REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-usługi znów z szansą na unijne dotacje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje na e-usługi
Dotacje na e-usługi

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczasowe konkursy na świadczenie e-usług cieszyły się zawsze ogromną popularnością. Przez jednym krytykowane za brak rezultatów, przez innych oczekiwane z dużą niecierpliwością. W maju tego roku rusza kolejny nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Na tegoroczny nabór przeznaczono do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę ponad 300 mln zł.

W ostatnim czasie na łamach prasy toczyła się poważna dyskusja dotycząca celowości organizowania konkursów wspierających świadczenie e-usług w Polsce. Przeciwnicy wydatkowania unijnych pieniędzy na ten cel argumentowali swoje stanowisko między innymi niską innowacyjnością świadczonych e-usług oraz krótką „żywotnością” firm po zakończeniu realizacji projektu. Zwolennicy podkreślali natomiast konieczność wspierania przedsiębiorczości zwłaszcza wśród ludzi młodych. W oparach trwającej dyskusji Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła kolejny nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach tego popularnego działania. Czy zdoła on powielić sukces poprzednich naborów i osiągnąć podobną popularność? Czas pokaże. Tymczasem poznajmy zasady obowiązujące podczas tegorocznego konkursu.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”

REKLAMA

To jedyny w tym roku konkurs na wsparcie świadczenia e-usług w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Podczas niego PARP zamierza rozdysponować pełną pulę środków zarezerwowanych na ten cel w tym roku, czyli nieco ponad 300 mln PLN. Wnioski należy składać w trybie i terminie określonym w Regulaminie konkursu, który jest dostępny na stronach internetowych PARP.

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć poprzez jego zarejestrowanie w aplikacji Generator Wniosków dostępnej na stronie www.parp.gov.pl w terminie: od 9 maja 2011 r. do 3 czerwca 2011 r., w dniu zamknięcia naboru – do godziny 15:00.

Należy pamiętać, że kolejność składania wniosków o dofinansowanie nie jest brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o udzieleniu dofinansowania w ramach działania 8.1 POIG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to jest e-usługa?

E-usługa (usługa elektroniczna) jest to usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji.

Przeczytaj również: Jakie są prawa i obowiązki rolników podczas kontroli projektów unijnych?

REKLAMA

Definicje e-usługi określa rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013. Tekst rozporządzenia dostępny jest na stronie internetowej PARP.

Do e-usług możemy zaliczyć przykładowo serwisy informacyjne, portale społecznościowe, systemy płatności online, e-learning, e-ogłoszenia, wyszukiwarki i przeglądarki internetowe.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie z UE?
Dotacje są udzielane mikroprzedsiębiorcom oraz małym przedsiębiorcom w rozumieniu przepisów unijnych, którzy prowadzą działalność gospodarczą oraz posiadają siedzibę na terenie RP. Warunkiem udzielenie wsparcia jest złożenie wniosku o dofinansowanie nie wcześniej niż w dniu wpisu przedsiębiorcy do Krajowego Rejestru Sądowego albo Ewidencji Działalności Gospodarczej i nie później niż przed upływem roku, licząc od dnia tego wpisu.

Każdy wnioskodawca może złożyć nie więcej niż jeden wniosek o udzielenie wsparcia w ramach danego konkursu.

Jakie wydatki mogą zostać dofinansowane z UE?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 4 ust. 1, zalicza się wydatki m.in. na:
- zakup usług informatycznych, technicznych, doradczych prowadzących do wytworzenia produktów cyfrowych oraz związanych z przygotowaniem, świadczeniem i aktualizacją e-usługi,
- wynagrodzenia wraz z obowiązkowymi pozapłacowymi kosztami pracy osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu objętego wsparciem oraz na obowiązkowe pozapłacowe koszty pracy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą,
- promocję wdrożonych rozwiązań, dokonywaną drogą elektroniczną i tradycyjną, w tym działania informacyjne i promocyjne o udziale finansowym budżetu Unii Europejskiej w projekcie objętym wsparciem,
- zakup nowych środków trwałych, z wyjątkiem nieruchomości.

W jakiej wysokości dofinansowanie z UE?

Wielkość wsparcia zgodnego z zasadami pomocy de minimis może wynosić do 70 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Kryterium wieku przedsiębiorcy powinno być spełnione przez każdego wspólnika spółki cywilnej.

Wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem nie może być niższa niż 20 tysięcy złotych i nie może przekroczyć 700 tysięcy złotych.

W jaki sposób wnioskować o przyznanie dofinansowania z UE?

Przedsiębiorca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która jest dostępna na stronie www.parp.gov.pl , (karta Działania 8.1, zakładka Generator wniosków) zgodnie z „Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie” (zamieszczoną na stronie tej samej stronie internetowej w karcie Działania 8.1, zakładka Dokumentacja).

Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji. Następnie taki wypełniony wniosek o dofinansowanie należy zarejestrować z użyciem przycisku „Rejestracja wniosku” udostępnionego w Generatorze Wniosków. Po wypełnieniu i zarejestrowaniu wniosku o dofinansowanie, za pomocą przycisku „Wydruk wniosku” należy pobrać obraz wypełnionego wniosku w formacie PDF. Pobrany obraz wniosku należy wydrukować i podpisać w sposób opisany w Instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie oraz dołączyć wymagane załączniki zgodnie z tą samą Instrukcją.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA