REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aż 72% Polaków ufa danym pochodzącym z Internetu, co czyni sieć najlepszym miejscem na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku. O tym, jak wiele jest możliwości wyrobienia sobie własnej marki w Internecie powinni przekonać się przede wszystkim szkoleniowcy, dla których rozpoznawalność w branży jest warunkiem osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Po pierwsze: nie szkodzić

Reklama i promocja wizerunku w Internecie nie są rzeczami zupełnie nowymi. Te sposoby dotarcia do klienta upowszechniły się już na tyle, że internauci, a tym samym kupujący, mają w nich bardzo dobre rozeznanie. Warto więc korzystać z tych form promocji, które cieszą popularnością, jednocześnie unikając tych, do których użytkownicy zdążyli się już uprzedzić. W takim przypadku zrezygnować można z tak nieefektywnej praktyki jaką jest powszechnie stosowana reklama mailingowa. Zamiast budowania pozytywnego wrażenia, szybko kończy swój żywot w spamie albo koszu. Podarować można sobie także promowanie siebie w anonimowych komentarzach na forach tematycznych, które to działania nie cieszą się zbyt wielkim zaufaniem internautów. Innym, dość częstym błędem jest przeznaczanie dużych środków na stworzenie strony internetowej, której potem zapomina się aktualizować. Ta sama, niezmienna od początku grafika, nieaktualne treści i brak nowości ofertowych pozwala sądzić, że reklamujący się na niej szkoleniowiec raczej nie śledzi bieżących trendów.

REKLAMA

Zobacz: Wybór firmy szkoleniowej?

Internetowa socjalizacja może Ci pomóc

Jedną ze skutecznych i dostępnych form kreacji wizerunku w sieci są portale społecznościowe. Pozwalają one na prowadzanie nieco bardziej wysublimowanych działań promocyjnych niż w przypadku tradycyjnej reklamy i zapewniają bardzo duży krąg odbiorców. Największym portalem pozwalającym na promowanie własnej działalności trenerskiej jest bez wątpienia Facebook, który w jednym miejscu umożliwia stosowanie wielu narzędzi promocyjnych. Ograniczeniem jest tu właściwie jedynie własna pomysłowość i czas. Do dyspozycji jest bowiem możliwość tworzenia własnych aplikacji, quizów, pisanie artykułów, publikowanie filmików, zdjęć, komentarzy,  konkursów czy nowości w ofercie. Oryginalny i często aktualizowany profil na Facebooku z powodzeniem zastąpić może nawet własną stronę internetową, której koszt tworzenia jest przecież nieporównywalnie większy. Z drugiej strony ogólnodostępność Facebooka może się dla nas uczynić bardzo zgubna. Informacje i zdjęcia umieszczane na prywatnym koncie mogą wpływać na nasz wizerunek biznesowy, jeśli nie zabezpieczymy odpowiednio tych danych, lub nie zadbamy o selekcję treści. Dlatego lepiej jest pójść o krok wyżej i poszukać dla siebie miejsca w branżowych portalach społecznościowych, gdzie nasze działania są skierowane do ściśle określonej grupy odbiorców.

Zobacz: Szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

Daj się odnaleźć w branży

Aktywna obecność szkoleniowca (a zwłaszcza freelancera) w sieci wymaga stałej troski o kontakt z internetowymi mediami branżowymi. To właśnie portale branżowe koncentrują w jednym miejscu nowe trendy w szkoleniach, aktualną wiedzę z tej dziedziny oraz kontakty do osób liczących się w środowisku. Ich zaletami są na ogół: życzliwe podejście do rejestrujących się użytkowników, duża aktualność publikowanych treści oraz duży krąg ściśle dedykowanych odbiorców. Ten potencjał można wykorzystać na wiele sposobów. Przede wszystkim warto jest umieścić na nim swoje aktualne CV i w taki sposób dać się odnaleźć przyszłym zleceniodawcom. Dobrze jest także udzielać się na ogólnym forum, zwłaszcza w sprawach budzących kontrowersje w środowisku, pamiętając oczywiście o tych wszystkich zasadach, jakie stosuje się przy tworzeniu publikacji firmowych. Cennym pomysłem może okazać się również informowanie takiego portalu o organizowanych przez siebie konferencjach czy nowych formach szkolenia. Im częstszy i bardziej aktywny udział w internetowej społeczności branżowej, tym większa szansa na podniesienie prestiżu własnej działalności trenerskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o swoją stronę (więcej niż jeden raz)

Własna strona internetowa może stać się świetną wizytówką naszej działalności trenerskiej, o ile zadba się o atrakcyjną szatę graficzną i aktualizację. Na ogół to właśnie na stronie internetowej klienci i partnerzy poszukują dodatkowych informacji o nas i naszej ofercie. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza jeśli ogłaszaliśmy się wcześniej na portalach społecznościowych czy forach tematycznych. Z uwagi na to, konieczne jest wprowadzanie na stronę nowych treści, w tym newsów branżowych, artykułów szkoleniowych, czy choćby opinii klientów. Innym, kluczowym działaniem, jakie należy podjąć jest pozycjonowanie strony. Dzięki SEO, przy odrobinie wysiłku można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak dysponujemy wolnymi środkami to warto zainwestować je w SEM, bo nawet najlepiej przygotowana strona nie spełnia swej roli, jeśli trudno ją znaleźć.

Zobacz: Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Monitoruj fora w poszukiwaniu opinii o sobie

Marketing szeptany wciąż pozostaje jedną ze skutecznych dróg promocji własnego wizerunku. Dobrze regularnie przeglądać fora internetowe w poszukiwaniu opinii użytkowników o swoich usługach. Pozwoli to na szybką reakcję wobec pojawiających się negatywnych komentarzy, które nie zawsze pochodzą od klientów, a często są antyreklamą z ramienia konkurencji. Biorąc pod uwagę fakt, że aż 80% Polaków wiedzę o firmie czerpie z Internetu, warto do tych opinii podejść bardzo poważnie i wystosować na nie odpowiedź. W dobrym guście jest także wyjście z propozycją kontaktu w celu rozwiania wątpliwości klientów, czy też dzielenie się wiedzą i radami. Ważne, by swoją wypowiedź podpisać imieniem i nazwiskiem, co sprawia wrażenie, że nie mamy nic do ukrycia i nie boimy się odpowiadać na niewygodne pytania.

Blogging for business

Nie sposób pominąć wkładu blogów w tworzenie pozytywnego wizerunku w sieci. Wielu trenerów zaczyna swoją działalność od prowadzenia bloga o tematyce szkoleniowej. Ta forma promocji jest przez użytkowników bardzo lubiana, bo daje większą swobodę w komentowaniu treści i zadawaniu pytań. Blog jest też dla klientów dużym źródłem informacji o nas, jakie są nasze poglądy, czym się zajmujemy, jak reagujemy na krytykę. Aby spełniał on swoją rolę, musi być w miarę aktualny i nastawiony na interakcję z użytkownikiem. Powinien zachęcać do pozostawiania komentarzy, przy czym jednak konieczny jest ciągły monitoring i moderacja treści. Wpisy obraźliwe lub gorszące powinny być jak najszybciej usuwane. Warto też mieć dystans do siebie i nie dać się sprowokować zaczepnym komentarzem. Szkoda dawać komuś satysfakcję z tego, że niszczy nasz wizerunek. Pamiętajmy jednak, że wszystkie narzędzia promocji w Internecie są tylko dodatkiem do wiedzy i doświadczenia, jakie mamy. Wspaniała strona i setki wpisów na portalu branżowym nie uczyni z nas świetnego szkoleniowca, ale może pomóc nas odnaleźć przyszłym klientom.

Zobacz: Co zrobić żeby szkolenia były skuteczne?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA