REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
www.sxc.hu
www.sxc.hu

REKLAMA

REKLAMA

Codziennie na rynku wtórnym dochodzi do wielu transakcji, których przedmiotem są atrakcyjne adresy WWW. Niestety, jak wszędzie i tu dochodzi do wielu nadużyć. Ich ofiarami padają najczęściej nieświadomi zagrożeń klienci. Internet pełen jest użytkowników, którzy przekonani o swej bezkarności czekają na łatwy zarobek. Znajomość niebezpieczeństw i sposobów ochrony przed nimi, może ustrzec przed przykrymi konsekwencjami.

Rynek wtórny jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, które chcą pozyskać adres WWW, jednak wszystkie atrakcyjne propozycje są już zajęte. Można na nim często znaleźć domeny, które ułatwiają promocję firmowego serwisu WWW. Popularny i łatwy do zapamiętania adres sprawia, że Internauci chętniej odwiedzają witrynę, zawierającą ofertę przedsiębiorstwa.

REKLAMA

Firma, chcąca pozyskać taki adres, powinna zwrócić swoją uwagę na giełdy domen. Gromadzone są na nich oferty sprzedaży domen. Kupujący, zainteresowany nabyciem którejś z nich, ma możliwość zaproponowania kwoty sprzedającemu. Zazwyczaj transakcja przebiega w formie licytacji. Prawo do zarządzania domeną zyskuje osoba lub firma, która oferuje najwyższą kwotę.

Polski rynek domen używanych

REKLAMA

Polski rynek używanych domen dopiero zdobywa popularność. Na zachodzie rozwiązanie to jest powszechnie stosowane, zwłaszcza przez przedsiębiorstwa, którym zależy na adresie przyciągającym Internatów. Lista wolnych adresów w popularnych rozszerzeniach np. krajowe .pl, kurczy się w szybkim tempie. Dlatego jasne jest, że i polskie firmy, w najbliższym czasie zaczną się skłaniać ku domenom z tzw. „drugiej ręki”.

Duża wartość wtórnego rynku domen ukazuje, że adresy WWW są cenną własnością – nie tylko dla firm, których oferta jest dostępna dla Internatów za jej pośrednictwem. Również dla domeniarzy, którzy wykazują się zmysłem przewidywania, inwestując w wolne adresy i wystawiając je na sprzedaż. Niestety zdarzają się również osoby, które chcą wzbogacić się w szybki i niekoniecznie zgodny z prawem sposób. Ochronić się przed konsekwencjami ich działań mogą tylko firmy, które przykładają odpowiednią uwagę do bezpieczeństwa dokonywanych transakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porównaj: Jak wykorzystać potencjał serwera

Rynek wtórny

Firmy, które myślą o zakupie zarejestrowanej domeny, mają kilka możliwości. Często wybór pada na popularne serwisy aukcyjne. Zakup domeny wygląda tam podobnie, jak ma to miejsce z innymi wystawionymi na aukcję przedmiotami. W przypadku domeny transakcja obarczona jest jednak dość dużym ryzykiem. Operatorzy serwisów nie są w stanie zagwarantować, że domena jest własnością wystawiającego, jednocześnie brak pośredników w procesie przekazania wynegocjowanej kwoty, niesie ze sobą ryzyko dla kupującego.

Mimo wpłacenia wymaganej kwoty na konto sprzedającego, może on nie otrzymać nowego adresu. Pomimo tego, że w momencie zakończenia aukcji zawierana jest umowa kupna.

Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług tzw. giełdy domen. Są to serwisy poświęcone handlowi domenami. Dzięki nagromadzeniu dużej liczby dostępnych adresów WWW kupujący łatwiej może znaleźć tą, która go interesuje. Ponadto tego typu usługi cechują się zdecydowanie wyższym poziomem bezpieczeństwa. Płatność za transakcję nie jest dokonywana bezpośrednio na konto sprzedającego. Pośredniczy w tym operator giełdy domen. Jego zadaniem jest odbiór pieniędzy od nabywcy, a następnie po potwierdzeniu przez niego przejęcia adresu, wpłacenie ich na konto byłego już Abonenta. Tym samym operacja uważana jest za sfinalizowaną. Tego typu zabezpieczenie znacznie minimalizuje możliwość wystąpienia sytuacji, gdy po wpłaceniu należnej kwoty kupujący nie otrzymuje należnego adresu. Jednocześnie korzystanie z profesjonalnego serwisu, niesie dla sprzedającego korzyść w postaci zniechęcenia niesolidnego kupującego do wycofania się z transakcji. Dzieje się tak, gdyż w niektórych serwisach konieczne jest dokonanie wpłaty przed zakupem, a rezygnacja niesie ze sobą konieczność zapłacenia karnej kwoty.

Istotność cesji

Najważniejszym prawnym aspektem zabezpieczenia transakcji na rynku wtórnym domen jest sposób, w jaki potwierdza się jej dokonanie. Jeszcze przed skorzystaniem z usług konkretnej giełdy, należy zwrócić uwagę, jak zabezpieczone są kwestie formalne. Chodzi tu o tzw. cesję. Jest to operacja zmiany Abonenta domeny. Tylko w pełni sformalizowana cesja tzw. papierowa, chroni przed zakupem domeny od podmiotu, który nie ma prawa nią zarządzać. Usługodawcy wymagają, aby obie strony - zarówno sprzedający jak i kupujący, przesłali do operatora podpisane wnioski o zmianę Abonenta. Na podstawie wniosków, zawierających kopie wymaganych dokumentów, potwierdzana jest zbieżność z danymi podanymi przy rejestracji.

Polecamy serwis Mała firma

Wtórny rynek domen będzie w najbliższej przyszłości zwiększał swój udział. W Polsce już dziś dokonywane na nim pojedyncze transakcje (jawne) sięgają wartością pół miliona złotych. Ten sposób pozyskania adresu, w nie powinien być postrzegany jako gorszy od tradycyjnej rejestracji. Jest to sprawdzona metoda na uzyskanie atrakcyjnej firmowej wizytówki w Internecie, która przyniesie firmie wymierne korzyści, a na pewno ułatwi promocję oferty przedsiębiorstwa. Jednak podobnie, jak w każdej sferze działalności, warto zadbać o bezpieczeństwo podejmowanych kroków. Internet pełen jest użytkowników, którzy przekonani o swej bezkarności czekają na łatwy zarobek. Aby więc czuć się w pełni bezpiecznie, przedsiębiorstwo samo musi wykazać troskę o swój interes. W tym celu, wkraczając na rynek wtórny, należy zwrócić uwagę, z kim się to robi. Troska o bezpieczeństwo transakcji to potwierdzenie wysokiego poziomu świadczonych usług. Wybierając usługodawcę, należy więc mieć wzgląd na to, czy przywiązuje on należytą uwagę do prawnej strony transakcji. Przezorność firmy jest najlepszym zabezpieczeniem dla inwestowanych przez nią pieniędzy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA