Jak monitorować skuteczność kampanii linków sponsorowanych
REKLAMA
REKLAMA
W celu oceny podjętych działań promocyjnych należy zwracać szczególną uwagę na następujące wskaźniki:
REKLAMA
- CTR (wskaźnik skuteczności kampanii linków sponsorowanych);
- Ilości konwersji (określonych akcji);
- ROI (Zwrot z Inwestycji).
Polecamy: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach
CTR
Wskaźnik CTR (Click Trought Rate – wskaźnik klikalności kampanii linków sponsorowanych) to stosunek ilości kliknięć w link sponsorowany do ilości jej wyświetleń wyrażany w procentach.
Współczynnik CTR określa jak skuteczny jest nasz tekst reklamowy. W trakcie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych dąży się do polepszania tego wskaźnika. Im wyższy CTR, tym większa szansa na uzyskanie dobrej pozycji przy zoptymalizowanym koszcie za klikniecie w reklamę.
Konwersje
Konwersja to inaczej akcja, którą wykonuje użytkownik sprowadzony na stronę reklamodawcy. W przypadku sklepów internetowych – może być to zakup produktu, natomiast dla serwisów informacyjnych – zapisanie się do newslettera, bądź rejestracja na stronie.
Dzięki narzędziu śledzenia konwersji firma reklamująca się za pośrednictwem linków sponsorowanych, w każdej chwili ma możliwość sprawdzenia ilość konwersji (akcji), które zostały wykonane przez użytkowników klikających w link sponsorowany.
Polecamy: Modele cenowe reklamy internetowej
ROI
Wskaźnik ROI (Return on Inwestment) to wskaźnik oceniający opłacalność działań marketingowych. ROI określa ile firma zarobi na danej reklamie.
WZÓR wskaźnika ROI
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.