REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą
Unijne fundusze na promocję firmy za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Jak nawiązać międzynarodowe kontakty i poznać zagranicznych kontrahentów a przy tym nie wydać zbyt dużo na ten cel? Odpowiedzi na to pytanie należy szukać wśród funduszy europejskich, które finansują udział przedsiębiorców w międzynarodowych targach i wystawach. Z takiej szansy będą mogli skorzystać już w marcu przedsiębiorcy z województwa dolnośląskiego.

REKLAMA

REKLAMA

Jak skutecznie pokazać się za granicą?

Spowolnienie gospodarcze powoduje, że firmy szukają oszczędności we wszystkich obszarach swojej działalności. Cięcie kosztów nie omija także działań związanych z promocją i reklamą przedsiębiorstwa na rynku. Aby wzmocnić znaczenie firm regionalnych, władze województwa dolnośląskiego zamierzają ogłosić konkurs, dzięki któremu możliwe będzie sfinansowanie udziału przedsiębiorstw w krajowych i międzynarodowych targach i wystawach.

Konkurs o którym mowa powyżej będzie prowadzony w ramach dobrze znanego dolnośląskim przedsiębiorcom Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. To tam przedsiębiorcy zainteresowani pozyskaniem unijnej dotacji dotychczas szukali wsparcia na realizację swoich zamierzeń inwestycyjnych. Jednakże w obliczu kończących się funduszy unijnych na wsparcie projektów inwestycyjnych, panaceum mogą stanowić dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych. Jak to mówią jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.
Najlepsze projekty będą mogły otrzymać nawet do 50 tys złotych unijnej dotacji.

Pieniądze te będą pochodzić ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego. Wszystko co należy zrobić to starannie wypełnić i złożyć wniosek o dofinansowanie, a następnie czekać na pozytywny wynik oceny konkursowej. A jest się o co bić – do rozdysponowania podczas marcowego naboru jest kwota ponad 4 mln zł.

REKLAMA

Kto może złożyć wniosek?

O wsparcie w ramach konkursu mogą ubiegać się mikro, małe, średnie przedsiębiorstwa (MŚP), prowadzące działalność gospodarczą w granicach administracyjnych województwa dolnośląskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kiedy można złożyć wniosek?

Nabór wniosków rozpocznie się 15 marca 2011 r. i będzie prowadzony w trybie otwartym w sposób ciągły do osiągnięcia 100% alokacji przewidzianej na ten nabór (tzn. do czasu kiedy łączna wnioskowana kwota dofinansowania przekroczy kwotę przewidzianą na dofinansowanie realizacji projektów w ramach niniejszego konkursu).

Termin na składanie wniosków o dofinansowanie mija w dniu 30 września 2011 r.

Gdzie można złożyć wniosek?

Wniosek o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, ul. Strzegomska 2-4, 53-611 Wrocław.

Wniosek jest składany w dwóch egzemplarzach papierowych (oryginał + potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia) wraz z załącznikami i dodatkowo w wersji elektronicznej zapisanej na nośniku (płyta CD-R lub DVD).

Polecamy: serwis Mała firma

Co można sfinansować z unijnej dotacji?

Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem zalicza się m.in.:
- wynajęcie/rezerwacja powierzchni wystawienniczej i zabudowy stoiska

W ramach projektu będzie można zawnioskować o zwrot kosztów poniesionych na projekt zabudowy stoiska, montaż, demontaż stoiska, podłączenie i zużycie mediów)

- przygotowanie i druk materiałów promocyjnych (w szczególności ulotek, folderów, płyt CD z prezentacją przedsiębiorstwa) w związku z udziałem wydarzeniu gospodarczym (w tym wydatki związane z tłumaczeniem treści materiałów),
- transport eksponatów (wraz z ubezpieczeniem i odprawą celną) w związku z udziałem w targach i/lub wystawach,
- przejazd i zakwaterowanie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- diety nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- wyżywienie nie więcej niż pięciu osób-przedstawicieli przedsiębiorcy uczestniczących w wydarzeniu gospodarczym,
- podatek od towarów i usług (VAT), pod warunkiem, że wnioskodawcy/beneficjentowi nie przysługuje prawo jego odzyskania, zwrotu lub odliczenia;
- zakup biletów wstępu na targi/wystawy za granicą, udział w których jest elementem danej misji gospodarczej;
- wydatki związane z przebiegiem branżowej misji gospodarczej (m.in. wynajęcie sali i sprzętu multimedialnego, usługa tłumaczenia).
- opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu.

W przypadku wyjazdów na targi, wydatki związane z przejazdem, zakwaterowaniem wyżywieniem i dietami są kwalifikowalne tylko w przypadku, gdy przedsiębiorca bierze udział w targach jako wystawca.

W jakiej wysokości?

Minimalna wartość wydatków kwalifikowalnych wynosi 10 tys. PLN, podczas gdy maksymalna - 100 tys. PLN. Maksymalny udział dofinansowania projektu dla wszystkich przedsiębiorców nie może przekroczyć 50% wartości wydatków kwalifikowanych, co oznacza że pozostałe koszty beneficjent jest zobowiązany pokryć ze środków własnych.

Rozpoczęcie realizacji projektu może nastąpić najwcześniej po złożeniu wniosku w Punkcie Przyjęć Wniosków w Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej.

Szczegółowe zasady dotyczące naboru i oceny projektów zawiera dokumentacja konkursowa, która jest dostępna na stronie internetowej Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej pod adresem: http://www.dip.dolnyslask.pl

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA