30% Club Poland: „Różnorodność we władzach to wymierne korzyści spółki” [PODCAST]
REKLAMA
REKLAMA
Na początku czerwca 2021 zainaugurowano działalność 30% Club Poland, należącego do globalnej inicjatywy, promującej różnorodność. Gośćmi Agnieszki Gorczycy (Infor.pl) są Milena Olszewska-Miszuris i Bartosz Józefiak, którzy wyjaśniają czy firmy w Polsce chętnie przystępują do tej kampanii oraz do jakich konkretnych działań się zobowiązują. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!
REKLAMA
Czym jest inicjatywa 30% Club?
30% Club to globalna kampania społeczna, która promuje różnorodność. Jej myślą przewodnią jest obserwacja, iż różnorodność we władzach spółek przynosi wymierne korzyści. A te korzyści płyną z tego, że wybierane są na osoby na najwyższym szczycie hierarchii korporacyjnych te osoby, które pochodzą z całej dostępnej puli talentów – wyjaśnia Milena Olszewska-Miszuris.
Dlaczego zdecydowano się właśnie na udział 30%?
Te 30% w nazwie kampanii ma swoje źródło w teorii masy krytycznej. Teoria ta mówi o tym, że aby głosy mniejszości były słyszane i aby miała ona wpływ na decyzje podejmowane przez większość w danej grupie, to powinna mieć pewną masę krytyczną, za którą uznaje się właśnie 30% - tłumaczy Olszewska-Miszuris.
Dlaczego udział kobiet we władzach spółek w Polsce nadal jest tak niski?
REKLAMA
Myślę, że tu jest wiele przyczyn, o których od wielu lat się dyskutuje. Omawia się je w różnych kontekstach, nie tylko biznesowym, ale też szerzej: uczestnictwa w życiu publicznym. Te przyczyny się nie zmieniają i wydaje mi się, że ciągle funkcjonują te same.
Jedną z przyczyn, na którą bym wskazał i którą my staramy się świadomie ująć w polityce, żeby tym zarządzać, jest kwestia świadomego podejścia po stronie spółek do kwestii różnorodności. I to nie tylko różnorodności na poziomie płci, ale także doświadczeń życiowych, drogi biznesowej czy stylów zarządzania i charakterów - mówi Bartosz Józefiak.
Czy firmy w Polsce chętnie przystępują do 30% Club?
Łącznie członków założycieli było trzynastu. Mamy tu zróżnicowane grono spółek, są to zarówno spółki publiczne, jak i prywatne. Są to też lokalne oddziały dużych, międzynarodowych organizacji.
Do założycieli należą: BASF Polska, Benefit Systems, Blue Media, Credit Suisse Poland, Emitel, IBM Poland and Baltics, Mastercard Europe Oddział w Polsce, Orange Polska, Ryvu Therapeutics, Siemens Polska, Société Générale Oddział w Polsce, Summa Linguae oraz Wirtualna Polska – wylicza Milena Olszewska-Miszuris.
Milena Olszewska-Miszuris – Co-Chair i inicjatorka 30% Club Poland.
Bartosz Józefiak - członek Zarządu Benefit Systems SA. Odpowiedzialny za finanse spółki i relacje inwestorskie, audyt wewnętrzny, compliance, PR i ESG.
Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA
Spotify http://prawna.pl/spotify
iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes
Google Podcast http://prawna.pl/google
Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl
PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki
- Paulina Węgierski: Jakich błędów nie popełniać przy rekrutacji zdalnej? [PODCAST]
- Dariusz Węglicki: Dlaczego w Polsce brakuje inwestorów pakietowych? [PODCAST]
- Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]
- Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]
- Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]
- Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]
- Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]
- Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]
- Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]
- Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]
- Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]
- Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]
- Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]
- Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]
- Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]
- Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]
- Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]
- Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]
- Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]
- Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]
- Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
- Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
- Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
- Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
- Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
- Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
- Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
- Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
- Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
- Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
- Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
- Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
- Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
- Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
- Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
- Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
- Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
- Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
- Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
- Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
- Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
- Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
- Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
- Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
- Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
- Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]
- Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]
- Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
- Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
- Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
- Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
- Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
- Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
- Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
- Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
- Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
- Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
- Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
- Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
- Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]
- Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
- Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
- Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
- Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]
- Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]
- Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]
- Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
- Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
- Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
- Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
- Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]
Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.