REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii

Subskrybuj nas na Youtube
5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii
5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii

REKLAMA

REKLAMA

Przełomowe technologie, które według prognoz pojawią się po 2021 r., odzwierciedlają wpływ pandemii COVID-19 na przyspieszenie cyfrowej transformacji społeczeństwa.

Świat IT po pandemii

Według firmy NTT w zapewnieniu bezpieczeństwa i ochrony, wsparciu zrównoważonego rozwoju oraz zredukowaniu wpływu na środowisko przedsiębiorstwom może pomóc pięć głównych trendów związanych z przełomowymi technologiami.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Oto 5 trendów świata IT

REKLAMA

1. Globalna komunikacja będzie rozwijać się z wykorzystaniem sieci w pełni opartych na fotonice (All-Photonics Network, APN): sieci APN umożliwią przesyłanie informacji na całej drodze transmisji między terminalem a serwerem, oraz pozwolą na pracę w środowisku komunikacyjnym o bardzo niskim poborze mocy, zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju.

2. Wszystko zostanie połączone i będzie kontrolowane przez technologię Cognitive Foundation (CF): centralne zarządzanie i sprawne przydzielanie zasobów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) umożliwi integrowanie informacji z różnych czujników – głosu, wideo lub innych – w celu wspierania inicjatyw Internetu Rzeczy (IoT).

REKLAMA

3. Przetwarzanie oparte na „cyfrowych bliźniakach” (Digital Twin Computing, DTC) pozwoli na stosowanie analityki predykcyjnej poprzez integrację świata rzeczywistego i wirtualnego: technologia DTC będzie testować odmienne środowiska poprzez swobodne kopiowanie, łączenie i wymianę różnych „cyfrowych bliźniaków” rzeczy i osób. Informacje te będą integrowane w aplikacjach, takich jak systemy prognozowania zatorów w ruchu drogowym, oraz pozwolą na ustalanie dokładnych prognoz przy zwalczaniu chorób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Ewolucja podejścia opartego na „obywatelach programistach” (citizen developer) oraz automatyzacja procesów na podstawie robotyki zmienią sposób działania przedsiębiorstw: znaczącym wyróżnikiem przedsiębiorstw będą platformy tworzone w taki sposób, aby każdy mógł tworzyć aplikacje biznesowe z użyciem danych znajdujących się w posiadaniu firmy. Podejście no code platform, oparte na „obywatelach programistach” wykorzystuje także automatyzację procesów z użyciem robotów w celu automatyzowania pewnych procesów biznesowych, dzięki czemu pracownicy mogą poświęcić czas na pracę o większej wartości.

5. Komputery kwantowe i architektura rozproszonych zasobów IT (edge computing) zapoczątkują nową erę informatyki: więcej działań związanych z przetwarzaniem danych będzie mogło być realizowanych lokalnie, a nie w centralnej chmurze, która może powodować opóźnienia. Na przykład obrazy byłyby przetwarzane i rozpoznawane przez system wizyjny komputera samochodu natychmiast – bez wysyłania informacji do chmury w celu ich weryfikacji.

Te przełomowe technologie są już na horyzoncie, jednak w bliższej perspektywie trendy te wzmocnią potrzebę cyfrowej transformacji, ponieważ dzięki nim przedsiębiorstwa są w stanie zapewnić klientom i pracownikom doskonałą, bardziej połączoną i płynnie zintegrowaną obsługę zapewniającą pozytywne doświadczenia. W związku z tym firma NTT przewiduje, że w 2021 r. transformacja cyfrowa będzie dla biznesu koniecznością, a nie kwestią wyboru.

Obsługa klienta motorem zmian

Jak stwierdzono w Raporcie na temat inteligentnego miejsca pracy w 2020 r. (2020 Intelligent Workplace Report) firmy NTT, w przyszłości strategie biznesowe będą budowane na bazie obsługi pracowników (employee experience – EX) i klientów (customer experience – CX) w sposób gwarantujący pozytywne doświadczenia. Tezę tę popiera kolejne badanie firmy NTT – Raport z oceny obsługi klienta na świecie w 2020 r. (2020 Global Customer Experience Benchmarking Report), według którego 70% organizacji uznało, że poprawa obsługi klienta jest najważniejszym motorem ich transformacji cyfrowej.

Komentując prognozy, Aneta Bartnicka, Country Manger NTT Ltd. w Polsce, powiedziała - Przewidujemy, że w 2021 r. sukces obsługi klienta będzie zależeć od posiadania strategii opartej na analizie danych. Ogromne ilości danych o klientach z wielu źródeł – danych uzyskiwanych, rejestrowanych i zarządzanych przez większość organizacji – w przyszłym roku prawdopodobnie będą tylko rosnąć.

- Automatyzacja będzie także odgrywać kluczową rolę w inicjatywach z zakresu obsługi pracownika. Przewidujemy postępy i wdrożenia automatyzacji procesów opartej na robotach, a także uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Pracodawcy muszą dołożyć starań, aby zoptymalizować bezpieczeństwo pracownika oraz działania mające utrzymać go w dobrej kondycji psychicznej i fizycznej. Tożsamość, dane i analityka, narzędzia umożliwiające współpracę oraz zabezpieczenia i automatyzacja – na podstawie tych elementów będzie rozwijana obsługa pracowników oraz, co istotne, działania ukierunkowane na zapewnienie dobrej kondycji tych osób – dodała Aneta Bartnicka.

Znaczenie cyberbezpieczeństwa

Na koniec należy dodać, że wszelkie wdrażane rozwiązania muszą być wsparte systemami cyberbezpieczeństwa, ponieważ w 2021 r. wzrośnie jego znaczenie dla lojalności klientów i dobrostanu pracowników. W raporcie na temat inteligentnego miejsca pracy wskazano także, że 83,2% organizacji całkowicie przebudowało własne zabezpieczenia, aby uwzględnić nowe sposoby wykonywania pracy będące skutkiem pandemii. Wydaje się, że szkolenia z zakresu nowych aplikacji i nowych sposobów wykonywania pracy zajmują odległą pozycję na liście priorytetów (prowadzi je tylko 42,8% organizacji), co wiąże się z wysokim poziomem ryzyka. Realizacja programów edukowania w dziedzinie bezpieczeństwa, informowanie pracowników o aktualizacjach zasad bezpieczeństwa i ich przełożeniu na wykonywanie codziennych czynności bez względu na lokalizację, a także komunikowanie oczekiwań wobec pracowników ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania pożądanych zachowań oraz, co istotne, dla przekonania zatrudnionych do celowości działań w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Dziennik Internautów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA