Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

REKLAMA
REKLAMA
Malejąca liczba obostrzeń daje nadzieję, że w tym roku na urlop wyjedzie więcej osób niż rok temu. Jak podaje Google, w ostatnim miesiącu 7 na 10 wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w Polsce, a 31% było związanych z zagranicą. Jest to wyraźna zmiana w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy to kierunki w Polsce zdecydowanie przeważały, stanowiąc aż 84% podróżniczych wyszukiwań – mówi Jacek Bisiński. W rozmowie z Agnieszką Gorczycą Infor.pl wyjaśnia, jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem w 2021 roku i czy wolimy hotel, a może przyczepę kempingową? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
REKLAMA
Czy Polacy planują już tegoroczne wakacje?
Już teraz widzimy bardzo duże zainteresowanie podróżami zagranicznymi, ale także znaczący wzrost wyszukiwań, związanych z zakwaterowaniem. Patrząc na rok poprzedni: wtedy nie zaczęliśmy tak wcześnie szukać i planować wakacji ze względu na to, że nasza gospodarka przeżywała zamrożenie, nie było też swobody przemieszczania się po kraju czy odbywania podróży zagranicznych. Ale już teraz, możemy śmiało powiedzieć, że tegoroczne wakacje będą wyglądały prawie normalnie – mówi Bisiński.
Czy branża hotelarska ma szansę na udany sezon letni?
Analizując wyniki możemy powiedzieć, że poziom wyszukiwań hoteli czy też fraz, związanych z hotelami, wrócił na poziom sprzed pandemii. Mówimy tu o spadku tylko 4% okresu obecnego do roku 2019. Możemy więc śmiało powiedzieć, że wyszukiwania dotyczące tej kategorii, czyli największej kategorii w naszym koszyku zakwaterowania, wróciły do normy – podkreśla Bisiński.
Jak zmienił się sposób podróżowania Polaków?
REKLAMA
Zaczęliśmy na pewno podróżować w inny sposób. Nasze podróże stały się przede wszystkim podróżami dłuższymi. I to widać nawet nie na poziomie tylko Polski, ale całej Europy na podstawie badań. Widzimy to na przykładzie lotów: jeżeli planujemy podróż lotniczą, to ten czas wydłużył się ze średniej 6 dni do 10 dni.
Może dzieje się tak z powodu, że planujemy tych urlopów coraz mniej. Mniej „city breaków”. Planujemy raczej wyjazdy dłuższe, właśnie gdzieś na łono natury. Z tego powodu szukamy form podróżowania i spędzania wolnego czasu, które kiedyś były zarezerwowane tylko dla osób uprawiających regularnie sport – podsumowuje Jacek Bisiński.
Jacek Bisiński - od około 5 lat związany jest zawodowo z internetem oraz online marketingiem. Obecnie jako Senior Analytical Consultant w Google Polska pomaga największym polskim reklamodawcom rozwijać biznes na rynkach zagranicznych. Pomaga klientom travelowym i retailowym wykorzystywać dane internetowe do podejmowania optymalnych decyzji biznesowych.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki
-
Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]
-
Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]
-
Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]
-
Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]
-
Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]
-
Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]
-
Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]
-
Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]
-
Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]
-
Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]
-
Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]
-
Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
-
Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
-
Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
-
Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
-
Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
-
Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
-
Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
-
Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
-
Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
-
Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
-
Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
-
Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
-
Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
-
Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
-
Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
-
Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
-
Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
-
Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
-
Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
-
Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
-
Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
-
Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
-
Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
-
Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
-
Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
-
Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
-
Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
-
Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
-
Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
-
Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
-
Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
-
Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
-
Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
-
Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
-
Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
-
Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
-
Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
-
Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
-
Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
-
Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA