REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto posiadać domenę europejską

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Daniel Korytas

REKLAMA

REKLAMA

Planujesz dotrzeć do potencjalnych kontrahentów z UE? Pomyśl o utworzenia domeny z rozszerzeniem.eu. Nadal wielu przedsiębiorców nie jest świadomych, jakie korzyści może przynieść rejestracja domeny europejskiej.

Początki domeny .eu

REKLAMA

REKLAMA

Operatorem domeny europejskiej, czyli organem zajmującym się nadzorem nad jej rejestracją, jest organizacja non-profit o nazwie EURid. Otwarta rejestracja domeny .eu rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od samego początku istnienia, domena europejska cieszyła się ogromnym zainteresowaniem.

Adres z rozszerzeniem .eu może być zarejestrowany przez przedsiębiorstwa mające siedzibę na terenie Unii Europejskiej oraz osoby zamieszkujące jej obszar.

Obecnie zarejestrowanych jest ponad 3,2 mln domen z rozszerzeniem .eu, w tym w samej Polsce ponad 190 tys. Świadectwem korzyści płynących z posiadania domeny europejskiej jest jej rosnąca z każdym dniem popularność.

REKLAMA

Korzyści posiadania domeny .eu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadanie adresu z rozszerzeniem .eu może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest szerokie grono potencjalnych klientów i kontrahentów. Do Unii Europejskiej należy obecnie 27 państw, które łącznie zamieszkuje 500 milionów obywateli, a każdy z nich może być klientem bądź kontrahentem firmy. Ponadto przedsiębiorstwa, które działają na terenach europejskich mogą dotrzeć do ich mieszkańców za pomocą jednego adresu WWW. Jest to korzystne szczególnie dla firm posiadających oddziały w różnych krajach, a dla każdego z nich oddzielną stronę WWW. Przedsiębiorstwa te mogą zamieścić wszystkie serwisy pod jednym adresem internetowym.

Klientom łatwiej będzie odnaleźć właściwą dla siebie lokalną wersję firmowej strony WWW, jeśli wszystkie będą znajdowały się pod jedną domeną. 

Posiadanie domeny europejskiej jest niezwykle korzystne zarówno dla firm działających na rynku zagranicznym, jak i tych, które do tej pory swoją ofertę skierowały jedynie do polskich klientów. Szczególnie w drugim przypadku korzyści płynące z rejestracji adresów z rozszerzeniem .eu mogą niezwykle zwiększyć potencjał rozwoju działalności. Dlatego nie warto ograniczać możliwości promocyjnych firmowej strony WWW poprzez rejestrację adresu jedynie w domenie .pl. Przedsiębiorstwo niejako straciłoby możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy zamieszkują inne kraje. 

Polecamy serwis Mała firma

Rejestracja adresu WWW z rozszerzeniem .eu jest korzystna dla przedsiębiorstw, które zamierzają rozszerzyć obszar działań na kraje Unii Europejskiej. Mogą sprawdzić np. czy firmowa strona WWW jest odpowiednia dla danego rynku oraz jakim cieszy się zainteresowaniem.

Niejednokrotnie zdarza się, że firmy nieplanujące do tej pory działań zmierzających do poszerzenia zasięgu, nawiązują współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Rejestracja domeny europejskiej i wynikające z tego korzyści mogą stać się dla przedsiębiorstwa impulsem, który znacząco przyśpieszy rozwój firmy. 

Co z nazwą?

Przedsiębiorstwa, które decydują się na zakup adresu z rozszerzeniem .eu niejednokrotnie zastanawiają się, jaką nazwę warto dla niego wybrać. Wszystkich domen dotyczy podstawowa zasada.

Mianowicie, nazwa domeny powinna być krótka oraz łatwa do zapamiętania, bez względu na to, z jaką końcówką występuje.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie w adresie strony WWW nazwy przedsiębiorstwa lub jego produktów. Przedsiębiorstwo będzie promowane pod jedną marką, niezależnie od tego, z jakiego kraju będą pochodzić konsumenci i kontrahenci.

Może się zdarzyć, że adresy internetowe z użyciem firmowych nazw będą już zarejestrowane. Należy wtedy rozważyć użycie w adresie internetowym słów kluczowych dla danej branży. Warto przy tym zastanowić się, do kogo skierowany będzie firmowy serwis WWW. Użycie słów w ojczystym języku nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Może on nie być na tyle znany, by był zrozumiały dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Warto wtedy zastosować słowa zaczerpnięte z języka angielskiego. Jest to odpowiednie rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorstw, które działają na terenie całej Europy, jak i tych funkcjonujących w obrębie własnego kraju. Dzięki zastosowaniu popularnego języka nie muszą się ograniczać jedynie do odbiorców z terenów Polski. Jednocześnie, adres strony WWW będzie zrozumiały dla Internautów z kraju oraz zagranicy.
Firmy, które prowadzą działalność w określonych państwach i do ich mieszkańców głównie kierują serwis internetowy, mogą zastosować w adresie strony WWW słowa w językach odpowiadających tym krajom. 

Polskie przedsiębiorstwo produkujące obuwie, prowadzi działania na terenie Niemiec, Austrii i Niderlandów. W takim przypadku firma powinna zarejestrować adres z użyciem słowa kluczowego w języku polskim z rozszerzeniem .eu, a także odpowiedniki w języku niemieckim oraz angielskim. Jeżeli więc adres w języku polskim brzmiałby www.obuwie.eu, firma powinna zarejestrować również warianty www.shoes.eu oraz www.shuhe.eu. O ile oczywiście adresy te nie zostały wcześniej zarejestrowane. 

Zapoznaj się również Czy warto zarejestrować domenę globalną

Język na stronie WWW

Kolejną istotną kwestią jest język, w którym napisane powinny być informacje zawarte na stronie WWW, zamieszczonej pod adresem w domenie europejskiej. W tym przypadku również należy wziąć pod uwagę obszar, na którym firma oferuje swoje usługi. Jeżeli są to konkretne kraje, warto by przedsiębiorstwo zamieściło na swojej stronie internetowej treści w odpowiadających im językach. Dzięki temu zabiegowi, klientom oraz kontrahentom znacznie łatwiej będzie poruszać się po witrynie firmy. Dodatkowo, działanie to jest świadectwem profesjonalnego podejścia przedsiębiorstwa do prowadzonych działań. 

Firmy, działające jedynie w rodzimym kraju mogą zdecydować się na budowę firmowej witryny w ojczystym języku. W Sieci dostępne są bezpłatne translatory, które umożliwiają przetłumaczenie treści na wiele języków. Niemniej jednak, mogą one popełniać błędy, szczególnie jeżeli język charakteryzuje się zawiłą gramatyką. Natomiast nieścisłości wynikłe wskutek błędnej translacji, mogą utrudnić lub wręcz uniemożliwić poprawne zrozumienie zawartości witryny.

Warto więc zastanowić się nad umieszczeniem informacji w drugim wariancie, np. w języku angielskim, który cieszy się dużą popularnością w krajach europejskich. Dzięki temu zwiększa się szansa, że oferta dotrze do zagranicznych odbiorcy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA