REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać?

Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm.
Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm.

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na wprowadzenie w naszej firmie szkoleń przez Internet stajemy przed dylematem: którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać? Jest to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musimy podjąć, a sytuację komplikuje fakt, że tego typu ofert na rynku jest sporo. Niestety, nie wszystkie z nich zagwarantują nam wysoką merytorycznie jakość szkolenia.

Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm, wywodzących się z branży szkoleniowej i z branży informatycznej. Spowodowane jest to faktem, że
z dofinansowania na e-biznes korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, również takich, które chcą udostępniać swoim klientom platformy e-learningowe. Zauważalna część z nich to firmy informatyczne, które w ten sposób próbują rozszerzyć swoją ofertę.

REKLAMA

REKLAMA

Taka sytuacja ma swoje konsekwencje, które mogą odbić się negatywnie na odbiorcach finalnych tych rozwiązań, czyli na uczestnikach szkolenia.
– E-learning to nie jest oprogramowanie – przestrzega Tomasz Hoffmann z firmy Learn Up, zajmującej się dostarczaniem rozwiązań e-learningowych dla biznesu. – Zgadza się, technologia w e-learningu jest bazą, jest warunkiem sine qua non jego skutecznego funkcjonowania, ale nie jest najważniejsza. Można to porównać do pojawienia się trenera w sali szkoleniowej: warunek podstawowy zaistnienia szkolenia został spełniony, ale jego sukces zależy od umiejętności i przygotowania trenera oraz chęci i zaangażowania grupy. Podobnie jest w e-learningu, gdzie kluczowe jest rozumienie biznesu klienta, poznanie uczestników procesu, właściwa metodyka, właściwa interesująca treść kursów i całego procesu, dbałość o jakość na każdym etapie, motywowanie uczestników, by często i regularnie korzystali z tego narzędzia. 

Przeczytaj także: Mity o e-learningu

Ale nawet jakość merytoryczna materiałów to nie wszystko, co decyduje o powodzeniu danego kursu internetowego. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że wdrożenie e-learningu nierzadko wymaga zmiany wszystkich procesów szkoleniowych w firmie i poukładania ich na nowo w sposób, który na przykład umożliwiłby uczestnikom szkolenia poszerzać wiedzę na kursach, a umiejętności ćwiczyć na szkoleniach w sali (tzw. blended learning).

REKLAMA

Istotną zaletą takiego rozwiązania jest również to, że utrwalenia i powtórki materiału można również przeprowadzać korzystając z platformy internetowej, co znacznie oszczędza czas i pieniądze. Jednak aby taki proces efektywnie sprawdzał się w praktyce, również potrzebne jest wsparcie odpowiednio przygotowanego dostawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biorąc pod uwagę wszystkie powyżej wymienione czynniki, nietrudno odpowiedzieć sobie na pytanie, czy informatycy powinni zajmować się tworzeniem procesów szkoleniowych, które przecież powinny wspierać cele biznesowe klienta. Sytuacja dodatkowo komplikuje się w przypadku blended learning, którego niewłaściwe zaplanowanie może całkowicie wypaczyć sens organizowania takiego szkolenia i zmarnować korzyści wynikające z takiej formy dokształcania pracowników.

Polecamy serwis Manager

Pomimo tych, wydawałoby się, oczywistych argumentów, rynek obfituje w różnego rodzaju firmy informatyczne oferujące rozwiązania e-learningowe. Może taka jest prostu taka specyfika naszych czasów? ¬– Prawnicy projektują strony www, doradcy podatkowi robią team building, specjaliści od programów lojalnościowych sprzedają samochody, to i taka sytuacja już mnie nie dziwi – komentuje Tomasz Hoffmann.

Źródło: Learn Up Sp. z o.o.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

REKLAMA

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA