po pandemii. Dlaczego? Ponieważ wnosimy do PKB 50% środków – dodaje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czego oczekują od strony rządowej przedsiębiorcy?

Jedna rzecz, to obniżenie składek ZUS dla wszystkich branż, zamkniętych podczas pandemii, przynajmniej na następne 12 miesięcy. Dlaczego? Jeśli chodzi o odroczone składki ZUS, które odraczaliśmy w czasie pandemii, to musimy zapłacić teraz te zawieszone, odroczone i nowe składki ZUS. Drugi temat to usługa gastronomiczna i różne stawki podatku VAT. Wnioskujemy do ministra finansów, aby usługa gastronomiczna miała 8% VAT na wszystkie produkty – podsumowuje Czauderna.

Jacek Czauderna - przedsiębiorca i prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  2. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  3. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  4. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  5. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  6. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  7. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  8. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  9. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  10. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  11. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  12. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  13. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  14. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  15. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  16. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  17. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  18. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  19. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  20. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  21. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  22. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  23. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  24. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  25. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  26. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  27. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  28. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  29. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  30. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  31. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  32. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  33. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  34. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  35. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  36. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  37. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  38. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  39. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  40. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  41. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  42. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  43. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  44. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  45. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  46. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  47. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  48. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  49. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  50. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  51. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  52. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  53. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  54. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  55. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  56. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  57. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  58. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  59. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  60. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  61. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  62. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  63. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  64. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA