REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wizerunek firmy w sieci - firmowa domena

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beata Masór
NetArt
Wizerunek firmy w sieci
Wizerunek firmy w sieci
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.

Wybór nazwy adresu internetowego oraz jego rozszerzenia to bardzo ważne decyzje, na które warto poświęcić czas i uwagę, aby w przyszłości mogły pracować na sukces firmy. Należy pamiętać, że adres firmowej strony WWW powinien być odpowiednio dobrany do profilu firmy oraz łatwy do zapamiętania dla jej klientów.

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku, gdy nazwa domeny składa się z co najmniej dwóch wyrazów warto zarejestrować domenę z myślnikiem. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. na plakatach lub w spotach telewizyjnych) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania.

Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych „-”. Właściwie każda firma powinna zarejestrować rozszerzenie polskie .pl, ze względu na fakt, iż jest ono najpopularniejsze i najczęściej wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez internautów. Spośród wielu dostępnych rozszerzeń warto zarejestrować właśnie te najbardziej popularne (.pl, .eu, .com) oraz te, które bezpośrednio kojarzą się z działalnością firmy. Dokonując wyboru tych rozszerzeń należy zadać dwa pytania: gdzie i dla kogo ma być dostępny serwis WWW funkcjonujący pod daną domeną. Jest to ważne, gdyż rozszerzenie może świadczyć o profilu lub zasięgu działalności firmy, która rejestruje domenę.

Polecamy: Jakie znaczenie ma domena internetowa dla przedsiębiorców?

Rejestracja wybranej domeny

Kiedy już dokonany zostanie wybór, rozszerzenia oraz usługodawcy wystarczy złożyć zamówienie. W tym celu należy wejść na stronę wybranego registrara. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy wybrana domena jest dostępna. Jeśli tak, warto niezwłocznie ją zarejestrować, by ktoś inny nie stał się jej abonentem. W przypadku gdy domena jest zajęta można zmienić nazwę na inną, zarejestrować ją z innym rozszerzeniem lub spróbować odkupić domenę od jej obecnego abonenta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poprawność danych przy rejestracji

W przypadku firmowej domeny internetowej niezmiernie ważna jest poprawność danych podanych w trakcie rejestracji. Wprowadzenie błędnych danych może rzutować na funkcjonowanie oraz zarządzanie usługą w późniejszym czasie.

REKLAMA

Należy pamiętać, że według prawa abonentem domeny jest podmiot (firma lub osoba fizyczna), na rzecz którego zarejestrowana jest domena i którego dane zostały podane podczas rejestracji usługi. Tylko abonent w trakcie okresu abonamentowego może w pełni dysponować domeną. Dlatego też warto wiedzieć o kilku prostych zasadach przy rejestracji domeny.

Dane muszą być aktualne i prawdziwe. Jeżeli firma posługuje się zamiennie skrótem własnej nazwy, przy rejestracji powinna podać pełną nazwę firmy taką, jaka widnieje na dokumentach identyfikacyjnych (np. na wyciągu KRS). Adres firmy należy podać zgodny z jej zarejestrowaniem, a nie siedzibą bądź adresem korespondencji. Ważny jest także poprawnie wprowadzony numer REGON. Częstym błędem ze strony firm jest podawanie ogólnych danych do korespondencji. Najlepiej jest wybrać jedną osobę, która będzie odpowiedzialna za administrowanie domeną.

Polecamy: Inspiracje i pomysły w reklamie czyli jak reklamować w zgodzie z prawem

Rejestracja domeny na firmę

Ważną kwestią jest to, aby domena została zarejestrowana na właściciela firmy, bądź na dane firmy. Przedsiębiorstwo nigdy nie powinno rejestrować usługi na pracownika firmy lub webmastera, który zajmuje się tworzeniem firmowej strony WWW. Wiąże się do z prawem do dysponowania domeną. Jeśli wykonanie serwisu WWW zlecone zostanie zewnętrznej firmie, warto dopilnować, aby domena prowadząca do witryny zarejestrowana była na firmę zlecającą, nie na wykonawcę. Stanowi to zabezpieczenie przed ewentualną sytuacją, w której po zakończeniu współpracy z firmą zewnętrzną, prawo przedsiębiorstwa do dysponowania domeną mogłoby zostać zakwestionowane. Podobne utrudnienia mogą wystąpić, jeśli podczas zakupu usługi zostały podane dane pracownika, który zajmował się rejestracją lub odpowiedzialny jest w firmie za administrowanie serwisem. Jeśli zostanie zakończona współpraca z pracownikiem, mogą wystąpić utrudnienia w pełnym zarządzaniu usługą. Udowodnienie, że firma ma prawo do dysponowania domeną może być kosztowne oraz czasochłonne. W tym czasie funkcjonowanie firmowej strony WWW może być zagrożone, a nawet wiązać się z jej zawieszeniem. W rezultacie przedsiębiorstwo może ponieść straty nie tylko finansowe, ale również wizerunkowe.
Warto czytać regulaminy.

Domena internetowa ma w sobie duży potencjał marketingowy. Każda firma, która chce się liczyć na rynku powinna zarejestrować swoją domenę. Dzięki adresowi WWW, klienci mogą zapoznać się z ofertą przedsiębiorstwa, bądź z już zrealizowanymi projektami. Właściwie dobrana nazwa domeny wpływa na rozpoznawalność przedsiębiorstwa oraz gwarantuje wzrost zainteresowania ofertą firmy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nadchodzi czas pożegnań z papierowymi fakturami. Wszystko co trzeba wiedzieć o e-fakturowaniu i KSeF

Krajowy System eFaktur powstał by ułatwić życie przedsiębiorcom, ale jest też nowym obowiązkiem, którego przestrzeganie narzuca prawo. Firmy, które nie będą przestrzegać jego zasad, muszą liczyć się z dotkliwymi karami, wynoszącymi nawet 100% kwoty podatku z faktury wystawionej poza KSeF.

Dlaczego rezygnują z założenia własnej firmy: kobiety mają inny powód niż mężczyźni

Aż 47 proc. ankietowanych Polaków nie chciałoby prowadzić własnej firmy – wskazują dane z raportu „Polki i przedsiębiorczość 2024: Bariery w zakładaniu firmy”. Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane.

Branża meblarska mocno traci przez zagraniczną konkurencję, końca kłopotów nie widać

Wysokie koszty produkcji, spadający popyt i silna konkurencja z Azji osłabiają pozycję polskiej branży meblarskiej. Długi sektora, notowane w Krajowym Rejestrze Długów, sięgają już prawie 130 mln zł – coraz więcej przedsiębiorstw musi wybierać między utrzymaniem płynności a spłatą zobowiązań.

Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

REKLAMA

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

REKLAMA

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

REKLAMA