REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do rozmowy z konsultantem BOK

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta to obecnie jeden z priorytetowych aspektów funkcjonowania każdej firmy. Dlatego wiele przedsiębiorstw ma w swojej strukturze wydzieloną komórkę zajmującą się kontaktem z klientami, której zadaniem jest pomoc w przypadku wystąpienia trudności, pytań bądź wątpliwości.

REKLAMA

Jakość obsługi oraz postrzeganie firmy w oczach klientów, w największym stopniu zależy od kompetencji konsultantów. Bardzo ważna jest nie tylko właściwie udzielona pomoc, ale przede wszystkim okres czasu, który upływa od zgłoszenia problemu do jego rozwiązania. To sprawa niezwykle istotna w przypadku usług wirtualnych, gdzie kłopot z wyświetlaniem strony WWW, spowodowany, czy to nieprawidłowym działaniem serwera bądź wygaśnięciem domeny, wpływa niekorzystanie na wizerunek firmy. Czas, w jakim konsultant będzie mógł udzielić odpowiedzi, w dużym stopniu zależy od stopnia przygotowania rozmówcy do kontaktu z pracownikiem BOK. Warto pamiętać, że nawet najlepiej wyszkolony konsultant, nie będzie mógł szybko pomóc, jeśli klient nie poda swoich danych identyfikacyjnych czy nazwy posiadanej usługi.

Wybierz właściwą komórkę

Pierwszym etapem kontaktu z biurem obsługi klienta jest zazwyczaj system IVR (Interactive Voice Response). W skrócie, jest to system używany w telekomunikacji, umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, za pomocą wybierania tonowego. Jest on koniecznością w przypadku profesjonalnych firm, zajmujących się rejestracją domen oraz hostingiem. Warunkuje to fakt, iż zazwyczaj biura obsługi klienta podzielone są na zespoły wyspecjalizowane w odpowiednim sektorze funkcjonowania działu.

Weryfikacja

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przypadku kontaktu z dostawcą usług wirtualnych, konieczne jest przeprowadzenie przez konsultantów BOK weryfikacji użytkownika. Wiąże się to z tym, iż domena, serwer oraz strona WWW to dobra o bardzo dużej wartości dla firmy. Wystarczy przytoczyć ceny, jakie adresy WWW osiągają na rynku wtórnym (przykładowo nazwa urlopy.pl została kupiona za 400 tys. zł). Dlatego nie należy się dziwić, że zabezpieczenia stosowane przez rejestratorów odgrywają bardzo ważną rolę w polityce funkcjonowania firmy.

Procesowi weryfikacji poddawani są wszyscy użytkownicy dzwoniący do Biura Obsługi Klienta. Dlatego warto wiedzieć, jakie informacje należy przygotować, tak by weryfikacja przez konsultanta trwała jak najkrócej.

Wydawanie dyspozycji

Zazwyczaj klienci zgłaszają się z prośbą o wykonanie zmiany danych do korespondencji, zmiany loginu do Panelu Klienta, zamówienie domeny/serwera czy przywrócenie backupu.

Dokonywanie jakichkolwiek modyfikacji dotyczących usług wirtualnych wymaga od użytkownika podania odpowiednich informacji. Te informacje to login oraz kod autoryzujący, który znajduje się w Panelu Klienta. Dlatego niezbędne jest, aby w trakcie rozmowy z konsultantem z Biura Obsługi Klienta, użytkownik był zalogowany do Panelu Klienta.

Porównaj: Co zrobić, gdy firmowy serwis nie działa - kilka porad

Pomocna dłoń

REKLAMA

Bardzo często zdarza się, iż klienci kontaktują się Biurem Obsługi Klienta usługodawcy, gdy strona WWW przestaje działać. Przed sięgnięciem po słuchawkę telefonu warto na początku samodzielnie spróbować odnaleźć przyczynę problemu. Pierwszym działaniem powinno być sprawdzenie terminu zakończenia prolongaty poszczególnych usług – domeny, serwera oraz projektu strony WWW. Niewyświetlanie się serwisu internetowego, po wprowadzeniu w okno przeglądarki odpowiedniej domeny, może być spowodowane także jej błędnym przekierowaniem. Oznacza to, iż domena wskazuje na nieprawidłowy serwer bądź folder na nim utworzony. Przekierowanie domeny sprawdzić można w panelu klienta oraz panelu administracyjnym serwera. Warto również sprawdzić, czy nie został przekroczony transfer oraz powierzchnia dyskowa serwera, a także parametry bezpieczeństwa. Ich nadmierne użycie powoduje zablokowaniem przez usługi przez hostingodawcę.

Często podczas rozmowy, nie widzimy różnicy pomiędzy poszczególnymi pojęciami. Wiedza na temat podstawowych procesów jest niezbędna, gdyż w znacznym stopniu redukuje czas w jakim dyspozycje dotyczące usług mogą zostać wykonane. Oto kilka podstawowych terminów, które warto znać:

  • Transfer domeny - transfer domeny polega na przeniesieniu usługi od jednego usługodawcy do drugiego. Jego przebieg zależy od konkretnych registrarów, pomiędzy którymi dokonywana jest operacja. Należy pamiętać, że operacja ta nie jest równoznaczna z cesją. W wyniku tej ostatniej zmienia się Abonent usługi, podczas gdy transfer pozostawia dane użytkownika domeny bez zmian.
  • Kod authinfo - jest niezbędny do wytransferowania polskiej domeny krajowej. Authinfo jest unikalnym kodem, który należy podać w celu autoryzacji, czyli potwierdzenia, że dany podmiot jest uprawniony do zarządzania usługą. Bez jego posiadania nie można przenieść domeny. Kod ważny jest przez 30 dni. 
  • Cesja - to nic innego jak zmiana Abonenta usługi, czyli podmiotu (osoby fizycznej, przedsiębiorstwa lub instytucji) dysponującego usługą w danym okresie abonamentowym. Najczęściej cesja przeprowadzana jest podczas przeobrażeń wewnątrz firmy (np. zmiana formy prawnej), zakupu udziałów lub samego przedsiębiorstwa, bądź zakupu domeny przez firmę (cesja od poprzedniego abonenta). Przekazanie praw do usługi konieczne jest również, kiedy abonent zmienia status z osoby fizycznej na firmę.
  • Backup – to kopia bezpieczeństwa danych zapisanych na serwerze. Jest zabezpieczeniem przed utratą wykasowanych bądź utraconych plików. Częstotliwość ich wykonywania, przechowywania, a także opłaty związane z ich udostępnianiem zależą od usługodawcy (np. w nazwa.pl backup'y udostępniane są bezpłatnie).
  • Przekierowanie domeny – to wskazanie domeny na serwer bądź folder zawierający pliki strony WWW, która wyświetlać się będzie po wpisaniu adresu WWW. 
  • Transfer hostingu – to ilość danych, które można przesłać do i z serwera w określonym czasie.
  • Powierzchnia dyskowa – to ilość danych, które mogą zostać zamieszczone na serwerze.
  • Parametry bezpieczeństwa - zapewniają stabilne i bezpieczne działanie serwerów, zapobiegając nadmiernemu wykorzystaniu hostingu przez jednego z użytkowników. Określają m.in. liczbę żądań HTTP, maksymalny czas wykorzystania procesora przez skrypty strony WWW, liczbę połączeń oraz czas zapytań do baz danych na serwerze.

Odpowiednie przygotowanie się do rozmowy z konsultantem BOK w dużym stopniu przyśpiesza proces uzyskania pomocy czy rozwiązania problemu. Zaczynając od wyboru właściwej komórki BOK w systemie IVR, przygotowania niezbędnych dokumentów oraz haseł potwierdzających tożsamość, a kończąc na sprecyzowaniu problemu. Dzięki temu ewentualne niedogodności związane z niedyspozycją usług wirtualnych rozwiązywane są o wiele szybciej.

Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA