REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Anna Worwa: Weryfikacja przyszłego klienta to również gwarancja bezpieczeństwa transakcji
Anna Worwa: Weryfikacja przyszłego klienta to również gwarancja bezpieczeństwa transakcji

REKLAMA

REKLAMA

Czy rozwiązania do identyfikacji tożsamości cyfrowej zmieniają sieć w lepsze miejsce? Anna Worwa uważa, że takie rozwiązania są absolutnym must-have dla wielu firm na rynku, szczególnie w dobie pandemii. Zapraszamy do słuchania podcastu

Podcast: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości?

Anna Worwa w rozmowie z Agnieszką Gorczycą (Infor.pl) podkreśla, że w dobie transformacji cyfrowej, trwającej pandemii większość firm przenosi swoje usługi do Internetu. Niestety w związku z tym trendem rośnie skala cybeprzestępstw (65 proc. z nich dotyczy incydentów przechwycenia tożsamości cyfrowej innych osób). Weryfikacja przyszłego klienta to również gwarancja bezpieczeństwa transakcji.

REKLAMA

Czym jest weryfikacja cyfrowa?

Weryfikacja cyfrowa, tudzież zdalna, to weryfikacja osób w sposób niebezpośredni, czyli nie w sposób fizyczny. Cała historia rozpoczęła się tu od regulacji, przypisanych głównie do rynku finansowego, ale również do różnych transakcji transgranicznych. Są to regulacje, które w sposób niejednoznaczny pozwalają na różne interpretacje, stąd też w różnych krajach UE są one w różny sposób implementowane i stąd taka różnorodność przyjętych rozwiązań – wyjaśnia Worwa.

Jak wygląda cyfryzacja i weryfikacja cyfrowa w Polsce?

W naszym kraju rynek finansowy jest mocno regulowany. KNF bardzo przestrzega norm, zgodnie z regulacjami unijnymi, ale również, żeby nastawić się na bezpieczeństwo, zarówno banków, jak i odbiorców tych instytucji. Jako Polska jesteśmy postrzegani jako rynek bardzo innowacyjny – mówi Worwa.

Jakie zalety ma wykorzystywanie maszyn do weryfikacji cyfrowej?

Sztuczna inteligencja jest karmiona przez człowieka. To wszystko zależy od algorytmów, od ilości danych. Od tego, w jaki sposób ta sztuczna inteligencja będzie karmiona, aby w sposób rzetelny móc ocenić daną tożsamość i sytuację.

Jeżeli porównujemy człowieka i maszynę – element sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego, to na pewno maszyna bazuje na danych. Człowiek bazuje po części na danych, ale w dużej mierze – na emocjach i tym, co ze sobą niosą. Niekoniecznie te emocje są związane ze stanem faktycznym. Mówi się, że obiektywne dane są wtedy, kiedy nie ma człowieka i jest to prawda – podsumowuje Worwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Anna Worwa - dyrektor sprzedaży na rynek Europy Środkowo-Wschodniej z firmy Ariadnext

Zapraszamy do odsłuchania kolejnego wywiadu z serii „Moja firma”, która ukazywać się będzie co środa w ramach podcastu „DGPtalk: Obiektywnie o biznesie”. Gośćmi Agnieszki Gorczyca są eksperci i analitycy ze świata biznesu i finansów.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY - poprzednie odcinki

  1. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  2. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  3. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  4. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  5. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  6. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  7. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  8. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  9. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  10. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  11. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  12. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  13. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  14. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  15. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  16. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  17. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  18. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  19. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  20. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  21. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  22. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  23. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  24. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  25. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  26. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  27. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  28. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  29. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  30. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  31. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  32. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  33. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  34. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  35. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  36. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  37. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  38. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  39. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  40. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  41. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  42. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  43. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  44. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  45. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  46. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  47. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  48. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  49. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  50. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  51. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  52. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  53. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  54. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  55. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  56. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  57. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  58. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  59. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  60. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA