REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto posiadać domenę europejską

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas

REKLAMA

REKLAMA

Planujesz dotrzeć do potencjalnych kontrahentów z UE? Pomyśl o utworzenia domeny z rozszerzeniem.eu. Nadal wielu przedsiębiorców nie jest świadomych, jakie korzyści może przynieść rejestracja domeny europejskiej.

Początki domeny .eu

REKLAMA

Operatorem domeny europejskiej, czyli organem zajmującym się nadzorem nad jej rejestracją, jest organizacja non-profit o nazwie EURid. Otwarta rejestracja domeny .eu rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od samego początku istnienia, domena europejska cieszyła się ogromnym zainteresowaniem.

Adres z rozszerzeniem .eu może być zarejestrowany przez przedsiębiorstwa mające siedzibę na terenie Unii Europejskiej oraz osoby zamieszkujące jej obszar.

Obecnie zarejestrowanych jest ponad 3,2 mln domen z rozszerzeniem .eu, w tym w samej Polsce ponad 190 tys. Świadectwem korzyści płynących z posiadania domeny europejskiej jest jej rosnąca z każdym dniem popularność.

Korzyści posiadania domeny .eu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadanie adresu z rozszerzeniem .eu może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest szerokie grono potencjalnych klientów i kontrahentów. Do Unii Europejskiej należy obecnie 27 państw, które łącznie zamieszkuje 500 milionów obywateli, a każdy z nich może być klientem bądź kontrahentem firmy. Ponadto przedsiębiorstwa, które działają na terenach europejskich mogą dotrzeć do ich mieszkańców za pomocą jednego adresu WWW. Jest to korzystne szczególnie dla firm posiadających oddziały w różnych krajach, a dla każdego z nich oddzielną stronę WWW. Przedsiębiorstwa te mogą zamieścić wszystkie serwisy pod jednym adresem internetowym.

Klientom łatwiej będzie odnaleźć właściwą dla siebie lokalną wersję firmowej strony WWW, jeśli wszystkie będą znajdowały się pod jedną domeną. 

Posiadanie domeny europejskiej jest niezwykle korzystne zarówno dla firm działających na rynku zagranicznym, jak i tych, które do tej pory swoją ofertę skierowały jedynie do polskich klientów. Szczególnie w drugim przypadku korzyści płynące z rejestracji adresów z rozszerzeniem .eu mogą niezwykle zwiększyć potencjał rozwoju działalności. Dlatego nie warto ograniczać możliwości promocyjnych firmowej strony WWW poprzez rejestrację adresu jedynie w domenie .pl. Przedsiębiorstwo niejako straciłoby możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy zamieszkują inne kraje. 

Polecamy serwis Mała firma

REKLAMA

Rejestracja adresu WWW z rozszerzeniem .eu jest korzystna dla przedsiębiorstw, które zamierzają rozszerzyć obszar działań na kraje Unii Europejskiej. Mogą sprawdzić np. czy firmowa strona WWW jest odpowiednia dla danego rynku oraz jakim cieszy się zainteresowaniem.

Niejednokrotnie zdarza się, że firmy nieplanujące do tej pory działań zmierzających do poszerzenia zasięgu, nawiązują współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Rejestracja domeny europejskiej i wynikające z tego korzyści mogą stać się dla przedsiębiorstwa impulsem, który znacząco przyśpieszy rozwój firmy. 

Co z nazwą?

Przedsiębiorstwa, które decydują się na zakup adresu z rozszerzeniem .eu niejednokrotnie zastanawiają się, jaką nazwę warto dla niego wybrać. Wszystkich domen dotyczy podstawowa zasada.

Mianowicie, nazwa domeny powinna być krótka oraz łatwa do zapamiętania, bez względu na to, z jaką końcówką występuje.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie w adresie strony WWW nazwy przedsiębiorstwa lub jego produktów. Przedsiębiorstwo będzie promowane pod jedną marką, niezależnie od tego, z jakiego kraju będą pochodzić konsumenci i kontrahenci.

REKLAMA

Może się zdarzyć, że adresy internetowe z użyciem firmowych nazw będą już zarejestrowane. Należy wtedy rozważyć użycie w adresie internetowym słów kluczowych dla danej branży. Warto przy tym zastanowić się, do kogo skierowany będzie firmowy serwis WWW. Użycie słów w ojczystym języku nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Może on nie być na tyle znany, by był zrozumiały dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Warto wtedy zastosować słowa zaczerpnięte z języka angielskiego. Jest to odpowiednie rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorstw, które działają na terenie całej Europy, jak i tych funkcjonujących w obrębie własnego kraju. Dzięki zastosowaniu popularnego języka nie muszą się ograniczać jedynie do odbiorców z terenów Polski. Jednocześnie, adres strony WWW będzie zrozumiały dla Internautów z kraju oraz zagranicy.
Firmy, które prowadzą działalność w określonych państwach i do ich mieszkańców głównie kierują serwis internetowy, mogą zastosować w adresie strony WWW słowa w językach odpowiadających tym krajom. 

Polskie przedsiębiorstwo produkujące obuwie, prowadzi działania na terenie Niemiec, Austrii i Niderlandów. W takim przypadku firma powinna zarejestrować adres z użyciem słowa kluczowego w języku polskim z rozszerzeniem .eu, a także odpowiedniki w języku niemieckim oraz angielskim. Jeżeli więc adres w języku polskim brzmiałby www.obuwie.eu, firma powinna zarejestrować również warianty www.shoes.eu oraz www.shuhe.eu. O ile oczywiście adresy te nie zostały wcześniej zarejestrowane. 

Zapoznaj się również Czy warto zarejestrować domenę globalną

Język na stronie WWW

Kolejną istotną kwestią jest język, w którym napisane powinny być informacje zawarte na stronie WWW, zamieszczonej pod adresem w domenie europejskiej. W tym przypadku również należy wziąć pod uwagę obszar, na którym firma oferuje swoje usługi. Jeżeli są to konkretne kraje, warto by przedsiębiorstwo zamieściło na swojej stronie internetowej treści w odpowiadających im językach. Dzięki temu zabiegowi, klientom oraz kontrahentom znacznie łatwiej będzie poruszać się po witrynie firmy. Dodatkowo, działanie to jest świadectwem profesjonalnego podejścia przedsiębiorstwa do prowadzonych działań. 

Firmy, działające jedynie w rodzimym kraju mogą zdecydować się na budowę firmowej witryny w ojczystym języku. W Sieci dostępne są bezpłatne translatory, które umożliwiają przetłumaczenie treści na wiele języków. Niemniej jednak, mogą one popełniać błędy, szczególnie jeżeli język charakteryzuje się zawiłą gramatyką. Natomiast nieścisłości wynikłe wskutek błędnej translacji, mogą utrudnić lub wręcz uniemożliwić poprawne zrozumienie zawartości witryny.

Warto więc zastanowić się nad umieszczeniem informacji w drugim wariancie, np. w języku angielskim, który cieszy się dużą popularnością w krajach europejskich. Dzięki temu zwiększa się szansa, że oferta dotrze do zagranicznych odbiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

System kaucyjny od 1 października wchodzi w życie, co dla firm oznacza prawdziwą zmianę paradygmatu w obsłudze klientów

Większość Polaków uważa, że system kaucyjny to najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – społeczna akceptacja jest ogromna, a oczekiwania klientów rosną. Dla sklepów i producentów to nie tylko obowiązek prawny, ale także nowe wyzwania logistyczne, technologiczne i edukacyjne. Firmy będą musiały nauczyć klientów prostych, ale ważnych zasad – jak prawidłowo zwracać butelki i puszki, by otrzymać kaucję, jak zorganizować punkt zwrotów i jak zintegrować systemy sprzedaży, aby proces był szybki i intuicyjny. To moment, w którym codzienne zakupy przestają być tylko rutyną – stają się gestem odpowiedzialności, a dla firm szansą na budowanie wizerunku nowoczesnego, ekologicznego biznesu, który rozumie potrzeby klientów i dba o środowisko.

Fundacja rodzinna bez napięć - co powinien zawierać dobry statut?

Pomimo że fundacja rodzinna jest w polskim prawie stosunkowo nowym rozwiązaniem, to zdążyła już wzbudzić zainteresowanie przedsiębiorców. Nic dziwnego – pozwala bowiem uporządkować proces sukcesji, ochronić majątek przed rozdrobnieniem i stworzyć ramy współpracy między pokoleniami, przekazując jednocześnie wartości i wizję fundatora jego sukcesorom.

REKLAMA

Co trzecia polska firma MŚP boi się upadłości. Winne zatory płatnicze

Choć inflacja wyhamowała, a gospodarka wysyła sygnały poprawy, małe i średnie firmy wciąż zmagają się z poważnymi problemami. Z najnowszego raportu wynika, że niemal 30% z nich obawia się, iż w ciągu dwóch lat może zniknąć z rynku – głównie przez opóźnione płatności od kontrahentów.

System kaucyjny od 1 października zagrożeniem dla MŚP? Rzecznik apeluje do rządu o zmiany

Od 1 października w Polsce ma ruszyć system kaucyjny, jednak przedsiębiorcy alarmują o poważnych problemach organizacyjnych i finansowych. Rzecznik MŚP apeluje do rządu o zmiany, ostrzegając przed chaosem i nierównymi warunkami dla małych sklepów.

REKLAMA