REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Jak nawiązać międzynarodowe kontakty i poznać zagranicznych kontrahentów a przy tym nie wydać zbyt dużo na ten cel? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać wśród funduszy europejskich, które finansują udział przedsiębiorców w międzynarodowych targach i wystawach. Z takiej szansy będą mogli skorzystać już w marcu przedsiębiorcy z województwa dolnośląskiego.

REKLAMA

Jak skutecznie pokazać się za granicą?

REKLAMA

Spowolnienie gospodarcze powoduje, że firmy szukają oszczędności we wszystkich obszarach swojej działalności. Cięcie kosztów nie omija także działań związanych z promocją i reklamą przedsiębiorstwa na rynku. Aby wzmocnić znaczenie firm regionalnych, władze województwa dolnośląskiego zamierzają ogłosić konkurs, dzięki któremu możliwe będzie sfinansowanie udziału przedsiębiorstw w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach.

Konkurs o którym mowa powyżej będzie prowadzony w ramach dobrze znanego dolnośląskim przedsiębiorcom Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. To tam przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem unijnej dotacji dotychczas szukali wsparcia na realizację swoich zamierzeń inwestycyjnych. Jednakże w obliczu kończących się funduszy unijnych na wsparcie projektów inwestycyjnych, panaceum mogą stanowić dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych. Jak to mówią jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Najlepsze projekty będą mogły otrzymać nawet do 50 tys złotych unijnej dotacji.

Pieniądze te będą pochodzić ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Wszystko co należy zrobić to starannie wypełnić i złożyć wniosek o dofinansowanie, a następnie czekać na pozytywny wynik oceny konkursowej. A jest się o co bić – do rozdysponowania podczas marcowego naboru jest kwota ponad 4 mln zł.

Kto może złożyć wniosek?

O wsparcie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy można złożyć wniosek?

Nabór wniosków rozpocznie się 15 marca 2011 r. i będzie prowadzony w trybie otwartym w sposób ciągły do osiągnięcia 100% alokacji przewidzianej na ten nabór (tzn. do czasu kiedy łączna wnioskowana kwota dofinansowania przekroczy kwotę przewidzianą na dofinansowanie realizacji projektów w ramach niniejszego konkursu).

Termin na składanie wniosków o dofinansowanie mija w dniu 30 września 2011 r.

Gdzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław.

Wniosek jest składany w dwóch egzemplarzach papierowych (oryginał + potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) wraz z załącznikami i dodatkowo w wersji elektronicznej zapisanej na nośniku (płyta CD-R lub DVD).

Polecamy: serwis Mała firma

Co można sfinansować z unijnej dotacji?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się m.in.:
- wynajęcie/rezerwacja powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska

W ramach projektu będzie można zawnioskować o zwrot kosztów poniesionych na projekt zabudowy stoiska, montaż, demontaż stoiska, podłączenie i zużycie mediów)

REKLAMA

- przygotowanie i druk materiałów promocyjnych (w szczególności ulotek, folderów, płyt CD z prezentacją przedsiębiorstwa) w związku z udziałem wydarzeniu gospodarczym (w tym wydatki związane z tłumaczeniem treści materiałów),
- transport eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną) w związku z udziałem w targach i/lub wystawach,
- przejazd i zakwaterowanie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- diety nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- wyżywienie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- podatek od towarów i usług (VAT), pod warunkiem, że wnioskodawcy/beneficjentowi nie przysługuje prawo jego odzyskania, zwrotu lub odliczenia;
- zakup biletów wstępu na targi/wystawy za granicą, udział w których jest elementem danej misji gospodarczej;
- wydatki związane z przebiegiem branżowej misji gospodarczej (m.in. wynajęcie sali i sprzętu multimedialnego, usługa tłumaczenia).
- opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu.

W przypadku wyjazdów na targi, wydatki związane z przejazdem, zakwaterowaniem wyżywieniem i dietami są kwalifikowalne tylko w przypadku, gdy przedsiębiorca bierze udział w targach jako wystawca.

W jakiej wysokości?

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych wynosi 10 tys. PLN, podczas gdy maksymalna - 100 tys. PLN. Maksymalny udział dofinansowania projektu dla wszystkich przedsiębiorców nie może przekroczyć 50% wartości wydatków kwalifikowanych, co oznacza że pozostałe koszty beneficjent jest zobowiązany pokryć ze środków własnych.

Rozpoczęcie realizacji projektu może nastąpić najwcześniej po złożeniu wniosku w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.

Szczegółowe zasady dotyczące naboru i oceny projektów zawiera dokumentacja konkursowa, która jest dostępna na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA