REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii

5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii
5 trendów, które mogą ukształtować świat IT po pandemii

REKLAMA

REKLAMA

Przełomowe technologie, które według prognoz pojawią się po 2021 r., odzwierciedlają wpływ pandemii COVID-19 na przyspieszenie cyfrowej transformacji społeczeństwa.

Świat IT po pandemii

Według firmy NTT w zapewnieniu bezpieczeństwa i ochrony, wsparciu zrównoważonego rozwoju oraz zredukowaniu wpływu na środowisko przedsiębiorstwom może pomóc pięć głównych trendów związanych z przełomowymi technologiami.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Oto 5 trendów świata IT

REKLAMA

1. Globalna komunikacja będzie rozwijać się z wykorzystaniem sieci w pełni opartych na fotonice (All-Photonics Network, APN): sieci APN umożliwią przesyłanie informacji na całej drodze transmisji między terminalem a serwerem, oraz pozwolą na pracę w środowisku komunikacyjnym o bardzo niskim poborze mocy, zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju.

2. Wszystko zostanie połączone i będzie kontrolowane przez technologię Cognitive Foundation (CF): centralne zarządzanie i sprawne przydzielanie zasobów technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) umożliwi integrowanie informacji z różnych czujników – głosu, wideo lub innych – w celu wspierania inicjatyw Internetu Rzeczy (IoT).

REKLAMA

3. Przetwarzanie oparte na „cyfrowych bliźniakach” (Digital Twin Computing, DTC) pozwoli na stosowanie analityki predykcyjnej poprzez integrację świata rzeczywistego i wirtualnego: technologia DTC będzie testować odmienne środowiska poprzez swobodne kopiowanie, łączenie i wymianę różnych „cyfrowych bliźniaków” rzeczy i osób. Informacje te będą integrowane w aplikacjach, takich jak systemy prognozowania zatorów w ruchu drogowym, oraz pozwolą na ustalanie dokładnych prognoz przy zwalczaniu chorób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Ewolucja podejścia opartego na „obywatelach programistach” (citizen developer) oraz automatyzacja procesów na podstawie robotyki zmienią sposób działania przedsiębiorstw: znaczącym wyróżnikiem przedsiębiorstw będą platformy tworzone w taki sposób, aby każdy mógł tworzyć aplikacje biznesowe z użyciem danych znajdujących się w posiadaniu firmy. Podejście no code platform, oparte na „obywatelach programistach” wykorzystuje także automatyzację procesów z użyciem robotów w celu automatyzowania pewnych procesów biznesowych, dzięki czemu pracownicy mogą poświęcić czas na pracę o większej wartości.

5. Komputery kwantowe i architektura rozproszonych zasobów IT (edge computing) zapoczątkują nową erę informatyki: więcej działań związanych z przetwarzaniem danych będzie mogło być realizowanych lokalnie, a nie w centralnej chmurze, która może powodować opóźnienia. Na przykład obrazy byłyby przetwarzane i rozpoznawane przez system wizyjny komputera samochodu natychmiast – bez wysyłania informacji do chmury w celu ich weryfikacji.

Te przełomowe technologie są już na horyzoncie, jednak w bliższej perspektywie trendy te wzmocnią potrzebę cyfrowej transformacji, ponieważ dzięki nim przedsiębiorstwa są w stanie zapewnić klientom i pracownikom doskonałą, bardziej połączoną i płynnie zintegrowaną obsługę zapewniającą pozytywne doświadczenia. W związku z tym firma NTT przewiduje, że w 2021 r. transformacja cyfrowa będzie dla biznesu koniecznością, a nie kwestią wyboru.

Obsługa klienta motorem zmian

Jak stwierdzono w Raporcie na temat inteligentnego miejsca pracy w 2020 r. (2020 Intelligent Workplace Report) firmy NTT, w przyszłości strategie biznesowe będą budowane na bazie obsługi pracowników (employee experience – EX) i klientów (customer experience – CX) w sposób gwarantujący pozytywne doświadczenia. Tezę tę popiera kolejne badanie firmy NTT – Raport z oceny obsługi klienta na świecie w 2020 r. (2020 Global Customer Experience Benchmarking Report), według którego 70% organizacji uznało, że poprawa obsługi klienta jest najważniejszym motorem ich transformacji cyfrowej.

Komentując prognozy, Aneta Bartnicka, Country Manger NTT Ltd. w Polsce, powiedziała - Przewidujemy, że w 2021 r. sukces obsługi klienta będzie zależeć od posiadania strategii opartej na analizie danych. Ogromne ilości danych o klientach z wielu źródeł – danych uzyskiwanych, rejestrowanych i zarządzanych przez większość organizacji – w przyszłym roku prawdopodobnie będą tylko rosnąć.

- Automatyzacja będzie także odgrywać kluczową rolę w inicjatywach z zakresu obsługi pracownika. Przewidujemy postępy i wdrożenia automatyzacji procesów opartej na robotach, a także uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Pracodawcy muszą dołożyć starań, aby zoptymalizować bezpieczeństwo pracownika oraz działania mające utrzymać go w dobrej kondycji psychicznej i fizycznej. Tożsamość, dane i analityka, narzędzia umożliwiające współpracę oraz zabezpieczenia i automatyzacja – na podstawie tych elementów będzie rozwijana obsługa pracowników oraz, co istotne, działania ukierunkowane na zapewnienie dobrej kondycji tych osób – dodała Aneta Bartnicka.

Znaczenie cyberbezpieczeństwa

Na koniec należy dodać, że wszelkie wdrażane rozwiązania muszą być wsparte systemami cyberbezpieczeństwa, ponieważ w 2021 r. wzrośnie jego znaczenie dla lojalności klientów i dobrostanu pracowników. W raporcie na temat inteligentnego miejsca pracy wskazano także, że 83,2% organizacji całkowicie przebudowało własne zabezpieczenia, aby uwzględnić nowe sposoby wykonywania pracy będące skutkiem pandemii. Wydaje się, że szkolenia z zakresu nowych aplikacji i nowych sposobów wykonywania pracy zajmują odległą pozycję na liście priorytetów (prowadzi je tylko 42,8% organizacji), co wiąże się z wysokim poziomem ryzyka. Realizacja programów edukowania w dziedzinie bezpieczeństwa, informowanie pracowników o aktualizacjach zasad bezpieczeństwa i ich przełożeniu na wykonywanie codziennych czynności bez względu na lokalizację, a także komunikowanie oczekiwań wobec pracowników ma zasadnicze znaczenie dla kształtowania pożądanych zachowań oraz, co istotne, dla przekonania zatrudnionych do celowości działań w zakresie cyberbezpieczeństwa.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Dziennik Internautów
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA

    Nie zalegasz ze składkami ZUS? Weź udział w konkursie prewencji wypadkowej. Można dostać 300.000,00 zł dofinansowania. Rozpoczyna się nabór.

    ZUS realizuje program prewencji wypadkowej, w ramach którego można uzyskać dofinansowanie na poprawę warunków pracy poprzez zakup maszyn i urządzeń. Można liczyć nawet na 300.000,00 zł dofinansowania.

    Szkody rolnicze - stawki pomocy i wnioski w 2024 roku. 1000 zł, 500 zł lub 250 zł na 1 ha pomocy dla rolników poszkodowanych suszą, przymrozkami, powodzią i innymi zjawiskami pogodowymi

    Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi poinformowało w komunikacie, że od 29 lutego 2024 r. do 15 marca 2024 r. producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych szkody w uprawach rolnych spowodowane wystąpieniem w 2023 r. suszy, gradu, deszczu nawalnego, ujemnych skutków przezimowania, przymrozków wiosennych, powodzi, huraganu, pioruna, obsunięcia się ziemi lub lawiny w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniach upraw rolnych i zwierząt gospodarskich wyniosły powyżej 30 % średniej rocznej produkcji roślinnej w gospodarstwie rolnym, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy w  formie dotacji do powierzchni upraw rolnych, na których ww. niekorzystne zjawiska spowodowały utratę co najmniej 30% plonu. 

    Bezpieczeństwo w Internecie i rewolucja dla przedsiębiorców działających w sieci. Nowość: akt o usługach cyfrowych (DSA) już w mocy

    Bezpieczeństwo w Internecie to w dzisiejszych czasach podstawa. W Unii Europejskiej obowiązuje nowy akt o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA). Również w Polsce będą obowiązywały nowe przepisy. To bardzo ważne, ponieważ wiele osób zastanawia się: jak zachowywać się bezpiecznie w Internecie? Jak chronić swoje bezpieczeństwo w sieci? Jakie są zagrożenia w Internecie? Jak chronić się przed zagrożeniami w Internecie? Przepisy będą dotyczyły przedsiębiorców jak i osób fizycznych. Nowe przepisy mają poprawić bezpieczeństwo użytkowników w sieci, wspierać walkę z nielegalnymi treściami w Internecie, uregulować zagadnienia dot. moderowania treści. Nie będzie już tak łatwo manipulować użytkownikami, "śledzić ich" działań w sieci, profilować, wysyłać tzw. ciasteczek (pliki cookie). Będzie większa ochrona przed pedofilią. To będzie prawdziwa rewolucja dla przedsiębiorców działających w Internecie. Akt o usługach cyfrowych stosuje się od dnia 17 lutego 2024 r.

    Podatnicy nie wiedzą, że mogą skorzystać z ulgi B+R, a to duże korzyści finansowe

    Z ulgi badawczo-rozwojowej mogą skorzystać firmy z różnych branż. Ulga B+R może przynieść korzyści finansowe sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych w skali roku. Kto może zastosować tę ulgę? 

    REKLAMA

    Firmy wciąż bardziej obawiają się odejścia kontrahenta niż utraty płynności finansowej. Faktury z odroczoną płatnością to już standard

    Zwłaszcza w branży produkcyjnej i transporcie opcja płatności odroczonej od 7 do 30 dni stała się praktyką powszechnie stosowaną. Choć dla firm czekanie na należność wiąże się z ryzykiem i niedogodnościami – same muszą się w tym czasie kredytować – to w 2024 roku nie mają w planach odchodzenia od tej praktyki.

    BGK będzie mógł udzielać gwarancji spłaty kredytów mikrofirmom oraz małym i średnim przedsiębiorstwom. Projektowane rozporządzenie ma wejść w życie 29 marca 2024 r.

    BGK będzie mógł gwarantować kredyty dla MŚP w ramach programu InvestEU. Jaka pomoc dla MŚP?

    REKLAMA