REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do rozmowy z konsultantem BOK

NetArt

REKLAMA

REKLAMA

Zapewnienie najwyższego poziomu obsługi klienta to obecnie jeden z priorytetowych aspektów funkcjonowania każdej firmy. Dlatego wiele przedsiębiorstw ma w swojej strukturze wydzieloną komórkę zajmującą się kontaktem z klientami, której zadaniem jest pomoc w przypadku wystąpienia trudności, pytań bądź wątpliwości.

REKLAMA

Jakość obsługi oraz postrzeganie firmy w oczach klientów, w największym stopniu zależy od kompetencji konsultantów. Bardzo ważna jest nie tylko właściwie udzielona pomoc, ale przede wszystkim okres czasu, który upływa od zgłoszenia problemu do jego rozwiązania. To sprawa niezwykle istotna w przypadku usług wirtualnych, gdzie kłopot z wyświetlaniem strony WWW, spowodowany, czy to nieprawidłowym działaniem serwera bądź wygaśnięciem domeny, wpływa niekorzystanie na wizerunek firmy. Czas, w jakim konsultant będzie mógł udzielić odpowiedzi, w dużym stopniu zależy od stopnia przygotowania rozmówcy do kontaktu z pracownikiem BOK. Warto pamiętać, że nawet najlepiej wyszkolony konsultant, nie będzie mógł szybko pomóc, jeśli klient nie poda swoich danych identyfikacyjnych czy nazwy posiadanej usługi.

Wybierz właściwą komórkę

Pierwszym etapem kontaktu z biurem obsługi klienta jest zazwyczaj system IVR (Interactive Voice Response). W skrócie, jest to system używany w telekomunikacji, umożliwiający interaktywną obsługę osoby dzwoniącej, za pomocą wybierania tonowego. Jest on koniecznością w przypadku profesjonalnych firm, zajmujących się rejestracją domen oraz hostingiem. Warunkuje to fakt, iż zazwyczaj biura obsługi klienta podzielone są na zespoły wyspecjalizowane w odpowiednim sektorze funkcjonowania działu.

Weryfikacja

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W przypadku kontaktu z dostawcą usług wirtualnych, konieczne jest przeprowadzenie przez konsultantów BOK weryfikacji użytkownika. Wiąże się to z tym, iż domena, serwer oraz strona WWW to dobra o bardzo dużej wartości dla firmy. Wystarczy przytoczyć ceny, jakie adresy WWW osiągają na rynku wtórnym (przykładowo nazwa urlopy.pl została kupiona za 400 tys. zł). Dlatego nie należy się dziwić, że zabezpieczenia stosowane przez rejestratorów odgrywają bardzo ważną rolę w polityce funkcjonowania firmy.

Procesowi weryfikacji poddawani są wszyscy użytkownicy dzwoniący do Biura Obsługi Klienta. Dlatego warto wiedzieć, jakie informacje należy przygotować, tak by weryfikacja przez konsultanta trwała jak najkrócej.

Wydawanie dyspozycji

Zazwyczaj klienci zgłaszają się z prośbą o wykonanie zmiany danych do korespondencji, zmiany loginu do Panelu Klienta, zamówienie domeny/serwera czy przywrócenie backupu.

Dokonywanie jakichkolwiek modyfikacji dotyczących usług wirtualnych wymaga od użytkownika podania odpowiednich informacji. Te informacje to login oraz kod autoryzujący, który znajduje się w Panelu Klienta. Dlatego niezbędne jest, aby w trakcie rozmowy z konsultantem z Biura Obsługi Klienta, użytkownik był zalogowany do Panelu Klienta.

Porównaj: Co zrobić, gdy firmowy serwis nie działa - kilka porad

Pomocna dłoń

REKLAMA

Bardzo często zdarza się, iż klienci kontaktują się Biurem Obsługi Klienta usługodawcy, gdy strona WWW przestaje działać. Przed sięgnięciem po słuchawkę telefonu warto na początku samodzielnie spróbować odnaleźć przyczynę problemu. Pierwszym działaniem powinno być sprawdzenie terminu zakończenia prolongaty poszczególnych usług – domeny, serwera oraz projektu strony WWW. Niewyświetlanie się serwisu internetowego, po wprowadzeniu w okno przeglądarki odpowiedniej domeny, może być spowodowane także jej błędnym przekierowaniem. Oznacza to, iż domena wskazuje na nieprawidłowy serwer bądź folder na nim utworzony. Przekierowanie domeny sprawdzić można w panelu klienta oraz panelu administracyjnym serwera. Warto również sprawdzić, czy nie został przekroczony transfer oraz powierzchnia dyskowa serwera, a także parametry bezpieczeństwa. Ich nadmierne użycie powoduje zablokowaniem przez usługi przez hostingodawcę.

Często podczas rozmowy, nie widzimy różnicy pomiędzy poszczególnymi pojęciami. Wiedza na temat podstawowych procesów jest niezbędna, gdyż w znacznym stopniu redukuje czas w jakim dyspozycje dotyczące usług mogą zostać wykonane. Oto kilka podstawowych terminów, które warto znać:

  • Transfer domeny - transfer domeny polega na przeniesieniu usługi od jednego usługodawcy do drugiego. Jego przebieg zależy od konkretnych registrarów, pomiędzy którymi dokonywana jest operacja. Należy pamiętać, że operacja ta nie jest równoznaczna z cesją. W wyniku tej ostatniej zmienia się Abonent usługi, podczas gdy transfer pozostawia dane użytkownika domeny bez zmian.
  • Kod authinfo - jest niezbędny do wytransferowania polskiej domeny krajowej. Authinfo jest unikalnym kodem, który należy podać w celu autoryzacji, czyli potwierdzenia, że dany podmiot jest uprawniony do zarządzania usługą. Bez jego posiadania nie można przenieść domeny. Kod ważny jest przez 30 dni. 
  • Cesja - to nic innego jak zmiana Abonenta usługi, czyli podmiotu (osoby fizycznej, przedsiębiorstwa lub instytucji) dysponującego usługą w danym okresie abonamentowym. Najczęściej cesja przeprowadzana jest podczas przeobrażeń wewnątrz firmy (np. zmiana formy prawnej), zakupu udziałów lub samego przedsiębiorstwa, bądź zakupu domeny przez firmę (cesja od poprzedniego abonenta). Przekazanie praw do usługi konieczne jest również, kiedy abonent zmienia status z osoby fizycznej na firmę.
  • Backup – to kopia bezpieczeństwa danych zapisanych na serwerze. Jest zabezpieczeniem przed utratą wykasowanych bądź utraconych plików. Częstotliwość ich wykonywania, przechowywania, a także opłaty związane z ich udostępnianiem zależą od usługodawcy (np. w nazwa.pl backup'y udostępniane są bezpłatnie).
  • Przekierowanie domeny – to wskazanie domeny na serwer bądź folder zawierający pliki strony WWW, która wyświetlać się będzie po wpisaniu adresu WWW. 
  • Transfer hostingu – to ilość danych, które można przesłać do i z serwera w określonym czasie.
  • Powierzchnia dyskowa – to ilość danych, które mogą zostać zamieszczone na serwerze.
  • Parametry bezpieczeństwa - zapewniają stabilne i bezpieczne działanie serwerów, zapobiegając nadmiernemu wykorzystaniu hostingu przez jednego z użytkowników. Określają m.in. liczbę żądań HTTP, maksymalny czas wykorzystania procesora przez skrypty strony WWW, liczbę połączeń oraz czas zapytań do baz danych na serwerze.

Odpowiednie przygotowanie się do rozmowy z konsultantem BOK w dużym stopniu przyśpiesza proces uzyskania pomocy czy rozwiązania problemu. Zaczynając od wyboru właściwej komórki BOK w systemie IVR, przygotowania niezbędnych dokumentów oraz haseł potwierdzających tożsamość, a kończąc na sprecyzowaniu problemu. Dzięki temu ewentualne niedogodności związane z niedyspozycją usług wirtualnych rozwiązywane są o wiele szybciej.

Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA