REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]

Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
Kiedyś płaciliśmy gotówką. Dziś okazuje się, że płacimy już nie tylko za pośrednictwem naszych telefonów, ale także wykorzystując do tego „wearables”, czyli technologie ubieralne.
Kiedyś płaciliśmy gotówką. Dziś okazuje się, że płacimy już nie tylko za pośrednictwem naszych telefonów, ale także wykorzystując do tego „wearables”, czyli technologie ubieralne.

REKLAMA

REKLAMA

Rozwój technologii cyfrowych wzbudza coraz więcej pytań, zwłaszcza w temacie granicy ich akceptacji względem nas samych. Czy możemy zaakceptować więcej, jeżeli dane rozwiązanie ułatwia nam życie? Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Jaką rolę w transformacji cyfrowej odgrywają chipy płatnicze? Gościem podcastu jest Dominika Kaczorowska – Spychalska, która w rozmowie z Agnieszką Gorczycą wyjaśnia jak bardzo jesteśmy skłonni sięgać po technologie cyfrowe.

REKLAMA

Czy nowoczesne technologie niosą ze sobą więcej korzyści czy zagrożeń?

Jestem bardzo daleka od wartościowania tych technologii i mówienia, że one są błogosławieństwem czy przekleństwem. Dlatego, że te technologie niosą w sobie zarówno ogromny ładunek i potencjał korzyści, z których będziemy korzystali przez najbliższe lata. Natomiast, z drugiej strony, możemy w nich upatrywać szeregu kolejnych wyzwań, zarówno takich, z których zdajemy sobie dziś sprawę, ale także tych, które będą się ujawniały w trakcie kolejnych implementacji i aktywności – mówi Dominika Kaczorowska – Spychalska

Gdzie leży granica akceptacji technologii cyfrowych, ingerujących w nasze życie?

REKLAMA

Myślę, że na to pytanie każdy z nas powinien odpowiedzieć sobie indywidualnie: jak bardzo jestem skłonny po te technologie sięgać? Tak naprawdę, zastanawiałabym się raczej czy gdzieś w ogóle jest taka granica. Dlatego, że każdy z nas będzie ją sobie ustawiał w innym miejscu.

Co więcej, im bardziej mamy do czynienia z takimi technologiami, tym bardziej zaczynamy się do nich przyzwyczajać i traktować je jako coś naturalnego w naszym życiu. Tym samym, mam wrażenie, że przesuwamy tę granicę naszej akceptacji dalej, dalej i jeszcze dalej.

Kiedyś płaciliśmy gotówką. Dziś okazuje się, że płacimy już nie tylko za pośrednictwem chociażby naszych telefonów, ale także wykorzystując do tego „wearables”, czyli technologie ubieralne. Zatem możemy dokonywać płatności również posługując się np. naszym smartwatchem czy inteligentną biżuterią – zauważa Dominika Kaczorowska – Spychalska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy podskórne czipy mają swoich zwolenników?

Gdyby przeanalizować to, co dzisiaj mówi się o czipach, to widać bardzo mocno spolaryzowane dwie postawy. Z jednej strony, są to wszyscy ci, którzy mówią, że to jest krok w przyszłość i że od pewnej cyborgizacji naszego społeczeństwa nie uciekniemy i że jest to dobrodziejstwo. Ale z drugiej strony, mamy skrajny biegun i jego przedstawicieli, którzy mówią, że to jest znak zła, nadchodzącej Apokalipsy i krok za daleko, który może doprowadzić do sytuacji, w której człowiek – jakim go dzisiaj znamy – będzie tylko wspomnieniem. Zobaczymy, jak będzie naprawdę – podsumowuje Dominika Kaczorowska – Spychalska.

Dominika Kaczorowska-Spychalska - doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Kierownik Centrum Mikser Inteligentnych Technologii CMIT, które stanowi przestrzeń współpracy i wzajemnych inspiracji świata nauki i biznesu, poprzez zdolność do „miksowania” różnorodnych technologii cyfrowych, branż, doświadczeń i aktywności. Bierze aktywny udział w działaniach ukierunkowanych na propagowanie roli transformacji cyfrowej i związanych z nią inteligentnych technologii w wymiarze biznesowym i społecznym.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]

  2. Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]

  3. Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]

  4. Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]

  5. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]

  6. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]

  7. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]

  8. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]

  9. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]

  10. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]

  11. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]

  12. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]

  13. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]

  14. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]

  15. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]

  16. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]

  17. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]

  18. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]

  19. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]

  20. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]

  21. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]

  22. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]

  23. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]

  24. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]

  25. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]

  26. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]

  27. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]

  28. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]

  29. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]

  30. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]

  31. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]

  32. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]

  33. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]

  34. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]

  35. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]

  36. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]

  37. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]

  38. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]

  39. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]

  40. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]

  41. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]

  42. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]

  43. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]

  44. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]

  45. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]

  46. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]

  47. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]

  48. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]

  49. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]

  50. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]

  51. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]

  52. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]

  53. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]

  54. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]

  55. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]

  56. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]

  57. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]

  58. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]

  59. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]

  60. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]

  61. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]

  62. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]

  63. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]

  64. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  65. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  66. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  67. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  68. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

REKLAMA

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

REKLAMA

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA