REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Duże firmy wspierają startupy

Duże firmy wspierają startupy
Duże firmy wspierają startupy
fot.Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorstwa coraz częściej otwierają się na pozyskiwanie innowacji z zewnątrz i rozwijają know-how w zakresie współpracy ze startupami. Dzięki temu młode innowacyjne przedsiębiorstwa otrzymują wsparcie mentoringowe, eksperckie oraz finansowe.

Rozwój startupów jest jednym z elementów wzrostu innowacyjności każdej gospodarki. Do dobiegającego końca, pierwszego programu akceleracyjnego dedykowanemu elektromobilności „Elektro ScaleUp” trafiło 140 zgłoszeń, a 35 nowatorskich technologii wybrano do objęcia wsparciem finansowym i mentorskim. Tylko realnie wspierając innowacyjne rozwiązania możemy liczyć na pobudzenie gospodarki.

REKLAMA

Polecamy: Nowe technologie w pracy księgowych

Współpraca motorem rozwoju

REKLAMA

Programy akceleracji koordynowane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, stwarzają warunki do połączenia potencjału nowatorskich i kreatywnych startupów z infrastrukturą oraz doświadczeniem dużych firm, co przekłada się na rozwój wszystkich zaangażowanych stron. Młode innowacyjne przedsiębiorstwa otrzymują wsparcie mentoringowe, eksperckie oraz finansowe. Duże przedsiębiorstwa natomiast dzięki tej współpracy otwierają się na pozyskiwanie innowacji z zewnątrz i rozwijają know-how w zakresie współpracy ze startupami.

Współpraca startupów z dużymi przedsiębiorstwami nie należy do procesów łatwych ani intuicyjnych, gdyż każda ze stron funkcjonuje w skrajnie różnych warunkach. Jednak dostrzegamy coraz większą dojrzałość obu stron do współpracy i coraz więcej przykładów komercyjnej współpracy na linii startup - korporacja. Wiemy, i wskazują to również raporty opisujące tę kooperację, iż kluczowe znaczenie dla nawiązania współpracy mają testy i pilotaże rozwiązań startupów wewnątrz potencjalnego klienta korporacyjnego. Ten element od zawsze jest obecny i kluczowy w programach akceleracyjnych projektowanych przez PARP – powiedział podczas panelu pt. „Znaczenie startup dla polskich przedsiębiorstw” na Forum Wizja Rozwoju w Gdyni, Marcin Seniuk, dyrektor Departamentu Rozwoju Startupów w PARP.

Elektro ScaleUP

Trwający pilotaż Elektro ScaleUP to 27-miesięczny eksperyment, poprzez który PARP sprawdzała słuszność skupienia się na jednym obszarze tematycznym – elektromobilności – i wspierania rozwoju startupów posiadających technologię z tego zakresu. Grant dla startupu mógł wynieść w tym programie nawet 550 tys. zł, podczas gdy w „standardowym” programie akceleracyjnym jest to ponad połowa mniej. W ramach Elektro ScaleUP wybrano do wsparcia 35 nowatorskich technologii spośród 141 zgłoszeń. Proces wyszukiwania i selekcji technologii wartych objęcia programem, jak również realizację programu akceleracyjnego realizował akcelerator techBrainers. Oczekiwania organizatorów dwukrotnie przerosła także liczba korporacyjnych uczestników programu. Aż 14 korporacji czynnie zaangażowanych w program odzwierciedla rynkowy trend, który nie pozwala liderom rynku energii, paliw, transportu i innych branż pozostawać obojętnymi na „zielone” rozwiązania technologiczne, które są opłacalne zarówno środowiskowo, jak i biznesowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poland Prize

Aktualnie, startupy mogą jeszcze skorzystać ze wsparcia w ramach następcy ww. ScaleUP, czyli Programów akceleracyjnych, choć program wchodzi w fazę końcową i już tylko pojedyncze akceleratory organizują nabory jesienią. Warto się zatem pospieszyć. PARP przygotowuje również po-pilotażową wersję programu Poland Prize, dedykowanego pomysłodawcom i startupom spoza Polski, którzy właśnie na polskim rynku dostrzegają potencjał do rozwoju biznesu. Pilotażowa wersja Poland Prize zakończyła się w I kw. 2020 r. W toku 18 miesięcy jego realizacji, do programu wpłynęło 3 000 zgłoszeń z 70 krajów świata, a wsparciem mentorskim oraz finansowym objęto 101 innowacyjnych firm.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA