REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Jak nawiązać międzynarodowe kontakty i poznać zagranicznych kontrahentów a przy tym nie wydać zbyt dużo na ten cel? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać wśród funduszy europejskich, które finansują udział przedsiębiorców w międzynarodowych targach i wystawach. Z takiej szansy będą mogli skorzystać już w marcu przedsiębiorcy z województwa dolnośląskiego.

REKLAMA

Jak skutecznie pokazać się za granicą?

REKLAMA

Spowolnienie gospodarcze powoduje, że firmy szukają oszczędności we wszystkich obszarach swojej działalności. Cięcie kosztów nie omija także działań związanych z promocją i reklamą przedsiębiorstwa na rynku. Aby wzmocnić znaczenie firm regionalnych, władze województwa dolnośląskiego zamierzają ogłosić konkurs, dzięki któremu możliwe będzie sfinansowanie udziału przedsiębiorstw w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach.

Konkurs o którym mowa powyżej będzie prowadzony w ramach dobrze znanego dolnośląskim przedsiębiorcom Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. To tam przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem unijnej dotacji dotychczas szukali wsparcia na realizację swoich zamierzeń inwestycyjnych. Jednakże w obliczu kończących się funduszy unijnych na wsparcie projektów inwestycyjnych, panaceum mogą stanowić dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych. Jak to mówią jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Najlepsze projekty będą mogły otrzymać nawet do 50 tys złotych unijnej dotacji.

Pieniądze te będą pochodzić ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Wszystko co należy zrobić to starannie wypełnić i złożyć wniosek o dofinansowanie, a następnie czekać na pozytywny wynik oceny konkursowej. A jest się o co bić – do rozdysponowania podczas marcowego naboru jest kwota ponad 4 mln zł.

Kto może złożyć wniosek?

O wsparcie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy można złożyć wniosek?

Nabór wniosków rozpocznie się 15 marca 2011 r. i będzie prowadzony w trybie otwartym w sposób ciągły do osiągnięcia 100% alokacji przewidzianej na ten nabór (tzn. do czasu kiedy łączna wnioskowana kwota dofinansowania przekroczy kwotę przewidzianą na dofinansowanie realizacji projektów w ramach niniejszego konkursu).

Termin na składanie wniosków o dofinansowanie mija w dniu 30 września 2011 r.

Gdzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław.

Wniosek jest składany w dwóch egzemplarzach papierowych (oryginał + potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) wraz z załącznikami i dodatkowo w wersji elektronicznej zapisanej na nośniku (płyta CD-R lub DVD).

Polecamy: serwis Mała firma

Co można sfinansować z unijnej dotacji?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się m.in.:
- wynajęcie/rezerwacja powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska

W ramach projektu będzie można zawnioskować o zwrot kosztów poniesionych na projekt zabudowy stoiska, montaż, demontaż stoiska, podłączenie i zużycie mediów)

REKLAMA

- przygotowanie i druk materiałów promocyjnych (w szczególności ulotek, folderów, płyt CD z prezentacją przedsiębiorstwa) w związku z udziałem wydarzeniu gospodarczym (w tym wydatki związane z tłumaczeniem treści materiałów),
- transport eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną) w związku z udziałem w targach i/lub wystawach,
- przejazd i zakwaterowanie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- diety nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- wyżywienie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- podatek od towarów i usług (VAT), pod warunkiem, że wnioskodawcy/beneficjentowi nie przysługuje prawo jego odzyskania, zwrotu lub odliczenia;
- zakup biletów wstępu na targi/wystawy za granicą, udział w których jest elementem danej misji gospodarczej;
- wydatki związane z przebiegiem branżowej misji gospodarczej (m.in. wynajęcie sali i sprzętu multimedialnego, usługa tłumaczenia).
- opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu.

W przypadku wyjazdów na targi, wydatki związane z przejazdem, zakwaterowaniem wyżywieniem i dietami są kwalifikowalne tylko w przypadku, gdy przedsiębiorca bierze udział w targach jako wystawca.

W jakiej wysokości?

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych wynosi 10 tys. PLN, podczas gdy maksymalna - 100 tys. PLN. Maksymalny udział dofinansowania projektu dla wszystkich przedsiębiorców nie może przekroczyć 50% wartości wydatków kwalifikowanych, co oznacza że pozostałe koszty beneficjent jest zobowiązany pokryć ze środków własnych.

Rozpoczęcie realizacji projektu może nastąpić najwcześniej po złożeniu wniosku w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.

Szczegółowe zasady dotyczące naboru i oceny projektów zawiera dokumentacja konkursowa, która jest dostępna na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

REKLAMA

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

REKLAMA

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

REKLAMA