REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy niezależny przedsiębiorca może wygrać konkurencję z dyskontem?

Subskrybuj nas na Youtube
Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku
Właściciele lokalnych sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku

REKLAMA

REKLAMA

Niezależny sklep kontra dyskonty. Jakie działania może podejmować przedsiębiorca, aby utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku? Czy w walce z dyskontami zawsze jest skazany na porażkę?

Dyskonty i lokalna przedsiębiorczość

REKLAMA

Prowadzenie sklepu bezspornie wymaga wysiłku, ale to dzięki niemu konsumenci mogą robić zakupy blisko domu, wygodnie i bezpiecznie. Niezależny handel utrzymuje tysiące rodzin i tworzy miejsca pracy dla innych. Ma ogromne znaczenie w dystrybucji produktów regionalnych producentów i we wspieraniu inicjatyw lokalnych społeczności. Jednocześnie toczy często nierówną walkę z centralnie zarządzanymi sieciami sklepów wielkopowierzchniowych. Tymczasem, głównie dzięki właścicielom około 85 tysięcy lokalnych sklepów, 18 milionów Polaków do najbliższego punktu handlowego ma najwyżej 5 min pieszo[1]. Korzysta z determinacji i pracowitości niezależnych przedsiębiorców.

REKLAMA

Dużego wysiłku, pasji i zaangażowania wymaga od właścicieli sklepów niezależnych również nawiązywanie i utrzymywanie bliskich relacji z klientami. Akurat ten czynnik jest wymieniany przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy w rozwoju sklepu, zaraz po dobrej ofercie. Wielu z nich dbając o relacje musi jednocześnie zarządzać sklepem oraz pracować fizycznie przy jego zaopatrzeniu i obsłudze klientów.

Walka o umocnienie pozycji na rynku

Dodatkowe działania wymusiła epidemia. Z najnowszego „Raportu strategicznego” GfK wynika, że właściciele sklepów podjęli walkę o umocnienie swojej pozycji na rynku. Takie działania zadeklarowało aż 91 proc. niezależnych detalistów. Niemal połowa z nich postawiła na wysoką jakość obsługi, a 42% na wysoką jakość produktów. Niewiele mniej zdecydowało się na wydłużenie godzin pracy sklepów, organizację własnych promocji czy poszukiwanie tańszych dostawców. Niemal co piąty właściciel sklepu pracował w każdą niedzielę, a więcej niż co dziesiąty zmuszony był obniżyć własną marżę.

Herosi Przedsiębiorczości

Jeszcze do 27 czerwca poprzez stronę internetową www.herosiprzedsiebiorczosci.pl można zgłaszać kandydatury detalistów, którzy zasługują na wyróżnienie w konkursie. Internauci i niezależne jury do połowy sierpnia wybiorą 100 laureatów, na których czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości niemal 700 tys. zł. Na na liście zgłoszonych kandydatów jest już ponad 800 przedsiębiorców.

Na wyjątkowe zaangażowanie właścicieli sklepów chce zwrócić uwagę Grupa Eurocash w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W tegorocznej edycji konkursu chcemy docenić i nagrodzić polskich niezależnych przedsiębiorców poprzez pokazanie efektów ich codziennej pracy. Wyróżnimy właścicieli lokalnych sklepów za ich odwagę biznesową, motywację do rozwoju, innowacyjność, wytrwałość w działaniu i odpowiedzialność za innych – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

[1] Badanie GfK na zlecenie Grupy Eurocash

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

REKLAMA

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

REKLAMA

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA