Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Aż 72% Polaków ufa danym pochodzącym z Internetu, co czyni sieć najlepszym miejscem na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku. O tym, jak wiele jest możliwości wyrobienia sobie własnej marki w Internecie powinni przekonać się przede wszystkim szkoleniowcy, dla których rozpoznawalność w branży jest warunkiem osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Po pierwsze: nie szkodzić

Reklama i promocja wizerunku w Internecie nie są rzeczami zupełnie nowymi. Te sposoby dotarcia do klienta upowszechniły się już na tyle, że internauci, a tym samym kupujący, mają w nich bardzo dobre rozeznanie. Warto więc korzystać z tych form promocji, które cieszą popularnością, jednocześnie unikając tych, do których użytkownicy zdążyli się już uprzedzić. W takim przypadku zrezygnować można z tak nieefektywnej praktyki jaką jest powszechnie stosowana reklama mailingowa. Zamiast budowania pozytywnego wrażenia, szybko kończy swój żywot w spamie albo koszu. Podarować można sobie także promowanie siebie w anonimowych komentarzach na forach tematycznych, które to działania nie cieszą się zbyt wielkim zaufaniem internautów. Innym, dość częstym błędem jest przeznaczanie dużych środków na stworzenie strony internetowej, której potem zapomina się aktualizować. Ta sama, niezmienna od początku grafika, nieaktualne treści i brak nowości ofertowych pozwala sądzić, że reklamujący się na niej szkoleniowiec raczej nie śledzi bieżących trendów.

Zobacz: Wybór firmy szkoleniowej?

Internetowa socjalizacja może Ci pomóc

Jedną ze skutecznych i dostępnych form kreacji wizerunku w sieci są portale społecznościowe. Pozwalają one na prowadzanie nieco bardziej wysublimowanych działań promocyjnych niż w przypadku tradycyjnej reklamy i zapewniają bardzo duży krąg odbiorców. Największym portalem pozwalającym na promowanie własnej działalności trenerskiej jest bez wątpienia Facebook, który w jednym miejscu umożliwia stosowanie wielu narzędzi promocyjnych. Ograniczeniem jest tu właściwie jedynie własna pomysłowość i czas. Do dyspozycji jest bowiem możliwość tworzenia własnych aplikacji, quizów, pisanie artykułów, publikowanie filmików, zdjęć, komentarzy,  konkursów czy nowości w ofercie. Oryginalny i często aktualizowany profil na Facebooku z powodzeniem zastąpić może nawet własną stronę internetową, której koszt tworzenia jest przecież nieporównywalnie większy. Z drugiej strony ogólnodostępność Facebooka może się dla nas uczynić bardzo zgubna. Informacje i zdjęcia umieszczane na prywatnym koncie mogą wpływać na nasz wizerunek biznesowy, jeśli nie zabezpieczymy odpowiednio tych danych, lub nie zadbamy o selekcję treści. Dlatego lepiej jest pójść o krok wyżej i poszukać dla siebie miejsca w branżowych portalach społecznościowych, gdzie nasze działania są skierowane do ściśle określonej grupy odbiorców.

Zobacz: Szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

Daj się odnaleźć w branży

Aktywna obecność szkoleniowca (a zwłaszcza freelancera) w sieci wymaga stałej troski o kontakt z internetowymi mediami branżowymi. To właśnie portale branżowe koncentrują w jednym miejscu nowe trendy w szkoleniach, aktualną wiedzę z tej dziedziny oraz kontakty do osób liczących się w środowisku. Ich zaletami są na ogół: życzliwe podejście do rejestrujących się użytkowników, duża aktualność publikowanych treści oraz duży krąg ściśle dedykowanych odbiorców. Ten potencjał można wykorzystać na wiele sposobów. Przede wszystkim warto jest umieścić na nim swoje aktualne CV i w taki sposób dać się odnaleźć przyszłym zleceniodawcom. Dobrze jest także udzielać się na ogólnym forum, zwłaszcza w sprawach budzących kontrowersje w środowisku, pamiętając oczywiście o tych wszystkich zasadach, jakie stosuje się przy tworzeniu publikacji firmowych. Cennym pomysłem może okazać się również informowanie takiego portalu o organizowanych przez siebie konferencjach czy nowych formach szkolenia. Im częstszy i bardziej aktywny udział w internetowej społeczności branżowej, tym większa szansa na podniesienie prestiżu własnej działalności trenerskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o swoją stronę (więcej niż jeden raz)

Własna strona internetowa może stać się świetną wizytówką naszej działalności trenerskiej, o ile zadba się o atrakcyjną szatę graficzną i aktualizację. Na ogół to właśnie na stronie internetowej klienci i partnerzy poszukują dodatkowych informacji o nas i naszej ofercie. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza jeśli ogłaszaliśmy się wcześniej na portalach społecznościowych czy forach tematycznych. Z uwagi na to, konieczne jest wprowadzanie na stronę nowych treści, w tym newsów branżowych, artykułów szkoleniowych, czy choćby opinii klientów. Innym, kluczowym działaniem, jakie należy podjąć jest pozycjonowanie strony. Dzięki SEO, przy odrobinie wysiłku można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak dysponujemy wolnymi środkami to warto zainwestować je w SEM, bo nawet najlepiej przygotowana strona nie spełnia swej roli, jeśli trudno ją znaleźć.

Zobacz: Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Monitoruj fora w poszukiwaniu opinii o sobie

Marketing szeptany wciąż pozostaje jedną ze skutecznych dróg promocji własnego wizerunku. Dobrze regularnie przeglądać fora internetowe w poszukiwaniu opinii użytkowników o swoich usługach. Pozwoli to na szybką reakcję wobec pojawiających się negatywnych komentarzy, które nie zawsze pochodzą od klientów, a często są antyreklamą z ramienia konkurencji. Biorąc pod uwagę fakt, że aż 80% Polaków wiedzę o firmie czerpie z Internetu, warto do tych opinii podejść bardzo poważnie i wystosować na nie odpowiedź. W dobrym guście jest także wyjście z propozycją kontaktu w celu rozwiania wątpliwości klientów, czy też dzielenie się wiedzą i radami. Ważne, by swoją wypowiedź podpisać imieniem i nazwiskiem, co sprawia wrażenie, że nie mamy nic do ukrycia i nie boimy się odpowiadać na niewygodne pytania.

Blogging for business

Nie sposób pominąć wkładu blogów w tworzenie pozytywnego wizerunku w sieci. Wielu trenerów zaczyna swoją działalność od prowadzenia bloga o tematyce szkoleniowej. Ta forma promocji jest przez użytkowników bardzo lubiana, bo daje większą swobodę w komentowaniu treści i zadawaniu pytań. Blog jest też dla klientów dużym źródłem informacji o nas, jakie są nasze poglądy, czym się zajmujemy, jak reagujemy na krytykę. Aby spełniał on swoją rolę, musi być w miarę aktualny i nastawiony na interakcję z użytkownikiem. Powinien zachęcać do pozostawiania komentarzy, przy czym jednak konieczny jest ciągły monitoring i moderacja treści. Wpisy obraźliwe lub gorszące powinny być jak najszybciej usuwane. Warto też mieć dystans do siebie i nie dać się sprowokować zaczepnym komentarzem. Szkoda dawać komuś satysfakcję z tego, że niszczy nasz wizerunek. Pamiętajmy jednak, że wszystkie narzędzia promocji w Internecie są tylko dodatkiem do wiedzy i doświadczenia, jakie mamy. Wspaniała strona i setki wpisów na portalu branżowym nie uczyni z nas świetnego szkoleniowca, ale może pomóc nas odnaleźć przyszłym klientom.

Zobacz: Co zrobić żeby szkolenia były skuteczne?

Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Budowa domu jednorodzinnego ponad 70 m2 - do dwóch kondygnacji - bez pozwolenia na budowę

    29 marca 2023 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw. Budowa jednorodzinnych budynków mieszkalnych o powierzchni zabudowy powyżej i poniżej 70 m2, będzie możliwa na podstawie tej samej procedury, bez konieczności uzyskania pozwolenia na budowę – jedynie na podstawie zgłoszenia. Jakie inne zmiany przepisów zajdą w Prawie budowlanym?

    Premier chce ograniczyć napływ ukraińskiego zboża

    Wypracowanie odpowiednich zasad, które będą pozwalały na ograniczenie napływu ukraińskiego zboża do Polski, ma przygotować wicepremier i minister rolnictwa Henryk Kowalczyk - poinformował w środę premier Mateusz Morawiecki na konferencji po posiedzeniu Rady Ministrów.

    Analiza: Jakie trendy sprzedaży konsumenckiej w 2023 roku?

    Pomimo słabych perspektyw ekonomicznych, branża retail i e-commerce gwałtownie inwestuje w narzędzia Customer Experience (CX), aby zapewnić bardziej interaktywną oraz ujednoliconą obsługę klientów i dzięki temu zwiększyć przychody wynikające z posiadania lojalnych klientów. Ta strategia ma zapewnić firmom handlowym przewagę na konkurencją w coraz bardziej wymagających czasach.

    Polskie firmy najlepsze w Europie w zarządzaniu płacami

    Polskie firmy są najlepiej przygotowane do zarządzania płacami w Europie i zajmują pierwsze miejsce w Payroll Proficiency Index. Rodzime przedsiębiorstwa uzyskały aż 71,7 proc. w biegłości w zarządzaniu listami płac, wyprzedając tym samym firmy z Norwegii (71,2 proc.), Hiszpanii (70,5 proc.) i Irlandii (68,15 proc.). 

    Włączony silnik w garażu to potężne zagrożenie

    Włączony silnik w garażu jest zdecydowanie jednym z tych błędów, których należy się wystrzegać. Szczególnie jeżeli garaż nie ma wentylacji.

    NBP: w IV kwartale 2022 r. oddano do użytku rekordową liczbę mieszkań. Ile?

    W ostatnim kwartale 2022 r. oddano do użytkowania w Polsce rekordowo wysoką liczbę nowych mieszkań - poinformował w opublikowanym w środę 29 marca 2023 raporcie Narodowy Bank Polski. Ich liczba jest wyższa o blisko 24,3 proc. w porównaniu do poprzedniego kwartału. 

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego?

    Czy zakup nowego samochodu należy zgłosić do urzędu skarbowego? To pytanie, które zadawać sobie mogą nabywcy. Poszukajmy odpowiedzi.

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie gorzej niż za późno!

    Wymiana opon na letnie. Za wcześnie umówiona wizyta u wulkanizatora może wyłączyć auto z użytkowania. Powód? Tym jest zmienność pogody.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Nie tylko diesla zresztą. To dziś ważne pytanie.

    Kiedy koniec diesla w Polsce? Spada udział diesli wśród pojazdów osobowych. A przecież dużymi krokami zbliża się zakaz sprzedaży aut spalinowych.

    Coraz więcej firm chce inwestować w sztuczną inteligencję. Czy jest się czego bać?

    Inwestycje w sztuczną inteligencję. W Polsce jest obecnie około setki start-upów, których działalność jest bezpośrednio związana ze sztuczną inteligencją i które mogą skorzystać na fali popularności tej technologii. Obok entuzjazmu – wywołanego głównie najnowszą, znacznie ulepszoną wersją ChatGPT4 – pojawiają się też jednak obawy o jej wpływ na rynek pracy i cyberbezpieczeństwo. Jak wskazuje ekspertka OVHcloud Natalia Świrska-Załuska, praktyczne wdrażanie tej technologii w firmach wciąż nie postępuje zbyt szybko. Jednak prognozy mówią o dynamicznym przyspieszeniu inwestycji w ten obszar.

    Rodzinny sedan Nissana. Odpowiedź na współczesny styl życia

    Rodzinny sedan Nissana to nic innego jak koncept Contemporary Lifestyle Vehicle. Auto bazuje na kultowym modelu Skyline.

    Kia EV9. Premiera 7-miejscowego, elektrycznego SUV-a z Korei

    Kia EV9. Premiera zdradziła wiele szczegółów dotyczących nowego elektrycznego SUV-a. Niektóre z funkcji pojazdu brzmią naprawdę imponująco.

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Będziecie zaskoczeni!

    Ile Toyota sprzedała C-HR-ów? Japończycy mają się czym pochwalić. Szczególnie że mówimy tylko o jednej generacji auta i 7 latach obecności na rynku.

    Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych

    Polska głosowała przeciw zakazowi sprzedaży nowych samochodów spalinowych po 2035 roku - napisała we wtorek na Twitterze minister klimatu i środowiska Anna Moskwa. Wyraziła ponadto przekonanie, że w 2026 r. plany w tym zakresie zostaną zweryfikowane.

    UE: Polska głosowała przeciwko przedłużeniu o 12 miesięcy środków nadzwyczajnych mających ograniczyć zapotrzebowanie na gaz

    Podczas wtorkowego posiedzenia unijnych ministrów odpowiedzialnych w rządach swoich krajów za kwestie energetyki Polska głosowała przeciwko przedłużeniu o 12 miesięcy środków nadzwyczajnych mających ograniczyć zapotrzebowanie na gaz - poinformowała dziennikarzy minister klimatu i środowiska Anna Moskwa.

    Jak zatrzymać klienta w czasach recesji?

    Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które pomogą przyciągnąć konsumenta. Czego natomiast on oczekuje od firm i z jakim typem klienta mamy obecnie do czynienia?

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach. Nowy pomysł UE

    Ładowarki dla elektrycznych ciężarówek przy autostradach i znowelizowane rozporządzenie AFIR toruje drogę dla elektrycznych napędów.

    Pozytywnie zbuntowana

    Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu. 

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. Nowy plan rozwoju marki

    Mitsubishi zaprezentuje 16 nowych modeli. To efekt ogłoszenia trzyletniego średniookresowego planu na lata fiskalne 2023-2025 "Challenge 2025".

    Wynalazek pod ochroną, czyli po co firmom patent i jak go zdobyć

    Do Urzędu Patentowego RP rokrocznie wpływa ponad 4 tys. wniosków o udzielenie patentu na wynalazek. Najwięcej, bo blisko połowa zgłoszeń pochodzi od podmiotów sektora gospodarki. Drugie wysokie miejsce zajmują wnioski o ochronę patentową składane przez szkoły wyższe i to one najczęściej, bo w 70 proc. przypadków, rozpatrywane są pozytywnie. Dla porównania, firmom patent udzielany jest średnio na co drugi zgłoszony wynalazek. Jak wskazują specjaliści od ochrony własności intelektualnej ta statystyka mogłaby wyglądać lepiej, gdyby zgłaszający korzystali z profesjonalnego wsparcia i odpowiednio opisywali swoje rozwiązania. Oto przykłady dobrych praktyk oraz wskazówki, gdzie polskie firmy mogą zasięgnąć doradztwa, aby właściwie chronić swoje nowatorskie projekty.

    Ceny mieszkań w lutym 2023. Raport

    W ostatnich miesiącach obserwujemy nieustanne zmiany cen mieszkań. W listopadzie spadły, w grudniu wzrosły, w styczniu ponowie spadły. A co działo się z cenami mieszkań w lutym? Jak wygląda sytuacja na rynku kredytów hipotecznych? Czy złagodzenie przez KNF Rekomendacji S obudziło rynek kredytów? I jak na rynek wpłynie zapowiadany Kredyt 2 procent?

    Na jakie dofinansowanie do pomp ciepła i fotowoltaiki możemy liczyć w 2023 r.?

    Dofinansowanie na pompy ciepła i fotowoltaikę. Działania mające na celu poprawienie efektywności energetycznej budynków, a także zakładanie instalacji fotowoltaicznych, cieszą się ogromną popularnością. Z jednej strony pozwalają na znaczące zmniejszenie rachunków, a z drugiej gwarantują bezpieczeństwo energetyczne oraz cieplne. W przypadku tego typu inwestycji, zarówno w przypadku nowego domu, jaki i modernizacji już istniejącego, można liczyć na rządowe wsparcie finansowe. Pomoc ta wydaje się niezbędna, gdyż zgodnie z wynikami Raportu Polskiego Alarmu Smogowego, aż 4 mln domów w naszym kraju wymaga poprawy efektywności energetycznej. 

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna?

    Czemu wymiana opon na letnie jest tak ważna? Dostosowanie typu opon do sezonu to kwestia bezpieczeństwa. Więcej na ten temat w naszym tekście.

    Niebezpieczny kierowca, czyli jaki? Oto opinia Polaków

    Niebezpieczny kierowca? Dziś przedstawimy opinie Polaków na ten temat i dane wynikające ze statystyk policyjnych.

    Toyota Prius 2023. Rezerwacje na nową hybrydę ruszyły

    Toyota Prius 2023 to nowa hybryda plug-in z Japonii. Właśnie wystartowały w Polsce rezerwacje na model. Na razie to jedynie rezerwacje online.