REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto posiadać domenę europejską

Daniel Korytas

REKLAMA

REKLAMA

Planujesz dotrzeć do potencjalnych kontrahentów z UE? Pomyśl o utworzenia domeny z rozszerzeniem.eu. Nadal wielu przedsiębiorców nie jest świadomych, jakie korzyści może przynieść rejestracja domeny europejskiej.

Początki domeny .eu

REKLAMA

REKLAMA

Operatorem domeny europejskiej, czyli organem zajmującym się nadzorem nad jej rejestracją, jest organizacja non-profit o nazwie EURid. Otwarta rejestracja domeny .eu rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku. Od samego początku istnienia, domena europejska cieszyła się ogromnym zainteresowaniem.

Adres z rozszerzeniem .eu może być zarejestrowany przez przedsiębiorstwa mające siedzibę na terenie Unii Europejskiej oraz osoby zamieszkujące jej obszar.

Obecnie zarejestrowanych jest ponad 3,2 mln domen z rozszerzeniem .eu, w tym w samej Polsce ponad 190 tys. Świadectwem korzyści płynących z posiadania domeny europejskiej jest jej rosnąca z każdym dniem popularność.

REKLAMA

Korzyści posiadania domeny .eu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posiadanie adresu z rozszerzeniem .eu może przynieść wiele korzyści. Jedną z nich jest szerokie grono potencjalnych klientów i kontrahentów. Do Unii Europejskiej należy obecnie 27 państw, które łącznie zamieszkuje 500 milionów obywateli, a każdy z nich może być klientem bądź kontrahentem firmy. Ponadto przedsiębiorstwa, które działają na terenach europejskich mogą dotrzeć do ich mieszkańców za pomocą jednego adresu WWW. Jest to korzystne szczególnie dla firm posiadających oddziały w różnych krajach, a dla każdego z nich oddzielną stronę WWW. Przedsiębiorstwa te mogą zamieścić wszystkie serwisy pod jednym adresem internetowym.

Klientom łatwiej będzie odnaleźć właściwą dla siebie lokalną wersję firmowej strony WWW, jeśli wszystkie będą znajdowały się pod jedną domeną. 

Posiadanie domeny europejskiej jest niezwykle korzystne zarówno dla firm działających na rynku zagranicznym, jak i tych, które do tej pory swoją ofertę skierowały jedynie do polskich klientów. Szczególnie w drugim przypadku korzyści płynące z rejestracji adresów z rozszerzeniem .eu mogą niezwykle zwiększyć potencjał rozwoju działalności. Dlatego nie warto ograniczać możliwości promocyjnych firmowej strony WWW poprzez rejestrację adresu jedynie w domenie .pl. Przedsiębiorstwo niejako straciłoby możliwość dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów, którzy zamieszkują inne kraje. 

Polecamy serwis Mała firma

Rejestracja adresu WWW z rozszerzeniem .eu jest korzystna dla przedsiębiorstw, które zamierzają rozszerzyć obszar działań na kraje Unii Europejskiej. Mogą sprawdzić np. czy firmowa strona WWW jest odpowiednia dla danego rynku oraz jakim cieszy się zainteresowaniem.

Niejednokrotnie zdarza się, że firmy nieplanujące do tej pory działań zmierzających do poszerzenia zasięgu, nawiązują współpracę z zagranicznymi kontrahentami. Rejestracja domeny europejskiej i wynikające z tego korzyści mogą stać się dla przedsiębiorstwa impulsem, który znacząco przyśpieszy rozwój firmy. 

Co z nazwą?

Przedsiębiorstwa, które decydują się na zakup adresu z rozszerzeniem .eu niejednokrotnie zastanawiają się, jaką nazwę warto dla niego wybrać. Wszystkich domen dotyczy podstawowa zasada.

Mianowicie, nazwa domeny powinna być krótka oraz łatwa do zapamiętania, bez względu na to, z jaką końcówką występuje.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest użycie w adresie strony WWW nazwy przedsiębiorstwa lub jego produktów. Przedsiębiorstwo będzie promowane pod jedną marką, niezależnie od tego, z jakiego kraju będą pochodzić konsumenci i kontrahenci.

Może się zdarzyć, że adresy internetowe z użyciem firmowych nazw będą już zarejestrowane. Należy wtedy rozważyć użycie w adresie internetowym słów kluczowych dla danej branży. Warto przy tym zastanowić się, do kogo skierowany będzie firmowy serwis WWW. Użycie słów w ojczystym języku nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Może on nie być na tyle znany, by był zrozumiały dla wszystkich potencjalnych odbiorców. Warto wtedy zastosować słowa zaczerpnięte z języka angielskiego. Jest to odpowiednie rozwiązanie zarówno dla przedsiębiorstw, które działają na terenie całej Europy, jak i tych funkcjonujących w obrębie własnego kraju. Dzięki zastosowaniu popularnego języka nie muszą się ograniczać jedynie do odbiorców z terenów Polski. Jednocześnie, adres strony WWW będzie zrozumiały dla Internautów z kraju oraz zagranicy.
Firmy, które prowadzą działalność w określonych państwach i do ich mieszkańców głównie kierują serwis internetowy, mogą zastosować w adresie strony WWW słowa w językach odpowiadających tym krajom. 

Polskie przedsiębiorstwo produkujące obuwie, prowadzi działania na terenie Niemiec, Austrii i Niderlandów. W takim przypadku firma powinna zarejestrować adres z użyciem słowa kluczowego w języku polskim z rozszerzeniem .eu, a także odpowiedniki w języku niemieckim oraz angielskim. Jeżeli więc adres w języku polskim brzmiałby www.obuwie.eu, firma powinna zarejestrować również warianty www.shoes.eu oraz www.shuhe.eu. O ile oczywiście adresy te nie zostały wcześniej zarejestrowane. 

Zapoznaj się również Czy warto zarejestrować domenę globalną

Język na stronie WWW

Kolejną istotną kwestią jest język, w którym napisane powinny być informacje zawarte na stronie WWW, zamieszczonej pod adresem w domenie europejskiej. W tym przypadku również należy wziąć pod uwagę obszar, na którym firma oferuje swoje usługi. Jeżeli są to konkretne kraje, warto by przedsiębiorstwo zamieściło na swojej stronie internetowej treści w odpowiadających im językach. Dzięki temu zabiegowi, klientom oraz kontrahentom znacznie łatwiej będzie poruszać się po witrynie firmy. Dodatkowo, działanie to jest świadectwem profesjonalnego podejścia przedsiębiorstwa do prowadzonych działań. 

Firmy, działające jedynie w rodzimym kraju mogą zdecydować się na budowę firmowej witryny w ojczystym języku. W Sieci dostępne są bezpłatne translatory, które umożliwiają przetłumaczenie treści na wiele języków. Niemniej jednak, mogą one popełniać błędy, szczególnie jeżeli język charakteryzuje się zawiłą gramatyką. Natomiast nieścisłości wynikłe wskutek błędnej translacji, mogą utrudnić lub wręcz uniemożliwić poprawne zrozumienie zawartości witryny.

Warto więc zastanowić się nad umieszczeniem informacji w drugim wariancie, np. w języku angielskim, który cieszy się dużą popularnością w krajach europejskich. Dzięki temu zwiększa się szansa, że oferta dotrze do zagranicznych odbiorcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA