REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Jak nawiązać międzynarodowe kontakty i poznać zagranicznych kontrahentów a przy tym nie wydać zbyt dużo na ten cel? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać wśród funduszy europejskich, które finansują udział przedsiębiorców w międzynarodowych targach i wystawach. Z takiej szansy będą mogli skorzystać już w marcu przedsiębiorcy z województwa dolnośląskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Jak skutecznie pokazać się za granicą?

Spowolnienie gospodarcze powoduje, że firmy szukają oszczędności we wszystkich obszarach swojej działalności. Cięcie kosztów nie omija także działań związanych z promocją i reklamą przedsiębiorstwa na rynku. Aby wzmocnić znaczenie firm regionalnych, władze województwa dolnośląskiego zamierzają ogłosić konkurs, dzięki któremu możliwe będzie sfinansowanie udziału przedsiębiorstw w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach.

Konkurs o którym mowa powyżej będzie prowadzony w ramach dobrze znanego dolnośląskim przedsiębiorcom Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. To tam przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem unijnej dotacji dotychczas szukali wsparcia na realizację swoich zamierzeń inwestycyjnych. Jednakże w obliczu kończących się funduszy unijnych na wsparcie projektów inwestycyjnych, panaceum mogą stanowić dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych. Jak to mówią jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Najlepsze projekty będą mogły otrzymać nawet do 50 tys złotych unijnej dotacji.

Pieniądze te będą pochodzić ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Wszystko co należy zrobić to starannie wypełnić i złożyć wniosek o dofinansowanie, a następnie czekać na pozytywny wynik oceny konkursowej. A jest się o co bić – do rozdysponowania podczas marcowego naboru jest kwota ponad 4 mln zł.

REKLAMA

Kto może złożyć wniosek?

O wsparcie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy można złożyć wniosek?

Nabór wniosków rozpocznie się 15 marca 2011 r. i będzie prowadzony w trybie otwartym w sposób ciągły do osiągnięcia 100% alokacji przewidzianej na ten nabór (tzn. do czasu kiedy łączna wnioskowana kwota dofinansowania przekroczy kwotę przewidzianą na dofinansowanie realizacji projektów w ramach niniejszego konkursu).

Termin na składanie wniosków o dofinansowanie mija w dniu 30 września 2011 r.

Gdzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław.

Wniosek jest składany w dwóch egzemplarzach papierowych (oryginał + potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) wraz z załącznikami i dodatkowo w wersji elektronicznej zapisanej na nośniku (płyta CD-R lub DVD).

Polecamy: serwis Mała firma

Co można sfinansować z unijnej dotacji?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się m.in.:
- wynajęcie/rezerwacja powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska

W ramach projektu będzie można zawnioskować o zwrot kosztów poniesionych na projekt zabudowy stoiska, montaż, demontaż stoiska, podłączenie i zużycie mediów)

- przygotowanie i druk materiałów promocyjnych (w szczególności ulotek, folderów, płyt CD z prezentacją przedsiębiorstwa) w związku z udziałem wydarzeniu gospodarczym (w tym wydatki związane z tłumaczeniem treści materiałów),
- transport eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną) w związku z udziałem w targach i/lub wystawach,
- przejazd i zakwaterowanie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- diety nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- wyżywienie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- podatek od towarów i usług (VAT), pod warunkiem, że wnioskodawcy/beneficjentowi nie przysługuje prawo jego odzyskania, zwrotu lub odliczenia;
- zakup biletów wstępu na targi/wystawy za granicą, udział w których jest elementem danej misji gospodarczej;
- wydatki związane z przebiegiem branżowej misji gospodarczej (m.in. wynajęcie sali i sprzętu multimedialnego, usługa tłumaczenia).
- opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu.

W przypadku wyjazdów na targi, wydatki związane z przejazdem, zakwaterowaniem wyżywieniem i dietami są kwalifikowalne tylko w przypadku, gdy przedsiębiorca bierze udział w targach jako wystawca.

W jakiej wysokości?

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych wynosi 10 tys. PLN, podczas gdy maksymalna - 100 tys. PLN. Maksymalny udział dofinansowania projektu dla wszystkich przedsiębiorców nie może przekroczyć 50% wartości wydatków kwalifikowanych, co oznacza że pozostałe koszty beneficjent jest zobowiązany pokryć ze środków własnych.

Rozpoczęcie realizacji projektu może nastąpić najwcześniej po złożeniu wniosku w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.

Szczegółowe zasady dotyczące naboru i oceny projektów zawiera dokumentacja konkursowa, która jest dostępna na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

REKLAMA

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA