REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?
Jakie zmiany w „Bonie na innowacje” w 2011 roku?
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

„Bon na innowacje” od kilku lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Najbardziej innowacyjne przedsiębiorstwa mogą otrzymać tutaj nawet do 15 tys. złotych unijnej dotacji. Nie czekaj już dłużej tylko aplikuj!

Pod koniec kwietnia br. ruszyła kolejna, czwarta edycja programu „Bon na innowacje”. Program ten jest skierowany do mikro- i małych przedsiębiorców, którzy są zainteresowani zakupem usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii. Najlepsze projekty mogą otrzymać wsparcie ze środków unijnych wynoszące nawet 15 tys. złotych. Ze środków tych mogą skorzystać wyłącznie ci przedsiębiorcy, których wniosek o przyznanie dotacji zostanie najlepiej oceniony w procesie naboru.

REKLAMA

Co to jest program „Bon na innowacje”?

REKLAMA

Celem programu jest zainicjowanie kontaktów mikro- lub małych przedsiębiorstw z jednostkami naukowymi. W ramach programu mogą być realizowane usługi dotyczące wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii, świadczone przez jednostkę naukową, mające na celu np. opracowanie nowych lub udoskonalenie istniejących technologii lub wyrobów danego przedsiębiorstwa, w tym usługi doradcze świadczone przez jednostki naukowe.

Program skierowany jest do przedsiębiorców, którzy w roku złożenia wniosku oraz w ciągu 3 lat kalendarzowych poprzedzających rok złożenia wniosku o udzielenie wsparcia nie korzystali z usług żadnej jednostki naukowej w zakresie usług dotyczących wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii.

Wsparcie w ramach programu jest przeznaczone na zakup usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii realizowanej przez tzw. Wykonawcę usługi. Wykonawcą usługi dofinansowanej w ramach programu może być jednostka naukowa, posiadająca siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, prowadząca w sposób ciągły badania naukowe lub prace rozwojowe, tzn.:
- podstawowe jednostki organizacyjne uczelni w rozumieniu statutów tych uczelni;
- jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk;
- instytuty badawcze;
- międzynarodowe instytuty naukowe utworzone na podstawie odrębnych przepisów, działające na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Polska Akademia Umiejętności.

Wykonawcą usługi dotyczącej wdrożenia lub rozwoju produktu lub technologii podlegającej wsparciu nie może być jednostka naukowa, z którą Beneficjent jest powiązany osobowo lub kapitałowo.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: ABC funduszy unijnych

W celu uzyskania dofinansowania przedsiębiorstwo, po ogłoszeniu przez PARP konkursu, zgłasza wniosek o dofinansowanie usługi badawczej ze sformułowanym tematem, wskazując jako jej wykonawcę jednostkę naukową, uprzednio uzgadniając z jednostką zakres i charakter prac w ramach usługi. Należy odnotować, że w przypadku tego programu katalog wydatków kwalifikowanych pozostaje otwarty, z zastrzeżeniem, aby wydatkowane środki służyły wdrożeniu lub rozwojowi produktu lub technologii.

Jakie zmiany w programie w 2011 roku?

REKLAMA

Zmiany wprowadzone w tegorocznej edycji konkursu dotyczą nie tyle zasad przyznawania wsparcia unijnego w ramach programu, co samej procedury ubiegania się o nie. Innymi słowy wnioskodawcy mają teraz możliwość skorzystania z narzędzi, które dostępne były w innych unijnych konkursach i które w znaczny sposób upraszczały proces ubiegania się o unijną pomoc. 

Opis zasad ubiegania się o unijną pomoc w ramach tego programu szczegółowo opisuje dokument „Bon na innowacje - Wytyczne dla wnioskodawców”. Dokument ten dostępny jest na stronie internetowej organizatora konkursu, pod adresem: http://www.parp.gov.pl

W tegorocznym naborze wniosków o przyznanie dotacji obowiązują nowe zmienione zasady. Otóż dopuszczono możliwość składania wniosków o przyznanie pomocy również w formie elektronicznej, co dotychczas nie było praktykowane w ramach tego programu. Otóż teraz wszyscy przedsiębiorcy będą mogli złożyć wniosek o przyznanie dotacji za pośrednictwem aplikacji Generator Wniosków, która dostępna jest na stronie http://www.parp.gov.pl, w karcie „Bon na innowacje”. Możliwość ta dotyczy tych wszystkich, którzy posiadają podpis elektroniczny z certyfikatem kwalifikowanym. W przypadku jego braku aktualny pozostaje drugi sposób wnioskowania o przyznanie dotacji tj. poprzez złożenie i dostarczenie do siedziby PARP wniosku w wersji papierowej.

Wybierając pierwszy sposób aplikowania o dotację ważne jest aby w Generatorze wniosków załączyć wersję elektroniczną załączników, których wielkość nie może być większa niż 16 MB każdy tj.
- Kopia aktualnego rejestru,
- Upoważnienie – w przypadku gdy wniosek nie jest podpisany przez osobę upoważnioną zgodnie z aktualnym rejestrem,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- kopie sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych.

Wyjście naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i wprowadzenie tej metody aplikowania o środki unijne, która jest już od dawna praktykowana w innych konkursach unijnych należy uznać za duży atut tegorocznego naboru. Rosnąca liczba przedsiębiorców posiadających podpis elektroniczny może przyczynić się do wzrostu i tak już niemałej liczby składanych aplikacji.
Przy wyborze tradycyjnego sposobu aplikowania (w przypadku przedsiębiorców nie posiadających podpisu elektronicznego), wnioskodawca powinien wypełnić i wysłać wniosek w Generatorze Wniosków, ale po tym w ciągu 7 dni kalendarzowych taki wniosek należy wydrukować i dostarczyć do PARP. Wniosek złożony po tym terminie zostanie uznany za niezłożony i nie będzie podlegał ocenie. 

Polecamy: Jakie dotacje dla młodych naukowców?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Regulacje ESG w transporcie. Z czym to się wiąże?

Branża TSL nie ma łatwo. Firmy z tego sektora muszą zmierzyć się z nowymi wymogami regulacyjnymi i raportowymi – ESG (Environmental, Social, Governance). Chodzi o poprawę standardów środowiskowych, społecznych i zarządzania korporacyjnego. Któe regulacje już są w Europie obowiązkowe, a na które jeszcze czekamy? I najważniejsze - ile trzeba na to wydać i co grozi za ignorowanie tych zmian? 

Na jakie reformy czeka rynek pracy?

Przedsiębiorcy oczekują większego wsparcia od rządu, zwłaszcza w kwestii aktywizacji grup niedoreprezentowanych na rynku pracy. Chcieliby również zmniejszenia kosztów zatrudnienia i zapewnienia dostępu do kandydatów z państw trzecich. Nawołują także do stworzenia warunków sprzyjających rozwojowi kompetencji i kwalifikacji zawodowych. 

Maksymalizacja bezpieczeństwa: Dlaczego oprogramowanie on-premise ma kluczowe znaczenie w świecie zdominowanym przez SaaS?

Jak wynika z szacunków Gartnera, już za 3 lata aż 75 proc. przedsiębiorstw będzie traktować tworzenie kopii zapasowych aplikacji typu SaaS (Oprogramowanie jako Usługa) jako wymóg krytyczny. Jeszcze w tym roku było to 15 proc . Ta istotna różnica wynika z oceny ryzyka. O ile oprogramowanie dostępne w modelu SaaS jest coraz częstszym wyborem organizacji na całym świecie, kluczowe staje się zapewnienie, że przechowywane tam dane są zarówno dobrze chronione, jak i możliwe do odzyskania. W tym kontekście zasadne może być pytanie o dostępne alternatywy, a zwłaszcza możliwość korzystania z tradycyjnego oprogramowania on-premise, które jest instalowane i zarządzane lokalnie.

3 cechy innowacyjnego przedsiębiorstwa. Jak ważna jest ochrona środowiska? [WYWIAD]

Co dziś często przesądza o wyborze kontrahenta? Jak ważna jest ochrona środowiska w świecie biznesu? Jakie proste rozwiązania mogą wprowadzić wszystkie przedsiębiorstwa branży ogrodniczej? O 3 głównych cechach innowacyjności opowiada członek zarządu przedsiębiorstwa W.Legutko, Adam Legutko.

REKLAMA

Jak chronić firmowe pieniądze przez utratą wartości

Wielu przedsiębiorców zastanawia się jak uchronić swój kapitał w czasach wysokiej inflacji. Podobnie jak oni, ich pieniądze powinny pracować. Bank Pekao ma propozycję dla prowadzących działalność gospodarczą, spółkę cywilną lub osobową z uproszczoną księgowością, pozwalającą łączyć wysokie oprocentowanie z elastycznością

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni?

Nowe zasady naliczania składki zdrowotnej od 1 stycznia 2025 r. Rząd jest za wprowadzeniem zmian. Co się zmieni? Szacuje się, że z tego rozwiązania skorzysta ok. 2,4 mln przedsiębiorców. Rada ministrów przyjęła projekt nowelizacji.

Prognozy na 2025 rok: jakie trendy będą kształtować przyszłość biznesu e-commerce?

Jakie trendy ukształtują branżę e-commerce w nadchodzącym 2025 roku? Jakie narzędzia powinny wykorzystać firmy, żeby się rozwijać?

InPost Pay – rewolucyjna usługa dla Twojego e-sklepu

W dobie ogromnej konkurencji na rynku e-commerce kluczem do sukcesu jest wyróżnienie się i zwiększenie wygody zakupów dla klientów. InPost Pay to rozwiązanie, które może odmienić oblicze Twojego sklepu internetowego, pomagając zwiększyć konwersję dzięki nowoczesnym udogodnieniom. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć tę usługę i co możesz dzięki niej zyskać!

REKLAMA

Wakacje składkowe 2024 tylko za grudzień. Wniosek trzeba złożyć już w listopadzie

Z wakacji składkowych w 2024 roku można skorzystać już tylko za grudzień. Natomiast wniosek trzeba złożyć już w listopadzie. Państwo opłaci składki za jeden miesiąc za mikroprzedsiębiorców i komorników sądowych. Jakie warunki trzeba spełnić?

Analiza wpływu ryzyka jako narzędzie zarządzania kryzysowego w firmach produkcyjnych [Poradnik]

Firmy produkcyjne, które operują złożonymi procesami, zaawansowanymi technologiami oraz różnorodnymi materiałami, są szczególnie narażone na ryzyko wystąpienia kryzysu. Analiza wpływu ryzyka (ang. Risk Impact Analysis) jest narzędziem, które pozwala firmom oszacować, jakie skutki dla organizacji mogą mieć określone zdarzenia i podjąć kroki w celu ich minimalizacji. Jak firmy produkcyjne mogą wykorzystać to narzędzie, aby skuteczniej zarządzać kryzysami?

REKLAMA