REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
Wizerunek firmy w sieci
Wizerunek firmy w sieci
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

Wybór nazwy adresu internetowego oraz jego rozszerzenia to bardzo ważne decyzje, na które warto poświęcić czas i uwagę, aby w przyszłości mogły pracować na sukces firmy. Należy pamiętać, że adres firmowej strony WWW powinien być odpowiednio dobrany do profilu firmy oraz łatwy do zapamiętania dla jej klientów.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku, gdy nazwa domeny składa się z co najmniej dwóch wyrazów warto zarejestrować domenę z myślnikiem. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania.

Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych „-”. Właściwie każda firma powinna zarejestrować rozszerzenie polskie .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Jest to ważne, gdyż rozszerzenie może świadczyć o profilu lub zasięgu działalności firmy, która rejestruje domenę.

Polecamy: Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

REKLAMA

Rejestracja wybranej domeny

Kiedy już dokonany zostanie wybór, rozszerzenia oraz usługodawcy wystarczy złożyć zamówienie. W tym celu należy wejść na stronę wybranego registrara. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wybrana domena jest dostępna. Jeśli tak, warto niezwłocznie ją zarejestrować, by ktoś inny nie stał się jej abonentem. W przypadku gdy domena jest zajęta można zmienić nazwę na inną, zarejestrować ją z innym rozszerzeniem lub spróbować odkupić domenę od jej obecnego abonenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poprawność danych przy rejestracji

W przypadku firmowej domeny internetowej niezmiernie ważna jest poprawność danych podanych w trakcie rejestracji. Wprowadzenie błędnych danych może rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą w późniejszym czasie.

Należy pamiętać, że według prawa abonentem domeny jest podmiot (firma lub osoba fizyczna), na rzecz którego zarejestrowana jest domena i którego dane zostały podane podczas rejestracji usługi. Tylko abonent w trakcie okresu abonamentowego może w pełni dysponować domeną. Dlatego też warto wiedzieć o kilku prostych zasadach przy rejestracji domeny.

Dane muszą być aktualne i prawdziwe. Jeżeli firma posługuje się zamiennie skrótem własnej nazwy, przy rejestracji powinna podać pełną nazwę firmy taką, jaka widnieje na dokumentach identyfikacyjnych (np. na wyciągu KRS). Adres firmy należy podać zgodny z jej zarejestrowaniem, a nie siedzibą bądź adresem korespondencji. Ważny jest także poprawnie wprowadzony numer REGON. Częstym błędem ze strony firm jest podawanie ogólnych danych do korespondencji. Najlepiej jest wybrać jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za administrowanie domeną.

Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem

Rejestracja domeny na firmę

Ważną kwestią jest to, aby domena została zarejestrowana na właściciela firmy, bądź na dane firmy. Przedsiębiorstwo nigdy nie powinno rejestrować usługi na pracownika firmy lub webmastera, który zajmuje się tworzeniem firmowej strony WWW. Wiąże się do z prawem do dysponowania domeną. Jeśli wykonanie serwisu WWW zlecone zostanie zewnętrznej firmie, warto dopilnować, aby domena prowadząca do witryny zarejestrowana była na firmę zlecającą, nie na wykonawcę. Stanowi to zabezpieczenie przed ewentualną sytuacją, w której po zakończeniu współpracy z firmą zewnętrzną, prawo przedsiębiorstwa do dysponowania domeną mogłoby zostać zakwestionowane. Podobne utrudnienia mogą wystąpić, jeśli podczas zakupu usługi zostały podane dane pracownika, który zajmował się rejestracją lub odpowiedzialny jest w firmie za administrowanie serwisem. Jeśli zostanie zakończona współpraca z pracownikiem, mogą wystąpić utrudnienia w pełnym zarządzaniu usługą. Udowodnienie, że firma ma prawo do dysponowania domeną może być kosztowne oraz czasochłonne. W tym czasie funkcjonowanie firmowej strony WWW może być zagrożone, a nawet wiązać się z jej zawieszeniem. W rezultacie przedsiębiorstwo może ponieść straty nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe.
Warto czytać regulaminy.

Domena internetowa ma w sobie duży potencjał marketingowy. Każda firma, która chce się liczyć na rynku powinna zarejestrować swoją domenę. Dzięki adresowi WWW, klienci mogą zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa, bądź z już zrealizowanymi projektami. Właściwie dobrana nazwa domeny wpływa na rozpoznawalność przedsiębiorstwa oraz gwarantuje wzrost zainteresowania ofertą firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA