REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Prezydencja Polski w Radzie UE a promocja firm

Prezydencja Polski w Radzie UE
Prezydencja Polski w Radzie UE

REKLAMA

REKLAMA

Co sześć miesięcy kolejne państwo członkowskie Unii Europejskiej (UE) przewodzi pracom Rady Unii Europejskiej (RUE). 1 lipca 2011 roku po raz pierwszy Polska objęła przewodnictwo w RUE. Podczas trwania prezydencji Polska będzie gospodarzem wielu unijnych wydarzeń. W tej sytuacji warto przypomnieć, iż RUE jest jednym z trzech organów w Unii Europejskiej biorącym udział w procesie decyzyjnym UE.

Prezydencja Polski w Radzie UE to czas na ukształtowanie wizerunku Polski w Europie, czas dla realizacji strategicznych interesów polskiej polityki w UE, a przede wszystkim  na modernizację administracji oraz zmianę sposobu myślenia i działania jej przedstawicieli. Głównym celem polskiej prezydencji jest rozwój współpracy na rzecz wzrostu gospodarczego, bezpieczeństwa i otwartości UE. Założeniem Polski jest również wprowadzenie Europy na ścieżkę szybkiego wzrostu gospodarczego, aby zwiększyć dobrobyt jej obywateli.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne 2012 - poradnik przedsiębiorcy

Podczas przewodnictwa RUE Polska będzie chciała skoncentrować się na trzech priorytetach:

  • Integracja europejska jako źródło wzrostu (polski rząd obrał ideę mająca na celu zapewnienie trwałego wzrostu gospodarczego poprzez odpowiednie zaplanowanie kolejnej perspektywy finansowej, celem polskiej prezydencji będzie także dokończenie budowy jednolitego rynku wewnętrznego).
  • Bezpieczna Europa (działania na rzecz wzmocnienia bezpieczeństwa makroekonomicznego, stworzenie podstaw zewnętrznej polityki energetycznej UE, utrwalanie bezpośredniego dialogu Unii Europejskiej z NATO).
  • Europa korzystająca na otwartości (wzmocnieniu pozycji UE na arenie międzynarodowej, działania na rzecz poszerzania Unii i dalszego rozwoju współpracy z państwami sąsiedzkim, pogłębianie relacji handlowych i ułatwianie ruchu osobowego dla określonych grup społecznych, kontynuacja obecnej rundy negocjacji handlowych w ramach Światowej Organizacji Handlu).

Prezydencja stanowi niepowtarzalną okazję, aby wypromować Polskę i jej poszczególne regiony. Daje szansę przedstawienia polskich priorytetów na forum europejskim i światowym, a także możliwość wpływania na decyzje podejmowane w UE.

To również sposobność do umocnienia dobrego wizerunku naszego państwa na świecie, jak również wśród własnych obywateli. Udana prezydencja stanowi przepustkę do doskonałej promocji Polski. Dzięki sukcesom można zmienić spojrzenie członków UE na nasz kraj i odnieść zwycięstwo w walce ze stereotypami, które nie zawsze kreowały pozytywny wizerunek naszego kraju.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zmiany w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki, które powinien znać każdy przedsiębiorca

REKLAMA

Prezydencja w Radzie UE jest okazją do bliższego zapoznania się ze sposobem funkcjonowania UE. Społeczeństwo polskie uzyska możliwość poszerzenia swojej wiedzy, a co z tym idzie zrozumienia procesów zachodzących nie tylko w RUE, ale również w sferze całej działalności UE. Dzięki lepszej znajomości organizacji UE obywatele są skłonni do podejmowania decyzji, dzięki którym ich wpływ na budowanie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej wzrasta. Nie wątpliwie prezydencja dobrze wpływa na stosunki w państwie ją sprawującym. Uspokaja nastroje. Obywatele czują, że UE skupia na nich uwagę, a przez to odczuwają potrzebę dobrego zaprezentowania się.

Przewodnictwo RUE związane jest z licznymi spotkania organizowanymi na terenie Polski. Realizowane są inwestycje, rozwija się turystyka. Przynosi to wymierne korzyści w postaci rozwoju gospodarczego kraju. Dzięki udanej prezydencji wzrośnie zaufanie do Polski jako odpowiedzialnego partnera.

Okres prezydencji to z jednej strony czas na podkreślenie takich cech jak bogactwo kulturowe czy postęp gospodarczy, a z drugiej sprawdzian takich umiejętności jak: efektywność, organizacja, współpraca czy zdolność do wyznaczania i realizacji nowych kierunków.

Polecamy: Jaka jest przyszłość firm zajmujących się pozyskiwaniem dotacji unijnych?

Autor: Katarzyna Florkowska, Portal Doradca-UE

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA