REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

E-usługi znów z szansą na unijne dotacje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje na e-usługi
Dotacje na e-usługi

REKLAMA

REKLAMA

Dotychczasowe konkursy na świadczenie e-usług cieszyły się zawsze ogromną popularnością. Przez jednym krytykowane za brak rezultatów, przez innych oczekiwane z dużą niecierpliwością. W maju tego roku rusza kolejny nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Na tegoroczny nabór przeznaczono do rozdysponowania pomiędzy przedsiębiorców kwotę ponad 300 mln zł.

W ostatnim czasie na łamach prasy toczyła się poważna dyskusja dotycząca celowości organizowania konkursów wspierających świadczenie e-usług w Polsce. Przeciwnicy wydatkowania unijnych pieniędzy na ten cel argumentowali swoje stanowisko między innymi niską innowacyjnością świadczonych e-usług oraz krótką „żywotnością” firm po zakończeniu realizacji projektu. Zwolennicy podkreślali natomiast konieczność wspierania przedsiębiorczości zwłaszcza wśród ludzi młodych. W oparach trwającej dyskusji Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła kolejny nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach tego popularnego działania. Czy zdoła on powielić sukces poprzednich naborów i osiągnąć podobną popularność? Czas pokaże. Tymczasem poznajmy zasady obowiązujące podczas tegorocznego konkursu.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”

REKLAMA

To jedyny w tym roku konkurs na wsparcie świadczenia e-usług w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Podczas niego PARP zamierza rozdysponować pełną pulę środków zarezerwowanych na ten cel w tym roku, czyli nieco ponad 300 mln PLN. Wnioski należy składać w trybie i terminie określonym w Regulaminie konkursu, który jest dostępny na stronach internetowych PARP.

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć poprzez jego zarejestrowanie w aplikacji Generator Wniosków dostępnej na stronie www.parp.gov.pl w terminie: od 9 maja 2011 r. do 3 czerwca 2011 r., w dniu zamknięcia naboru – do godziny 15:00.

Należy pamiętać, że kolejność składania wniosków o dofinansowanie nie jest brana pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o udzieleniu dofinansowania w ramach działania 8.1 POIG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co to jest e-usługa?

E-usługa (usługa elektroniczna) jest to usługa świadczona w sposób zautomatyzowany przez użycie technologii informacyjnych, za pomocą systemów teleinformatycznych w publicznych sieciach telekomunikacyjnych, na indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron w tej samej lokalizacji.

Przeczytaj również: Jakie są prawa i obowiązki rolników podczas kontroli projektów unijnych?

REKLAMA

Definicje e-usługi określa rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej na wspieranie tworzenia i rozwoju gospodarki elektronicznej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007—2013. Tekst rozporządzenia dostępny jest na stronie internetowej PARP.

Do e-usług możemy zaliczyć przykładowo serwisy informacyjne, portale społecznościowe, systemy płatności online, e-learning, e-ogłoszenia, wyszukiwarki i przeglądarki internetowe.
Kto może ubiegać się o dofinansowanie z UE?
Dotacje są udzielane mikroprzedsiębiorcom oraz małym przedsiębiorcom w rozumieniu przepisów unijnych, którzy prowadzą działalność gospodarczą oraz posiadają siedzibę na terenie RP. Warunkiem udzielenie wsparcia jest złożenie wniosku o dofinansowanie nie wcześniej niż w dniu wpisu przedsiębiorcy do Krajowego Rejestru Sądowego albo Ewidencji Działalności Gospodarczej i nie później niż przed upływem roku, licząc od dnia tego wpisu.

Każdy wnioskodawca może złożyć nie więcej niż jeden wniosek o udzielenie wsparcia w ramach danego konkursu.

Jakie wydatki mogą zostać dofinansowane z UE?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o którym mowa w § 4 ust. 1, zalicza się wydatki m.in. na:
- zakup usług informatycznych, technicznych, doradczych prowadzących do wytworzenia produktów cyfrowych oraz związanych z przygotowaniem, świadczeniem i aktualizacją e-usługi,
- wynagrodzenia wraz z obowiązkowymi pozapłacowymi kosztami pracy osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu objętego wsparciem oraz na obowiązkowe pozapłacowe koszty pracy przedsiębiorców będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą,
- promocję wdrożonych rozwiązań, dokonywaną drogą elektroniczną i tradycyjną, w tym działania informacyjne i promocyjne o udziale finansowym budżetu Unii Europejskiej w projekcie objętym wsparciem,
- zakup nowych środków trwałych, z wyjątkiem nieruchomości.

W jakiej wysokości dofinansowanie z UE?

Wielkość wsparcia zgodnego z zasadami pomocy de minimis może wynosić do 70 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. W przypadku mikroprzedsiębiorcy lub małego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, który w roku złożenia wniosku o udzielenie wsparcia ma nie więcej niż 27 lat, wielkość wsparcia może wynosić do 80 % wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Kryterium wieku przedsiębiorcy powinno być spełnione przez każdego wspólnika spółki cywilnej.

Wartość wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem nie może być niższa niż 20 tysięcy złotych i nie może przekroczyć 700 tysięcy złotych.

W jaki sposób wnioskować o przyznanie dofinansowania z UE?

Przedsiębiorca wypełnia wniosek o dofinansowanie w aplikacji Generator Wniosków, która jest dostępna na stronie www.parp.gov.pl , (karta Działania 8.1, zakładka Generator wniosków) zgodnie z „Instrukcją wypełnienia wniosku o dofinansowanie” (zamieszczoną na stronie tej samej stronie internetowej w karcie Działania 8.1, zakładka Dokumentacja).

Wniosek o dofinansowanie uważa się za wypełniony z chwilą zablokowania, po dokonaniu pozytywnej walidacji. Następnie taki wypełniony wniosek o dofinansowanie należy zarejestrować z użyciem przycisku „Rejestracja wniosku” udostępnionego w Generatorze Wniosków. Po wypełnieniu i zarejestrowaniu wniosku o dofinansowanie, za pomocą przycisku „Wydruk wniosku” należy pobrać obraz wypełnionego wniosku w formacie PDF. Pobrany obraz wniosku należy wydrukować i podpisać w sposób opisany w Instrukcji wypełnienia wniosku o dofinansowanie oraz dołączyć wymagane załączniki zgodnie z tą samą Instrukcją.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA