REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aż 72% Polaków ufa danym pochodzącym z Internetu, co czyni sieć najlepszym miejscem na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku. O tym, jak wiele jest możliwości wyrobienia sobie własnej marki w Internecie powinni przekonać się przede wszystkim szkoleniowcy, dla których rozpoznawalność w branży jest warunkiem osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Po pierwsze: nie szkodzić

Reklama i promocja wizerunku w Internecie nie są rzeczami zupełnie nowymi. Te sposoby dotarcia do klienta upowszechniły się już na tyle, że internauci, a tym samym kupujący, mają w nich bardzo dobre rozeznanie. Warto więc korzystać z tych form promocji, które cieszą popularnością, jednocześnie unikając tych, do których użytkownicy zdążyli się już uprzedzić. W takim przypadku zrezygnować można z tak nieefektywnej praktyki jaką jest powszechnie stosowana reklama mailingowa. Zamiast budowania pozytywnego wrażenia, szybko kończy swój żywot w spamie albo koszu. Podarować można sobie także promowanie siebie w anonimowych komentarzach na forach tematycznych, które to działania nie cieszą się zbyt wielkim zaufaniem internautów. Innym, dość częstym błędem jest przeznaczanie dużych środków na stworzenie strony internetowej, której potem zapomina się aktualizować. Ta sama, niezmienna od początku grafika, nieaktualne treści i brak nowości ofertowych pozwala sądzić, że reklamujący się na niej szkoleniowiec raczej nie śledzi bieżących trendów.

REKLAMA

Zobacz: Wybór firmy szkoleniowej?

Internetowa socjalizacja może Ci pomóc

Jedną ze skutecznych i dostępnych form kreacji wizerunku w sieci są portale społecznościowe. Pozwalają one na prowadzanie nieco bardziej wysublimowanych działań promocyjnych niż w przypadku tradycyjnej reklamy i zapewniają bardzo duży krąg odbiorców. Największym portalem pozwalającym na promowanie własnej działalności trenerskiej jest bez wątpienia Facebook, który w jednym miejscu umożliwia stosowanie wielu narzędzi promocyjnych. Ograniczeniem jest tu właściwie jedynie własna pomysłowość i czas. Do dyspozycji jest bowiem możliwość tworzenia własnych aplikacji, quizów, pisanie artykułów, publikowanie filmików, zdjęć, komentarzy,  konkursów czy nowości w ofercie. Oryginalny i często aktualizowany profil na Facebooku z powodzeniem zastąpić może nawet własną stronę internetową, której koszt tworzenia jest przecież nieporównywalnie większy. Z drugiej strony ogólnodostępność Facebooka może się dla nas uczynić bardzo zgubna. Informacje i zdjęcia umieszczane na prywatnym koncie mogą wpływać na nasz wizerunek biznesowy, jeśli nie zabezpieczymy odpowiednio tych danych, lub nie zadbamy o selekcję treści. Dlatego lepiej jest pójść o krok wyżej i poszukać dla siebie miejsca w branżowych portalach społecznościowych, gdzie nasze działania są skierowane do ściśle określonej grupy odbiorców.

Zobacz: Szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

Daj się odnaleźć w branży

Aktywna obecność szkoleniowca (a zwłaszcza freelancera) w sieci wymaga stałej troski o kontakt z internetowymi mediami branżowymi. To właśnie portale branżowe koncentrują w jednym miejscu nowe trendy w szkoleniach, aktualną wiedzę z tej dziedziny oraz kontakty do osób liczących się w środowisku. Ich zaletami są na ogół: życzliwe podejście do rejestrujących się użytkowników, duża aktualność publikowanych treści oraz duży krąg ściśle dedykowanych odbiorców. Ten potencjał można wykorzystać na wiele sposobów. Przede wszystkim warto jest umieścić na nim swoje aktualne CV i w taki sposób dać się odnaleźć przyszłym zleceniodawcom. Dobrze jest także udzielać się na ogólnym forum, zwłaszcza w sprawach budzących kontrowersje w środowisku, pamiętając oczywiście o tych wszystkich zasadach, jakie stosuje się przy tworzeniu publikacji firmowych. Cennym pomysłem może okazać się również informowanie takiego portalu o organizowanych przez siebie konferencjach czy nowych formach szkolenia. Im częstszy i bardziej aktywny udział w internetowej społeczności branżowej, tym większa szansa na podniesienie prestiżu własnej działalności trenerskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o swoją stronę (więcej niż jeden raz)

Własna strona internetowa może stać się świetną wizytówką naszej działalności trenerskiej, o ile zadba się o atrakcyjną szatę graficzną i aktualizację. Na ogół to właśnie na stronie internetowej klienci i partnerzy poszukują dodatkowych informacji o nas i naszej ofercie. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza jeśli ogłaszaliśmy się wcześniej na portalach społecznościowych czy forach tematycznych. Z uwagi na to, konieczne jest wprowadzanie na stronę nowych treści, w tym newsów branżowych, artykułów szkoleniowych, czy choćby opinii klientów. Innym, kluczowym działaniem, jakie należy podjąć jest pozycjonowanie strony. Dzięki SEO, przy odrobinie wysiłku można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak dysponujemy wolnymi środkami to warto zainwestować je w SEM, bo nawet najlepiej przygotowana strona nie spełnia swej roli, jeśli trudno ją znaleźć.

Zobacz: Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Monitoruj fora w poszukiwaniu opinii o sobie

Marketing szeptany wciąż pozostaje jedną ze skutecznych dróg promocji własnego wizerunku. Dobrze regularnie przeglądać fora internetowe w poszukiwaniu opinii użytkowników o swoich usługach. Pozwoli to na szybką reakcję wobec pojawiających się negatywnych komentarzy, które nie zawsze pochodzą od klientów, a często są antyreklamą z ramienia konkurencji. Biorąc pod uwagę fakt, że aż 80% Polaków wiedzę o firmie czerpie z Internetu, warto do tych opinii podejść bardzo poważnie i wystosować na nie odpowiedź. W dobrym guście jest także wyjście z propozycją kontaktu w celu rozwiania wątpliwości klientów, czy też dzielenie się wiedzą i radami. Ważne, by swoją wypowiedź podpisać imieniem i nazwiskiem, co sprawia wrażenie, że nie mamy nic do ukrycia i nie boimy się odpowiadać na niewygodne pytania.

Blogging for business

Nie sposób pominąć wkładu blogów w tworzenie pozytywnego wizerunku w sieci. Wielu trenerów zaczyna swoją działalność od prowadzenia bloga o tematyce szkoleniowej. Ta forma promocji jest przez użytkowników bardzo lubiana, bo daje większą swobodę w komentowaniu treści i zadawaniu pytań. Blog jest też dla klientów dużym źródłem informacji o nas, jakie są nasze poglądy, czym się zajmujemy, jak reagujemy na krytykę. Aby spełniał on swoją rolę, musi być w miarę aktualny i nastawiony na interakcję z użytkownikiem. Powinien zachęcać do pozostawiania komentarzy, przy czym jednak konieczny jest ciągły monitoring i moderacja treści. Wpisy obraźliwe lub gorszące powinny być jak najszybciej usuwane. Warto też mieć dystans do siebie i nie dać się sprowokować zaczepnym komentarzem. Szkoda dawać komuś satysfakcję z tego, że niszczy nasz wizerunek. Pamiętajmy jednak, że wszystkie narzędzia promocji w Internecie są tylko dodatkiem do wiedzy i doświadczenia, jakie mamy. Wspaniała strona i setki wpisów na portalu branżowym nie uczyni z nas świetnego szkoleniowca, ale może pomóc nas odnaleźć przyszłym klientom.

Zobacz: Co zrobić żeby szkolenia były skuteczne?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA