Kategorie

Wizerunek

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kryzysy wizerunkowe to główny temat badania „Kryzysometr 2020/2021” przeprowadzonego wśród ponad stu dyrektorów komunikacji, menadżerów PR i rzeczników prasowych kluczowych firm rynkowych, instytucji państwowych i samorządowych oraz organizacji pozarządowych. Sprawdź, kto uplasował się na czele rankingu.
Szacuje się, że osiem na dziesięć osób ufa rekomendacjom szeregowych pracowników, a nie ich szefom. To powód, by starania o wizerunek zacząć od środka firmy.
Niezależnie od regulacji prawnoautorskich należy pamiętać, iż wizerunek stanowi również daną osobową. Jak zatem wykorzystać wizerunek zgodnie z RODO?
Budowanie marki osobistej stało się w ostatnim czasie jednym z ważniejszych elementów prowadzenia własnego biznesu i nie tylko. Jest to jeden ze sposobów na efektywny marketing oraz ciekawą formę reklamy siebie oraz swoich towarów czy usług.
Coraz częściej pojawiająca się kwestia znajdującą swój finał w sądach, jest kwestia ochrony wizerunku osoby. Szczególnie zaś ciekawą kwestią jest ta dotycząca zezwolenia na rozpowszechnianie wizerunku tak zwanych osób publicznych.
Zezwolenie na rozpowszechnianie wizerunku to temat, który wciąż sprawia problemy i pozostaje dość kontrowersyjny. Ze względu specyfikę każda sprawa zdaje się być mocno zindywidualizowana i ciężko wyprowadzić jest ogólne wnioski. W czasach gdy każdy ma w telefonie aparat fotograficzny, w dobie Internetu i social mediów, wizerunek każdej osoby można bezrefleksyjnie udostępnić. Jednak czy bez konsekwencji?
W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich, państwo przejmuje część własności w sektorach, które mają strategiczne znaczenie dla gospodarki. Taka ingerencja choć pomaga ustabilizować sytuację branży, to może się odbić na konkurencyjności i wynikach działających w niej firm – wynika z raportu DNB Bank Polska i firmy doradczej PwC. Zaangażowanie państwa ma też przełożenie na ocenę ratingową przedsiębiorstwa, która potwierdza jego wypłacalność i wiarygodność kredytową. – Właściciel państwowy może mieć pozytywny wpływ na ocenę ratingową przedsiębiorstwa, ponieważ stoi za nim duże zaplecze w postaci Skarbu Państwa – zauważa Marcin Petrykowski, dyrektor zarządzający S&P w Polsce.
Skuteczne budowanie użytecznych relacji to nie sztuka wymiany wizytówek, w ślad za którą idzie zarzucanie listami powitalnymi. W networkingu nie wystarczy jedynie dobrze się zaprezentować podczas pierwszego spotkania, trzeba też zadbać o utrzymanie kontaktu na długie lata, ciągle go podtrzymywać oraz właściwie wykorzystywać. A o tym, czego nie należy robić, opowiada założyciel platformy dla poszukiwania korepetytorów Preply.com Kirill Bigai.
Dla szukających pracy w logistyce liczy się głównie pozycja firmy na rynku i jej rozpoznawalność. Ponad 53 proc kandydatów szukających pracy w branży TSL wybiera pracodawcę oceniając pozycję jego marki na rynku. - wynika z sondy, którą przeprowadził portal Pracujwlogistyce.pl w okresie sierpień - wrzesień tego roku.
Potencjał, jaki posiadają inwestycje w domeny, nie zawsze wykorzystywany jest zgodnie z prawem oraz w dobrej wierze. Coraz częściej na rejestracji adresów WWW z użyciem nazw popularnych produktów, przedsiębiorstw czy inicjatyw próbują wzbogacić się cyberprzestępcy.
Odpowiedni dobór adresu WWW warunkuje sukces firmy w Sieci. Można go porównać do lokalizacji biura – im lepsze położenie, tym łatwiej trafić do firmy.
Rejestracja firmowej domeny to pierwszy krok do zbudowania wizerunku przedsiębiorstwa w Sieci. Ważne jest, by wszystkie elementy składowe adresu internetowego były odpowiednio dobrane. Zakup domeny u rejestratora to czynność zajmująca jedynie kilka minut. Jednak warto poświęcić trochę więcej czasu i odpowiednio się do tego przygotować.