REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

30% Club Poland: „Różnorodność we władzach to wymierne korzyści spółki” [PODCAST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Agnieszka Gorczyca
Agnieszka Gorczyca
redaktor test
30% Club Poland: „Różnorodność we władzach to wymierne korzyści spółki” [PODCAST]
30% Club Poland: „Różnorodność we władzach to wymierne korzyści spółki” [PODCAST]
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Dane dowodzą, że zróżnicowane zespoły są bardziej efektywne. Ale czy faktycznie tak jest? Czy firma, która w swojej strategii stawia na różnorodność może liczyć na wymierne korzyści?

Na początku czerwca 2021 zainaugurowano działalność 30% Club Poland, należącego do globalnej inicjatywy, promującej różnorodność. Gośćmi Agnieszki Gorczycy (Infor.pl) są Milena Olszewska-Miszuris i Bartosz Józefiak, którzy wyjaśniają czy firmy w Polsce chętnie przystępują do tej kampanii oraz do jakich konkretnych działań się zobowiązują. Zapraszamy do wysłuchania podcastu!

REKLAMA

Czym jest inicjatywa 30% Club?

30% Club to globalna kampania społeczna, która promuje różnorodność. Jej myślą przewodnią jest obserwacja, iż różnorodność we władzach spółek przynosi wymierne korzyści. A te korzyści płyną z tego, że wybierane są na osoby na najwyższym szczycie hierarchii korporacyjnych te osoby, które pochodzą z całej dostępnej puli talentów – wyjaśnia Milena Olszewska-Miszuris.

Dlaczego zdecydowano się właśnie na udział 30%?

Te 30% w nazwie kampanii ma swoje źródło w teorii masy krytycznej. Teoria ta mówi o tym, że aby głosy mniejszości były słyszane i aby miała ona wpływ na decyzje podejmowane przez większość w danej grupie, to powinna mieć pewną masę krytyczną, za którą uznaje się właśnie 30% - tłumaczy Olszewska-Miszuris.

Dlaczego udział kobiet we władzach spółek w Polsce nadal jest tak niski?

REKLAMA

Myślę, że tu jest wiele przyczyn, o których od wielu lat się dyskutuje. Omawia się je w różnych kontekstach, nie tylko biznesowym, ale też szerzej: uczestnictwa w życiu publicznym. Te przyczyny się nie zmieniają i wydaje mi się, że ciągle funkcjonują te same.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z przyczyn, na którą bym wskazał i którą my staramy się świadomie ująć w polityce, żeby tym zarządzać, jest kwestia świadomego podejścia po stronie spółek do kwestii różnorodności. I to nie tylko różnorodności na poziomie płci, ale także doświadczeń życiowych, drogi biznesowej czy stylów zarządzania i charakterów - mówi Bartosz Józefiak.

Czy firmy w Polsce chętnie przystępują do 30% Club?

Łącznie członków założycieli było trzynastu. Mamy tu zróżnicowane grono spółek, są to zarówno spółki publiczne, jak i prywatne. Są to też lokalne oddziały dużych, międzynarodowych organizacji.

Do założycieli należą: BASF Polska, Benefit Systems, Blue Media, Credit Suisse Poland, Emitel, IBM Poland and Baltics, Mastercard Europe Oddział w Polsce, Orange Polska, Ryvu Therapeutics, Siemens Polska, Société Générale Oddział w Polsce, Summa Linguae oraz Wirtualna Polska – wylicza Milena Olszewska-Miszuris.

Milena Olszewska-Miszuris Co-Chair i inicjatorka 30% Club Poland.

Bartosz Józefiak - członek Zarządu Benefit Systems SA. Odpowiedzialny za finanse spółki i relacje inwestorskie, audyt wewnętrzny, compliance, PR i ESG.

Słuchaj podcastów DGPtalk: OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - MOJA FIRMA

Spotify http://prawna.pl/spotify

iTunes Podcast http://prawna.pl/itunes

Google Podcast http://prawna.pl/google

Strona DGPtalk https://podcast.gazetaprawna.pl

PODCASTY OBIEKTYWNIE O BIZNESIE - poprzednie odcinki

  1. Paulina Węgierski: Jakich błędów nie popełniać przy rekrutacji zdalnej? [PODCAST]
  2. Dariusz Węglicki: Dlaczego w Polsce brakuje inwestorów pakietowych? [PODCAST]
  3. Dominika Kaczorowska-Spychalska: Jak chipy płatnicze zmienią naszą rzeczywistość? [PODCAST]
  4. Marcin Ledworowski: Czy biometria wykluczy ataki cyfrowe? [PODCAST]
  5. Wojciech Dudziński: Ustawa o sygnalistach ośmieli do zgłaszania nadużyć [PODCAST]
  6. Rafał Pikuła: Na fake newsach można dobrze zarobić [PODCAST]
  7. Jacek Czauderna: Panie Premierze, przedsiębiorcy czekają na konkrety [PODCAST]
  8. Jacek Bisiński (Google): Agroturystyka wysoko w wyszukiwarkach [PODCAST]
  9. Kuba Karliński: Szał na nieruchomości weekendowe trwa [PODCAST]
  10. Konrad Rochalski: Reforma OFE – czy technologia wygra z czasem? [PODCAST]
  11. Anna Worwa: Jakie są konsekwencje fałszywej tożsamości? [PODCAST]
  12. Joanna Ostrowska: Kupię hotel – pojawiają się takie propozycje [PODCAST]
  13. Magda Kubit, Planton: W Polsce żywność bio jest nadal dodatkiem [PODCAST]
  14. Hubert Woźniak: Polskie jabłko nie boi się pandemii [PODCAST]
  15. Karina Hertel: Jak wybrać adwokata marki, który wie o czym mówi? [PODCAST]
  16. Leśnikowska-Jaros i Mac: W pandemii koniec dnia pracy musimy wpisać w kalendarz [PODCAST]
  17. Paweł Sapek, Prologis: Jak zmniejszyć ślad węglowy w handlu detalicznym? [PODCAST]
  18. Pracodawca z sercem: Czy w CV należy wpisać niepełnosprawność? [PODCAST]
  19. Marek Moczulski: Tarcze antykryzysowe to odroczenie wyroku w czasie [PODCAST]
  20. Julia Moczak: Dlaczego praca z końmi pomaga zostać liderem? [PODCAST]
  21. Małgorzata Ławnik: Pracownicy z zamkniętych branż przenoszą się do handlu [PODCAST]
  22. Łukasz Wilczewski: Jak zarabiać na nieużytkach i zmniejszać ślad węglowy? [PODCAST]
  23. Michał Łenczyński, Beauty Razem: Jeśli branża beauty upadnie, nastąpi efekt domina [PODCAST]
  24. Paulina Woźniak: Czy rozmowy biznesowe mogą być podsłuchiwane? [PODCAST]
  25. Krzysztof Poznański: Dlaczego jedne sklepy w galeriach są otwarte, a drugie zamknięte? [PODCAST]
  26. Maciej Basiński (Maslove): Do końca walczymy o kolor pistacji [PODCAST]
  27. Dorota Warakomska: Dziś rynek pracy jest skrojony pod mężczyzn [PODCAST]
  28. Aleksandra Włodarczyk: Niewykorzystany potencjał kobiet to strata dla spółki [PODCAST]
  29. Małgorzata Cebelińska: Produkcja żywności jest odporna na kryzys [PODCAST]
  30. Monika Pawelczak: Jak praca zdalna bezlitośnie obnaża braki liderów? [PODCAST]
  31. Marta Suchocka: Płynność finansowa to być albo nie być przedsiębiorców [PODCAST]
  32. Sebastian Sadowski-Romanov: Brexit miał bardziej podłoże polityczne, niż ekonomiczne [PODCAST]
  33. Marek Moczulski: Drukowanie pieniędzy i tarcze nic nie dadzą, jak ludzie nie będą pracować [PODCAST]
  34. Magdalena Wilk: Obostrzenia dla przedsiębiorców są niezgodne z konstytucją [PODCAST]
  35. Łukasz Blichewicz: Startupy – dlaczego apetyt na ryzyko w czasie pandemii zaczyna rosnąć? [PODCAST]
  36. Katarzyna Szwarc: Dlaczego rosnąca liczba laików nie zawsze jest wytyczną sprzedaży? [PODCAST]
  37. Karolina Karolczak: Noworoczne plany mają sens, jeżeli wiemy jak je zbudować [PODCAST]
  38. Magdalena Rytel – Kuc: Sylwester nie uratuje branży pirotechnicznej [PODCAST]
  39. Mikołaj Dramowicz: Informatyzacja przedsiębiorstw stała się koniecznością [PODCAST]
  40. Marta Kopeć: pracownik bez szansy na rozwój w końcu odejdzie [PODCAST]
  41. Michał Gołkiewicz: Brak researchu rynku to błąd, który najwięcej kosztuje [PODCAST]
  42. Katarzyna Borowiecka: Przez lockdown są firmy, które już nie odrobią strat mimo wsparcia [PODCAST]
  43. Magdalena Kartasińska: na wigilie on-line decyduje się coraz więcej firm [PODCAST]
  44. Kamil Mazuruk: kondycja firm to dziś sinusoida, od szoku przez nadzieję po pesymizm [PODCAST]
  45. Mariusz Grajda: rośnie liczba restrukturyzacji, co oznacza pogarszającą się kondycję firm [PODCAST]
  46. Paweł Tanajno: ogromna część przedsiębiorców jest poszkodowana, niektórzy są dobijani decyzjami rządu [PODCAST]
  47. Dariusz Grabowski: przedsiębiorcy i pracownicy to jedna wspólnota, a polityka próbuje nas dzielić [PODCAST]
  48. Tomasz Napiórkowski: Kluby fitness nie były źródłem zakażeń w Polsce [PODCAST]
  49. Marcin Parzyszek: nic tak nie osłodzi trudnych czasów jak zdrowa czekolada [PODCAST]
  50. Aleksander Pawlak: Jest cała grupa inwestorów, którzy dorobili się na WIG-COVID [PODCAST]
  51. Dariusz Wojtal: Sezon zimowy jest już dla turystyki stracony [PODCAST]
  52. Michał Kołodziejczak: Z kraju, który był potentatem eksportowym, staliśmy się śmietniskiem [PODCAST]
  53. Marta Lempart: rząd prowadzi z nami rozmowy pałkami i gazem [PODCAST]
  54. Benedykt Wiśniewski: Przez COVID-19 na GPW można sporo stracić, ale i zarobić [PODCAST]
  55. Daniel Olejniczak: wcześniej czy później wszystkie firmy będą w chmurze [PODCAST]
  56. Rafał Cebula: branża meblarska musi być przygotowana na zmianę [PODCAST]
  57. Łukasz Pietrzak: to pomoc dla 15 tyś polskich firm w rozwijaniu biznesu w sieci [PODCAST]
  58. Jacek Czauderna: to politycy a nie eksperci zamykają gastronomię [PODCAST]
  59. Sędzia Urszula Żółtak: Trybunał Konstytucyjny to dziś narzędzie w rękach polityków [PODCAST]
  60. Sędzia Katarzyna Wesołowska-Zbudniewek: Dopóki politycy nie zawłaszczą sądów, jest nadzieja [PODCAST]
  61. Marcin Mandryk: Dezinformacja na rynku nie pomaga firmom przetrwać kryzysu [PODCAST]
  62. Skoczylas: „Menadżer to nadane stanowisko, a lider to osoba, za którą pójdzie cały zespół” [PODCAST]
  63. Ostrowska: "Hotele miejskie są w najgorszej sytuacji, ponosimy straty, musimy zwalniać" [PODCAST]
  64. Zielone rozwiązania w magazynach [PODCAST]
  65. Pakiet mobilności. Czy przewoźnicy stracą? [PODCAST]
  66. Rynek dzieł sztuki opiera się kryzysowi [PODCAST]
  67. Biura przyszłości – jak zaprojektować miejsce pracy w kontekście pracy zdalnej? [PODCAST]
  68. Jak powinien działać lider w warunkach transformacji cyfrowej? [PODCAST]
  69. Czy inwestycje w nieruchomości podczas pandemii są opłacalne? [PODCAST]
  70. Czy przedsiębiorcy muszą sami sfinansować wychodzenie z kryzysu? [PODCAST]
  71. Branża Beauty ma pomysł jak ocalić 45 tyś miejsc pracy [PODCAST]

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA