REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do rozmowy z konsultantem BOK

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta to obecnie jeden z priorytetowych aspektów funkcjonowania każdej firmy. Dlatego wiele przedsiębiorstw ma w swojej strukturze wydzieloną komórkę zajmującą się kontaktem z klientami, której zadaniem jest pomoc w przypadku wystąpienia trudności, pytań bądź wątpliwości.

REKLAMA

Jakość obsługi oraz postrzeganie firmy w oczach klientów, w największym stopniu zależy od kompetencji konsultantów. Bardzo ważna jest nie tylko właściwie udzielona pomoc, ale przede wszystkim okres czasu, który upływa od zgłoszenia problemu do jego rozwiązania. To sprawa niezwykle istotna w przypadku usług wirtualnych, gdzie kłopot z wyświetlaniem strony WWW, spowodowany, czy to nieprawidłowym działaniem serwera bądź wygaśnięciem domeny, wpływa niekorzystanie na wizerunek firmy. Czas, w jakim konsultant będzie mógł udzielić odpowiedzi, w dużym stopniu zależy od stopnia przygotowania rozmówcy do kontaktu z pracownikiem BOK. Warto pamiętać, że nawet najlepiej wyszkolony konsultant, nie będzie mógł szybko pomóc, jeśli klient nie poda swoich danych identyfikacyjnych czy nazwy posiadanej usługi.

Wybierz właściwą komórkę

Pierwszym etapem kontaktu z biurem obsługi klienta jest zazwyczaj system IVR (Interactive Voice Response). W skrócie, jest to system używany w telekomunikacji, umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, za pomocą wybierania tonowego. Jest on koniecznością w przypadku profesjonalnych firm, zajmujących się rejestracją domen oraz hostingiem. Warunkuje to fakt, iż zazwyczaj biura obsługi klienta podzielone są na zespoły wyspecjalizowane w odpowiednim sektorze funkcjonowania działu.

Weryfikacja

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przypadku kontaktu z dostawcą usług wirtualnych, konieczne jest przeprowadzenie przez konsultantów BOK weryfikacji użytkownika. Wiąże się to z tym, iż domena, serwer oraz strona WWW to dobra o bardzo dużej wartości dla firmy. Wystarczy przytoczyć ceny, jakie adresy WWW osiągają na rynku wtórnym (przykładowo nazwa urlopy.pl została kupiona za 400 tys. zł). Dlatego nie należy się dziwić, że zabezpieczenia stosowane przez rejestratorów odgrywają bardzo ważną rolę w polityce funkcjonowania firmy.

Procesowi weryfikacji poddawani są wszyscy użytkownicy dzwoniący do Biura Obsługi Klienta. Dlatego warto wiedzieć, jakie informacje należy przygotować, tak by weryfikacja przez konsultanta trwała jak najkrócej.

Wydawanie dyspozycji

Zazwyczaj klienci zgłaszają się z prośbą o wykonanie zmiany danych do korespondencji, zmiany loginu do Panelu Klienta, zamówienie domeny/serwera czy przywrócenie backupu.

Dokonywanie jakichkolwiek modyfikacji dotyczących usług wirtualnych wymaga od użytkownika podania odpowiednich informacji. Te informacje to login oraz kod autoryzujący, który znajduje się w Panelu Klienta. Dlatego niezbędne jest, aby w trakcie rozmowy z konsultantem z Biura Obsługi Klienta, użytkownik był zalogowany do Panelu Klienta.

Porównaj: Co zrobić, gdy firmowy serwis nie działa - kilka porad

Pomocna dłoń

REKLAMA

Bardzo często zdarza się, iż klienci kontaktują się Biurem Obsługi Klienta usługodawcy, gdy strona WWW przestaje działać. Przed sięgnięciem po słuchawkę telefonu warto na początku samodzielnie spróbować odnaleźć przyczynę problemu. Pierwszym działaniem powinno być sprawdzenie terminu zakończenia prolongaty poszczególnych usług – domeny, serwera oraz projektu strony WWW. Niewyświetlanie się serwisu internetowego, po wprowadzeniu w okno przeglądarki odpowiedniej domeny, może być spowodowane także jej błędnym przekierowaniem. Oznacza to, iż domena wskazuje na nieprawidłowy serwer bądź folder na nim utworzony. Przekierowanie domeny sprawdzić można w panelu klienta oraz panelu administracyjnym serwera. Warto również sprawdzić, czy nie został przekroczony transfer oraz powierzchnia dyskowa serwera, a także parametry bezpieczeństwa. Ich nadmierne użycie powoduje zablokowaniem przez usługi przez hostingodawcę.

Często podczas rozmowy, nie widzimy różnicy pomiędzy poszczególnymi pojęciami. Wiedza na temat podstawowych procesów jest niezbędna, gdyż w znacznym stopniu redukuje czas w jakim dyspozycje dotyczące usług mogą zostać wykonane. Oto kilka podstawowych terminów, które warto znać:

  • Transfer domeny - transfer domeny polega na przeniesieniu usługi od jednego usługodawcy do drugiego. Jego przebieg zależy od konkretnych registrarów, pomiędzy którymi dokonywana jest operacja. Należy pamiętać, że operacja ta nie jest równoznaczna z cesją. W wyniku tej ostatniej zmienia się Abonent usługi, podczas gdy transfer pozostawia dane użytkownika domeny bez zmian.
  • Kod authinfo - jest niezbędny do wytransferowania polskiej domeny krajowej. Authinfo jest unikalnym kodem, który należy podać w celu autoryzacji, czyli potwierdzenia, że dany podmiot jest uprawniony do zarządzania usługą. Bez jego posiadania nie można przenieść domeny. Kod ważny jest przez 30 dni. 
  • Cesja - to nic innego jak zmiana Abonenta usługi, czyli podmiotu (osoby fizycznej, przedsiębiorstwa lub instytucji) dysponującego usługą w danym okresie abonamentowym. Najczęściej cesja przeprowadzana jest podczas przeobrażeń wewnątrz firmy (np. zmiana formy prawnej), zakupu udziałów lub samego przedsiębiorstwa, bądź zakupu domeny przez firmę (cesja od poprzedniego abonenta). Przekazanie praw do usługi konieczne jest również, kiedy abonent zmienia status z osoby fizycznej na firmę.
  • Backup – to kopia bezpieczeństwa danych zapisanych na serwerze. Jest zabezpieczeniem przed utratą wykasowanych bądź utraconych plików. Częstotliwość ich wykonywania, przechowywania, a także opłaty związane z ich udostępnianiem zależą od usługodawcy (np. w nazwa.pl backup'y udostępniane są bezpłatnie).
  • Przekierowanie domeny – to wskazanie domeny na serwer bądź folder zawierający pliki strony WWW, która wyświetlać się będzie po wpisaniu adresu WWW. 
  • Transfer hostingu – to ilość danych, które można przesłać do i z serwera w określonym czasie.
  • Powierzchnia dyskowa – to ilość danych, które mogą zostać zamieszczone na serwerze.
  • Parametry bezpieczeństwa - zapewniają stabilne i bezpieczne działanie serwerów, zapobiegając nadmiernemu wykorzystaniu hostingu przez jednego z użytkowników. Określają m.in. liczbę żądań HTTP, maksymalny czas wykorzystania procesora przez skrypty strony WWW, liczbę połączeń oraz czas zapytań do baz danych na serwerze.

Odpowiednie przygotowanie się do rozmowy z konsultantem BOK w dużym stopniu przyśpiesza proces uzyskania pomocy czy rozwiązania problemu. Zaczynając od wyboru właściwej komórki BOK w systemie IVR, przygotowania niezbędnych dokumentów oraz haseł potwierdzających tożsamość, a kończąc na sprecyzowaniu problemu. Dzięki temu ewentualne niedogodności związane z niedyspozycją usług wirtualnych rozwiązywane są o wiele szybciej.

Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA