REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy niezależny przedsiębiorca może wygrać konkurencję z dyskontem?

Subskrybuj nas na Youtube
Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku
Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku

REKLAMA

REKLAMA

Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?

Dyskonty i lokalna przedsiębiorczość

Prowadzenie sklepu bezspornie wymaga wysiłku, ale to dzięki niemu konsumenci mogą robić zakupy blisko domu, wygodnie i bezpiecznie. Niezależny handel utrzymuje tysiące rodzin i tworzy miejsca pracy dla innych. Ma ogromne znaczenie w dystrybucji produktów regionalnych producentów i we wspieraniu inicjatyw lokalnych społeczności. Jednocześnie toczy często nierówną walkę z centralnie zarządzanymi sieciami sklepów wielkopowierzchniowych. Tymczasem, głównie dzięki właścicielom około 85 tysięcy lokalnych sklepów, 18 milionów Polaków do najbliższego punktu handlowego ma najwyżej 5 min pieszo[1]. Korzysta z determinacji i pracowitości niezależnych przedsiębiorców.

REKLAMA

Dużego wysiłku, pasji i zaangażowania wymaga od właścicieli sklepów niezależnych również nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji z klientami. Akurat ten czynnik jest wymieniany przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy w rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie. Wielu z nich dbając o relacje musi jednocześnie zarządzać sklepem oraz pracować fizycznie przy jego zaopatrzeniu i obsłudze klientów.

Walka o umocnienie pozycji na rynku

Dodatkowe działania wymusiła epidemia. Z najnowszego „Raportu strategicznego” GfK wynika, że właściciele sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku. Takie działania zadeklarowało aż 91 proc. niezależnych detalistów. Niemal połowa z nich postawiła na wysoką jakość obsługi, a 42% na wysoką jakość produktów. Niewiele mniej zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów, organizację własnych promocji czy poszukiwanie tańszych dostawców. Niemal co piąty właściciel sklepu pracował w każdą niedzielę, a więcej niż co dziesiąty zmuszony był obniżyć własną marżę.

Herosi Przedsiębiorczości

Jeszcze do 27 czerwca poprzez stronę internetową www.herosiprzedsiebiorczosci.pl można zgłaszać kandydatury detalistów, którzy zasługują na wyróżnienie w konkursie. Internauci i niezależne jury do połowy sierpnia wybiorą 100 laureatów, na których czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości niemal 700 tys. zł. Na na liście zgłoszonych kandydatów jest już ponad 800 przedsiębiorców.

Na wyjątkowe zaangażowanie właścicieli sklepów chce zwrócić uwagę Grupa Eurocash w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W tegorocznej edycji konkursu chcemy docenić i nagrodzić polskich niezależnych przedsiębiorców poprzez pokazanie efektów ich codziennej pracy. Wyróżnimy właścicieli lokalnych sklepów za ich odwagę biznesową, motywację do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Badanie GfK na zlecenie Grupy Eurocash

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA