Rolnicy, którzy ponieśli straty z tytułu klęsk żywiołowych mogą otrzymać pomoc z Unii Europejskiej. Przekonali się o tym w zeszłym roku rolnicy, których gospodarstwa zostały zniszczone przez powódź lub osunięcia ziemi. W tym roku z takiej pomocy mogą skorzystać rolnicy, którzy utracili swoje uprawy ze względu na przymrozki, suszę, powódź, huragan, grad. Wnioski o taką pomoc będą przyjmowane przez Oddziały Regionalne Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa od 18 lipca 2011 roku.
Specjalista ds. szkoleń e-learningowych nie powinien dać się zamknąć w etykietce „IT”. Prawidłowo przeprowadzony program edukacyjny korzystający z narzędzi e-learningowych wpływa na psychologiczną stronę pracowników: na ich postawy do pracy, do własnego rozwoju, na przyjemność pracy oraz ambicję osiągania coraz lepszych wyników. Aby osiągnąć taki efekt, specjalista musi wpływać na sześć następujących obszarów: treść, technologię, kontekst, ludzi, komunikację, zachowania. Oto ich opis.
E-szkolenie zwykle bywa postrzegane jako coś ulotnego: tu jakaś animacja, tu jakiś komentarz audio, tam kilka pdf-ów, a między tym wszystkim nie ma logicznego połączenia. Zebranie całego pomysłu na szkolenie w jednym programie pozwala nie tylko udanie nim zarządzać: rozwijać, adaptować, uprzyjemniać w odbiorze, ale też porównywać podczas zakupu dla działu HR i całej firmy.
Program Trans-European Networks (TEN), który w Polsce znany jest pod nazwą sieci transeuropejskie, został przygotowany z myślą o rozbudowie oraz modernizacji infrastruktury drogowej, energetycznej oraz telekomunikacyjnej w krajach członkowskich. Na mocy Traktatu z Maastricht, podjęto decyzję o stworzeniu i ciągłej rozbudowie sieci, które zwiększyłyby stopień integracji państw członkowskich.
Celem tego ćwiczenia jest rozbudowanie umiejętności i wiedzy osoby coachowanej przez ponowne stworzenie historii odzwierciedlających jego życiowe doświadczenie. Rozmowy re-
autoryzujące budują pomost, z którego uczestnik może wejść w najbliższą przyszłość pejzażu aktywności swojego życia. To ćwiczenie nie jest formalnym wywiadem, dlatego podane niżej pytania
stanowią pewien punkt odniesienia. Należy rozmawiać naturalnie, bez pospieszania, a także bez powracania uporczywie do pytania, którego okazja zadania ewidentnie minęła. Najlepiej po prostu podążać tam, dokąd prowadzą odpowiedzi osoby coachowanej.