Kategorie

Nowe Technologie

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pomimo negatywnego wpływu pandemii Covid-19 na światową gospodarkę, rynek ubezpieczeń pozostał jednym z największych inwestorów w technologie optymalizacji procesów biznesowych. Ile firmy zainwestują w nowe technologie?
Myśli do tyłu, a działa do przodu – tak w dużym skrócie pracuje sztuczna inteligencja. Ocenia zdolność kredytową, szereguje pacjentów na szczepienie, a także prześwietla kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną. A przy tym wszystkim, jest tworem nieożywionym, więc wydaje się obiektywna. Czy na pewno?
W Krajowym Planie Odbudowy przewidziano ponad 1 mld euro na inwestycje w innowacyjnych branżach związanych z zielonymi technologiami i ok. 800 mln euro na rozwój technologii wodorowych – poinformował wiceminister klimatu Adam Guibourge-Czetwertyński.
Właściwości mechaniczne nanomateriałów, takie jak twardość czy elastyczność, mają kluczowe znaczenie przy projektowaniu wszelkich nanourządzeń. To od tych właściwości zależy bowiem niezawodność działania m.in. elektroniki czy optoelektroniki.
Na rozwiązania chmurowe typu PaaS, czyli platforma jako usługa, firmy z całego świata przeznaczą ponad 160 mld dolarów w ciągu najbliższych pięciu lat. Tym samym, rynek ten wzrośnie ponad trzykrotnie, z poziomu 56,2 mld $ w 2020, donosi analiza ResearchAndMarkets. W ogromnej mierze, za sprawą „wynajmowanych” baz danych.
Firmy wciąż toną w papierze, wytwarzając sterty papierowych dokumentów. Jednak nie tylko fizyczne dane gromadzimy w nadwyżkach, to samo tyczy się danych cyfrowych. Jak zarządzać danymi przy tak gwałtownym ich wzroście?
Tylko 32% firm korzysta z jednej platformy chmurowej. Decydując się na wdrożenie chmur od różnych dostawców firmy jednak często nie zdają sobie sprawy z wyzwań jakie taki proces przed nimi stawia.
Technologią, której znaczenie w mikro, małych i średnich firmach w perspektywie najbliższych 5 lat najbardziej wzrośnie, jest sztuczna inteligencja. Dziś korzysta z niej 15% MŚP, za 5 lat planuje ponad połowa.
Inteligentny dom. Ponad 50% Polaków deklaruje, że bardziej niż jeszcze rok temu zwraca uwagę na oszczędności na rachunkach – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Netatmo. Potrzeba oszczędności jest najczęstszą zachętą do zakupu urządzeń smart home. Polacy kupują też inteligentne rozwiązania aby ułatwić sobie życie, co ma szczególne znaczenie teraz, gdy więcej czasu spędzamy w domu. W ciągu ostatniego roku urządzenie smart home kupił już co dziesiąty z nas.
Innowacje wprowadzane w firmach pozwalają przezwyciężyć skutki wywołane przez pandemię - wskazało 88 proc. respondentów w badaniu o "wpływie pandemii na realizację projektów B+R w ramach programów NCBR".
Pandemia postawiła przed systemem nauczania wiele nowych wyzwań. W jaki sposób firmy mogą brać udział w edukacji technologicznej i zapewnieniu równości w edukacji?
Transformacja cyfrowa w polskim biznesie nie zwalnia tempa. Już blisko 60% firm deklaruje, że na co dzień wykorzystuje nowe technologie lub jest na zaawansowanym etapie ich wdrożenia.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana przez zaledwie 4% polskich przedsiębiorstw. Eksperci nie mają jednak złudzeń – tylko te firmy, które postawią w najbliższej przyszłości m.in. na przemysłowy internet rzeczy będą odnosiły na rynku sukcesy.
Mówi się, że spółki fintechowe to przyszłość tradycyjnej bankowości, a niektórzy analitycy ryzykują stwierdzenie, iż biznesy łączące świat finansów z nowymi technologiami to przyszłość, która już nadeszła. Taki wariant potwierdzają nastroje na rynkach światowych, a także w strukturach największych funduszy inwestycyjnych globu. Beneficjentem tego typu zmian będzie przede wszystkim sam klient.
Cyfrowe oblicze firm – nie tylko polskich - wyewoluowało przez ten rok niemal nie do poznania. Do zrobienia jednak nadal pozostaje wiele, a otoczenie konkurencyjne zdaje się wywierać coraz mocniejszą presję.
5 głównych trendów w biznesie to: strategiczne wykorzystanie stosów technologicznych: budowanie lepszej przyszłości; świat w cyfrowym odbiciu: potencjał funkcjonujących na szeroką skalę, inteligentnych cyfrowych bliźniaków; ja, technolog: demokratyzacja technologii; zawsze i wszędzie: stwórz miejsce pracy w dowolnym miejscu; przejście od ja do my: wspólna systemowa ścieżka w chaosie. Jak transformacja cyfrowa wpływa na rozwój firm?
Na platformach crowdfundingowych powstają tablice ofert i rośnie atrakcyjność inwestycji kapitałowych dla inwestorów indywidualnych.
Specjaliści ds. e-commerce mogą być pretendentami do zajęcia czołowego miejsca na online’owym podium wynagrodzeń. Jak wyglądają zarobki w sektorze e-commerce? Kto może zarobić najwięcej?
Dotację na wsparcie rozwoju technologii mogą otrzymać przedsiębiorcy, jednostki naukowe i konsorcja naukowo - przemysłowe. Ruszył 5 konkurs TANGO dla naukowców.
Rzeczywistość rozszerzona (AR), reklamowana jako technologia rozrywkowa, staje się jednym z podstawowych narzędzi w sektorze przemysłowym. Osoba w charakterystycznych okularach, wykonująca z pozoru dziwne gesty, to już niekoniecznie fan gier komputerowych.
Pod koniec października amerykański dwutygodnik Fortune opublikował listę 100 najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw notowanych na amerykańskich rynkach kapitałowych. Biorąc pod uwagę fakt, że tworzą one globalne trendy biznesowe, warto bliżej im się przyjrzeć.
Co to jest Wielkie Wyzwanie Energia? Kto może się do niego zgłosić?
W ostatnim czasie obserwujemy coraz większą popularność modelu holistycznego outsourcingu. Najczęściej dotyczy on procesów IT. Dlaczego tak się dzieje i czy wymaga to większych nakładów inwestycyjnych wyjaśnia Daniel Olejniczak, prezes firmy Bonair. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.
Przełomowe technologie, które według prognoz pojawią się po 2021 r., odzwierciedlają wpływ pandemii COVID-19 na przyspieszenie cyfrowej transformacji społeczeństwa.
W technologii 5G najważniejsze jest to, że bardzo obniża finansowy próg wejścia, a więc bardzo wiele firm może stać się udziałowcami tego systemu. Zapraszamy do obejrzenia komentarza video.
Realia rynku pracy w tym roku zostały zdominowane przez wpływ COVID-19, najbardziej istotnym czynnikiem kreującym te zmiany jest technologia.
Już ponad połowa firm w swoich strategiach stawia na klientocentryczność stanowiącą motor napędowy cyfryzacji. Często zapominamy jednak o pracownikach, bez których aprobaty sukces transformacji jest właściwie niemożliwy. Z czynnikiem ludzkim wiążą się zarówno szanse, jak i trudności, a przekonanie zespołu do zmian towarzyszących digitalizacji urasta do miana największego wyzwania.
Masowa urbanizacja powoduje, że miasta na całym świecie znalazły się w centrum wyzwań społecznych i środowiskowych. Żyje w nich już ok. 3,5 mld ludzi. Wg prognoz demograficznych do 2050 roku ta liczba ulegnie co najmniej podwojeniu, sięgając być może nawet 7,5 mld. Jak zmienią się miasta pod wpływem koronawirusa?
Jeśli będziemy opóźniać proces wdrażania technologii 5G, a cała Europa ją wprowadzi, to pojawią się nowe opóźnienia we wdrażaniu kolejnych technologii - mówi w rozmowie z DGP Krzysztof Szubert, prezes NCBR Investment Fund ASI S.A. podczas Impact’20.
Proces automatyzacji i robotyzacji różnych gałęzi biznesu widoczny jest na polskim rynku już od wielu lat. Jednak nie wszystkie firmy postanowiły wprowadzić na bieżąco te zmiany, przez co ostatecznie bardziej ucierpiały podczas pandemii. Czy można było przygotować swoje przedsiębiorstwo na lockdown związany z koronawirusem?
Przedsiębiorcy uważają, że wydatki na innowacje nie powinny być wstrzymywane. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród 23 globalnych korporacji przez Startup Resau i Noba Ventures, biznes nie tylko nie planuje wstrzymać wydatków na innowacje, ale w niektórych wypadkach nawet znacząco je zwiększyć.
23,1 mld euro na granty i 34,2 mld euro na pożyczki - tyle ma wynieść budżet Krajowego Programu Odbudowy (KPO), który ma wzmocnić polską gospodarkę do 2026 roku. Najważniejsze zadania i reformy do zrealizowania w ramach KPO były głównym tematem piątkowego VII posiedzenia Rady ds. Innowacyjności pod przewodnictwem wicepremier, minister rozwoju Jadwigi Emilewicz.
600 tys. zł czeka na zwycięzców XXIII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Przedsiębiorcy, jednostki naukowe oraz ich konsorcja mogą zgłaszać projekty od 21 września do 29 października.
Pandemia COVID-19 wpłynęła niemal na każdy aspekt naszego życia. Szczególnie odczuł to szeroko rozumiany biznes. Przymusowe zamknięcie biur, a także konieczność oddelegowania pracowników na tzw. home office wymusiła na firmach reorganizację modelu prowadzenia swojej działalności. Zaczęły one coraz bardziej stawiać na rozwiązania technologiczne, które umożliwiły pracę zdalną w obliczu lockdownu. Co pozostawi po sobie pandemia?
Lead IT, Lady! to 9 miesięczny program warsztatowy, którego celem jest wsparcie kobiet w podejmowaniu ról liderskich w IT i wspieranie ich w rozwoju tych kompetencji. Rekrutacja trwa do 14 września.
Tylko do 9 października można zgłaszać nowatorskie pomysły na rozwój polskiego sektora gazowego w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia INGA. To konkurs dla przedsiębiorców i naukowców. Inicjatywę realizują Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA (PGNiG) oraz Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A.
Rewolucyjne rozwiązanie w zakresie spersonalizowanej profilaktyki zdrowia. Polska firma stworzyła innowacyjną usługę opartą o wyniki badań genetycznych. To narzędzie, dzięki któremu będzie można zminimalizować ryzyko wystąpienia wielu chorób i cieszyć się zdrowym, aktywnym życiem.
e-Pionier to konkurs, który łączy naukowców i przedsiębiorców z jednostkami samorządowymi oraz instytucjami publicznymi, aby wspólnie odpowiadali na zidentyfikowane wcześniej problemy, istotne dla lokalnych społeczności czy wybranych grup społecznych.
Koronawirus sprawił, że firmy chcąc utrzymać się na rynku zaczeły szukać nowych możliwości funcjonowania. Te, które zareagowały szybko i przeniosły handel do sieci na pandemii mogą tylko zyskać.
PGE EO testuje technologię rozszerzonej rzeczywistości na farmach wiatrowych. Serwisanci na swoich urządzeniach będą mogli np. widzieć parametry pracy turbiny, będą też mogli skonsultować obraz z centrum serwisowym.
Od wybuchu pandemii, 32 proc. przedsiębiorstw zaczęło używać (bądź zwiększyło zastosowanie) narzędzi cyfrowych w procesach biznesowych. Tylko 4 proc. firm przyznaje, że musiało zwolnić pracowników.
W wielu dziedzinach stomatologii na przestrzeni ostatnich dwóch dekad zaszły znaczne zmiany, związane z wprowadzeniem nowych technologii i nowatorskich metod leczenia. Swoista rewolucja nie ominęła także endodoncji, czyli działu stomatologii, który zajmuje się rozpoznawaniem i leczeniem chorób miazgi zęba oraz rozpoznawaniem i leczeniem chorób tkanek okołowierzchołkowych (podstawową metodą leczenia jest tu leczenie kanałowe). Związana jest ona przede wszystkim z jej upowszechnieniem i dostępnością.
Bieżący 2020 rok jest czasem próby dla całej ludzkości, gospodarek, a także dla procesów globalizacyjnych. Ale jest to również okres intensywnego wykorzystywania nowych technologii do walki z koronawirusem, a także do łagodzenia społecznych i ekonomicznych skutków kryzysu gospodarczego.
Firmy, które wdrażają w dziale finansów i obszarze operacyjnym sztuczną inteligencję (AI), Internet Rzeczy (IoT), Blockchain i inne nowe technologie, zwiększają swoje roczne zyski o 80 proc. szybciej - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy Enterprise Strategy Group i Oracle.
Do 2025 roku znacząco zmniejszy się lub praktycznie zniknie zapotrzebowanie na przedstawicieli pięciu popularnych dziś zawodów. Choć obowiązki, które wykonują, zostaną przejęte przez maszyny, oni sami, zamiast skończyć na bezrobociu, staną się lepiej opłacanymi specjalistami.
Eksperci już nie straszą sztuczną inteligencją i robotyzacją, które zabiorą milionom ludzi miejsca pracy. Wniosek jest inny. To ci, którzy nie nadążą za zmianami, sami się tej pracy pozbawią. A to dlatego, że popyt na wykwalifikowanych specjalistów będzie rósł w takim samym wykładniczym tempie, w jakim postępuje czwarta rewolucja przemysłowa.
Niedobór ekspertów odpowiedzialnych za cyberbezpieczeństwo to jedno z najpoważniejszych wyzwań związanych z zapewnieniem ochrony środowisk IT w firmach. Zatrudnienie ich staje się coraz trudniejsze z uwagi na stale rosnącą lukę kwalifikacyjną na rynku pracy.
W dobie transformacji cyfrowej wszystko wokół nas staje się coraz bardziej inteligentne, a przymiotnik „smart” jest kluczem pozwalającym rozróżnić świat analogowy od świata nowych technologii. Czy jednak sztuczna inteligencja i technologie z nią związane wkroczyły również do naszego menu? Kotlet z in vitro, czekolada z drukarki 3D, boty kulinarne zamiast kucharza czy wreszcie sztućce stymulujące receptory na języku brzmią jak fantastyka, ale to rozwiązania, które są coraz bardziej na wyciągnięcie naszej ręki.
Człowiek obcując z nowymi technologiami na co dzień, akceptuje je w coraz bardziej intymnych obszarach swojego życia. Wiele wskazuje przy tym, że część z nich, w tym sztuczna inteligencja, pozostanie z nim na długo. Ale czy hipotetyczne związki między człowiekiem i robotem są naprawdę tylko futurologiczną wizją świata?
W jaki sposób kupujesz ubezpieczenie? Dzwonisz do agenta? Porównujesz oferty w internecie? Badania przeprowadzone przez EY sugerują, że w Wielkiej Brytanii prawie połowa wszystkich nowych ubezpieczeń na życie i ponad dwie trzecie ubezpieczeń komunikacyjnych jest zawierana online. Jest oczywiste, że branża, która była uznawana za konserwatywną, mierzy się z gwałtownie zmieniającymi się zachowaniami zakupowymi klientów.