REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy niezależny przedsiębiorca może wygrać konkurencję z dyskontem?

Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku
Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku

REKLAMA

REKLAMA

Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?

Dyskonty i lokalna przedsiębiorczość

Prowadzenie sklepu bezspornie wymaga wysiłku, ale to dzięki niemu konsumenci mogą robić zakupy blisko domu, wygodnie i bezpiecznie. Niezależny handel utrzymuje tysiące rodzin i tworzy miejsca pracy dla innych. Ma ogromne znaczenie w dystrybucji produktów regionalnych producentów i we wspieraniu inicjatyw lokalnych społeczności. Jednocześnie toczy często nierówną walkę z centralnie zarządzanymi sieciami sklepów wielkopowierzchniowych. Tymczasem, głównie dzięki właścicielom około 85 tysięcy lokalnych sklepów, 18 milionów Polaków do najbliższego punktu handlowego ma najwyżej 5 min pieszo[1]. Korzysta z determinacji i pracowitości niezależnych przedsiębiorców.

REKLAMA

REKLAMA

Dużego wysiłku, pasji i zaangażowania wymaga od właścicieli sklepów niezależnych również nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji z klientami. Akurat ten czynnik jest wymieniany przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy w rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie. Wielu z nich dbając o relacje musi jednocześnie zarządzać sklepem oraz pracować fizycznie przy jego zaopatrzeniu i obsłudze klientów.

Walka o umocnienie pozycji na rynku

Dodatkowe działania wymusiła epidemia. Z najnowszego „Raportu strategicznego” GfK wynika, że właściciele sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku. Takie działania zadeklarowało aż 91 proc. niezależnych detalistów. Niemal połowa z nich postawiła na wysoką jakość obsługi, a 42% na wysoką jakość produktów. Niewiele mniej zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów, organizację własnych promocji czy poszukiwanie tańszych dostawców. Niemal co piąty właściciel sklepu pracował w każdą niedzielę, a więcej niż co dziesiąty zmuszony był obniżyć własną marżę.

Herosi Przedsiębiorczości

Jeszcze do 27 czerwca poprzez stronę internetową www.herosiprzedsiebiorczosci.pl można zgłaszać kandydatury detalistów, którzy zasługują na wyróżnienie w konkursie. Internauci i niezależne jury do połowy sierpnia wybiorą 100 laureatów, na których czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości niemal 700 tys. zł. Na na liście zgłoszonych kandydatów jest już ponad 800 przedsiębiorców.

REKLAMA

Na wyjątkowe zaangażowanie właścicieli sklepów chce zwrócić uwagę Grupa Eurocash w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W tegorocznej edycji konkursu chcemy docenić i nagrodzić polskich niezależnych przedsiębiorców poprzez pokazanie efektów ich codziennej pracy. Wyróżnimy właścicieli lokalnych sklepów za ich odwagę biznesową, motywację do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Badanie GfK na zlecenie Grupy Eurocash

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA