REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dostawców rozwiązań e-learningowych na rynku jest wielu.
Dostawców rozwiązań e-learningowych na rynku jest wielu.

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku e-learning wciąż jeszcze raczkuje, na dodatek jego potencjał w szkoleniach biznesowych pozostaje niedoceniany. A szkoda, bowiem – jak przekonują specjaliści – e-learningowe szkolenia w biznesie mogą być nie tylko równie efektywne co szkolenia stacjonarne, ale w niektórych przypadkach wpisują się lepiej w specyfikę danej firmy. Decydując się na tego typu rozwiązanie w naszej organizacji, powinniśmy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Wbrew pozorom, wybór odpowiedniego dostawcy rozwiązań e-learningowych nie jest kwestią błahą. – Wprowadzenie e-learningu do organizacji niesie za sobą więcej zmian, niż to się może na początku wydawać. Jednocześnie wiąże się to z taką liczbą korzyści, że naprawdę warto bardzo dobrze zaplanować cały jego proces, tak aby z oferowanych rozwiązań skorzystała cała firma, a nie tylko wybrany dział czy działy – przekonuje Tomasz Hoffmann z firmy Learn Up.

REKLAMA

REKLAMA

Dostawców rozwiązań e-learningowych na rynku jest wielu. Większość z nich wywodzi się z jednej  z dwóch branż: informatycznej lub szkoleniowej. Wybierając dostawcę nie powinniśmy zapominać o tym, że nasze szkolenie musi przede wszystkim wspierać realizację celów biznesowych organizacji oraz służyć podnoszeniu poziomu umiejętności i wiedzy pracowników. Dlatego, jak zaznacza Tomasz Hoffmann, wybrany przez nas dostawca rozwiązań e-learningowch powinien rozumieć specyfikę danego biznesu, tak aby szybciej mógł znaleźć odpowiednie rozwiązania dla jego wsparcia. Musi mieć też odpowiednie doświadczenie w samym biznesie – wśród dostawców rozwiązań e-larningowych są również i tacy, którzy nigdy nie pracowali dla korporacji, koncentrując się na e-learningu dla sektora akademickiego lub samorządowego. Powinien wreszcie znać się na procesach szkoleniowych w organizacji, aby móc zaprojektować dla niej odpowiednią formę tzw. blended learningu, w którym część zagadnień opiera się na tradycyjnych szkoleniach, część natomiast na szkoleniach przez internet.

Przeczytaj również: Czy e-learning jest skuteczny?

Zmiana przyzwyczajeń

Istotną korzyścią zastosowania rozwiązań e-learningowych w biznesie jest to, że mogą one wpłynąć na zmianę wszystkich procesów szkoleniowych, które występują w organizacji, dzięki czemu będą one lepiej wspierały realizację celów biznesowych. E-learning pozwala ponadto tanio i efektywnie przeprowadzać szkolenia produktowe i testować wiedzę pracowników, w tym także tych doświadczonych.

REKLAMA

Warto także przy pomocy tego rozwiązania zmienić proces wdrażania ludzi do organizacji, najlepiej –według Tomasza Hoffmanna – korzystając z wspomnianego już modelu blended learning.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Taki model może się okazać przydatny np. w branży farmaceutycznej, w której momencie rozpoczęcia pracy pracownik przechodzi zazwyczaj dwu- lub trzytygodniowe szkolenia; kto jednak jest w stanie zapamiętać taką ilość materiału w tak krótkim czasie.

Ponadto zdarza się, że pracownicy raczej nie przepadają za tego typu szkoleniami – e-learning jest więc dla nich doskonałym rozwiązaniem.

W innych branżach, np. detalicznej, firmy często nie mają budżetu na szkolenia dla pracowników rozpoczynających pracę, w związku z czym rozpoczynają oni sprzedaż bez odpowiedniego wdrożenia. Tutaj również przygotowane kursy e-learningowe mogą okazać się bardzo sensownym wyjściem z sytuacji. Ważne jest, by plan przebiegu takich szkoleń, w którym e-learning będzie obejmował stopniowo coraz większą liczbę działów, ustalić we współpracy z doświadczonym biznesowo dostawcą.

Polecamy serwis Personel

Ważna rola „średnich” menedżerów

Jak doradza Tomasz Hoffmann, do e-learningu w swojej firmie warto przekonać menedżerów średniego szczebla, o której to grupie często się zapomina. – Jeśli chcemy by setki czy tysiące pracowników uczestniczyło w naszym projekcie e-learningowym, musimy być pewni, że ich przełożeni rozumieją, na czym takie szkolenie polega, są do niego pozytywnie nastawieni i wspierają swoich podwładnych u uczestniczeniu w takiej formie dokształcania – wyjaśnia Hoffman. A jeśli kierownictwo wyższego szczebla uzna, że średni managerowie nie mają tu nic do gadania, że mają najpierw sami zaliczyć test, a potem pilnować, by zrobili to inni? – No cóż, jeśli chcemy z e-learningu zrobić e-testing, czyli narzędzie do sprawdzania, z którego każdy obowiązkowo musi skorzystać, to możemy tak zrobić. Szkopuł w tym, że w dłuższej perspektywie nie jest to zbyt efektywne, ponieważ pracownik powinien chcieć doskonalić swoje umiejętności, a nie być do tego zmuszany odbezpieczonym pistoletem – podsumowuje Tomasz Hoffmann.

Źródło:Learn Up Sp. z o.o.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA