REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak branża gastronomiczna może na nowo zdobyć klientów?

Recesja wywołana epidemią ma swoje implikacje w branży gastronomicznej.
Recesja wywołana epidemią ma swoje implikacje w branży gastronomicznej.

REKLAMA

REKLAMA

Przed branżą gastronomiczną pojawiło się nowe wyzwanie. W jaki sposób ponownie pozyskać kandydatów do pracy? Czy pomoże im w tym pozytywny wizerunek pracodawcy?

Branża gastronomiczna wraca do pracy

Recesja wywołana epidemią ma swoje implikacje w branży gastronomicznej. Przez wiele miesięcy lokale były zamknięte lub funkcjonowały w ograniczony sposób. Właściciele ucinali godziny pracy lub byli zmuszeni do zwolnienia części załogi. Obecnie rozpoczęła się walka o pracownika. Liczba ofert na stanowisko kelnera w ciągu pierwszych 2 tygodni od odmrożenia gastronomii wzrosła na OLX z 3,1 tys. do 5,1 tys. Jak policzył portal Bankier.pl stawki za stanowiskach związanych z gastronomią w porównaniu do lat ubiegłych stały się bardziej atrakcyjne. Ogłoszenia, które można znaleźć na portalach internetowych mówią o kwotach od 18,30 zł brutto, do nawet 30 zł brutto. Spadły z kolei wymagania. W wielu miejscach brak zainteresowania sprawił, że właściciele chętnie przyjmą do pracy osoby, które szkolić będą od podstaw. Walka o pracownika zatem trwa. Czy można się wyróżnić? A jeśli tak, to w jaki sposób?

REKLAMA

Wizerunek pracodawcy – w jaki sposób wspiera rekrutację?

Odpowiedź na pytanie, w jaki sposób przyciągnąć pracownika jest prosta. Słowem klucz jest wizerunek przedsiębiorstwa.

REKLAMA

- Działania z obszaru employer brandingu budują markę pracodawcy, sprawiając, że staje się atrakcyjna w oczach potencjalnego pracownika – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. - To z kolei pozytywnie wpływa na zainteresowanie ofertami pracy i pozwala skrócić czas rekrutacji, jednocześnie wspierając w poszukiwaniu wykwalifikowanej załogi – dodaje.

Marka pracodawcy i odpowiedni wizerunek pracodawcy są niezbędne w procesie rekrutacji nowych pracowników. Ale także do zatrzymania tych, których już zatrudniono. Zmiany na rynku pracy spowodowane pandemią wpłynęły na dalszą transformację trendów.

Tymczasem połowa polskich firm wciąż nie posiada strategii dotyczącej kształtowania swojego wizerunku. Co więcej, mimo trudności w rekrutacji 25% nie dostrzega nawet takiej potrzeby. Warto zestawić to z wynikami badania „Percepcja wizerunku pracodawców w oczach kandydatów”. Raport wskazuje, że 84% osób przed aplikowaniem o pracę sprawdza opinie o firmie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jakie są pierwsze kroki?

Na samym początku warto sobie uświadomić, że wizerunek pracodawcy wspiera jego strategiczne cele biznesowe. Dlatego nie można go bagatelizować. Jednak działania z zakresu EB powinny być dostosowane do specyfiki danej pracy.

I tu należy sobie postawić kilka pytań:

  • Dlaczego potencjalny pracownik miałby pracować dla mnie?
  • Jakie potrzeby mają osoby, które pracują w branży gastronomicznej?
  • W jaki sposób mogę je spełnić?
  • Co jeszcze mogę zaoferować pracownikowi?
  • W jaki sposób chciałbym być postrzegany przez potencjalnego pracownika?

Celem jest precyzyjne dotarcie do świadomości potencjalnych kandydatów. I skuteczne zachęcenie do wejścia w szeregi twojej firmy. Poniżej przedstawiamy przykładowe działania wspierające cały proces.

gastro

Jak przeprowadzić kampanię rekrutacyjną?

REKLAMA

„Do pracy w restauracji zatrudnię…”. „Poszukujemy…”. To początek wielu z ogłoszeń, które znaleźć można na popularnych portalach internetowych. Czy przyciągają uwagę? Czy pozwalają się wyróżnić? Zdecydowanie nie. Przełam nudę pojawiającą się w wielu anonsach. Zaprezentuj swoją markę w ciekawy sposób, tak aby to właśnie ją wybrano pośród konkurencji. Kampania rekrutacyjna, połączona z działaniami z obszaru public relations to inwestycja w przyszłość. Zapewne zależy ci na tym, by jakość Twoich usług była na wysokim poziomie? Stwórz zespół, który w tym pomoże i zadba o wizerunek pracodawcy. Ale najpierw dotrzyj do najlepszych. Pamiętaj także, że ambasadorami Twojej firmy są już zatrudnieni pracownicy. Ich opinie to najbardziej wiarygodne źródło informacji. Dla wszystkich. W tym kandydatów do pracy.

Firmy z branży gastronomicznej stanęły przed wyzwaniem, jakim jest znalezienie odpowiednich pracowników pozwalających na sprawne i skuteczne funkcjonowanie na rynku. Chociaż są w stanie oferować zróżnicowane stanowiska i douczyć nowych pracowników, wielu z nich traci na konkurencyjności ze względu mnogość ogłoszeń i brak konkretnych korzyści ze współpracy z nimi. Chcesz pozyskać nowego pracownika? Zadbaj o wizerunek pracodawcy a sam do ciebie przyjdzie.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA