REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?
Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

„Bon na innowacje” od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa mogą otrzymać tutaj nawet do 15 tys. złotych unijnej dotacji. Nie czekaj już dłużej tylko aplikuj!

Pod koniec kwietnia br. ruszyła kolejna, czwarta edycja programu „Bon na innowacje”. Program ten jest skierowany do mikro- i małych przedsiębiorców, którzy są zainteresowani zakupem usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii. Najlepsze projekty mogą otrzymać wsparcie ze środków unijnych wynoszące nawet 15 tys. złotych. Ze środków tych mogą skorzystać wyłącznie ci przedsiębiorcy, których wniosek o przyznanie dotacji zostanie najlepiej oceniony w procesie naboru.

REKLAMA

Co to jest program „Bon na innowacje”?

REKLAMA

Celem programu jest zainicjowanie kontaktów mikro- lub małych przedsiębiorstw z jednostkami naukowymi. W ramach programu mogą być realizowane usługi dotyczące wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii, świadczone przez jednostkę naukową, mające na celu np. opracowanie nowych lub udoskonalenie istniejących technologii lub wyrobów danego przedsiębiorstwa, w tym usługi doradcze świadczone przez jednostki naukowe.

Program skierowany jest do przedsiębiorców, którzy w roku złożenia wniosku oraz w ciągu 3 lat kalendarzowych poprzedzających rok złożenia wniosku o udzielenie wsparcia nie korzystali z usług żadnej jednostki naukowej w zakresie usług dotyczących wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii.

Wsparcie w ramach programu jest przeznaczone na zakup usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii realizowanej przez tzw. Wykonawcę usługi. Wykonawcą usługi dofinansowanej w ramach programu może być jednostka naukowa, posiadająca siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, prowadząca w sposób ciągły badania naukowe lub prace rozwojowe, tzn.:
- podstawowe jednostki organizacyjne uczelni w rozumieniu statutów tych uczelni;
- jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk;
- instytuty badawcze;
- międzynarodowe instytuty naukowe utworzone na podstawie odrębnych przepisów, działające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Polska Akademia Umiejętności.

Wykonawcą usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii podlegającej wsparciu nie może być jednostka naukowa, z którą Beneficjent jest powiązany osobowo lub kapitałowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: ABC funduszy unijnych

W celu uzyskania dofinansowania przedsiębiorstwo, po ogłoszeniu przez PARP konkursu, zgłasza wniosek o dofinansowanie usługi badawczej ze sformułowanym tematem, wskazując jako jej wykonawcę jednostkę naukową, uprzednio uzgadniając z jednostką zakres i charakter prac w ramach usługi. Należy odnotować, że w przypadku tego programu katalog wydatków kwalifikowanych pozostaje otwarty, z zastrzeżeniem, aby wydatkowane środki służyły wdrożeniu lub rozwojowi produktu lub technologii.

Jakie zmiany w programie w 2011 roku?

REKLAMA

Zmiany wprowadzone w tegorocznej edycji konkursu dotyczą nie tyle zasad przyznawania wsparcia unijnego w ramach programu, co samej procedury ubiegania się o nie. Innymi słowy wnioskodawcy mają teraz możliwość skorzystania z narzędzi, które dostępne były w innych unijnych konkursach i które w znaczny sposób upraszczały proces ubiegania się o unijną pomoc. 

Opis zasad ubiegania się o unijną pomoc w ramach tego programu szczegółowo opisuje dokument „Bon na innowacje - Wytyczne dla wnioskodawców”. Dokument ten dostępny jest na stronie internetowej organizatora konkursu, pod adresem: http://www.parp.gov.pl

W tegorocznym naborze wniosków o przyznanie dotacji obowiązują nowe zmienione zasady. Otóż dopuszczono możliwość składania wniosków o przyznanie pomocy również w formie elektronicznej, co dotychczas nie było praktykowane w ramach tego programu. Otóż teraz wszyscy przedsiębiorcy będą mogli złożyć wniosek o przyznanie dotacji za pośrednictwem aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest na stronie http://www.parp.gov.pl, w karcie „Bon na innowacje”. Możliwość ta dotyczy tych wszystkich, którzy posiadają podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym. W przypadku jego braku aktualny pozostaje drugi sposób wnioskowania o przyznanie dotacji tj. poprzez złożenie i dostarczenie do siedziby PARP wniosku w wersji papierowej.

Wybierając pierwszy sposób aplikowania o dotację ważne jest aby w Generatorze wniosków załączyć wersję elektroniczną załączników, których wielkość nie może być większa niż 16 MB każdy tj.
- Kopia aktualnego rejestru,
- Upoważnienie – w przypadku gdy wniosek nie jest podpisany przez osobę upoważnioną zgodnie z aktualnym rejestrem,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- kopie sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i wprowadzenie tej metody aplikowania o środki unijne, która jest już od dawna praktykowana w innych konkursach unijnych należy uznać za duży atut tegorocznego naboru. Rosnąca liczba przedsiębiorców posiadających podpis elektroniczny może przyczynić się do wzrostu i tak już niemałej liczby składanych aplikacji.
Przy wyborze tradycyjnego sposobu aplikowania (w przypadku przedsiębiorców nie posiadających podpisu elektronicznego), wnioskodawca powinien wypełnić i wysłać wniosek w Generatorze Wniosków, ale po tym w ciągu 7 dni kalendarzowych taki wniosek należy wydrukować i dostarczyć do PARP. Wniosek złożony po tym terminie zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie. 

Polecamy: Jakie dotacje dla młodych naukowców?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA