REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać?

Subskrybuj nas na Youtube
Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm.
Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm.

REKLAMA

REKLAMA

Decydując się na wprowadzenie w naszej firmie szkoleń przez Internet stajemy przed dylematem: którego dostawcę rozwiązań e-learningowych wybrać? Jest to jedna z najważniejszych decyzji, jaką musimy podjąć, a sytuację komplikuje fakt, że tego typu ofert na rynku jest sporo. Niestety, nie wszystkie z nich zagwarantują nam wysoką merytorycznie jakość szkolenia.

REKLAMA

Na rynku polskim rozwiązania e-learningowe oferowane są głównie przez dwie grupy firm, wywodzących się z branży szkoleniowej i z branży informatycznej. Spowodowane jest to faktem, że
z dofinansowania na e-biznes korzysta coraz więcej przedsiębiorstw, również takich, które chcą udostępniać swoim klientom platformy e-learningowe. Zauważalna część z nich to firmy informatyczne, które w ten sposób próbują rozszerzyć swoją ofertę.

REKLAMA

Taka sytuacja ma swoje konsekwencje, które mogą odbić się negatywnie na odbiorcach finalnych tych rozwiązań, czyli na uczestnikach szkolenia.
– E-learning to nie jest oprogramowanie – przestrzega Tomasz Hoffmann z firmy Learn Up, zajmującej się dostarczaniem rozwiązań e-learningowych dla biznesu. – Zgadza się, technologia w e-learningu jest bazą, jest warunkiem sine qua non jego skutecznego funkcjonowania, ale nie jest najważniejsza. Można to porównać do pojawienia się trenera w sali szkoleniowej: warunek podstawowy zaistnienia szkolenia został spełniony, ale jego sukces zależy od umiejętności i przygotowania trenera oraz chęci i zaangażowania grupy. Podobnie jest w e-learningu, gdzie kluczowe jest rozumienie biznesu klienta, poznanie uczestników procesu, właściwa metodyka, właściwa interesująca treść kursów i całego procesu, dbałość o jakość na każdym etapie, motywowanie uczestników, by często i regularnie korzystali z tego narzędzia. 

Przeczytaj także: Mity o e-learningu

Ale nawet jakość merytoryczna materiałów to nie wszystko, co decyduje o powodzeniu danego kursu internetowego. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że wdrożenie e-learningu nierzadko wymaga zmiany wszystkich procesów szkoleniowych w firmie i poukładania ich na nowo w sposób, który na przykład umożliwiłby uczestnikom szkolenia poszerzać wiedzę na kursach, a umiejętności ćwiczyć na szkoleniach w sali (tzw. blended learning).

REKLAMA

Istotną zaletą takiego rozwiązania jest również to, że utrwalenia i powtórki materiału można również przeprowadzać korzystając z platformy internetowej, co znacznie oszczędza czas i pieniądze. Jednak aby taki proces efektywnie sprawdzał się w praktyce, również potrzebne jest wsparcie odpowiednio przygotowanego dostawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Biorąc pod uwagę wszystkie powyżej wymienione czynniki, nietrudno odpowiedzieć sobie na pytanie, czy informatycy powinni zajmować się tworzeniem procesów szkoleniowych, które przecież powinny wspierać cele biznesowe klienta. Sytuacja dodatkowo komplikuje się w przypadku blended learning, którego niewłaściwe zaplanowanie może całkowicie wypaczyć sens organizowania takiego szkolenia i zmarnować korzyści wynikające z takiej formy dokształcania pracowników.

Polecamy serwis Manager

Pomimo tych, wydawałoby się, oczywistych argumentów, rynek obfituje w różnego rodzaju firmy informatyczne oferujące rozwiązania e-learningowe. Może taka jest prostu taka specyfika naszych czasów? ¬– Prawnicy projektują strony www, doradcy podatkowi robią team building, specjaliści od programów lojalnościowych sprzedają samochody, to i taka sytuacja już mnie nie dziwi – komentuje Tomasz Hoffmann.

Źródło: Learn Up Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA