REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W jakim stanie będzie biznes po pandemii? [KOMENTARZ]

Subskrybuj nas na Youtube
W jakim stanie będzie biznes po pandemii?
W jakim stanie będzie biznes po pandemii?

REKLAMA

REKLAMA

Pandemia COVID-19 wpłynęła niemal na każdy aspekt naszego życia. Szczególnie odczuł to szeroko rozumiany biznes. Przymusowe zamknięcie biur, a także konieczność oddelegowania pracowników na tzw. home office wymusiła na firmach reorganizację modelu prowadzenia swojej działalności. Zaczęły one coraz bardziej stawiać na rozwiązania technologiczne, które umożliwiły pracę zdalną w obliczu lockdownu. Co pozostawi po sobie pandemia?

W obliczu lockdownu firmy musiały niemal z dnia na dzień zmienić swoje podejście do zarządzania biznesem. Najbardziej newralgicznym obszarem, który wymagał adaptacji do nowych realiów, było zarządzanie informacją, a przede wszystkim zagwarantowanie do niej zdalnego dostępu. Już po kilku dniach od ogłoszenia pandemii można było obserwować znacznie większe zainteresowanie wprowadzaniem rozwiązań cyfrowych, np. w postaci platform, które gwarantowały bieżący dostęp do zdigitalizowanych danych. Według dostępnych na rynku badań, aż 68% pracowników wyższego szczebla zaangażowało się w nadrobienie cyfrowych zaległości w swoich firmach. Przedsiębiorstwa  z różnych branż zgłaszały zainteresowanie procesem stworzenia wirtualnej kancelarii, czy bieżącej digitalizacji faktur i przeniesienie ich do cyfrowych repozytoriów.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Popularność webinarów rośnie

Zmienił się diametralnie sposób, w jaki pracownicy kontaktowali się ze sobą. Swój tryumf święciły tutaj narzędzia do komunikacji, które pozwoliły przeprowadzać spotkania wirtualne i umożliwiały wspólną pracę nad projektami. Firmy szukały także alternatywnych sposobów na komunikowanie się ze swoimi klientami, czy na przedstawienie swojej oferty. Dużą popularnością cieszyły się webinary, na których w szybki i profesjonalny sposób można było zaprezentować dany temat lub też będąc klientem zapoznać się z interesującym zagadnieniem właśnie na webinarze. 70% przedstawicieli firm biorących udział w takich spotkaniach było zainteresowanych głównie platformami ECM (Enterprise Content Management – zintegrowane systemy do zarządzania zasobami informacji), których implementacja pozwoli na sprawne zarządzanie biznesem zdalnie. Wzrosła także liczba zapytań o digitalizację całych zasobów dokumentów, w szczególności dokumentacji pracowniczej. To jasno pokazuje, że biznes szykuje się na wypadek kolejnej fali epidemii.

 Transformacja cyfrowa przyśpieszyła

Polski biznes cały czas uczy się pracy na zdigitalizowanych zasobach informacji. Pandemia w naszym kraju zdecydowanie przyspieszyła proces transformacji cyfrowej firm, które wcześniej zwlekały ze zmianą modelu zarządzania informacją. Obecnie otrzymujemy bardzo pozytywną informację zwrotną, przedsiębiorcy doceniają zalety pracy na cyfrowych zasobach danych i wynikającej z niej optymalizacji przeprowadzania różnorodnych procesów. Także fakt, iż nadal nie wiemy, czy pojawi się tzw. druga fala pandemii, sprawia, że biznes zaczął podchodzić do transformacji cyfrowej w sposób strategiczny. Jeśli chodzi o implementowane rozwiązania, które pozostaną w firmach na dłużej, z pewnością można wymienić narzędzia umożliwiające zdalny dostęp do informacji. Można tu wymienić platformy workflow, M-Files, eVault oraz sztuczną inteligencję InSight. Coraz bardziej istotne dla firm stają się również narzędzia związane z komunikacją. Wynika to z faktu, iż niemal 75% firm chce nadal pozostawić co najmniej część swoich pracowników na home office. Niewątpliwie wiele firm przeniesie swoje środowisko pracy do rozwiązań chmurowych. To z kolei sprawi, iż zagwarantowanie cyberbezpieczeństwa danych stanie się jednym z priorytetowych zadań działów IT. Wiele firm będzie takie procesy zlecać firmom eksperckim, co bezpośrednio przełoży się na rynek outsourcingu. Pandemia sprawiła także przyspieszenie rozwoju rozwiązań funkcjonujących w oparciu na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji.

Rozwój sieci 5G

REKLAMA

Istotnym bodźcem dla biznesu w kontekście wprowadzenia cyfrowego środowiska prowadzenia działalności będą także inwestycje Microsoft i Google w naszym kraju oraz coraz szybciej rozwijająca się sieć 5G. Nowa technologia ultraszybkiego przesyłu danych z pewnością zrewolucjonizuje branżę zarządzania danymi i otworzy dziesiątki nowych możliwości ich analizy oraz bieżącego wykorzystania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poza samymi rozwiązaniami technologicznymi, firmy zaczęły przykładać bardzo dużą uwagę do tzw. planów BCP, czyli planowanej ciągłości działania. Bardzo często pojawiają się tam zapisy poświęcone implementacji rozwiązań cyfrowych, dzięki którym możliwa jest bieżąca praca operacyjna, nawet w obliczu kolejnego lockdownu.

Sylwia Pyśkiewicz, CEO Iron Mountain Polska

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA  

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

REKLAMA

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

REKLAMA

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

REKLAMA