REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zarejestrować domenę przed założeniem firmy

Beata Masór
NetArt
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Domena, która posiada słowa bezpośrednio kojarzące się z firmą lub jej nazwą jest bardzo atrakcyjna nie tylko dla firmy. W Sieci coraz częściej dochodzi do przestępstw związanych z przechwytywaniem oraz wykorzystywaniem ich przez osoby trzecie, najczęściej w celu osiągnięcia korzyści materialnych.

Jednym z najważniejszych zagrożeń jest cybersquatting. Jest to praktyka rejestracji domen znanych marek w celu późniejszego odsprzedania ich po zawyżonej cenie osobom, firmom, które mogłyby chcieć je zarejestrować. Wchodząca na rynek firma lub nowy produkt znanej marki to idealna pożywka dla działań cybersquatterów. Jeśli przedsiębiorstwo nie zarejestruje domen przed rozpoczęciem działalności, nazwy zawierające słowa bezpośrednio kojarzące się z firmą bardzo szybko mogą paść łupem internetowych przestępców.

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja ta odnosi się nie tylko do adresów w najpopularniejszych rozszerzeniach, takich jak .pl, .com czy .eu. Cybersquaterzy często rejestrują wszelkie możliwe kombinacje nazw przedsiębiorstwa, produktu z różnego rodzaju końcówkami, np. regionalnymi i funkcjonalnymi. Najbardziej zagrożone są w tym przypadku firmy, które zakupiły tylko jedną domenę, a następnie rozpoczęły jej promocję, bez zabezpieczenia pozostałych wariantów.

Takim przykładem może być serwis Allegro.pl. Domena alegro.pl została zarejestrowana przez inny podmiot i jest zaparkowana jest w systemie reklamowym, a jej właściciele korzystają na popularności serwisu aukcyjnego.

Porównaj: Nie zapominaj o przedłużeniu firmowej domeny

Rejestracja w fazie projektu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dlatego należy pamiętać, aby wprowadzając na rynek nowy produkt lub zakładając firmę, już w fazie projektu zarejestrować pakiet domen z nową nazwą. To bardzo rozsądny zabieg, który zabezpiecza adres firmowej strony WWW.

REKLAMA

Planując rozpoczęcie nowych działań należy upewnić się, czy wybrana nazwa dla firmowej domeny jest wolna oraz niezwłocznie ją zarejestrować. Jest to niezwykle istotne, ponieważ rejestracja dokonywana jest na zasadzie pierwszeństwa i po zakończeniu projektu może okazać się, że domena jest już zajęta.

Obecnie znalezienie domeny zarówno chwytliwej, atrakcyjnej dla odbiorcy, jak i dopasowanej do działalności, nie jest proste. Dlatego, jeśli wybrana nazwa firmy lub produktu jest wolna, należy niezwłocznie ją zarejestrować. Konsekwencje związane z utratą domeny mogą być dla przedsiębiorstwa bardzo uciążliwe, a także wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Wśród polskich firm zwiększa się świadomość tego, jak ważna jest dla przedsiębiorstwa domena. Świadczy o tym fakt, że coraz częściej dokonują one rejestracji domeny z dużym wyprzedzeniem. Tendencja ta widoczna jest szczególnie jeśli chodzi o media.

Telewizja TVN rejestruje domeny z nazwami swoich projektów (najczęściej seriali) z kilku- lub kilkunastomiesięcznym wyprzedzeniem. Domena związana z serialem „39 i pół” (www.39ipol.pl) została zakupiona niemal 6 miesięcy wcześniej, a stacją TVN Warszawa (www.tvnwarszawa.pl) aż 16 miesięcy przed rozpoczęciem projektu. Jest to doskonałe zabezpieczenie adresów internetowych przed działaniami cybersquatterów.

Polecamy serwis Zakładam firmę

Przedsiębiorstwo powinno zarejestrować najbardziej popularne wśród Internautów rozszerzenia (.pl, .com, .com.pl, .eu), a także wszystkie, kojarzące się bezpośrednio z działalnością firmy. Dokonując wyboru adresów, które powinny znaleźć się w firmowym portfolio warto zainwestować w domeny z rozszerzeniami związanymi z lokalizacją przedsiębiorstwa oraz zasięgiem jej działań. Jeśli nazwa firmy składa się z kilku członów należy zarejestrować domeny, z wszystkimi wariantami kolejności. Nie należy również zapominać o adresach WWW zawierających literówki nazwy głównej. 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA