REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rezygnacja z własnej bazy na rzecz chmury - czy to się opłaca?

74% ekspertów IT planuje zmienić dotychczas wykorzystywane rozwiązania bazodanowe maksymalnie w ciągu 12 miesięcy.
74% ekspertów IT planuje zmienić dotychczas wykorzystywane rozwiązania bazodanowe maksymalnie w ciągu 12 miesięcy.

REKLAMA

REKLAMA

Na rozwiązania chmurowe typu PaaS, czyli platforma jako usługa, firmy z całego świata przeznaczą ponad 160 mld dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat. Tym samym, rynek ten wzrośnie ponad trzykrotnie, z poziomu 56,2 mld $ w 2020, donosi analiza ResearchAndMarkets. W ogromnej mierze, za sprawą „wynajmowanych” baz danych.

Chmura zamiast własnej bazy danych

Już dziś daje się zauważyć trend rezygnowania z utrzymywania własnych baz danych na rzecz tych chmurowych, nie tylko ze względu na koszty, ale galopujący przyrost danych.

REKLAMA

Według prognozy Gartnera, już do końca przyszłego roku aż trzy czwarte baz danych będzie od podstaw tworzone w środowiskach chmurowych lub też do nich zmigrowane. Dużo wiarygodności tej predykcji nadają wnioski z opublikowanego niedawno raportu SingleStore. Wynika z niego, że spośród 500 profesjonalistów IT, blisko połowa zamierza sięgnąć po nowy model bazy danych ze względu na to, iż ten obecnie wykorzystywany generuje zbyt wysokie koszty. Nieco ponad 40% respondentów zwróciło z kolei uwagę na fakt, że posiadane bazy danych nie są już w stanie poradzić sobie z ilością cyfrowych informacji jakimi są „zasilane”.

Ogółem, aż 74% ekspertów IT planuje zmienić dotychczas wykorzystywane rozwiązania bazodanowe maksymalnie w ciągu 12 miesięcy.

– Warto zaznaczyć, że dziś w bazach danych lądują nie tylko informacje związane z klientami, zamówieniami, transakcjami, kadrą czy księgowością, ale wszystkie dane coraz bardziej zaawansowanych aplikacji biznesowych, których skala jest zwykle trudna do zwizualizowania. Tych ciągle przybywa – do tego dochodzi też potrzeba coraz szybszej odpowiedzi baz danych na zapytania wielu aplikacji, przez co rosną wymagania w zakresie administrowania nimi. Stąd też, firmy z większym zaciekawieniem patrzą na zarządzane przez dostawców chmurowe bazy danych (Database as a Service), których pojemność można również swobodnie skalować – tłumaczy Marcin Zmaczyński, Head of Marketing CEE w Aruba Cloud.

Król PaaS

REKLAMA

Dowody na słuszność tej tezy można odnaleźć choćby w najnowszej edycji raportu Flexery – State of Cloud 2021. Autorzy opracowania postanowili m.in. sprawdzić które usługi chmury publicznej cieszą się aktualnie największą popularnością pośród przedsiębiorstw z całego globu. Pierwsze miejsce zajęły hurtownie danych (Data warehouse), drugie bazy danych jako usługa (DBaaS), z których korzysta dziś już dokładnie połowa firm, zaś ostatnia lokata na podium przypadła kontenerom wynajmowanym w modelu usługowym (Container-as-a-service).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, machine learningu czy zarządzania ekosystemami Internetu Rzeczy choć także coraz szerzej wykorzystywane, znalazły się znacznie niżej w tej klasyfikacji. Może to świadczyć o tym, że znaczna część przedsiębiorstw jest jeszcze na etapie przygotowywania swoich cyfrowych „skarbnic” na skalę danych i złożonych operacji, jakie wiążą się z wdrażaniem narzędzi AI czy uczenia maszynowego. Stawiając dziś mocno na usług typu PaaS, pośród których prym wiodą chmurowe hurtownie i bazy danych – dodaje Marcin Zmaczyński z Aruba Cloud.

Czas na hiperbazy?

Zgodnie z analizą portalu Statista, w minionym roku globalna datasfera powiększyła się o kolejne blisko 65 zettabajtów danych. W tym roku wartość ta podrośnie już do 80 ZB, zaś w 2025r ma to być już 181 ZB. Biorąc pod uwagę procesy cyfryzacyjne i efekty pandemii – jak choćby praca zdalna czy hybrydowa – bez wątpienia stosunek danych generowanych przez firmy względem tych pochodzących od prywatnych użytkowników sieci będzie jeszcze szybciej wzrastał na rzecz tych pierwszych.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA