REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego firmy marnują co piątą złotówkę wydawaną na chmurę?

Subskrybuj nas na Youtube
Inwestycje w cloud computing rosną m.in. dlatego, że firmy liczą na związane z tym oszczędności
Inwestycje w cloud computing rosną m.in. dlatego, że firmy liczą na związane z tym oszczędności

REKLAMA

REKLAMA

Nawet 20% - tyle zasobów chmury publicznej marnują firmy – wynika z danych IDC. To wpływa na popyt na rozwiązania automatyzujące zarządzanie technologią i na doradztwo w obszarze cloud computingu. Czy te straty mogą być wyższe?

Migracje do chmury

Firmy coraz chętniej podejmują decyzję o migracji do chmury, co najlepiej obrazują wyniki największych graczy.

REKLAMA

REKLAMA

Choć inwestycje w cloud computing rosną m.in. dlatego, że firmy liczą na związane z tym oszczędności, to zdaniem menedżerów badanych przez firmę doradczą IDC wynika, że co najmniej 20% wydatków na chmurę publiczną jest w tej chwili marnowanych.

- Dziś w trudnym położeniu są szczególnie te organizacje, które zaczęły funkcjonować w środowisku multicloud i to z przypadku. Wraz ze swoim rozwojem po prostu uruchamiały one kolejne narzędzia licząc na korzyści. Tymczasem choć korzystanie z chmury na różnych platformach chmurowych w szczególności jest bardzo wygodne i niesie ze sobą wiele możliwości, to również bywa drogie i może powodować konflikty pomiędzy różnymi systemami. Chmura jest jak szwajcarski scyzoryk – może pomóc, ale i skaleczyć, jeśli nie wie się jak go używać – zwraca uwagę Rafał Ważny – Cloud Architect z Crayon.

Wielu dostawców, więcej wyzwań

REKLAMA

Niestety, wiele wskazuje na to, że straty wynikające z migracji do chmury mogą być w najbliższej przyszłości jeszcze wyższe. Z badań IDC przeprowadzonych na zlecenie Crayon wynika, że do 2022 r. firmy chcą zmodernizować ponad połowę aplikacji, wykorzystując do tego środowiska chmurowe. Jednocześnie rośnie złożoność środowisk chmurowych, a to stawia przed firmami jeszcze więcej wyzwań, z którymi muszą one sobie poradzić.

- Na najbardziej rozwiniętym pod względem adopcji chmury rynku skandynawskim obserwujemy dzisiaj tendencję do korzystania z usług coraz większej liczby dostawców cloud computing. Już 68% firm korzysta tam z 2 do 5 platform chmurowych. Te trendy widać też w Polsce, choć jeszcze nie na taką skalę. Niesie to ze sobą ryzyko popełnienia błędów i wygenerowania dodatkowych strat. Praca w różnych środowiskach zapewnia ogrom możliwości i niezależność od dostawców usług, ale ma swoje wady. Chodzi między innymi o wysoką cenę i skomplikowane zarządzanie takim systemem – zwraca uwagę Rafał Ważny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rośnie popyt na narzędzia

W tej sytuacji nie dziwi rosnąca popularność narzędzi do zarządzania wieloma chmurami. Już w 2019 roku eksperci Align Market Research spodziewali się, że ten rynek będzie rósł w tempie 28,4% rocznie. W 2023 jego wartość ma przekroczyć już kwotę 6,8 miliarda dolarów. Według badań IDC  obecnie 18% firm posiada narzędzia do automatycznej orkiestracji chmury. W ciągu roku do dwóch chce je wdrożyć kolejne 5% firm. Co ciekawe, coraz więcej firm chce jednocześnie zarządzać chmurą we własnym zakresie. Odsetek takich organizacji ma wzrosnąć z 34 do 37%. Liczba firm korzystających z zarządzania chmurą za pośrednictwem partnerów zmniejszy się z 34 do 29%.

Z danych „Flexera 2021 State of the Cloud” wynika, że firmy mogą marnować nawet 35% lub więcej środków wydawanych na chmurę.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA